www.asu.pl :: Zobacz temat - Trzeszczące zawieszenie z przodu - jak sprawdzić?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Trzeszczące zawieszenie z przodu - jak sprawdzić?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Kwi 12, 2011 12:18    Temat postu: Trzeszczące zawieszenie z przodu - jak sprawdzić? Odpowiedz z cytatem

Od początku w Velu walczę z trzeszczącym czymś w zawieszeniu. Mam wymienione praktycznie całe zawieszenie. Gumy na wahaczach, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, jeden drążek, amortyzatory z zawieszeniem i łożyskami, czeka mnie tylko wymiana delikatnie postukującego sworznia.
Wczoraj byłem na stacji diagnostycznej na szarpakach. Diagnosta siedział w kanale równe 10 minut, szarpiąc oba koła. Znalazł tam tylko siebie. Nie ma żadnych luzów, nic nie drży, nic się nie przesuwa. Po podniesieniu auta sprawdzone luzy koła w pionie i poziomie i nic. Nie ma luzów na drążkach, końcówkach. Wszystko jest skręcone, nie ma luźnych śrub. Wszystkie gumy sworzni są całe.
Trzeszczy/skrzypi dość metalicznie, jakby się coś ścierało, ale nic nie widać i nie idzie tego wykryć. Dopiero jak auto nurkuje w dziurach, przy hamowaniu etc. to słychać. Bujanie ręcznie nic nie daje.
W Voyku miałem trzeszczący sworzeń na łączniku stabilizatora, pękła w nim guma, ale nie miał luzów. Sprawdzałem to trzymając za środek pręta łącznika i na siłę nim "ruszałem". Skrzyp dało się zaraz usłyszeć.

ASO nic nie wykryło, warsztat spec. od francuzów też nic, stacja diagnostyczna też nic. Już miałem przebłysk, że mam auto pospawane z kilku, więc w niedzielę leżałem pod autem przyglądając się podwoziu. Nic nie znalazłem (na szczęście) wszystko całe w oryginale bez śladów wyciągania, klepania, spawania. Sanki zawieszenia całe, bez pęknięć, gumy całe.

Ręcę mi opadają, a skrzypi coraz bardziej, aż mnie wkurza.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Kwi 12, 2011 14:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdź czy dobrze jest skręcona blacha wzmacniająca sanki, ale najprawdopodobniej trzeszczą gumy stabilizatora. rozkręć i posmaruj.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Kwi 12, 2011 14:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Albo zawieszenie górne amortyzatora
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Kwi 12, 2011 19:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bardzo czesto skrzypia tuleje wahacza/wahaczy. ale to by cza wszystko odkrecac i wymienic gumy lub przesmarowac jakas wazelina lub smarem silikonowym.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Kwi 12, 2011 21:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Udało mi się w piątek kanał zorganizować, to zapobiegawczo wymienię dwa sworznie wahaczy i wszystko sprawdzę, własnoręcznie wieszając się na każdym elemencie. W ogóle w tym aucie wszystko jak tak zabudowane, że nie ma gdzie łapek wciskać. Silikon w spreju już czeka, smar, strzykawka z grubą igłą i olejem maszynowym.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Kwi 13, 2011 19:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Uda³o mi siê w pi±tek kana³ zorganizowaæ, to zapobiegawczo wymieniê >dwa sworznie

