www.asu.pl :: Zobacz temat - Wyciek płynu z okolicy pompy wody
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wyciek płynu z okolicy pompy wody

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 13:11    Temat postu: Wyciek płynu z okolicy pompy wody Odpowiedz z cytatem

Dziś zaobserwowałem po króciutkiej jeździe (silnik zdążył się ledwo rozgrzać) że coś kapnęło pod silnikiem. Położyłem się pod silnik i widzę że kapie płyn z okolicy filtra oleju. Wziąłem latarkę i zacząłem sprawdzać dokładniej od dołu i góry na ile mogłem i u mnie wygląda to tak że wyciek mam chyba na łączeniu się pompy wody z jej korpusem. Cały widoczny obwód tego łączenia od góry do dołu jest mokry i zielonkawy od płynu. Czy myślicie że to uszczelnienie tego łączenia pompy z korpusem czy jednak coś gorszego? Z pod grubego i cienkiego węza raczej nie wycieka bo te miejsca są suche i nie noszą śladów zielonego osadu.
Sprawdzając manual to widzę że jako uszczelnienie jest użyty O-ring i pewno nikt z Was nie pamięta wymiarów tego O-ringu żeby go kupić przed demontażem?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 14:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na chwile obecna sprobowalbym dociagnac wszystkie sruby pompy wodnej,wytrzec na okolo i obserwowac.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 17:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ale jesli jest tam oring(a jest) to pompa musiala by byc wykrecona jakies 5mm zeby cieklo...tak ze dociaganie wygrzanego oringa nic nie da! trza wykrecic pompe i wymienic oringa - jedynie w przypadku gdybys naprawde nie mogl nigdzie takiego dostac a stary nie bylby pekniety to mozna go podratowac przez dokladne oczyszczenie obu przylgni nalozenie tego starego oringa i przesmarowanie silikonem..ale to raczej taka prowizorka ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 18:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie dlatego się boję rozbierać pompę żeby później się nie okazało że nie mogę dobrać oringa. Kurcze w USA można bez problemów kupić sam oring a w Polsce nikt go nie ma.
Boję sie tez czy to na pewno ten oring na pompie a nie czasem te oringi przy rozrządzie, ale jeśli by to były te oringi przy rozrządzie to czy płyn wydostawał by się na zewnątrz czy dostawał by się do oleju?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek - mam zdemontowaną pompę z mojego starego silnika - teoretycznie pompy w silnikach z 2001 roku powinne byc takie same jak w twoim więc jak będę o 23-ciej z pieskiem na spacerku to przyniosę i pomierzę pompę i oring - dam Ci znać. Praktycznie wystarczy że ktoś kiedyś źle założyl ten oping i go docisnął nadcinając go (oring oczywiście musi znajdować się w rowku, ale starzejąc się oringi lubią się naciągać dlatego oczywiście są potem trudności z ich wpasowaniem w rowek), z tego co pamiętam to jest on dosyć pokaźny ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:

Boję sie tez czy to na pewno ten oring na pompie a nie czasem te oringi przy rozrządzie, ale jeśli by to były te oringi przy rozrządzie to czy płyn wydostawał by się na zewnątrz czy dostawał by się do oleju?


nie znam kompletnie konstrukcji twojego silnika ale przy rozrzadzie masz raczej simeringi i uszczelniaja one tylko i wylacznie olej..
A u ciebie sprawdz jeszcze czy plyn leje sie po calym obwodzie a nie przypadkiem ze specialnej dziurki w obudowie pompy - to swiadczylo by o uszkodzeniu simeringu pompy => pompa do wymiany ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sam oring możesz przecież dobrać w jakimś sklepie z uszczelnieniami technicznymi.
np:
http://www.oring.pl/katalog.html

Oring to przecież nie jest jakaś super precyzyjna część - ma uszczelnić i tyle.
Nie wierzę, że w Rzeszowie nie ma takich sklepów ...
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 22:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda_ napisał:
Lutek - mam zdemontowaną pompę z mojego starego silnika - teoretycznie pompy w silnikach z 2001 roku powinne byc takie same jak w twoim


Sprawdzałem na rockauto i pompy w naszych rocznikach się lekko różnią ale oring jest ten sam, więc jakbyś mógł mi zmierzyć rozmiary starego oringa i może rowek na pompie dla pewności że z oringiem nic się nie stało.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 23:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:

Boję sie tez czy to na pewno ten oring na pompie a nie czasem te oringi przy rozrządzie, ale jeśli by to były te oringi przy rozrządzie to czy płyn wydostawał by się na zewnątrz czy dostawał by się do oleju?


