www.asu.pl :: Zobacz temat - ki diobeł ? - sprawa wypadajacego zaplonu ;/
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ki diobeł ? - sprawa wypadajacego zaplonu ;/
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lut 03, 2010 19:54    Temat postu: ki diobeł ? - sprawa wypadajacego zaplonu ;/ Odpowiedz z cytatem

no i cos dopadlo moja padline spod znaku chryslera ;/
wypadaja zaplony ;/
na zimno silnik chodzi calkiem normalnie (przynajmniej niewyczulone ucho/reka na silniku nie wychwyci wypadania zaplonu), po rozgrzaniu do temperatury pracy(tzn. otwarty termostat, wiatraki na chodzie) czuc wyraznie wypadanie zaplonu. Na LPG jest to bardzo wyczuwalne, po dodaniu gazu silnik zamula po czym startuje, gdy wejdzie na OD zaczyna szarpac, nie chodzi na wszystkie cylindry, po czym redukuje, zwiekszaja sie obroty, zalapuje na 6 garnkow i znow zmienia bieg, spadaja obroty, znow wypadanie i tak w kolo macieju..na Pb jest identycznie z tym ze jest to mniej wyczuwalne i jakby zadsze- przynajmniej nie szarpie podczas jazdy, ale kladac reke na silniku czuc ze zaplon wypada...no ponoc gaz czulszy na wypadanie...na biegu jalowym na N chodzi raczej normalnie, choc czasem zawahluje silnikiem, po wrzuceniu D na hamulcu obroty spadaja jak zawsze o jakies 200obr po czym juz dosc wyraznie czuc ze zaplon wypada- pewnie z uwagi na opor skrzyni...
w kazdym razie na dzien dzisiejszy zostalo zrobione :
- u Lukiego kontrola LPG wraz z wymiana kompa,regulacja, czyszczeniem itp itd i pod wzgledem LPG wszystko jest OK
- nowe swiece, nowe kable, nowa cewka zaplonowa - tyle jest po stronie wysokiego napiecia,dalej idzie juz niskie napiecie do kompa, wiec skoro tu by bylo cos zle to powinien chyba wywalic Checka? dobrze mysle?

no i moje pytanie brzmi co jeszcze nalezy sprawdzic?
kluczykowanie zadnych bledow nie ujawnia, podpiac pod jakiegos kompa zeby zczytac cos dokladniej (nawet nie wiem na ktorym cylindrze wypada bo wypadanie jest nieregularnie) raczej sie nie da bo w Visionie nie ma jeszcze OBD jest tylko 6 pinowe niebieskie gniazdo ktorego nikt z mojej okolicy nawet nie potrafi rozszyfrowac pinoutow tego gniazda ;/
poradzicie cos?? jutro jeszcze podlacze "na krotko" ECU z cewka i wtedy wyeliminuje juz cale okablowanie zarowno wysokiego jak i niskiego napiecia, ale co jeszcze sprawdzic gdyby to bylo jednak nie to???
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Lut 03, 2010 20:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys może problem jest po stronie zaworów; może któryś czasem dokładnie nie domyka (nadpalony skrzywiony trochę?), albo coś z popychaczami.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lut 04, 2010 6:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ale jakby nie domykal to raczej caly czas, a nie tylko po rozgrzaniu i na wyzszych obrotach ;/ choc przyznam ze kompresji nie mierzylem..dzis jeszcze pobawie sie elektryka a pozniej bede szukal dalej w kompresji i np.padnietej uszczelce...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Lut 07, 2010 12:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jak wygląda sprawa popychaczy? Są mechaniczne czy może hydrauliczne, wtedy po rozgrzaniu silnika (oleju) mogą wystąpić różne dziwne objawy. Ale kontrola ciśnienia, to początek diagnozy.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Lut 07, 2010 19:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

troche mi temat umknal z powodu natloku zajec ale sprawa sie wyjasnila Smile na problemy zlozylo sie kilka spraw,mianowicie :
- zly stan przewodow doprowadzajacych zasilanie do cewki (+ po stacyjce) i impulsy z komputera. na zasilaniu zamiast 12,5V z akumulatora po wlaczeniu stacyjki dochodzilo 11,2V. Zasilanie zostalo poprowadzone na nowo poprzez dodatkowy przekaznik z aku (oryginalnie jest to wspolne zasilanie z wtryskami - przewod zielony z rozowym paskiem), przewody doprowadzajace impulsy z kompa niby rezystancje mialy 0,5oma (czyli OK), ale miedzy dwoma zanizony byl stan izolacji (12Mom), na pozostalych moj skromny mierniczke wskazal nieskonczonosc), wymienilem przewody na nowe (styk 17,18,19 w 40 pinowej kostce kompa, kolory czarny, bialy, czerwony, puszczone w miedzianym ekranie)
- oprocz kabelkow w dupe dawaly nowe kable zaloponowe firmy THE lider - w tej chwili trwa ich proces reklamacji. kable na pierwszy rzut oka pracowaly poprawnie, na wolnyc obrotach silnik chodzil rowno, dopiero po rozgrzaniu i przy wyzszych obrotach zaczelo sie wypadanie zalonow na roznych cylindrach i nie jakies cykliczne wiec trudne do wykrycia...

