www.asu.pl :: Zobacz temat - Przegląd okresowy a AWD?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przegląd okresowy a AWD?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Lut 14, 2010 13:44    Temat postu: Przegląd okresowy a AWD? Odpowiedz z cytatem

Panowie z AWD w jaki sposób diagnosta podchodzi do kontroli hamulców w waszych pojazdach? Czy jeździcie na stacje gdzie posiadają podwójne rolki lub inne specjalne płyty kontrolne?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Lut 14, 2010 14:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moim przypadku diagnosta dowiedziawszy się o napędzie na 4 koła odstępuje od kontroli hamulców ,czasami jeszcze zapyta czy jest stały napęd,jak potwierdzę Very Happy to już bez mrugnięcia jest po kontroli Laughing


A jak to jest dokladnie z tym AWD to do końca jeszcze nie udało sie mi wyjaśnić Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Lut 14, 2010 14:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to widzę że podobnie jak to miało miejsce u mnie. Wczoraj pojechałem ze swoim na przegląd i jak diagnosta usłyszał odemnie że to AWD, to nie wjeżdżał na rolki tylko bujną się po placu, parę razy przyhamował, później jak był w górze to poświecił na klocki i tyle w temacie testowania hamulców
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Lut 14, 2010 14:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A o co chodzi dokładniej z tymi hamulcami w AWD podczas kontroli na rolkach ?
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Lut 14, 2010 15:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chodzi o to że jak wjedziesz na rolki gdzie przednia os się może tylko kręcić a tylna stoi to komputer może odebrać to jako poślizg, włączy drugą oś i może być problem.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Nie Lut 14, 2010 17:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przecież diagnosta sprawdza to na Neutralu a nie na biegu.
Było pisane wcześniej na forum że do przodu AWD załącza się na D3L do tyłu (u mnie nie ) wymuszone włączenie przez sprzęgło "Dog Clutch".

Jak kupowałem autko to sprawdzali mi autko na rolkach osobno przód i tył i nie było problemu.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marekzaba31
*
*


Dołączył: Feb 11, 2009
Posty: 73
Skąd: POZNAN

PostWysłany: Nie Lut 14, 2010 18:52    Temat postu: awd Odpowiedz z cytatem

tak ja na przegladzie miałem tak samo bieg na ,,N'' i osobno przednia os i osobno tylna i było OK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Nie Lut 14, 2010 20:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale oczywiście jak coś nie halo z Autkiem - to można ściemnić że napęd stały 4x4 i nie będą zbyt badać autka
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Lut 14, 2010 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kitt78 napisał:
Przecież diagnosta sprawdza to na Neutralu a nie na biegu.
Było pisane wcześniej na forum że do przodu AWD załącza się na D3L do tyłu (u mnie nie ) wymuszone włączenie przez sprzęgło "Dog Clutch".

Jak kupowałem autko to sprawdzali mi autko na rolkach osobno przód i tył i nie było problemu.

Dlatego zdziwiło mnie przekonanie kolegów, bo hamulce sprawdza się zawsze na luzie nawet jak autko nie ma AWD.

Po za tym w układach AWD zdaje się, że są zastosowane sprzęgła jednokierunkowe, które działają tylko wtedy jak ciągnie skrzynia a nie w przypadku rolek oś.

Zdaje się, że nie potrzebnie budujecie jakiś mit odnośnie napędów AWD - diagności powinni być profesjonalistami, którzy nie boją się dobrze przeprowadzić badania (w końcu np. takie hamulce to nasze bezpieczeństwo)
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Lut 14, 2010 21:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie ale coś w tym musi być skoro na hasło AWD diagnosta nawet nie próbował wjeżdżać na rolki, czyli pewno miał już jakieś zgrzyty wcześniej. Ja tam wole dmuchać na zimne i jestem ledwo szczęśliwy że nie próbował wjeżdżać na rolki.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Lut 14, 2010 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jaki diagnosta taki przegląd Laughing zapłacona kasa taka sama Wink
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pit455
*
*


Dołączył: Sep 11, 2008
Posty: 73
Skąd: Głogów

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 17:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w moim przypadku jak usłyszał o AWD, to też powiedział że dobrze że mu o tym powiedziałem wcześniej.
_________________
pozdrawiam
Chrysler T&C LXi 3.8 V6 AWD + gaz, 2001 r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 18:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jak to jest?

Przyjedżacie na przegląd i :

Dzień Dobry ja na przegląd i tak w ogóle auto ma napęd na 4 koła AWD? Laughing

_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Lut 16, 2010 10:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:
kitt78 napisał:
Przecież diagnosta sprawdza to na Neutralu a nie na biegu.
Było pisane wcześniej na forum że do przodu AWD załącza się na D3L do tyłu (u mnie nie ) wymuszone włączenie przez sprzęgło "Dog Clutch".

Jak kupowałem autko to sprawdzali mi autko na rolkach osobno przód i tył i nie było problemu.

Dlatego zdziwiło mnie przekonanie kolegów, bo hamulce sprawdza się zawsze na luzie nawet jak autko nie ma AWD.