Wycieka na zewnątrz,ale często zdarza się milimalne pęknięcie uszczelki pod głowicą od przodu silnika i wtedy wygląda to tak jak opisujesz,bo plyn wyparowywuje przy głowicy a przy pompie i dole silnika zostaje plama. Sprawdź czy tak nie jest u ciebie.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 23:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:

A u ciebie sprawdz jeszcze czy plyn leje sie po calym obwodzie a nie przypadkiem ze specialnej dziurki w obudowie pompy - to swiadczylo by o uszkodzeniu simeringu pompy => pompa do wymiany ;/


Tak jak pisałem na początku wyciek widać na całym widocznym(60%) obwodzie tego łączenia pompy z korpusem, ale jeśli jest gdzieś wyciek pod pokrywą łańcucha to jest możliwe że to właśnie spływa na to łączenie i ścieka po łączeniu na dół. Oczywiście nie wiem czy jest to fizycznie możliwe ale czytałem na forum że ludziom zdarzają się wycieki spod obudowy rozrządu.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 23:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:

Wycieka na zewnątrz,ale często zdarza się milimalne pęknięcie uszczelki pod głowicą od przodu silnika i wtedy wygląda to tak jak opisujesz,bo plyn wyparowywuje przy głowicy a przy pompie i dole silnika zostaje plama. Sprawdź czy tak nie jest u ciebie.


Ja pierdziele ani mnie nie strasz że to spod uszczelki Evil or Very Mad Jutro rano jak go odpalę, popracuje sobie chwilkę i poszperam jeszcze latarką. Strasznie kijowe dojście tam jest żeby to sprawdzić bez rozbierania.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 23:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie straszę ale robiłem taki silnik ,na początku wymieniłem oring na pompie,potem te dwa oringi pod rozrządem ,a na końcu okazało się że jest pęknieta uszczelka z przodu silnika ,dlatego sugeruje żebyś to sprawdził Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 23:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie odpalaj sprawdz na zimnym ,wtedy plyn bardziej wycieka,jak rozgrzejesz to będzie odparowywał i nic nie zobatrzysz
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 23:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
Nie odpalaj sprawdz na zimnym ,wtedy plyn bardziej wycieka,jak rozgrzejesz to będzie odparowywał i nic nie zobatrzysz


Ok dzięki za rade. A jak miałeś ten wyciek to też płyn ciekł po tym łączeniu pompy z korpusem?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Gru 14, 2009 8:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja też jestem ciekawy skąd to leci - mnie leciało przed wymianą pompy i cieknie po wymianie pompy. na pewno nie uszczelnień pompy - bo tam sucho.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Gru 14, 2009 19:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kurde podejście żeby coś tam zobaczyc jest tak kijowe ze hej. Ale na 99% nie jest to wyciek spod uszczelki bo cały lewy dolny róg bloku od strony pompy jest suchy i nie widać na nim żadnych śladów wyschniętego płynu. I albo jest uszczelnienie pompy albo przecieka gdzieś spod dekla rozrządu akuratnie na ta szczelinę połączenia pompy z jej korpusem.
Dziś po dłuższej jeździe nic nie ciekło, czyli wyciek jest przy słabo rozgrzanym silniku. Płynu jak narazie też raczej nie ubyło bo zawsze na rozgrzanym miałem go na poziomie min. Teraz na wszelki wypadek dolałem go na max.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Gru 14, 2009 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:

A jak miałeś ten wyciek to też płyn ciekł po tym łączeniu pompy z korpusem?

Ciekło z uszczelki na pokrywe rozrządu a dalej na korpus pompy ,dlatego napisałem że objawy były jak u ciebie.Najpierw było to pare kropli a po miesiacu już dało sie zlokalizować wyciek.Dokladnie nie obserwowalem powstawania tego wycieku bo to nie było moje auto,naprawiałem je dwa razy niepotrzebnie Wink
Zanim zaczniesz rozbierać zlokalizuj dokładnie skąd ten wyciek
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Gru 15, 2009 2:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kurde chyba najpierw wymienię oring pod pompa wody i zobaczymy czy pomoże bo sprawdzając manual to żeby dostać się do tych uszczelnień pod pokrywą łańcucha to trzeba rozebrać pół silnika
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Gru 15, 2009 15:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek

Mam ten "oring" w rękach i nie jest to taki typowy oring - wlaściwie to wygląda jak sklejone ze sobą trzy oringi

średnica zewnętrzna: 112 mm
średnica wewnętrzna: 100 mm
grubość: 3 mm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Gru 15, 2009 20:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cyberda według wymiarów które podałeś ścianka oringu jest 12mm szeroka a według zdjęcia poniżej nie wygląda na tyle