na szczescie sprwa sie wyjasnila w calosci Smile koszty naprawy :
- 3*70cm przewodu fi=1mm (impulsy) - 2zl
- 1,5m przewodu fi 1,5mm (zasilanie cewki) -1zl
- przekaznik bistabilny 12V (ok.2zl)
- nowa cewka zaplonowa (300zl) ale w sumie okazala sie nie potrzebna - zostanie na zapas Smile
- no i kable ktore albo mi wymienia albo oddadza $ - ale to w sumie eksploatacja wiec nie wliczam (174zl)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Pon Lut 08, 2010 15:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czapki z głów!! Smile
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Lut 08, 2010 16:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Brawo brawo marcys tylko po co Ty przy tej wiedzy w ogóle pytałeś jaka może być przyczyna problemu Wink Very Happy
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Lut 08, 2010 16:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:
Brawo brawo marcys tylko po co Ty przy tej wiedzy w ogóle pytałeś jaka może być przyczyna problemu Wink Very Happy


To tak czasami bywa,że im więcej sugestii kolegów tym większe szanse ,że coś może sprawdzić i nie pominie czegoś.

Ale tak na marginesie to zapłon może nieźle namieszać .
Tak mnie zastanawia jedna rzecz najwięcej postów z problemami dotyczy układu zapłonowego i to podstawowych elementów jak świece i kable ,które padają czasami jako nowe.
to w czym tkwi problem Question w jakości Question
czy może napięcia zasilające i wychodzące są za duże.

Odpukać w niemalowane ,ale w żadnym pojeździe samochodowym nie miałem problemu zapłonem.

Kiedyś w maluchu wyrwałem sobie fajkę przy świecy a były już to kable tzw.silikonowe najnowszy krzyk mody ,które nie twardły pod wpływem temperatury zastąpiłem zwykłym przewodem 1mm/kw i silnik pracował normalnie więc mogłem spokojnie dojechać.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Pon Lut 08, 2010 21:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bardzo czesto niedomagania zaplonu objawiaja sie najpierw na gazie. na benzynie sie tego nie zauwaza i nie odczuwamy tego, ale silnik jest wtedy slabszy i auto wiecej pali.
znam mnostwo przypadkow w ktorych na benzynie mozna bezstresowo jezdzic a na gazie szarpie, czasami nawet strzeli (rowniez na sekwencji).

najczesniej sa to przewody, czesto cewka, rzadziej swiece (pamietajmy tez o kopulce i palcu), jesli padnie ktorys z czujnikow lub modul to nierowna praca jest tez na benzynie.

dlatego tez jak auto szarpie, gasnie lub strzela gazownik pyta do znudzenia zirytowanego klienta: a swiece i przewody to pan wymienial?
a przewaznie slysze od chlopa: nie! bo na benzynie nic sie nie dzieje.
no to diagnoza jest prosta: to niech pan jezdzi na benzynie Smile).

taki zarcik:)

w niektorych autach nie ma przewodow tylko sa albo pojedyncze cewki albo zintegrowana listwa. oczywiscie cewek sie nie wymienia ale cewke ze swieca laczy taka gumka i te gumy powinno sie wymieniac
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lut 09, 2010 12:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:
Brawo brawo marcys tylko po co Ty przy tej wiedzy w ogóle pytałeś jaka może być przyczyna problemu Wink Very Happy


-po pierwsze to nie uwazam bym wiedzial zbyt duzo Smile
-po drugie jak ktos pisze im wiecej sugestii tym lepiej,
-po trzecie do obecnegop garazu vision mi nie wchodzi a przy -20 troche zle sie robi - wiec odwlekalem jak moglem ;/
- po czwarte - wypadanie zaplonu nie bylo regularne wiec nie mozna bylo sprawdzic metoda sciagania fajek na "ktory gar nie chodzi", pozatym wypadanie bylo tylko w pewnym zakresie obrotow wiec troche inaczej niz przy normalnie padnietych swiecach gdzie po dodaniu gazu wraca praca na wszystkie cylindry ;/
- po piate - usterka byla raczej z tych trudnych do zdjagnozowania bo jak napisal Luky na benzynie auto chodizlo normalnie, przynajmniej ktos kto tym autem nie jezdzil wczesniej nie zorientowal by sie ze cos jest nie tak, silnik nie drzal, mocy mu nie brakowalo, jedynie czasem szarpnalprzy zmianie/redukcji biegow, ale tez bez tragedii
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Wto Lut 09, 2010 17:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie więcej luzu przy moim niby pytaniu nie było znaku zapytania, więc należało raczej do tych retorycznych, ale macie rację - im więcej sugestii tym lepiej, a szczególnie w tych trudnych przypadkach.