Po za tym w układach AWD zdaje się, że są zastosowane sprzęgła jednokierunkowe, które działają tylko wtedy jak ciągnie skrzynia a nie w przypadku rolek oś.

Zdaje się, że nie potrzebnie budujecie jakiś mit odnośnie napędów AWD - diagności powinni być profesjonalistami, którzy nie boją się dobrze przeprowadzić badania (w końcu np. takie hamulce to nasze bezpieczeństwo)


Kolega wader ma racje budujemy mit a w niedługim czasie zostanie obalony.Może markseven wypowie się w tej kwesti.

Wczoraj byłem na przeglądzie i zostały sprawdzone hamulce na rolkach.
Diagnosta jednoznacznie stwierdził ,że przeprowadzał badanie wielu samochodów z napędem na 4 koła i nie tylko voyagerów bo w większości układów działa na podobnej zasadzie.

Oczywiście dzwoniłem do kilku serwisów aby dokładnie rozeznać się czy można wjeżdżać na rolki.Odpowiedz była tylko jedna.Nie można.

Postanowiłem zapytać w kilku serwisach skody i jednoznacznie wypowiedź brzmiała ,że nie ma żadnych przeciw skazań.

To ja się wszystkich pytam.Kto zaprojektował,zbudował,przetestował samochód z napędem 4x4 ,że nie można w nim skontrolować układu hamulcowego.
Przecież obrót na rolkach trwa kilka sekund ,a gdyby faktycznie uszkadzał się układ napędowy na rolkach to zrobiło by się bardzo głośno w tym temacie.

A tak na marginesie znacie jakąś stację ,która posiada dwa zestawy rolek z możliwością zmiany rozstawu względem osi .Nie mam na myśli hamowni.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Lut 16, 2010 21:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No do końca to nie jestem przekonany ,ponieważ przy stałym napedzie to nawet szkoda dyskusji ,bo nie da sie sprawdzic na pojedyńczych rolkach,to samo z vw i audi gdzie mają sprzegło wiskotyczne które tylko w milimalnym stopniu kompęsuje róznice miedzy przednią a tylnią osią.
Nie wiem dokładnie jak to jest w voykach ale analizując działanie sprzęgła jednokierunkowego ,obojetne jest dla niego czy napędza go skrzynia czy rolki powinno załapać powodując załączenie tylnej osi.Sprzęgło z tego co ustaliłem nie jest sterowane elektronicznie ,natomiast blokada tego sprzęgła załączana jest elektrycznie po przestawieniu wajchy w pozycję (R)wtedy napęd ciągnie również do tyłu ,wbrew niektórym wypowiedzią na tym forum.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Lut 16, 2010 23:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedyś na tym forum zanim jeszcze miałem Voyka ktoś pisał o dziwnych piskach podczas przeglądu na rolkach.

Sato przeczytaj na tajemn....... w dziale pogaduchy co ludzie piszą w temacie "przegląd kanciaka AWD"
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Lut 17, 2010 0:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem komu piszczało, ale faktycznie była taka wypowiedź. U mnie sprawdzali, nic nie piszczało.
Dobra stacja diagnostyczna ma płyty do sprawdzania hamulców. Wjeżdża się autkiem, hamuje i zaraz na kompie jest pomiar wszystkich kół. Można więc bezproblemowo testować auta z awd.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Lut 18, 2010 19:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
Kiedyś na tym forum zanim jeszcze miałem Voyka ktoś pisał o dziwnych piskach podczas przeglądu na rolkach.




To ja Very Happy napisałem kiedyś o tym piszczeniu na rolkach ,tak właśnie było przy sprawdzaniu na rolkach ,a napęd mam sprawny zarówno do przodu jak i do tyłu ciagnie poprawnie Very Happy od tego czasu na hasło napęd na 4 koła diagnosci reagują jak wcześniej pisałem Laughing przeglądy robie na tej samej (okregowej)stacji i tylko diagności się zmieniają,a efekt ciągle ten sam Laughing
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Pawel35
*
*


Dołączył: May 13, 2007
Posty: 90
Skąd: Trzebinia kolo Krakowa

PostWysłany: Sob Mar 13, 2010 9:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie mysle ze te napędy sa wjakis sposób zabezpieczone przed zablokowaniem jednych z kół naprzykład przednich czy tylnych.Taki przykład jesli zaciagniemy hamulec reczny a zapomnimy go zwolnic i próbujemy jechac.Wiec sadze ze niema problemu z tymi rolkami mozna sprawdzac w kazdej stacji diagnostycznej.
_________________
Chrysler Voyager 3.3 2003 LX
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
suchorz
*
*


Dołączył: Sep 16, 2011
Posty: 47
Skąd: Pierwoszyno

PostWysłany: Sob Wrz 17, 2011 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W mojej stacji diagnostycznej zawsze pytają o napędy i jak auto jest 4x4 to nie wjeżdżają na rolki, tylko na płyty do sprawdzania hamulców.
_________________
Chrysler Voyager LX 3,8 AWD 97r
Daimler 3,6L 89r
507 958 920
T&S Serwis, modyfikacje OFF ROAD, montaż LPG

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group