www.asu.pl :: Zobacz temat - DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W A604 - VOYAGER 3.0
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W A604 - VOYAGER 3.0

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
malibu71
*
*


Dołączył: Jan 30, 2008
Posty: 33
Skąd: malibu71@op.pl

PostWysłany: Pią Lis 06, 2009 22:12    Temat postu: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W A604 - VOYAGER 3.0 Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich .
Mam zamiar wymienic olej z MOPAR ATF +4 na VALVOLINE MAXLIFE .
Chciałbym zrobic wymianę dynamiczną tak aby pozbyć się całkowicie starego oleju w skrzyni .. Zwykła wymiana to mały kłopot ale jak zrobić dynamiczną ? Jeśli ktoś wie jak i ile dokładnie oleju jest do tego potrzebne to będę bardzo wdzięczny . Pozdrawiam !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Lis 07, 2009 6:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a dlaczego kolega rezygnuje z oleju moparowskiego?
w serwisie powiedzieli mi że 12-14litrów oleju
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lis 07, 2009 6:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem jak w Polsce,ale w USA ATF Valvoline Maxlife nie spelnia parametrow Chryslera i nie moze byc stosowany w tych autach ,szczegolnie tam gdzie jest przewidziany ATF+4 . W zwiazku z tym na butelce z przodu umieszczono znak ostrzegawczy w postaci duzego napisu DEX/MERC a z tylu napisano jakie spelnia parametry.Wszystkie biuletyny servisowe Chryslera przestrzegaja przed uzywaniem tego oleju w autach rok 2000 i powyzej. Dla aut Chrysler Valvoline przygotowal specjalny syntetyczny olej ATF+4 spelniajacy normy 9602 . Jezeli jest to starsza wyeksploatowana skrzynia z poczatku lat 90 to zmiana na Maxlife moze nie miec wiekszego znaczenia, ale i tak parametry ATF+4 sa lepsze szczegolnie zima ( Brookfield Viscosity dla -40stC = 8800 do 10000cp). Nie bardzo wierze w polska reklame, takze sprawdz co jest napisane bezposrednio NA BUTELCE ! Sam jestem ciekawy...... A604 ma pojemnosc ok 9 ltr , ale aby dobrze wyplukac stary olej to trzeba uzyc co najmniej 15 ltr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
malibu71
*
*


Dołączył: Jan 30, 2008
Posty: 33
Skąd: malibu71@op.pl

PostWysłany: Wto Lis 17, 2009 19:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam . Dzięki za rady . Jestem swiadomy jakości i parametrów MOPAR -a ATF+4 . Jedyny szkopuł to cena a 15 litrów to już sporo . niestety jak trzeba to trzeba ..
Najbardziej jednak interesuje mnie jak samemu dynamicznie wymenic olej w A 604 ..
Może ktoś wie czy koło Gorzowa jest firma która potrafi to dobrze zrobić ?
Byłbym wdzięczny za pomoc ....

Pozdrawiam malibu71
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Lis 17, 2009 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeśli olej który masz w skrzyni nie jest drastycznie zużyty to nie ma potrzeby wymiany całości. w takim przypadku wystarczy ci 5l, ktore w asu kosztuje 159zł.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
HANS
*
*


Dołączył: Nov 22, 2009
Posty: 10
Skąd: Zachodniopomorskie

PostWysłany: Pią Gru 18, 2009 12:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam znalazłem wśród produktów Midland olej do skrzyń automatycznych Midland Omnimatic. Mało jest o nim jednak informacji. Czy spełnia on normę ATF +4 ? Czy można go stosować zamiast MOPAR`a?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Gru 18, 2009 20:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

malibu71 napisał:

Najbardziej jednak interesuje mnie jak samemu dynamicznie wymenic olej w A 604 ..