marcys nie musisz być taki skromny bo przypadek, który rozwiązałeś zazwyczaj odnajduje się dopiero jeżeli autko już w ogóle nie pali, albo jeżeli jest już tak uciążliwy że przeszkadza w jeździe.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Lut 10, 2010 10:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marcys, chylę głowę i jeśli będziesz kiedyś na Pomorzu /Słupsk/ zapraszam na kawusię i... co tam sobie wymarzysz Wink
Z problemem "43" walczę od wczesnej jesieni 2009r i do dziś "kicha" a mamy już 10.02.2010r
Wymieniłem już dwa razy komplet przewodów, świec i dalej mam "43" Evil or Very Mad
Jak napisał "luky" mam sekwencję i potrafi mi strzelić w obudowę filtra Evil or Very Mad i niestety, ma rację.
Szczęśliwie znalazł się "taki" marcys co pomierzył elektrykę, a ja z pewnością bym na to nie wpadł i znalazł niemały problem.
Jak się trochę ociepli, to pomierzę swoje "prądy" jak marcys piszesz i wrzucę co wyszło u mnie.
W końcu ile przewodów i świec można wymieniać Question Twisted Evil
Muszę przyznać, że gazownik jeden z "lepsiejszych" w Słupsku też na to nie wpadł.Kazał wymienić, reklamować przewody.Inny najlepszy elektryk w Słupsku kazał obić to samo i ciekawe, że żaden z nich nie wpadł na ten genialny pomysł co marcys.
Może oni też się uczą Confused ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lut 10, 2010 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

znaczy ja nie wiem jak u ciebie On ale u mnie juz kiedys byl problem z elektryka ktory skonczyl sie na spaleniu kompa ( a konkretnie jednej magistrali sterujacej 1 wtryskiwaczem...wlasnie na skutek sparcialych przewodow)...w tej chwili z oryginalnej wiazki idacej od kompa do silnika zostaly mi tylko przewody od czujnika temperatury, spalania stukowego i walka rozrzadu...mysle ze jak mnie zycie zmusi albo mi sie zechce to wymienie i te dla swietego spokoju i bedzie git Smile ale mi sie nie chce,pozaty wygladaja na calkiem OK Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Lut 12, 2010 10:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wyprzedzając moje majstrowanie przy zasilaniu cewki, proszę o podanie numerów... PIN Wink ... w kostce kompa, które podają napięcie do cewki.
W sprawie elektryki jestem "lajkonikiem"... no może nie do końca.
Nie mniej jednak, taka wiadomość pozwoli mi na szybsze ewentualne usunięcie usterki.
Dziś ostro sypie mokrym śniegiem, a ja niestety naprawy wykonuję tylko "pod chmurką".
Auto jak w podpisie.
Zakładam, że Chryslerki i Dodżyki, też w tej materii są bliźniakami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lut 12, 2010 17:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w lokalizacjipinow ci nie pomoge bo choc chryslery i dodze to blizniaki to niestety w visionie mam silnik 3,5 a to juz calkiem inna konstrukcja niz 3,3, calkiem inny komp i wogole nie ta bajka. ja schematy do swojego znalazlem na autozone w zakladce "wiring diagram" oraz "ignition". ale jesli by nie bylo do twojego (w co watpie) to najlatwiej jechac po kolorach.
Sprawdz tez mase idaca na silnik bo to duzo daje ..u mnie obie byly zezarte i jedyne przejscie bylo przez poduszki i jakies cienkie przewody od "urzadzen pomocniczych" Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lut 13, 2010 11:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też myślałem, że to wszystko przez ciemną Wink masę, ale tam wszystko poprawiłem, a nawet podłączyłem nową masę i nic, dalej iskrzy.
Pozostaje już tylko sprawdzić napięcia przez Ciebie opisane jak i znaleźć połączenie z kompem.
Dziś jest lekko na plusie /temperaturka powietrza/ ale dla odmiany nie mam dziś "wogle" czasu...
Jak nie sraczka, to przemarsz wojsk Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Lut 17, 2010 16:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś mierzyłem napięcie na kostce wchodzącej do cewki i... nie wiem jak sprawdzić te napięcie.
Do kostki wtykałem naprzemiennie wtyki od miernika i w każdym styku było "zero" napięcia.
A może powinienem przytknąć czarny przewód miernika do "masy", a czerwony do kostki ?
Kluczyk miałem w pozycji "włączony zapłon", ale bez kręcenia rozrusznikiem.
Podpowiedzcie jak mam sprawdzić napięcie w kostce zasilającej cewkę.
Z pewnością po waszych podpowiedziach dalej sobie poradzę Embarassed Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lut 17, 2010 20:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale napiec na kostce zadnych nie zmierzysz! przynajmniej nie zwyklym multimetrem! na kostce masz pewnie 4 piny:
- jeden to B+ (czyli plus po stacyjce, ale w niektorych konstrukcjach samoczynnie sie po paru sekundach wylancza zeby nie przegrzac cewki wiec najlepiej szybko to zmierzyc!)
- pozostale 3 piny to impulsy (-) sterowane z komputera, wiec jedyne jak mozesz je zmierzyc to oscyloskop lub inny wizualny miernik ze stala czasowa.

