www.asu.pl :: Zobacz temat - drżenie kierownicy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

drżenie kierownicy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sro Lut 10, 2010 16:19    Temat postu: drżenie kierownicy Odpowiedz z cytatem

jak w temacie, na biegu jałowym dość spore drżenie po dodaniu gazu slabnie i prawie niewyczuwalne. podczas jazdy po rownym asfalcie i zdjęciu nogi z gazu znów wibruje, po dodaniu prawie ustaje.

wspomaganie dziala, wchodziłem pod samochód i przekładnia i kolumna kierownicy nie ma żadnych luzów, anie też nie wyczuwam zadnych wibracji.

w drugim voyku kierownica nawet nie drgnie.

ma ktoś pomysl co moze byc przyczyna i jak ją usunąć?
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Lut 10, 2010 16:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź półosie a w szczególności przeguby na półośkach.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sro Lut 10, 2010 17:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tu jest w porządku. podczas jazdy nie jest to bardzo wyczuwalne.
wyglada to tak jakby kierownica wpadala w rezonans. nie przenosi się to na karoserie. na obrotach w okolicach 800 jest słabsze, w okolicach 1000 najmocniejsze. poduszki pod silnikiem wszystkie nowe. silnik pracuje równo.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sro Lut 10, 2010 18:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stawiam na przeguby wewnętrzne, lub tylko jeden.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Lut 10, 2010 18:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ważny jest odpowiedni olej do wspomagania (według specyfikacji); czasem w obwodzie jest czujnik z zaworem wyrównujący ciśnienie w układzie i przy zużytym lub nie odpowiednim oleju mogą wystąpić takie lub podobne objawy.
Sprawdź też filtr w układzie wspomagania jeżeli masz to może przyszedł czas na niego.
Niedawno było coś o wspomaganiu na forum i tam problemem był rozwarstwiony od wewnątrz przewód metalowo gumowy, który ograniczał przepływ oleju.
Tak czy owak od czegoś musisz zacząć i eliminować przyczyny po kolej.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Lut 12, 2010 11:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:
Sprawdź półosie a w szczególności przeguby na półośkach.

Jak "fszysko"jest porządku, to ja jednak sprawdziłbym półosie.
U zięcia w "Astrze" miał takie same objawy, choć patrząc na półosie wyglądało, że są ok.
Dopiero na wyważarce wyszło, że mają bicie.
Kupił "nowe" na szrocie i było jeszcze gorzej.
Zakup nowych półosi rozwiązał problem.
Wszystkie inne elementy takie jak: opony, felgi, tarcze hamulcowe i ... sam już nie pamiętam co jeszcze, było ok.
Na końcu padło na półosie i to był dopiero strzał w "10".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pią Lut 12, 2010 12:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeszczę raz napiszę. Podczas jazdy wibracje są niemal niewyczuwalne. jak stoi na biegu jalowym drży dość wyrażnie, najbardziej w okolicach 1000 obr/min. Wyglada na to że wpada w rezonans. i jeszcze pytanie czy może coś w kolumnie kierowniczej mogło sie zuzyc?. kierownica nie ma luzów.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pią Lut 12, 2010 13:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli objaw jest tylko na postoju to zostaje Ci tylko problem z ciśnieniem w układzie - napisałem o tym wcześniej.
Ciężko rokować na odległość, ale dodam tylko tyle, że powodem może też być zawór sterujący w samej przekładni. Działa to tak, że podczas kręcenia zamykasz przelew płynu i ciśnienie pomaga Ci kręcić.
Jeżeli to drżenie Ci przeszkadza to zacznij od osłuchania stetoskopem okolic wszystkich zaworów i później wymiany płynu i filtra.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pią Lut 12, 2010 14:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wszedlem pod samochod i nie moge zlokalizowac filtra. widze tylko przewody od i do pompy laczace sie z kolumna kierownicza.
zawory ja rozumiem sa w maglownicy?
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lut 12, 2010 17:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zawory sa w maglownicy mniej wiecej w miejscu laczenia drazka kolumny kierowniczej z przekladnia.
filtra mozesz nie miec - nie zawsze jest!
a sprawdzales poduszki pod silnikiem/skrzynia? moze tu jest pies pogrzebany?
najpewniej to tak jak pisze wader skombinowac stetoskop i osluchac przekladnie i okolie zaworow. w przekladni to sterowania zaworami wykorzystywany jest taki sprezysty dzialajacy na skrecanie cienki walek - moze on u ciebie pekl(malo prawdopodobne ale jednak) i wtedy role sterowania zaworami przejmuje bezposrednio drazek kolumny kierowniczej z tym ze juz bez udzialu skrecajacej sprezyny, a wiec z luzem (niewieklim bo to tylko pare stopni w ruchu obrotowym, ale jednac wtedy zawory (najczesiej plytkowe) sa luzne i moga drzec i wywolywac wibracje na kierownicy
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pią Lut 12, 2010 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poduszki juz wymienilem wszystkie, więc to raczej nie to.
jak stoi na P i zacznę kręcić kierownica to obroty silnka na chwilę spadają o okolo 150-200.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sob Lut 13, 2010 10:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wymieniłem płyn poprzez odessanie przez zbiorniczek. nowego weszło okolo 0,5 l.

w ramach eksperymentu zdjąłem pasek żeby nie chodziła pompa i wibracje są identyczne. najsilniejsze w okolicach 1000 obr/min. więc uklad wspomagania raczej nie jest przyczyną. najwyrazniej wpada w rezonans.