Pozdrawiam malibu71


Wymiana dynamiczna polega na dolewaniu nowego oleju a w tym samym czasie wypuszczanie starego.Różnie to różne firmy robią Wink
Ja bym ci proponował zrobienie tego w ten sposób:


1. Odkręcamy miskę olejową skrzyni i spuszczamy olej ,wymieniamy filtr oleju czyścimy miske obserwując dno i magnes (to nam powie czy coś się nie dzieje niedobrego ze skrzynią)

2.Wlewamy 5l oleju (zakrecając wcześniej miskę Wink ) Olej wlewa się przez rurkę w której jest miarka bagnetowa do pomiaru poziomu oleju w skrzyni

3. Zdejmujemy wąż powrotu oleju z chłodnicy oleju i zakładamy wężyk którym będziemy wypompowywać stary olej do naczynia (dobrze by było z podziałką ,bo wtedy wiadomo ile oleju wyleci)

4.Zapalamy silnik (możemy włączyć jakiś bieg) i obserwujemy ile oleju nam wyleci wężykiem do naczynia .Proponuje równy 1 litr .Wyłanczamy silnik i dolewamy 1 litr nowego oleju do skrzyni.

Dlaczego 1 litr a nie wiecej Question Po normalnej wymianie do skrzyni wchodzi około 4,5 litra + dodatkowe 0.5l =5l Niedobrze jest przepełnić skrzynię dlatego wlewamy 0,5 l więcej ,a ubytek 0,5 od stanu też jej nie zaszkodzi a to w sumie daje 1litr który odpuszczamy.

5.Czynność z pkt.4 wykonujemy do czasu aż z wężyka zacznie lecieć olej w stanie jaki wlewamy lub zabraknie nam nowego oleju do wlewania Laughing

Tym sposobem napewno zużyjesz mniej oleju niż informują w serwisach Wink

Myśle że dokladnie ci to wyjaśniłem Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Gru 19, 2009 0:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HANS napisał:
Witam znalazłem wśród produktów Midland olej do skrzyń automatycznych Midland Omnimatic. Mało jest o nim jednak informacji. Czy spełnia on normę ATF +4 ? Czy można go stosować zamiast MOPAR`a?
Jest to olej universalny,polsyntetyczny i ma spelniac tylko japonska norme JASO 1A .W reklamie (zachodniej) podaja ze jest "na poziomie" ....m.innymi Chrysler ATF+3 i ATF+4.Ale nie podaja ze spelnia te normy. Polskie reklamy klamia,mowiac ze jest to ATF+3 lub ATF+4. W podanej specyfikacji nie ma wartosci najwazniejszego parametru -Brookfield Viscosity index dla minus 40st.C - ktory to dla Mopar ATF+4 wynosi ok.8200 czy 8500 .Do tej pory zaden inny olej ATF+4 nie ma tak niskiego wsp. lepkosci zima.Powyzej wartosci 10000 nie powinien byc stosowany w Chryslerach po 1999 roku. http://www.safia-romont.com/pdf/Omnimatic_version202008-02.pdf ....... Jak na razie tylko nieliczne firmy spelniaja te wymagania i tylko one dostaly od Chrysler zgode na uzywanie znaku ATF+4.Firmy Midland nie ma w tym wykazie. http://www.centerforqa.com/licensedatf4brands.html ....Moze ten olej bedzie pracowal zamiast ATF+4,ale na pewno nie bedzie takich efektow szczegolnie zima jak na oleju oryginalnym.Ja osobiscie nauczylem sie zawsze uzywac materialow zgodnych z norma nawet jesli to sa zamienniki ale jest na nich ta norma napisana.To sie naprawde oplaci!""""""
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Gru 19, 2009 10:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozmawiałem ostatnio z gościem ,który robi duże trasy vojagerem 2 3,8 pierwszy remont skrzyni robił przy 250tyś.km Po wymianie prawie wszystkiego oprócz konwertera na skrzyni przejechał dodatkowo ponad 400tyśkm zalewa olejem z petro canada i wymienia co 30tyśkm.
Tylko olej sprowadza w beczkach.