zmierz tylko czy dochodzi ci pewny +(mozliwie bliski napieciu na akumulatorze) na cewke i zmierz rezystacje tych 3 przewodow od cewki do kompa(powinny miec jednakowa rezystancje)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Lut 18, 2010 9:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z pinami jest dokładnie tak jak piszesz.
Co do reszty, to w wolnej chwilce powalczę z tymi prądami.
Dzięki za podpowiedź, a o efektach raczę Wink tu napisać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Lut 18, 2010 10:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:

- pozostale 3 piny to impulsy (-) sterowane z komputera, wiec jedyne jak mozesz je zmierzyc to oscyloskop lub inny wizualny miernik ze stala czasowa.

zmierz tylko czy dochodzi ci pewny +(mozliwie bliski napieciu na akumulatorze) na cewke i zmierz rezystacje tych 3 przewodow od cewki do kompa(powinny miec jednakowa rezystancje)

Jak będziesz zmuszony wymieniać przewody to warto zainwestować przynajmniej w niskooporowe wszystkie a najlepiej ekranowane ( te 3 od kompa, po których chodzą impulsy) Wink
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lut 18, 2010 13:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Jak bêdziesz zmuszony wymieniaæ przewody to warto zainwestowaæ >przynajmniej w niskooporowe wszystkie a najlepiej ekranowane ( te 3 od >kompa, po których chodz± impulsy) Wink

ja wsadzilem zwykle (te oryginalne mialy 0,5om), nowych nawet nie mierzylem, chcialem docelowo puscic w oryginalnym ekranie bo ma on srednice jakies 2cm i weszlo by takich przewodow z 50szt Smile ale puscilem bezposrednio z kompa do cewki odcinkiem kilkudziesieciu cm a nie jka w oryginale jakies 4m plataniny,zawijasow,forantow itp. jak sie ociepli to dorwe jakas plecionke miedziana i puszcze ta nowa wiazke w ekranie choc sadze ze lepiej nic nie bedzie..zaklocen brak wiec i ekran raczej zbedny...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Lut 19, 2010 14:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak troszkę na marginesie tematu.
Wczoraj rozpiąłem dwie wtyczki od kompa /w aucie Wink / popsikałem czymś w rodzaju "WD40" i... naprawiły mi się wycieraczki Cool które po włączeniu, wyłączały się kiedy im się chciało Evil or Very Mad
Iskrzyć na przewodach WN dalej iskrzy, ale piszę to jako ciekawostkę, bo dla mnie jest to ciekawostką.
A co do samego iskrzenia, to nie mam "fachowego miernika" i zdecydowałem się na wymianę przewodów łączących cewkę z kompem, niejako w ciemno, tzn bez mierzenia napięć.
Pozostaje mi też wymienić ten "od stacyjki, czy też + po stacyjce"
Jak się trochę ociepli to wezmę się za wymianę tych przewodów, bo tak naprawdę pozostało już chyba Confused tylko to...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pią Lut 19, 2010 15:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
Tak troszkę na marginesie tematu.
Wczoraj rozpiąłem dwie wtyczki od kompa /w aucie Wink / popsikałem czymś w rodzaju "WD40" i... naprawiły mi się wycieraczki Cool

Jeżeli masz instalację w takim stanie to może zacznij od dokładnego przeglądu wszystkich niby szczelnych złączek Wink
Wiadomo warunki atmosferyczne robią swoje i to nie zależy od nas. Confused
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Lut 19, 2010 15:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"Patent" z "WD40" już praktykowałem na innych połączeniach, jak piszesz, "niby szczelnych"
Niestety nie rozwiązało to mojego problemu, więc chyba jednak pozostaje wymienić przewody j.w. ale dzięki za podpowiedź.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lut 19, 2010 20:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On a moze twoje przewody WN sa jednak padniete?? lub masz problem z cewka?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lut 20, 2010 9:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślę, że przewody WN są dobre.
Jedne to NGK/NTK, a drugie to "Standard Plus" z "amerykanów"
I jedne i drugie są nowe i na jednych jak i na drugich iskrzy Crying or Very sad
Może wiesz jak sprawdzić cewkę, a domyślam się, że chyba musiałbym mieć inną, sprawną na podmiankę lub nową Confused
I co gorsza, obawiam się, że mnie z błędu nie wyprowadzisz Wink
Postaram się jeszcze umówić z kolegą gazownikiem lub elektronikiem i może oni sprawdzą mi te prądy i oporności przy zasilaniu cewki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Lut 20, 2010 11:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W serwisówce są podane oporności dla cewki i przewodów.Ale nie pamiętam jakie.Trza zerknąć Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sob Lut 20, 2010 13:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
Myślę, że przewody WN są dobre.
Jedne to NGK/NTK, a drugie to "Standard Plus" z "amerykanów"
I jedne i drugie są nowe i na jednych jak i na drugich iskrzy Crying or Very sad

On, a co Ty rozumiesz dokładnie pod określeniem "że iskrzy"?
Zaraz się okaże, że wszyscy zrozumieli inaczej Twój problem Rolling Eyes
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lut 20, 2010 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
Myślę, że przewody WN są dobre.
Jedne to NGK/NTK, a drugie to "Standard Plus" z "amerykanów"
I jedne i drugie są nowe i na jednych jak i na drugich iskrzy


no ale jak iskrzy tzn ze sa wadliwe! moze masz takie szcescie ze dostales 2 zestawy padniete? nie masz kogos w okolicy z podobnym samochodem zeby podmienic kable? albo wez i te ktore ci iskrza zastepuj pojedynczo tymi z drugiego zestawu - bo chyba nie iskrzy ci wszystkie 6 przewodow? i sproboj tak je pozenic zeby na zadnym nie iskrzylo.

