www.asu.pl :: Zobacz temat - ODPOWIETRZANIE GRAWITACYJNE
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ODPOWIETRZANIE GRAWITACYJNE

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
mario999
*
*


Dołączył: Feb 17, 2009
Posty: 30
Skąd: Wroclaw/Bielsko-Biala

PostWysłany: Sro Lis 18, 2009 19:36    Temat postu: ODPOWIETRZANIE GRAWITACYJNE Odpowiedz z cytatem

Witam forumowiczów
jedno pytanie odnosnie odpowietrzania grawitacyjnego czy wystarczy odkręcic odpowietrznik w najdalszym kole od pompy czy trzeba powtarzać przelanie płynu we wszystkich kołach Question i czy ma być włączony zapłon Question .
voyager 3.3 1993 z ABS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lis 18, 2009 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1.kolejnosc odpowietrzania nie gra roli!
2. jedyna praca jaka wlozysz w odpowietrzenie to na poczatku ze 2 pompniecia i odkrecenie odpowietrznikow => warto przelac caly uklad (kazde z kol)
3.zaplonu nie musisz zalanczac
4. jak sie sprezysz to caly uklad odpowietrzysz w 30min
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lis 18, 2009 20:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zaczynasz od kola najbardziej oddalonego od pompy
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lis 18, 2009 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>zaczynasz od kola najbardziej oddalonego od pompy

dlaczego?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Czw Lis 19, 2009 9:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja zawsze zaczynam od kola najdalej polozonego od pompy! Taka zasade zawsze mi wpajali do moejej glowki i tak robie!
Ostatnio wymienialem u Siebie szczeki cylinderki i przy okazji plyn ktory byl jak mniemam oryginalny w ukladzie! Syf byl galanty w ukladzie!
I wlasnie przy wymianie zaczynalem od najdalszego kola!
Gdzies slyszalem ze podczas wymiany plynu w ukladzie z ABS-em powinno sie miec wlaczony zaplon!NIe wiem czy to prawda ale ja tak zrobilem i na razie dziala wszycho bez problemu!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lis 19, 2009 11:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Taka zasade zawsze mi wpajali

no bo tak sie przyjelo, ale w praktyce nie ma to najmniejszego znaczenia bo caly uklad odpowietrza sie max 30min a ruchy plynu (a wlasciwie pecherzykow powietrza) sa tak wolne ze przy tym czasie i tak nam zbyt wiele sie nie przesuna w rurkach.
Pozatym w samochodach sa rozne systemy i czasem kolo "tylne prawe" jest na koncu wzgledem "lewostroinnej pompy" ale nie oznacza ze "hydraulicznie" jest ono "najdalszym".
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mario999
*
*


Dołączył: Feb 17, 2009
Posty: 30
Skąd: Wroclaw/Bielsko-Biala

PostWysłany: Czw Lis 19, 2009 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki za wyczerpujące odpowiedzi bede walczył w sobote napisze jak mi poszło mam nadzieje że przy odkręcaniu odpowietrzników nie po urywam ich bo bedzie problem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lis 20, 2009 20:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli beda mocno siedzialy to centralnie popukaj Z CZUCIEM po ich lebkach mlotkiem (to znaczy centralnie od gory Smile, ale z czuciem!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pią Lis 20, 2009 23:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
>zaczynasz od kola najbardziej oddalonego od pompy

dlaczego?

żeby powietrze, które znajduje się w układzie hamulcowym nie cofnęło się do pompy i nie spowodowało ponownego jej zapowietrzenia przy zmianie kół.
Chociaż przy dwuobwodowych pompach, które są w naszych autkach ta zasada dzieli się na dwa bliźniacze etapy.
Mianowicie powinno się odpowietrzać zaczynając od dalszego koła danego obwodu-powód taki sam jak wcześniej i tutaj kolejność obwodów już nie jest ważna.
Podsumowując zasada ma służyć ułatwieniu prac i skróceniu czasu odpowietrzania układu.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dawidek
*
*


Dołączył: Feb 15, 2009
Posty: 43

PostWysłany: Pią Lis 20, 2009 23:43    Temat postu: ' Odpowiedz z cytatem

ł...

Ostatnio zmieniony przez dawidek dnia Nie Sty 17, 2010 19:47, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lis 21, 2009 15:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>żeby powietrze, które znajduje się w układzie hamulcowym nie cofnęło się >do pompy i nie spowodowało ponownego jej zapowietrzenia

Wader to zrob eksperyment : zapowietrz sobie w jakis sposob ktores z kol i zmierz czas ile pecherzyk bedzie docieral do pompy...gwarantuje ci ze chyba wczesniej oboje emerytury dozyjemy Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sob Lis 21, 2009 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mówimy chyba tutaj o zapowietrzonym całym układzie hamulcowym a nie o jednym kole...
marcyz nie mam zamiaru się z Tobą spierać jak chcesz racji to proszę bardzo Twoja sprawa ale ja i tak będę odpowietrzał tak jak opisałem, bo:
1. jest to zgodne ze sztuką (tak jak już to brewka napisał i nie tylko "że tak się przyjęło")
2. przy opisanym sposobie mam też pewność, że stary płyn hamulcowy zostanie zamieniony na nowy.
Ja wiem że zasady są po to żeby je łamać, ale czy zawsze to wychodzi na zdrowie a szczególnie przy hamulcach ???
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Lis 22, 2009 12:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.motofakty.pl/artykul/odpowietrzanie_ukladu_hamulcowego.html

Jak widać nie ma się co spierać - tak naprawdę sposób odpowietrzania nowoczesnego układu hamulcowego zależy od modelu samochodu, rodzaju zamontowanego układu i zaleceń producenta.
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Lis 22, 2009 16:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przemok napisał:
Jak widać nie ma się co spierać .

Święte słowa Przemok - niech każdy odpowietrza jak chce, bo i tak najważniejszy jest efekt czyli pozbycie się powietrza z układu.
Każdy dojdzie do własnego najlepszego dla siebie sposobu jeżeli będzie znał budowę konkretnego układu hamulcowego, a jak ktoś nie ma doświadczenia niech lepiej powierzy taki wyczyn doświadczonym ludziom, którzy zdają sobie sprawę z "powagi" tego zabiegu. Wink
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Lis 22, 2009 17:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie no macie racje!! ale zapowietrzenie (delikatne!) ukladu nie jest jeszcze najgorsze - bo jest ze tak powiem kontrolowane i jestesmy tego swiadomi...o wiele bardziej niebezpieczne sa skorodowane rurki, sparciale wezyki elastyczne i stary plyn - a o to naprawde MALO kto dba i jest swiadomy zagrozenia!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mario999
*
*


Dołączył: Feb 17, 2009
Posty: 30
Skąd: Wroclaw/Bielsko-Biala

PostWysłany: Pon Lis 23, 2009 10:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeszcze raz dzieki za podpowiedzi i rady Very Happy w sobote odpowietrzyłem układ przelałem płyn i jest wszystko ok Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group