To w sumie silniczek ma 650tyś przebiegu i skrzynia tez nie mało.
Czy ten olej też jest taki dobry Question
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Gru 19, 2009 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Petrocanada uzyskala na olej ATF licencje Chryslera.Spelnia wszystkie wymagania. Jezeli to ten olej i jest to oryginal (nie podrobiony),to jest on jednym z lepszych produktow. http://lubricants.petro-canada.ca/en/products/621.aspx"""""""""""" Na rynek polski jest dostarczany tez bardzo dobry olej ATF specjalnie do ciezkich warunkow. Nie ma on akurat specyfikacji Chryslera,ale slyszalem ze bardzo dobrze pracuje ale w starszych Chryslerach ,tych przed 98 rokiem.Zreszta parametry jego szczegolnie "zimowe" sa na wysokim poziomie,wyzej niz ATF+3. Pogadaj z tym gosciem,co on dokladnie leje i moze to jest dobry i tani zamiennik. Ale trzeba sie upewnic.Moze ktos z kolegow z tego forum juz go stosowal? http://www.petro-canada.pl/pdf_static/atf_hd.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Gru 19, 2009 19:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie tutaj macie dobry ATF+4 i w dobrej cenie jak na Polske
http://www.allegro.pl/item835315778_quaker_state_atf_4_do_nowszych_aut_z_usa_1qt.html

Mark orientujesz się ile aktualnie kosztuje ten ATF+4 w sklepach AutoZone lub PepBoys?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Gru 20, 2009 1:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mark a według ciebie który lepszy

http://www.nokaut.pl/szukaj/petro-canada.html

poczytaj jakie przebiegi proponują do wymiany

http://czesci-usa.com.pl/pl,product,475480,dexron,atf,iii,atf,d3m,1l,olej,do,skrzyn,automatycznych,polsyntetyczny.html?partner=1988&utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2009-12&utm_content=475480

http://admoto.pl/pub/art.asp?g=gs&n=923&f=kg_179.xml
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Gru 20, 2009 6:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten olej nazywa sie ATF D3M , i jest zrobiony bardziej dla pojazdow uzytkowych pracujacych w ciezszych warunkach.Jest olejem o podwyzszonej trwalosci. Oryginalna Petrocanada podaje jego zastosowanie : http://lubricants.petro-canada.ca/en/products/624.aspx "Moze byc uzywany zamiast Dexron III H , IIIG , , IIE , albo II ."..... " Ma specyfikacje taka jak Dexron III H a nawet ja przewyzsza."... Ale dalej pisza ze pomimo wszystko: "GM zaleca do wszystkich swoich skrzyn obecnie Dexron VI "... a Ford zaleca TYLKO uzywanie MerconV albo Mercon - SP." Czyli pisza prawde.Produkt jest dobry,ale podaja klientowi jednak co zaleca producent -i niech kazdy decyduje sam. Ponizej jest jeszcze podane ze moze byc ponadto stosowany tam,gdzie sa specyfikacje Mercedes , Allison, itd. Ale o Chryslerze nie ma nawet malutkiej wzmianki!Do Chryslerow petrocanada zaleca ATF+4 . Ale z kolei patrzac na jego parametry to powinien dobrze pracowac w starszych ( przed 98 r. ) Chryslerach. Ponadto pisza tez ze : "mozna na nim zrobic nawet DO 100 tys.mil- ale tylko podczas NORMALNYCH WARUNKOW JAZDY " Normalne warunki jazdy to w/g norm USA praktycznie autostrada. To znaczy ze ten olej nie straci swoich parametrow ,ale to nie znaczy ze nie ucierpi skrzynia smarowana olejem dobrym,ale z opilkami metalu po tak duzym przebiegu bez wymiany. A co podaja polscy handlarze? Same niedomowienia! Nazywaja ten olej Dexron ATFIII. Nie ma takiej specyfikacji! Albo Dexron, DexronII , Dexron III itd. , albo ATFIII ale to juz inny olej - bardzo podobny do Dexronu ale nie moze byc tam gdzie DexronVI.Nic nie pisza o warunkach jazdy tych 160 tys.km.I pisza tez ze "jest zaklasyfikowany do Chryslera , forda ..." gdzie w oryginalnej ulotce tego nie ma.. Dla tych wszystkich handlarzy w Polsce to kazdy olej jest taki sam dobry do wszystkiego - aby sprzedac..........Mimo wszystko polecam ten Quaker ktory znalazl Lutek - jest wysokiej jakosci i spelnia norme 9602. U nas kosztuje od $3.5 do $4.5 quart w zaleznosci od sklepu.Tak chyba ostatnio widzialem,ale jutro sprawdze dokladnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie Gru 20, 2009 8:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Cytat:
U nas kosztuje od $3.5 do $4.5 quart