>W serwisówce s± podane oporno¶ci dla cewki i przewodów.Ale nie >pamiêtam jakie.Trza zerkn±æ Wink

no opornosci dla cewki powinny byc (choc dla Visiona nie ma, jest podany tylko sposob pomiaru, ale u mnie i na starej i na nowej wychodzi 0, a auto chodzi:-) w kazdym razie opornosci kabli WN raczej nie ma! w kablach nie sama opornosc jest najwazniejsza, a konstrukcja jako taka i pojemnosc.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lut 20, 2010 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
[quote=" w kazdym razie opornosci kabli WN raczej nie ma! w kablach nie sama opornosc jest najwazniejsza, a konstrukcja jako taka i pojemnosc.
Opornosc w kablach w/n jest najwazniejsza.Nie ma tam "metalowego drutu" tylko gietki przewodzacy wklad oporowy wykonany ze specjalnego "grafitu" , podobnie jak w olowku.Ma to za zadanie tlumic wszelkie zaklocenia i nie tylko.Najczesciej ten wklad ulega popekaniu (skruszeniu) i zmienia sie jego opornosc,az do takiego momentu ze nastepuje kompletna przerwa lub kilkanascie przerw na calej dlugosci.Porzadne przewody maja dobra izolacje silikonowa i wysokiej jakosci ten wklad przewodzacy,odporny na zginanie.Opornosc przewodow dopuszcza sie w zakresie od 3 do 12 kom na 30 cm dlugosci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lut 20, 2010 21:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>silikonowa i wysokiej jakosci ten wklad przewodzacy,odporny na zginanie.

marksewen tu sie mylisz!
dobry kabel WN powienien sie cechowac opornoscia rzedu 5-10kOm (czyli wzgledem zwyklego przewodu jakies 20.000razy wiecej!! i mala pojemnoscia! opornosc producenci realizuja badz poprzez zastosowanie rowingu (wloka szklanego napylonego weglem/grafitem) badz przez rezystory umieszczone w fajce. dochodzi problem pojemnosci kabla - tu sie stosuje jakies ekrany i inne cuda..kazde pekniecie wlokna to minimalny wzrost rezystancji za to powstanie kondensatora, ktory dosc znacznie obniza energie iskry ;/
PS. energia iskry jest odwrotnie proporcionalna do pojemnosci ukladu cewka/kabel/swieca i wprostproporcionalna do rezystancji tego ukladu. dlatego wlasnie przy przebitej swiecy wystarczy odchylic fajke na 5-10mm(czyli zrobic przerwe!) zeby cylinder na tej padnietej swiecy zaczal normalnie pracowac Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Lut 21, 2010 16:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co mam na myśli pisząc, że iskrzy?
Nic ponad to, że kiedy jest ciemno, to wyraźnie widać skaczącą iskrę w kolorze fioletowym z przewodu WN do każdej metalowej części usadowionej w pobliżu przewodów WN, również te idące na tylną głowicę.
Nic więcej.
Kiedy przyłożę np. wkrętak do przewodu WN i do korpusu silnika, to jest jasno jak w dzień Wink
Możliwe, że miałem pecha i kupiłem choć dobre, to jednak wadliwe przewody WN.
Kupno kolejnych, być może będzie nieuniknione, ale to wydatek kolejnych 150 złociszków... Evil or Very Mad
Na początek pogrzebię przy instalacji, ale musi się trochę łocieplić Wink
Dzięki za wszelkie sugestie i podpowiedzi.
Pozdrawiam, Piotrek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Lut 21, 2010 16:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
Co mam na myśli pisząc, że iskrzy?
Nic ponad to, że kiedy jest ciemno, to wyraźnie widać skaczącą iskrę w kolorze fioletowym z przewodu WN do każdej metalowej części usadowionej w pobliżu przewodów WN, również te idące na tylną głowicę.
Nic więcej.

Więc dlaczego szukasz przyczyny na instalacji niskiego napięcia ?
Przecież masz ewidentne przebicie na izolacji kabli WN.
Cewka nie da Ci większego napięcia niż to na jakie jest przewidziana np. jeżeli cewka jest zaprojektowana na 25000 V w warunkach laboratoryjnych to w praktyce nigdy tych wartości nie osiągnie tylko zawsze niższe.
Przewody WN mają podobnie, ale z założenia izolacja "powinna" zawsze wytrzymać napięcie konstrukcyjne.

Widziałem kiedyś takie świecące przewody, ale izolacja była wykonana z przezroczystego materiału i były to jakieś tuningowe zabawki, ale iskra nie wydostawała się na zewnątrz.