uuuuhuu to szykuje sie robota Smile moim zdaniem nie ma co zapobiegawczo wymieniac! porozkrecaj zawieszenie ile sie da i recznie poruszaj wszystkim, a napewno znajdziesz.
ja mialem transportera T3(zawiecha z przodu na 2 wahaczach), kumpel ma alfe 156(tez 2 wahacze) i w obu przypadkach skrzypialy gorne wahacze na tulejach met-gum - a najgorsze jest to ze sprajem tego nie szlo uleczyc! jedynie poprzez calkowity demontaz, wyjecie sruby i wtedy przesmarowac i bylo cicho - na kilka miesiecy Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Kwi 18, 2011 13:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko mi się przesunęło w czasie i zabrakło go na całość przeglądu, który chciałem zrobić. Jeszcze mnie przewiało i na drugi dzień, byłem cały zdrewniały.
Zrobiłem wszystko co mogłem we własnoręcznym zakresie badań. wygląda na to, że nie trzeszczą tuleje na wahaczach, są całe. Drążki końcówki, bez luzów i trzeszczenia. Łączniki stabilizatora również wzorowo. Sam stabilizator na nowych gumach ma poprzeczny luz. Na niego zabrakło już mi czasu i wypsikałem wd40 gumy od zew. strony. Miałem nadzieję, że zacznie mocniej i wyraźniej trzeszczeć. Znalazłem też niedokręcone (w ogóle brak śrub) dwie osłony tłumika i samą rurę tłumika. Po wkręceniu śrub zniknęło metaliczne skrzypienie. Pierwszy wyjazd i cisza, ale tak zawsze po postoju było. Parę km i zaczęło mocno trzeszczeć, już typowo gumowo. Na drugi dzień zaczęło cichnąć. Teraz czasami trzeszczy, czyli poprzeczny luz stabilizatora. Na samym pręcie są dwa kołnierze, które przesuwając się, swoim bokiem ocierają o gumę i skrzypi jak w wozie drabiniastym.
Sworzeń mnie pokonał, jest przynitowany do wahacza, a ja pomimo pełnego bagażnika narzędzi, nie miałem szlifierki.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
krisscars
*
*


Dołączył: Mar 03, 2011
Posty: 42
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon Lut 06, 2012 22:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam. temat stary ale opisze moje doswiadczenia. auto skrzypiało jak stara kanapa. okazalo sie ze to wina łożysk mortyzatorow i sworzni dolnego wahacza ( nie wymienialne) po wymianie na inne uzywane wahacze problem zniknął. wczesniej wymienialem tem łaczniki i tuleje gumowe stabiilizatora.
_________________
Chrysler Stratus 2.0 16v LE '96 + podtlenek LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Lut 06, 2012 22:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ech przypomniałeś mi mój stary temat. Skończyło się na wymianie gum stabilizatora w ASO, na oryginały oczywiście, cena była powalająca, ale jak do tej pory cisza.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 06, 2012 22:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nalezy nabyc wd-40 i spryskas wszelkie polaczenia gumowo metalowe. 100% skutecznosci. oczywiscie nie tylko zawieszenie ale mocowanie ramy pomocniczej-sanek silnika,poduszek itp.
dziwie sie,ze np gumy stabilizatora,tuleje wahaczy itp,ktore sa narazone na tarcie nie sa fabrycznie smarowane i nie przewiduje sie ich smarowania w trakcie eksploatacji
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Lut 06, 2012 22:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
nalezy nabyc wd-40 i spryskas wszelkie polaczenia gumowo metalowe. 100% skutecznosci. oczywiscie nie tylko zawieszenie ale mocowanie ramy pomocniczej-sanek silnika,poduszek itp.
dziwie sie,ze np gumy stabilizatora,tuleje wahaczy itp,ktore sa narazone na tarcie nie sa fabrycznie smarowane i nie przewiduje sie ich smarowania w trakcie eksploatacji


Różne smarowidła, różnie wpływają na gumę. Testowałem wd podobnym środkiem i wystarczał na całe kilka dni. Po wyparowaniu było jeszcze gorzej. Reno sobie wymyśliło gumy z materiałem w środku, jakby wężem strażackim. To dość skuteczne i trwałe rozwiązanie. Niestety mnie pokusiło o podróbki za symboliczne kilkadziesiąt złociszy. W środku miały ale chyba prześcieradło, a guma wygniotła się po dwóch tygodniach Very Happy
Jednak też się zastanawiam dlaczego w tych miejscach nie ma kalamitki, może gumy by były trwalsze... i chyba w tym problem Very Happy
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
krisscars
*
*


Dołączył: Mar 03, 2011
Posty: 42
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 7:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie ma zlotego srodka na stare lub stwardniale gumy. kazdy smar niszcze gumę. kiedys ktos poradzil mi aby simering namoczyc w benzynie to zmieknie. nic bardziej mylnego. benzyna przezera gumę. a najgorsze co moze byc u nas w samochodach odnosnie niszczenia gum to olyn wspomagania. mialem kiedys wyciek w escorcie plynu. po 2 miesiacach tuleje na wahaczach mi zjadł.
_________________
Chrysler Stratus 2.0 16v LE '96 + podtlenek LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group