U nas kosztuje 25zł/l czyli 8xdrożej Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Mimo to też go stosuje.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Gru 20, 2009 14:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Benek napisał:
MarkSeven napisał:
Cytat:
U nas kosztuje od $3.5 do $4.5 quart

U nas kosztuje 25zł/l czyli 8xdrożej Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Mimo to też go stosuje.
To masz szczescie,bo Lutek znalazl za 40zl i napisane jest ze "tanio". http://www.allegro.pl/item835315778_quaker_state_atf_4_do_nowszych_aut_z_usa_1qt.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 20, 2009 17:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja na następną wymianę na pewno będę sprowadzał zamiennik ATF+4 z USA a wymiana wyjdzie mi gdzieś na wiosnę
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie Gru 20, 2009 18:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Benek napisał:
MarkSeven napisał:
Cytat:
U nas kosztuje od $3.5 do $4.5 quart

U nas kosztuje 25zł/l czyli 8xdrożej Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Mimo to też go stosuje.
To masz szczescie,bo Lutek znalazl za 40zl i napisane jest ze "tanio". http://www.allegro.pl/item835315778_quaker_state_atf_4_do_nowszych_aut_z_usa_1qt.html

Coś mi się pop........ło bo pomyliłem quart z galonem.
Chyba mi mózg przemroziło jak rano jeździłem konno Embarassed
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Gru 31, 2009 10:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie mam do Was jeszcze pytanko związane z wymianą oleju na ATF+4
Mianowicie w tej chwili mam zalany połowicznie olej Midland ATF M3 Plus, od zalania przejechałem około 14tyś km. Wcześniej nie wiem kiedy był wymieniany olej i jaki był zalewany, ale na magnesie było troszke syfu.
Skłaniam się do szybszej wymiany bo olej w tej chwili stał się już jasniutko brązowaty i przełączanie biegów nie jest tak aksamitne jak to było w kwietniu kiedy go kupiłem.
Teraz moje pytanie czy wymieniając olej na ATF+4 wystarczy zwykła wymiana połowiczna czy przy przejściu z ATF+3 (minerał) na ATF+4 (syntetyk) powinno się zrobić wymianę dynamiczną?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 2:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olej ATF+4 jest calkowicie mieszalny z wczesniejszymi mineralnymi ATF+2,ATF+3 . Zostal on opracowany specjalnie, aby zastapic te wczesniejsze ktore powoli wychodza z obiegu.W USA juz nie ma w obiegu prawie nigdzie ATF+3.Jesli ktos ma zbyt rozklekotana skrzynie z przed 99r i nie chce lac syntetyka ATF+4, to uzywa olejow ATF High Mileage lub Multivehicle ,ktore tez spelniaja specyfikacje ATF+3. np.ten Castrol o ktorym mowilem wczesniej http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9018758&contentId=7033928 Warto by bylo zrobic wymiane calosci ,a jezeli nie zechcesz teraz,to wymien normalnie polowe ale za to szybciej niz zwykle zrob nastepna wymiane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 12:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Mark za odpowiedz. Zastanawiam się nad zamówieniem tego ATFu+4
http://tiny.pl/hmqb8 ciekaw jestem kto dla nich ten olej produkuje? Na liście z linku który podałeś wcześniej są, więc chyba będzie to w 100% ATF+4?
Na ta chwile kupię 6qt, dokonam normalnej wymiany używając zapewne około 5qt, podjadę do gościa co ma wysysarkę, odessam 1l i uzupełnię stan świeżym.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 16:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mozesz go smialo uzywac.Jest 100% ATF+4. A jeszcze do tego ma licencje Chryslera na uzywanie zastrzezonego znaku "ATF+4" takze nie ma zadnych watpliwosci co do parametrow. .Wiele mniejszych warsztatow go stosuje ,bo maja dobry dil z ta siecia sklepow. Jak bede w sklepie to poczytam dokladnie na butelce z tylu czy nie ma jakichs malutkich napisow producenta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 22:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Mark za wszelkie info. Olej zamówiony, szkoda że wczoraj nie złożyłem u niech zamówienia bo mieli free shipping a dziś tylko 10% off.