Moim zdaniem winne są przewody WN - szukaj takich jak najgrubszych a będzie można przypuszczać , że izolacja będzie wystarczająca. Wink
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Lut 21, 2010 21:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="wader71"]
On napisał:
Co mam na myśli pisząc, że iskrzy?
Nic ponad to, że kiedy jest ciemno, to wyraźnie widać skaczącą iskrę w kolorze fioletowym z przewodu WN do każdej metalowej części usadowionej w pobliżu przewodów WN, również te idące na tylną głowicę.
Nic więcej.

Więc dlaczego szukasz przyczyny na instalacji niskiego napięcia ?
Przecież masz ewidentne przebicie na izolacji kabli WN.


Jak pisał kolega marcys, u niego było chyba podobnie z tymi wyładowaniami Confused i przyczyną był za mały prąd na przewodach niskiego napięcia chyba, że źle zrozumiałem opis jego usterki i sposobu jej usunięcia.
Z tego też powodu, właśnie tam szukam przyczyny.
Muszę przyznać, że już mam taki mętlik w głowie, że sam nie wiem gdzie się zahaczyć żeby tę usterkę usunąć.
Jak już wyżej i wcześnie pisałem przewody i świece już dwukrotnie zmieniałem, a problem nadal istnieje Evil or Very Mad
Oczywiście nie wykluczam, że to znowu mogą być przewody, ale tą metodą, to mogę ich zmienić kilka kompletów i może w końcu trafię w te sprawne tylko, czy mi kasy wystarczy, bo nie mam jeszcze własnej mennicy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Lut 22, 2010 9:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrób jak koledzy radzą.Jak ci w ciemnościach przewody WN świecą ,skacze iskra i wywołują podobne fajerwerki to tylko zmienić przewody na inne.
Podjedż do sklepu i kup na wymiar przewody tańsze może trafisz czasami droższe wcale nie znaczy lepsze.

Wymień te ,które ci świecą albo na próbę podłącz zwykły przewód.
marcys pisał o wymianie przewodów zasilających cewkę i inne urządzenia.

Kiedyś gdy miałem cinquecento 900 na wtrysku i LPG silnik miał czasami wypadanie zapłonu na jednym cylindrze.Po wymianie na świece z beru silnik jeszcze gorzej pracował no więc kupiłem świece 3 elektrodowe z iskry i ta za grosze.
Powiem wam na tych świecach przejechałem ponad 100tys.i silnik pracował idealnie jak na benzynie i gazie zero problemów.Kupiłem następny komplet ten sam bo tamte już miały wypalone elektrody choć kilka razy je ustawiałem na przerwę. Na nowych świecach już wcale ten silnik tak nie pracował jak na pierwszych.
Już trzeba było dłużej kręcić.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Lut 22, 2010 13:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sato napisał:
Kiedyś gdy miałem cinquecento 900 na wtrysku i LPG silnik miał czasami wypadanie zapłonu na jednym cylindrze.Po wymianie na świece z beru silnik jeszcze gorzej pracował no więc kupiłem świece 3 elektrodowe z iskry i ta za grosze.
Powiem wam na tych świecach przejechałem ponad 100tys.i silnik pracował idealnie jak na benzynie i gazie zero problemów.

sato chyba trochę przesadziłeś 100 tyś na zwykłej świecy ??? - nawet platynowe i irydowe mają nieraz problemy, żeby dotrwać do tych kilometrów dlatego dla każdej świecy jest przewidziany okres wymiany zapewniający prawidłową pracę układu zapłonowego.

On napisał:
Jak pisał kolega marcys, u niego było chyba podobnie z tymi wyładowaniami Confused i przyczyną był za mały prąd na przewodach niskiego napięcia chyba, że źle zrozumiałem opis jego usterki i sposobu jej usunięcia.

marcys pisał o braku odpowiedniej iskry przez nieodpowiednie napięcie niskiego ciśnienia.
Ja przynajmniej nie doczytałem się niczego na temat przebicia przewodów czy świecenia.
Tu nasz informacje o danych o cewkach i zależności współgrania napięć itp - może ci się przyda.
http://www.auto-online.pl/elektron/silnik/uk_wykon/cewka.htm

Ciekawym rozwiązaniem są technologie cewek pojedynczych bezpośrednich zakładanych od razu na świece czyli bez przewodów WN.
Mam u siebie w Pontiacu Vibie takie rozwiązanie.
Można by zastosować takie cewki do każdego układu zapłonowego doprowadzając do świec przewody sygnałowe od kompa.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lut 22, 2010 22:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>marcys pisa³ o braku odpowiedniej iskry przez nieodpowiednie napiêcie >niskiego ci¶nienia.

no dokladnie On!! u mnie wina byly spadki napiec na niskim napieciu i padniete przewody(ale bez przebic na zewnatrz!!) na wysokim napieciu!!!
A u ciebie szukalbym problemow tylko i wylacznie po stronie przewodow WN jak radzi Sato i Wader bo gdzie indziej nie ma raczej po co!
zrob jak mowie - masz dwa komplety przewodow zacznik zamienic po kolei caly czas kontrolujec jak silnik pracuje,byc moze uda ci sie skompletowac 1 sprawny zestaw Smile ajak nie no to kup kolejne kable;/
PS.dobre i tanie sa polskie Sentechy
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Lut 22, 2010 22:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:
nieodpowiednie napięcie niskiego ciśnienia.