Ma ktos pomysł jak sobie z tym poradzić?
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lut 13, 2010 12:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

drzy tylko kierownica czy tez silnik i inne czesci? drzy tak samo na P i na N?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sob Lut 13, 2010 13:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

silnik pracuja równo. pomacalem przy poduszkach i od strony silnika czuć, a od strony karoserii (zawieszenia) nie czuc żadnych wibracji.

drży kierownica, ale czuc też trochę wibracji na podłodze i panelu przednim.
stopień wibracji zmienia sie wraz ze zmiana obrotow największe są w okolicach 1000.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Lut 13, 2010 14:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy przypadkiem nie buczy ci reduktor.U mnie tak było myślałem ,że mi pompa wodna siada.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lut 13, 2010 14:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli odlaczyles pompe wspomagania to na 100% uklad kierowniczy mozesz odrzucic jako przyczyne.
ja uparcie stawiam na poduszki - moze te ktore kupiles to jakis tanie zamienniki z twardszej gumy lub poprostu innej konstrukcji? (spotkalem sie z czymt takim w renowce ze nowe zamienniki byly duzo twardsze niz stare oryginaly i auto po wymianie drzalo mocniej niz przed)
- moze tez byc kwestia wypadajacego zaplonu lub jakies zle wywazenie jakis mas wirujacych typu kolo zamachowe/konwerter, kolo pasowe, zle ustawiony rozrzad...(to malo prawdopodobne ale jednak), moze tez wibrowac od zle zmontowanego wydechu ktory jest albo zbyt sztywno poskrecany i "nie pracuje na plecionce" lub wrecz stuka gdzies o podwozie a drgania migruja gdzies po karoserii i slychac je w innym miejscu...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lut 13, 2010 15:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeszcze raz zapytam: czy dzieje sie tak na P i na N? wlacz P i sprawdz nie trzymajac nogi na hamulcu. potem przelacz na N i daj noge na hamulec albo zaciagnij postojowy i sprawdz ponownie.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sob Lut 13, 2010 18:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na N, na P i podczas jazdy jak obroty spadną w okolicę 1000 czuć jednakowo.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Lut 14, 2010 14:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sato napisał:
A czy przypadkiem nie buczy ci reduktor.U mnie tak było myślałem ,że mi pompa wodna siada.

albo listwa z wtryskami sprawdź czy nie jest przykręcone gdzieś do śruby od wspornika serwa lub wspornika pedałów.
Drżenie tych urządzeń może rozchodzić się właśnie po tych wspornikach a do nich też jest przykręcona kolumna z kołem kierowniczym Wink
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Nie Lut 14, 2010 16:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

reduktor mam tłokowy magica i jest prykrecony poprzez płaskownik do gornego mocowania lewego amortyzatora.
sprawdzę czy tam coś nie drży.

znalazłem też nieszczelność na wydechu na połączeniu miedzy katalizatorem i resztą. i małą dziurkę w przedniej części dużego tłumika.
jutro się tym zajmę.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 19:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dziś przemacałem okolice mocowań poduszek do ramy i znalazlem tylko lekkie wibracje na przedniej. poluzowalem śruby, poprzełaczałem D i R lekko postukałem z boku bo wygladalo że nie jest osadzona symetrycznie. skrecilem i jest sporo lepiej. kierownica drzy, ale jakby mniej i po karoserii sie tak nie niesie. prawie nie czuc pracy silnika.
wniosek taki że poduszka ktorą wymienilem jest za twarda. niestety cena moparowskiej jest zaporowa 730zl.
Moze ktoś polecic dobre poduszki?
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Mar 02, 2010 20:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
na próbę zamienilem przednią poduszkę na oryginalną którą wcześniej zdjąlem i problem drżenia kierownicy w okolicy 1000 obr/min niemal zniknął.
na desce rożdzielczej i na podłodze jeszcze lekko wibruje.

tylna poduszka ktorą wymieniłem kiepsko wyglada wiec chyba jej nie załozę tylko poszukam jakiejś oryginalnej uzywki w dobrym stanie.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Mar 02, 2010 21:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli juz i tak kupiles poduszki zbyt twarde to moze spróbuj jakos "zmiekczyc" gume np. poprzez jej przewiercenie w 2-3 miejscach - co ci szkodzi, a noz widelec bedzie ok?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group