Mark mam do Ciebie pytanie ty pracujesz w warsztacie czy jesteś hobbystą w temacie naprawy samochodów?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 0:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem hobbysta jeszcze z czasow PF 125p wczesnych lat 70.Pierwszego swego amerykana mialem w Polsce w 88 roku - prawie nowy Buick LeSabre 88rocznik.Bedac juz w Stanach bez problemu dostalem prace w servisie biezacej obslugi aut , gdzie pracowalem pare lat.Dzieki tej pracy zdobylem mase doswiadczenia i teraz widze jakie bledy popelniaja mechanicy w Polsce.Obecnie od 4 lat wykonuje inna prace,czysta i w calkowicie klimatyzowanym wnetrzu - bo jak wiadomo warsztaty sa na otwartej hali gdzie jest troche goraco.Jedyne samochody jakie zostaly mi do obslugi to 4 auta w rodzinie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon Sty 04, 2010 0:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wow jak tanio!!!! chyba tez go zamówię !

znalazłem oleje które mają licencję Chryslera oto spis:
Licensed ATF+4 Brand Names

Advance Auto Parts ATF+4®
Carquest ATF+4®
Castrol ATF+4®
Chevron ATF+4®
Citgo Transgard ATF+4®
Coastal ATF+4®
Conklin ATF-Xtra Plus ATF+4®
Formula Shell ATF+4®
Great Wall ATF+4®
Havoline ATF+4®
MAG 1 ATF+4®
Mobil ATF+4®
Mobil Super ATF+4®
Mopar ATF+4®
MotoMaster ATF+4®
NAPA ATF+4®
Northland ATF+4®
O’Reilly ATF+4®
Parts Master ATF+4®
Parts Plus ATF+4®
Pennzoil ATF+4®
Petro-Canada ATF+4®
Quaker State ATF+4®
Ravenol ATF+4®
Sinopec ATF+4®
Super Tech ATF+4®
Texamatic DC ATF+4®
Ultramax ATF+4®
Valvoline ATF+4®
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Sty 04, 2010 20:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ply przecież tą listę podsyłał Mark wcześniej w tym wątku
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon Sty 04, 2010 21:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak Wink to przepraszam nie czytałem dokładnie. Ale lepiej w takiej formie, przy wyszukiwaniu w google ktoś natrafi na ten wątek Wink) I się dowie coś więcej nie Wink

A mam pytanie,
Jeżdżę teraz na MIDLAND ATF M3 Plus, w powyższej specyfikacji go nie ma, ponieważ produkowany jest we Szwajcarii, link
http://www.oelbrack.ch/pdf/31110_atfm3plus_Version_2008_08.pdf
Jest na licencji Quaker State ale piszą że nadaje się do GM i Forda Chryslera ATF+3,[b] wiec taki uniwersalny olej jest chyba zły ;( Dodam że skrzynia mi szarpie.
Moim zdaniem na europe amerykańskie certyfikaty nie działają, przecież w europie są fabryki Chryslera, ciekawe więc jakie oleje stosują.
Na ebay angielskim sprzedają Millers MILLERMATIC ATF + 4 do JEEP CHRYSLER
Brookfield Viscosity @ -40°C ... 8,380cP
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km