Laughing Laughing oczywiście chodziło o stronę niskiego napięcia Laughing Laughing
przejęzyczenie w ferworze walki Very Happy
wybaczcie Embarassed Wink
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Lut 23, 2010 9:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wader ja sam się zdziwiłem ,że tyle można na świecach przelatać ,ale tak jak wcześniej napisałem przy większych przeglądach brałem szczelinomierz i ustawiałem przerwę.

Jedynie z wadliwymi świecami się spotkałem to miały przebicie na izolatorze środkowym w komorze spalania np.na zewnątrz iskra była a po zakręceniu opary paliwa powodowały zwarcie pomiędzy izolatorem a elektrodą.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Lut 23, 2010 14:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok. zmienię trzeci raz Confused przewody WN i zobaczymy jakie będą efekty.
Sentechy miałem i przelatałem na nich ok.18 tys. km, już dokładnie nie pamiętam.
Przebicia zaczęły się właśnie od nich.
Na kolejnych dwóch kompletach przelatałem mniej niż tysiąc kilometrów Shocked
Ile zaraz po wymianie było ok. tak po przejechaniu powiedzmy 500 km ponownie miałem wyładowania, tzn nie ja, tylko przewody WN Wink
Dałem się wam namówić na kolejną wymianę przewodów i zobaczymy co się stanie.Stanie... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Lut 23, 2010 14:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U ciebie to wygląda tak ,jak by cewka produkowała większe napięcie niż mogły by przenieść przewody.

Napisz jakich producentów masz przewody bo w przyszłości będzie można uniknąć podobnych niespodzianek.Można ewentualnie stworzyć statystykę o wadliwych przewodach.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Lut 23, 2010 17:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wcześniej, nie koniecznie w tym temacie, już pisałem o przewodach i jestem daleki podejrzewać, że wszyscy trzej producenci mają do mnie pecha Wink a może ja do nich Wink sam już nie wiem Cool
Po zakupie auta założyłem "Sentechy" z przeznaczeniem do LPG, następne były "Standard Plus" z "amerykanów", kolejne i ostatnie to NGK/NTK... i wszystkie trzy komplety mają przebicia.
Może i cewka produkuje z uwagi na swoją jakąś usterkę, za duży prąd Confused i stąd te kłopoty, a może przewody są faktycznie do "D" Confused
Jak sam widzisz z tymi przewodami to niezła zagrycha, no ja już mam dość Twisted Evil
Prosta sprawa, wydaje się, a tu taki babol Twisted Evil z małymi przerwami, od jesieni z tym walczę i dalej jestem w polu.
Już jestem trochę pogodzony z problemem, jak i jestem prawie zdecydowany na wymianę przewodów, ale jak się domyślacie bez przekonania.
No ręce mi już "opadli" Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lut 23, 2010 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak chcesz to ci moge moja stare cewke z visiona podeslac (tylko nie wiem jaki masz model) i podmienisz i sprawdzisz co bedzie...
PS.choc wydaje mi sie ze to nie mozliwe by cewka robila wiecej niz to zostalo przewidziane gdys o wielkosci napiecia decyduje przekladnia transformatora jakim jest cewka, a jedyne uszkodzenie jakie moglo by sie zdazyc to zwarcie na ilus tam zwojach wiec mniejsza przekladnia => mniejsze napiecie/slabsza iskra
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Lut 24, 2010 15:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marcys dzięki, ale spróbuję po raz ostatni z wymianą przewodów WN i jeśli ona nie przyniesie oczekiwanych efektów, to poproszę Ciebie o taką przysługę.
A przy okazji, to moja cewka wygląda tak jak niżej:

http://moto.allegro.pl/item924684129_cewka_zaplonowa_chrysler_3_3_3_8.html

Sprawdziłem w necie to od Visiona 3,3 cewki są takie same, natomiast nie mogłem odnaleźć do Twojego, chili 3,5, ale domniemam, że jest jednak inna.

Na ten czas dziękuję za wszelką pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lut 24, 2010 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cewke mam identyczna jak cos Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Kwi 15, 2010 13:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciąg dalszy tej trudnej historii wypadających zapłonów.
Po odczytaniu skanerem OBD-2 błędów skaner pokazał jn.

1.P0351- obwód pierwotny lub wtórny cewki zapłonowej "A". Wadliwe działanie.

2.P0300- Przypadkowe lub wielokrotne wypadanie zapłonów.

3.P0301- wielokrotne wypadanie zapłonów, cylinder pierwszy, o ile dobrze zapamiętałem ostatnią frazę.

Domyślam się, że P0351 wiążę się z zasilaniem cewki jak i z samym działaniem cewki.


Chciałbym poprawić, czy też na nowo poprowadzić zasilanie do cewki, ale nie wiem który przewód od kompa poprowadzić bezpośrednio do cewki.