_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Gru 16, 2009 1:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mylisz się /niestety/ podałem Ci średnicę wewnętrzną i zewnętrzną, więc różnicę z tych średnic musisz podzielić na 2 co daje szerokość oringu równą 6 mm - i taka dokładnie jest szerokość ringu, a jego grubość 3 mm. Z tym że pisałem Ci że jest on jakby zlepiony z trzech ringów i nie jest plaski tylko ma wzdłużne perforacje przypominające pasek wielorowkowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Gru 17, 2009 0:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cyberda ale dałem plame, faktycznie masz racje.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Gru 17, 2009 19:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Byłem dziś w takim sklepie gdzie sprzedają simeringi, oringi i łożyska, niestety ale gość powiedział mi że ciężko będzie dobrać taki oring.
Chyba jednak będę musiał go zamówić w USA a na wszelki wypadek zamówię również te oringi pod pokrywę rozrządu.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw Gru 17, 2009 19:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek zobaczę jutro w Katowicach w sklepie w którym kupuję oringi do dystrybutorów - praktycznie maja wszystko - jak tam nie będą mieli to zostaje Ci tylko USA
Dam Ci jutro znać
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Gru 17, 2009 21:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok super, będe wdzięczny
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw Gru 24, 2009 10:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek - byłem w sklepie z oring'ami ale nie mają takich, choć powiedzieli że są dostępne ale jednego nikt nie będzie ściągać (a niby się mówi że "Dla klienta wszystko") ... Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Gru 24, 2009 15:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cyberda dzięki za fatygę. Zamówiłem oring pod pompę wody plus oringi pod pokrywe rozdządu na rockauto, po świętach powinny być już u mnie to wtedy się zajmę tym.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Gru 24, 2009 20:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ile cię będą kosztowały te oringi łącznie z przesyłką.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Sty 04, 2010 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I uszczeleczki juz do mnie dotarły Very Happy teraz kwestia ich wymiany
Widzę że niepotrzebnie domawiałem oddzielnie uszczelkę pod pompe bo w zestawie uszczelek pod pokrywe rozrządu tez ją dali a w opisie tego nie pisali.

Sato mnie te uszczelki kosztowały $30
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Sty 04, 2010 22:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli dobrze widzę to ta uszczeleczka jednak jest inna niż u mnie - wydaje mi się że na zdjęciu jest to zwykły oring.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Sty 04, 2010 23:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Patrząc na rockauto to w GC Sport 2001 uszczelka pod pompe jest taka sama jak u mnie ale w 2002 jest juz inna i wygląda tak

_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Sty 05, 2010 1:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli taka jaką ja miałem w moim aucie - ale w tym co piszesz jest mała nieścisłość - moje autko jest wyprodukowane (choć jest to nowy model) w listopadzie 2000 roku czyli w czasie gdy jeszcze byl w produkcji stary (jajowaty) model, a jednak mam tą "potrójną" uszczelkę, mysle jednak że jeśli w jej miejsce umieściłbym oring o jej wewnętrznych wymiarach to tez pompa by się uszczelniła.

Powodzenia w montażu
A tak swoją drogą to myślę że jak za taki komplecik to całkiem niedrogo dałeś.

Pozdrowionka
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Mar 09, 2010 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie którzy grzebali przy pompie, czy żeby dostać się do oringu na pompie i do uszczelnień dekla rozrządu trzeba demontować sprężarkę klimy?
Dziś byłem u znajomego mechanika żeby się z nim umówić na naprawę tego wycieku i on patrząc na silnik stwierdził żeby się dobrać do tematu będzie musiał zdemontować sprężarkę klimy, rolki paska z uchwytami. Faktycznie jest tam bardzo ciasno ale czy demontaż sprężarki jest konieczny?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Mar 16, 2010 18:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś oddałem Voyka do mechanika w celu wymiany uszczelnień pokrywy rozrządu. Kiedy go oddawałem okazało się że potrzebna jest również uszczelka miski olejowej której nie kupiłem, mechanikowi udało się dorwać nową uszczelkę na 130zł.
Według mechanika przyczyną wycieku były sparciałe oringi pod deklem rozrządu. Mam nadzieje że teraz już nie będzie wycieków.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Pawel35
*
*


Dołączył: May 13, 2007
Posty: 90
Skąd: Trzebinia kolo Krakowa

PostWysłany: Pon Mar 22, 2010 18:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek napisz jak po wymianie uszczelek czy było to to bo umnie najprawdopodobnie jest to samo.Pozdrawiam
_________________
Chrysler Voyager 3.3 2003 LX
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Mar 22, 2010 19:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak narazie nie ma wycieków i mechanik mówił że wyciek był spod oringów pod deklem rozrządu.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Maj 16, 2011 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak wyglądają oringi w silniku po 100 tyś km ,jeszcze nie ciekły ale były na najlepszej drodze do wycieku.