Ostatnio zmieniony przez ply dnia Pon Sty 04, 2010 22:09, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Sty 04, 2010 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Sty 04, 2010 22:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powyzsza specyfikacja dotyczy tylko licencji na ATF+4.Midland ATF M3Plus jest olejem przeznaczonym glownie na rynek europy.Ma specyfikacje tylko Dexron i Mercon ,Alison i inne , natomiast pisza ze spelnia jedynie poziom wymagany przez chryslera dla ATF+3 .Mysle,ze do aut starszych jak nie ma innego pod reka to sie nada,aczkolwiek po co go uzywac kiedy mozna kupic od razu ATF+3.Jak masz problemy z szarpaniem to radze przejsc na ATF+4.Nie wiem z jakiego roku masz auto,ale chyba nie uzywasz ATF+3 w aucie po 99 roku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Sty 04, 2010 22:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czym mniejszy Brookfield Viscosity dla -40 st.C tym lepszy olej dla Chryslerow po 99r. Oryginalny Mopar ATF+4 ma 8200.Takiego niskiego indexu nie osiagnal jeszcze nikt, i dla tego Chrysler daje tylko licencje na uzywanie znaku ATF+4 , natomiast nie wolno nikomu pisac ze spelnia norme 9602.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon Sty 04, 2010 22:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skrzynie mam wymienianą wiec nie wiem dokładnie z jakiego roku, ale auto jest 96,
Pewnie masz racje, przejdę na pewno na ATF+4 zobaczymy co się będzie działo. Dzieki
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Sty 04, 2010 23:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tutaj jaki rodzynek http://tiny.pl/hmm4g
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Sty 05, 2010 2:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
Tutaj jaki rodzynek http://tiny.pl/hmm4g
Za 10 szt trzeba dac $57.50 + za wysylke do Polski oni licza $70 to wynosi $128 x 3zl = 384 zl w przyblizeniu za 10 . Za 20szt.wychodzi wysylka $113 + 115 olej =$228 x 3zl to daje 684 zl za 20 butelek. W Polsce tez mozna kupic taki olej troche drozej,ale czy mozna wierzyc np. takiej firmie,skoro nazwa firmy (chyba?) temu zaprzecza.. http://alejahandlowa.pl/tr/produkt/oryginalny-olej-mopar-atf-4-oraz-olkusz_3702808.html Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Sty 05, 2010 23:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mark ja nie mówię żeby oni mi ten olej wysyłali bezpośrednio do Polski bo to wtedy drogo wychodzi. Takie ciężkie rzeczy to wysyłka morska za pośrednictwem Polonez Parcel Service
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto Sty 05, 2010 23:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co by to się działo jakby Polonez Travel oferował usługi na ebay Wink

Ile wynosi teraz cło jakby paczka się nie spodobała panom celnikom?
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Sty 05, 2010 23:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ply napisał:
Co by to się działo jakby Polonez Travel oferował usługi na ebay Wink


a gdzie ty chcesz podróżować?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sro Sty 06, 2010 1:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a sory pomyliło mi się z agencją, oczywiście chodzi i Polonez Parcel
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto Sty 26, 2010 1:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W Niemczech produkowany jest ATF+4 firmy Ravenol,

http://www.ravenol.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=7:atf-4-fluid&catid=16:automaty-i-wspomaganie&Itemid=14