Markseven napisał mi, że zasilanie jest pod pin#3 i tu mam pytanie.
W kompie są dwie wtyczki, jedna mała i druga duża.
W małej są oznaczone cztery rzędy, od 1-10 dalej od 11-20 dalej od 21-30 i dalej od 31-40 i Marek chyba miał na myśli właśnie te podłączenia.
W tej dużej numeracja jest dalej narastająca.

W tej małej kostce pierwszy pin jest pusty, dopiero drugi ma podłączony przewód.
Czy ten pusty należy liczyć jako pierwszy, czy dopiero ten podłączony będzie pierwszym.

Jeśli już ustalimy jak liczyć kolejność pin, to poproszę jeszcze o wskazówki do którego złącza w kostce przy cewce należy wpiąć przewód od kompa.

Domyślam się, że przewód wychodzący z kompa powinien mieć ten sam kolor co wchodzący do kostki od zasilania cewki.

Przepraszam, że zadaję takie dziwne pytania, ale z elektroniki jestem kompletna noga i właśnie stąd te pytania Embarassed
Gdyby ktoś pytał, to z mechaniką radzę sobie dobrze, a tzn, że nie korzystam /prawie w ogóle/ z pomocy mechaników i nie chcę też korzystać z pomocy elektryków którzy mówią w kółko, zmień przewody... tylko żaden z nich nie zastanowi się głębiej nad problemem.

P.s.
Z Markiem na razie od świąt nie mam kontaktu i stąd temat ponownie wraca na forum.

Co ważne:

Przewody WN zmieniane wielokrotnie.

Świece zmieniane wielokrotnie.

Cewka przekładana trzykrotnie, a wypadanie zapłonów jak było, tak jest... Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Pią Kwi 16, 2010 10:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

P0351 dotyczy moim zdaniem uzwojenia cewki, a nie jej zasilania (cewka zapłonowa najczęściej posiada 2 obwody - pierwotny i wtórny - uzwojenia, jeden niskoprądowy i drugi w którym wytwarza się prąd zapłonowy). Więc niekoniecznie musisz mieć problem z zasilaniem samej cewki. Najlepiej by było wymienić cewkę na sprawdzoną i wtedy odczytać usterki - może coś się wyjaśni?
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Kwi 16, 2010 10:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>P0351 dotyczy moim zdaniem uzwojenia cewki, a nie jej zasilania >(cewka zap³onowa najczê¶ciej posiada 2 obwody - pierwotny i wtórny

no dokladnie tak, z tym ze komp nie moze zobaczyc uszkodzenia wprost po stronie WN bo niby jak??? widzi tylko uszkodzenia po stronie niskiego napiecia (czyli albo na zasilaniu albo na impulsach do cewki), widzi tez zaklocony sklad spalin i obie te rzeczy porownuje i wywala Checka - ktory nie zawsze jest w 100% trafiony!!!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Kwi 16, 2010 15:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przemok napisał:
P0351 dotyczy moim zdaniem uzwojenia cewki, a nie jej zasilania (cewka zapłonowa najczęściej posiada 2 obwody - pierwotny i wtórny - uzwojenia, jeden niskoprądowy i drugi w którym wytwarza się prąd zapłonowy). Więc niekoniecznie musisz mieć problem z zasilaniem samej cewki. Najlepiej by było wymienić cewkę na sprawdzoną i wtedy odczytać usterki - może coś się wyjaśni?


Cewka była zakładana z wraz z przewodami WN z innego, sprawnego Chryslerka, który nie miał przebić, a u mnie one wystąpiły.
Błędy u mnie na pożyczonej cewce, były dokładnie takie same jak na mojej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Kwi 18, 2010 19:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Drugi raz podłączyłem się do kostki zasilania cewki, są tam 4 przewody.
Podłączyłem się do każdego przewodu z osobna żarówką.
Jeden przewód z żarówki do masy, drugi do przewodu z kostki przy cewce.
Na trzech przewodach żarówka mruga, a na jednym świeci stałym światłem.
Mam też wrażenie, że żarówka świeci tak jakby dostawała za duży prąd, tzn świeci baaardzo jasnym światłem.
Jutro też pomierzę jakie jest napięcie na każdym z tych przewodów w kostce zasilania cewki.
Myślę, że każdy przewód który ma napięcie przy zasilaniu cewki, powinien mieć stałe napięcie, a patrząc na mruganie żarówki /nie podłączałem jej pod przerywacz kierunków Wink / to myślę, że to napięcie jest chyba za duże i przede wszystkim zmienne.
Macie jakieś pomysły co do opisanego mrugania, zasilania cewki, czy jest ono właściwe i czy ten zmienny prąd, może mieć jakiś wpływ na przebicia przewodów WN ?
Jeśli tak, to co zrobić aby napięcie było stałe ?

Dziś tj.19.04.2010 pomierzyłem napięcia w kostce zasilającej cewkę zapłonową.

Na jednym przewodzie napięcie =14,25V

Na pozostałych trzech przewodach =14,17V

Napięcie akumulatora w czasie pracy silnika wynosi 14,25V

Czy te napięcia są prawidłowe i czy mogą mieć związek z przebiciami przewodów WN ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group