Powodem cieknięcia jest uszkodzenie oringu uszczelniającego spowodowane błędem konstrukcyjnym fabryki (oring będzie dobrze trzymał jeśli będzie umieszczony w rowku,nie będzie wtedy możliwości spęczania i wyginania się oringa jak na zdjęciach)
Chcąc poprawić fabrykę Wink zastosowałem miedziane wkładki do środka oringów ,które zapobiegną odkształcaniu

_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Maj 16, 2011 23:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ja właśnie zauważyłem że u mnie płyn znów zaczyna cieknąć z pod tego dekla Crying or Very sad Evil or Very Mad
Uszczelnienie wytrzymało zaledwie rok.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Wrz 23, 2011 19:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wmarek i jak po wymianie tych oringów?
Ja muszę na już wymieniać te uszczelnienia bo zaczyna się lać co raz bardziej.
Mam pytanie do Ciebie czy jeśłi te miedziane wkładki dobiorę do wewnętrznej średnicy oringu to ta wkładka nie wpadnie do środka otworu? Jak grube miałeś te wkładki?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Wrz 26, 2011 18:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Te zdjęcia(wcześniejsze) są z silnika którego nie zdążyłem jeszcze założyć do auta Very Happy ,ale wcześniej (na wiosne )zrobiłem tak samo w swoim aucie i na razie nie cieknie.Wcześniej ubywało około 200ml na tydzień ,wyciek był nie do zlokalizowania,usunołem przy okazji wycieku oleju (pęknięcie oringu oleju (na foto) .









Podkładki były grube na 2,5mm średnica milimalnie mniejsza niż średnica wewnętrzna oringu (żeby po ściśnięciu przez pokrywę miał się gdzie rozszeżyć).Dobrałem je ww sklepie z Hydrauliką siłową,podobne podchodzą ciężarókach w elementach układu zasilania paliwa (podkładki uszczelniające)
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 9:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy w tej pokrywie jest jakieś wyfrezowanie w miejscu oringów ?
Pytam bo 2,5mm to sporo...
Żeby nie było kłopotów z dokładnym przyleganiem pokrywy - to podkładki nie mogą wystawać poza uszczelkę tej pokrywy (miedź w przeciwieństwie do gumy nie ściśnie się aż tyle)
Ogólnie patent niezły Wink
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 18:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W pokrywie jest odfrezowanie na oring,nie w bloku jak wcześniej napisałem Sad ,zasugerowałem się zdjęciem,ale dziś rano przechodziłem obok starego bloku silnika i patrze a tu jest zupełnie odwrotnie jak wcześniej napisałem Very Happy .Dlatego zmieniłem posta.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas


Ostatnio zmieniony przez wmarek65 dnia Sro Wrz 28, 2011 18:47, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Wrz 28, 2011 15:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawa prosta - przyklejają się do pokrywy ze względu na różnorodność materiałową. Pokrywa jest z rzadszego a przez to miększego aluminium, które jest bardziej podatne na różnice temperatur zachodzące podczas pracy silnika. To z kolei powoduje inną reakcje gumy w tym miejscu.
Blok jest z żeliwa - czyli stabilniejszy dla temperatury, twardszy i mniej porowaty.
Oring nie jest głupi i idzie na łatwiznę trzymając się tego za co łatwiej chwycić Laughing Laughing Laughing
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jezatko
*
*


Dołączył: Oct 19, 2012
Posty: 1
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob Lut 02, 2013 23:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,

Też mam wyciek płynu chłodniczego spod osłony rozrządu. Kupiłem już uszczelkę pokrywy wraz z oringami. Czy uszczelka miski olejowej też będzie potrzebna?
_________________
Dodge Grand Caravan III Sport 3.3 v6 Flexfuel rocznik 2000 + LPG Agis i8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Lut 03, 2013 11:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do zdjęcia pokrywy konieczny jest demontaż miski olejowej,bo wyjęcie pokrywy uniemożliwia przykręcony do niej ,, smok,,(ostatnie zdjęcie prawym dolnym rogu)
Uszczelka jest metalowo-gumowa ,ja nie dostałem nowej a stara była jeszcze w niezłym stanie ,więc po delikatnym posmarowaniu silikonem , założyłem ją i do dzisiaj nie cieknie Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group