spełnia wymogi Chryslera no i jest na powyższej liście.
Na ebay.de stoi 43 Euro za 5 litrów. Ciekawe ile chce polski dystrybutor, napisałem meila
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Sty 26, 2010 2:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poczytalem dane tego oleju - istotnie,imponujace parametry,prawie jak Mopar. Ale Uwaga: nie dajcie sie zwiesc polskiej podchwytliwej reklamie!Jest tam sprytnie napisane ze ten olej oferuje "dluzsza zywotnosc oleju " i "dluzsze okresy wymiany oleju - testowano z okresami wymiany oleju rzedu 160000km". To wszystko prawda.Zywotnosc oleju bedzie dluzsza,ale nie skrzyni. To nie znaczy ze dluzej na nim jezdzac bedzie on czysty (chyba ze jest to nowka skrzynia).A przeciez nie olej niszczy skrzynie tylko opilki w nim zawarte.Co do testowania - owszem ,testowano ale olej,nie skrzynie!I przez 160tys.km moze nie zmienil swych parametrow.Ale nic nie pisza o brudzie ,ktory w tym czasie bedac w oleju szlifowal skrzynie.Nawet nie istnieje taki filter,ktory moglby skutecznie gromadzic zanieczyszczenia przez kilka lat.Napisali tez,ze "przedluza zywotnosc przekladni" - to prawda,jest lepszy niz ATF+3 ,zwlaszcza zima.A wiec te reklamy to sa wygodne zestawy wyrazow bez jednoznacznej wypowiedzi.Takze radze wymieniac w/g zalecen instrukcji auta. W USA kazda taka reklama musi zawierac dodatkowy napis ,ze : wymieniac zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu.A na filtrach do skrzyn od kilku lat jest napis asekuracyjny " zalecana wymiana co 15 tys.mil" - aby ktos nie wytoczyl procesu ze nie wiedzial i uszkodzil skrzynie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
miksik
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 13

PostWysłany: Pon Paź 31, 2011 13:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
W wolnym czasie przeglądam tematy tego forum, dziś przyszedł czas na ASB. Od 12 lat jeżdżę samochodami typu Voyager. W tej chwili auto z 1999r.

Wcześniej kilka razy samodzielnie naprawiałem ASB (w samochodach Honda, VW). Dwa pierwsze samochody Voyager ze względu na cenę kupione również z uszkodzonymi skrzyniami (super cena Wink ).
Również i te skrzynie samodzielnie naprawiłem.

Moje trzy grosze po przeczytaniu forum dotyczą natury ogólnej.
80% uszkodzeń skrzyń spowodowane jest przez samych użytkowników,
a tak naprawdę braku odpowiedniej kultury obsługi.

Sprawa jest prosta. Jeśli w wyniku naturalnego zużycia tarczek sprzęgieł - powstają zanieczyszczenia, które bez względu na zastosowany olej (i jego żywotność czy to jest 1000km czy też 30 000km) osadzają się na filtrze.

Tak już jest, że nawet niewielkie przytkanie filtra po stronie ssania pompy olejowej spowoduje dużą zmianę ciśnienia systemowego, które z kolei obniży siłę ściskania i szybkość działania sprzęgieł. Dzięki temu sprzęgła zaczynają się jeszcze szybiciej zużywać i mamy "perpetum mobile".

Zatem kluczem do prawidłowej i bezawaryjnej pracy ASB jest częsta (bardzo częsta) wymiana filtra w skrzyni. Ja wymieniam co ok 15 000km.
Jeśli już to robię - to oczywiście wymieniam i olej.
I traci tu już znaczenie jakaś legendarna wytrzymałość tego płynu. Kupuję zwykły, chyba najtańszy - ORLEN Hipol ATF II D - po 13zł/l

I odpukać już trzeci Vojtek nigdy nie poskarżył się na ASB
przez zemnie obsługiwaną.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon Paź 31, 2011 15:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm ciekawe to co piszesz, ile przejechałeś na tym oleju km?
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Paź 31, 2011 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak robicie wymiane dynamiczna?
ja mam takiego pomysla:
1. umycie i wyczyszczenie miski/srub/skrzyni od dolu.
2.zlanie oleju do czystego naczynia
3.odkrecenie miski,wymiana filtra,czyszczenie miski i magnesu
4.poskrecanie wszystkiego
5.wlanie tego co wylecialo spowrotem(przez szmate lub inny "filtr")
6.odkrecenie rurki z chlodnicy oleju.
7.podlaczenie lejka z czystym olejem do wejscia i rurki na zlewki do wyjscia
8.wlewanie oleju na chodzacym silniku i obserwacja tego co wyplywa.
to jest gupi pomysl,bardzo glupi czy szalony?

Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lis 01, 2011 0:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miksik napisał:
Kupuję zwykły, chyba najtańszy - ORLEN Hipol ATF II D - po 13zł/l

Istotnie ,nic tak nie niszczy skrzyni jak brudny olej.Ale olej ATF oprocz brudzenia sie w miare godzin pracy traci tez swoje wlasciwosci w kwestii przenoszenia momentu obrotowego.Dlatego wszedzie zalecana jest czesta wymiana.Im wiekszy przebieg skrzyni - tym czesciej. Idea Ale trzeba pamietac o najwazniejszym: dla kazdej konstrukcji skrzyni musi byc olej o odpowiedniej charakterystyce.Dexron II D jest nieodpowiedni nawet do Chryslerow z wczesnych lat 90.Nie mowiac juz o autach od 99r wzwyz.Owszem,skrzynia lepiej czy gorzej pracowac bedzie,ale na skutek niewlasciwej charakterystyki pracy tego oleju nastapi jej przyspieszone zuzycie.Nie jest to moj wymysl - ale zostalo to dokladnie zbadane.Inaczej bylby jeden typ oleju do kazdej konstrukcji skrzyni.Komputery sterujace skrzyniami sa zaprogramowane dla charakterystyki odpowiedniego dla nich oleju .Ponadto wszyscy trzej konstruktorzy (GM,Ford,Chrysler) ciagle doskonala oleje do swych skrzyn w celu osiagniecia jak najlepszej pracy i maksymalnej zywotnosci.I tak np. juz Dexron III E mial dwukrotnie wydluzony okres starzenia sie niz Dexron II D. Natomiast Dexron VI zachowuje parametry ok.5 rzay dluzej niz II D ! Arrow Prawidlowo eksploatowana amerykanska skrzynia powinna bez problemow pracowac 200 tys.mil.A uzywajac Dexron II D w '99 Chrysler na pewno nie wytrzyma nawet 100 tys.mil Exclamation Arrow Wiecej na temat charakterystyk olejow dla Chryslera poczytaj TUTAJ : http://www.allpar.com/mopar/transmissions/fluids.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
miksik
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 13

PostWysłany: Wto Lis 01, 2011 8:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się w 99%.

ASB to jeden wielki sterylny "odział szpitalny".
Mam gdzieś fotodokumentację moich napraw ASB - poszukam i wrzucę.

Ale ja zaznaczyłem wcześniej, że moim celem nie jest "lenistwo" i jak najdłuższe okresy między serwisowe. Dla przebiegów 15 000 to nie jest żadem problem dla Dextrona II.

Owszem - są tacy co nigdy nie zaglądają w okolice ASB,
a później opowiadają legendy - jakie to badziewie.
Dla nich ATF+3 lub ATF+4 to idealne alibi.
Ale jeszcze raz podkreślam, że mając ASB trzeba się nauczyć i przyzwyczaić do częstego odkręcania miski olejowej.

I jeszcze jedna rada - jeśli zauważymy cokolwiek- nawet najmniejszą anomalię ASB - AUTO STOP - i na lawecie do serwisu.
A nie że jeździmy i czekamy co będzie dalej !!!

Jeśli się miało jeszcze szczęście kupić auto od kogoś kto też o tym pamiętał to faktycznie powinna służyć długo. Ja na aucie z 94r zrobiłem ponad 200 000, na obecnie eksploatowanym z 99r ponad 100 000. Obydwa na wspomnianym wcześniej oleju.

I na koniec. ATF+3 lub ATF+4 na pewno będą dłużej i lepiej smarować np. blok zaworów sterujących. Ale nic nie zmienią w zakresie naturalnego zużycia się tarczek sprzęgłowych. A to one są głównym producentem "syfu" w ASB, który je zabija. Zatem nawet lejąc ATF+3 lub ATF+4 trzeba i tak często wymieniać filtr oleju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Lis 01, 2011 10:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miksik trochę przesadzasz z tak częsta wymianą, przy tak częstej wymianie oleju poprzez odkręcenie miski to co 3 lata trzeba przegwintowywać otwory w które wkręca się śruby mocujące miskę. Tylko nie pisz mi że trzeba z czuciem, bo trzeba je tak dokręcić żeby ścisnęło uszczelkę i nie ciekło.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group