www.asu.pl :: Zobacz temat - Stering wheel position sensor
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stering wheel position sensor

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
adamgr
*
*


Dołączył: Mar 13, 2009
Posty: 26

PostWysłany: Pią Sty 15, 2010 20:40    Temat postu: Stering wheel position sensor Odpowiedz z cytatem

Witam.

Jak w temacie.
Co dokładnie to robi w tym samochodzie tj. jak w podpisie. Udało mi sie go niechcący uszkodzić podczas demontażu koła kierownicy i poszły dwa układy (może da się go uratować). Znajduje się toto pod kierownicą w pierścieniu przenoszącym sygnały na panel sterowania radiem.
Za głęboko wkręciłem ściagacz do demontażu kierownicy i ukruszyłem układ. Cholerna rutyna - a demontowałem ją już kilka razy.

Jaki ma to wpływ na jazdę bez tego.
W XM'ie jeśli posiadał Dirawi to wiem że zliczał ilość obrotów do ustawiania kierownicy na wprost po zgaszeniu silnika - ale tutaj?

Jak możecie pomóc to ja chetnie to odkupię.
Do nowszych modeli są dostępne na RockAuto ale nie do mojego - chyba że źle szukam.
[/img]
_________________
--
Pontiac Grand Prix STE '91 3.4 V6 24Valve
Ford Escort '93 1.8 16V 115PS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Sty 15, 2010 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to co masz na zdjeciu to plytka ukladu odbiornika pilota od radia zamontowanego w kierownicy pontiac'a
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 15, 2010 23:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten modul istotnie nazywa sie "Steering Wheel Position Sensor" i sluzy do ciaglej korekty kierownicy w kierunku jazdy na wprost.Centrowanie to odbywa sie za pomoca silownika elektrycznego sterowanego z tego modulu.. W starszych modelach sensor ten dostarczal dane do ukladu regulujacego sile wspomagania kierownicy w zaleznosci od predkosci jazdy oraz pozycji skretu i szybkosci manewru kierownica..Najwazniejsza sprawa to odpowiednie ustawienie przy montazu nowego.Przed wymontowaniem koniecznie trzeba zaznaczyc jak byl ustawiony ruchomy pierscien wewnetrzny wzgledem czesci "nieruchomej". Podsylam pomocniczy opis procedury centrowania modulu , jest dla innych rocznikow ale zasada jest taka sama. http://ww2.justanswer.com/uploads/heavychevy396/2009-12-08_204242_steering_bearing.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Sty 15, 2010 23:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mark, nie przecze,ze masz racje ale dokladnie to samo co na zdjeciu(plytka drukowana z paroma ukladami i diodami nadawczymi na podczerwien) znalazlem rozbierajac kolumne kierownicza w pontiaku trans sport ze sterowaniem radiem w centrum kierownicy. druga czesc(odbiorcza) byla zamontowana w kierownicy. stopien skomplikowania konstrukcji mnie rozwalil. do tego monaz powierzchniowy,mikroelementy itp . i to wszystko w tanim 20to letnim aucie.
zdjecia sa tu http://www.pontiac-trans-sport.republika.pl/
w dziale diy ,"sciaganie kierownicy...."
powiedz o co chodzi. tez chcialem zrobic takie sterowanie u siebie(radio da rade) ale to ustrojstwo mnie przerazilo.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 15, 2010 23:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nigdy blizej nie analizowalem "tego modulu" , bo to sie rzadko psuje.Widocznie uklad sterowania radiem jest na wspolnej plycie .Ale musze powiedziec,ze juz od roku 1985,a bardziej w 1988 poziom elektroniki w autach amerykanskich byl na prawie "kosmicznym poziomie".Wszystkie uklady elektryczne wygladaja i sprawiaja wrazenie prymitywnych,ale kryje sie za tym bardzo rozbudowana elektronika.Komputer silnika w r.1988 mial niewyobrazalnie wielka jak na te czasy moc obliczeniowa.Bo wszystkie dane sygnalow analogowych byly (i sa do dzis) digitalizowane,a nastepnie po zamianie na sygnal analogowy dostarczane w odpowiedniej porcji do ukladow wykonawczych. Przykladem bardzo rozbudowanej elektroniki jest radio GM - Delco.Nawt glupi regulator napiecia to nie taki "zwykly prosty uklad " jak ktos tu sie smial na forum ze w nim nic nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 15, 2010 23:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To co na zdjeciu w PTS to tylko sterowanie radiem,bez sensora polozenia kierownicy.Brak jest centralnego wewnetrznego pierscienia obrotowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sty 16, 2010 0:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przegladalem ksiazki Grand Prix 91 i okazuje sie ze nie kazdy model mial ten sensor.Moze to byc tylko modul sterowania radiem. Oba moduly w tym roczniku sa bardzo do siebie podobne - przynajmiej na zdjeciu.Wowczas bez tego modulu wszystko bedzie ok. tylko nie beda dzialac przyciski w kierownicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adamgr
*
*


Dołączył: Mar 13, 2009
Posty: 26

PostWysłany: Sob Sty 16, 2010 18:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.

Macie rację przez cały ten moduł przechodzą piny do sterowania radiem w kierownicy, ale- właśnie ale na tej płytce od spodu są elementy optyczne odbierające lub wysyłające sygnały odnośnie ustawienia koła kierownicy. Dwa elementy optyczne znajdują się dodatkowo na przełączniku kierunkowskazów pod kierownicą. Jako, iż aktualnie mam zamontowane inne radio niż fabryka dała to nie mam jak sprawdzić czy działa sterowanie z kierownicy, ale wg mnie powinno gdyż elektronika do sterowania radia jest w centralnym panelu na kierownicy a przez to tylko leci sygnał bezpośrednio na przełącznik zespolony kierunkowskazów.

Co do centrowania to cały ten element jest elementem ruchomym i nie ma możliwości innego niż powinien być zamontowania go.
Jak pisałem wyżej drugi zestaw - odbiorniki (nadajniki) sygnałów optycznych są umiejscowione w przełączniku kierunkowskazów.

Foto od spodu
_________________
--
Pontiac Grand Prix STE '91 3.4 V6 24Valve
Ford Escort '93 1.8 16V 115PS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adamgr
*
*


Dołączył: Mar 13, 2009
Posty: 26

PostWysłany: Sob Sty 16, 2010 19:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak było zamontowane po ukruszeniu poszedł dymek z okolicy kolumny i spaliło się jak na foto.
[img].

Jak na razie wodzem nigdzie dalej nie śmigałem tyle co z placu na warsztat dzisiaj. Wiec nie wiem co i jak.
Jutro przetestuję jak działa bo dzisiaj wymieniałem stacyjke i czujnik ciśnienia oleju.

Po wymianie wskaźnik poprawnie wskazuje lecz nadal świeci się CHECK GAUGES.

Jak macie jakieś dodatkowe sugestie co do kontrolki to też bym prosił.
Ładowanie w normie - po uruchomieniu klimy, świateł i innych odbiorników powyżej 14V więc ok. - zostaje tylko czujnik temp. płynu chłodzącego (uszkodzony? - jak co to zamawiam na RockAuto).
_________________
--
Pontiac Grand Prix STE '91 3.4 V6 24Valve
Ford Escort '93 1.8 16V 115PS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group