www.asu.pl :: Zobacz temat - Opony zimowe 195 czy 205 pomóżcie doświadczeniem.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Opony zimowe 195 czy 205 pomóżcie doświadczeniem.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esperak
*
*


Dołączył: Mar 23, 2009
Posty: 13
Skąd: katowice

PostWysłany: Nie Lis 01, 2009 11:46    Temat postu: Opony zimowe 195 czy 205 pomóżcie doświadczeniem. Odpowiedz z cytatem

Witam..

Jako że Vojka mam dopiero od wiosny i smigał na 205 lato przyszedł czas na zakup opon zimowych.

Znalazłem już info o rozmierze seryjnym 215/65r15.

Obecnie mam Lato 205/65r15 i nie powiem jeździ się dobrze.

zacząłem szukać opon na zimę pod uwagę wziąłem 2 rozmiary 195/65r15 i 205/65r15 niestety różnica cenowa po miedzy tymi dwoma rozmiarami to 50% ceny wiec sporo.

różnica średnicy dla wersji ekonomicznej to 3,9% wiec dużo ale jako że zmieniam wszystkie 4 to jedynie licznik będzie pokazywać więcej w porównaniu z rzeczywistością.

wiec teoretyczne różnice znam interesują mnie wasze opinie użytkowe o tych 2 rozmiarach czy jazda na 195 jest już uciążliwa (za wąskie) może rzuca albo traci stabilności.????

ogólnie skłaniam się ku GOODYEAR 195/65R15 UG7+ 91T za 220zł/szt
wersja GOODYEAR 205/65R15 UG7+ 94T to koszt 340zł/szt. jak dlamnie juz drogo.

Kieruję się zasadą że lepiej troszkę węższe a markowe niż rozmiarowo dobre a ecomode.

jakie są wasze opinie.????? Rolling Eyes
_________________
Szukam nowego Vojka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Nie Lis 01, 2009 14:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolego jak szukasz ekonomi to kup 185

a tak na serio zwroc uwage ze 195 maja bardzo mala nosnosc co moze ci grozic wystrzalem oponki w najgorszym wypadku a w najlepszym to tym ze za rok bedziesz mial cale popekane z boku

kup lepiej mniej firmowa opone a z lepsza nosnoscia co ci zapewni lepsze bezpieczenstwo
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Lis 01, 2009 15:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak na szybko znalazłem rozmiar 205 z dobrą wytrzymałością:
http://www.opony.com/opony/70_barum_snovanis.html

195 na "opony.com" widzę z nośnością 95 - i jeśli zdecydujesz się na ten rozmiar, to tylko z tym parametrem, ew szukaj dalej.

Jeździłem na 195 dwie zimy i było OK.
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Lis 01, 2009 16:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ogólna zasada jest taka, że na zimę zakłada się opony węższe.
Jeżeli masz zalecany rozmiar np 205/65R15 to zimówki powinieneś zakładać max 195/70R15.
Węższe opony w zimie mają większa zdolność dotarcia do twardego podłoża pokrytego śniegiem czy błotem pośniegowym, co z kolei przyczynia się do odpowiedniej przyczepności.
Musisz zawsze pamiętać o doborze wysokości ponieważ w przypadku automatycznej skrzyni ma to znaczenie dla prawidłowego przełączania biegów.
W zimie z naturalnych powodów jeździmy wolniej a zatem i ostrożniej, więc ewentualne większe bujanie czy pozornie mniejsza przyczepność nie ma takiego znaczenia jak przy większych prędkościach.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lis 01, 2009 17:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przemok
te opony chyba będą trochę przytwarde z ta nośnością
mamy auta osobowe a nie dostawczaki
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie Lis 01, 2009 17:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ze swojej strony powiem, mam 195/70/15 jezdzilem dwie zimy, jak przekladam na letnie 215/65 nie czuje żadnej różnicy.

Nie zastanawiaj się długo kup te tańsze spokojnie pojeździsz. Ja kupiłem nowe bieżnikowane, jeżdżę dość szybko, żadnych problemów nie mam. Brak stablilności itd to jakieś bajki .
Chyba że mieszkasz na wsi to wtedy problemy z odśnieżaniem mogą być uciążliwe. Ale na duże zaspy czy lód żadne opony nie pomogą. W stanach większość ludzi nie wie co to opona zimowa, jak mocno pada nie jeżdżą, czekając na pług.
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esperak
*
*


Dołączył: Mar 23, 2009
Posty: 13
Skąd: katowice

PostWysłany: Nie Lis 01, 2009 19:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeśli chodzi o zaspy to po to kupiłem AWD żeby sobie radziło.
jestem długoletnim użytkownikiem quattro wiec co pozwoliło mi zapomnieć o łopacie do śniegu ale AWD chryslera to nie Quattro audi niestety i działa tylko do przodu Confused .

Vojkiem głównie śmiga żona to drugi samochód w domu wiec i przebiegi generuje niewielkie znaczy z mojego punktu widzenia, około 15K rocznie. Ja swoim samochodem generuje 50-70K rocznie.

Znalazłem Goodyear Ultra Grip 7+ 195/65R15 95 T XL i te chyba będą OK.

ten model oponki mam sprawdzony i naprawdę są dobre jeśli chodzi o przyczepność przynajmniej na audi.

można spokojnie przyjąć że nośność 94 też spełni swoje zadanie z uwagi na zamienniki 205 mają właśnie taki index w większości.[/b]
_________________
Szukam nowego Vojka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Lis 01, 2009 20:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Teoria o zakladaniu wezszych na zime to jeden wielki mit,o ile sprawdza sie to na sniegu(a ile my tego sniegu w roku mamy) bo opona taka sie wgryza to przy topniejacym sniegu,blocie i wodzie opona taka juz nie odprowadza jak fabryczna.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Lis 01, 2009 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:
Ogólna zasada jest taka, że na zimę zakłada się opony węższe.
Jeżeli masz zalecany rozmiar np 205/65R15 to zimówki powinieneś zakładać max 195/70R15.
.


czyli podążając tym tokiem rozumowania ci co fabryczny rozmiar maja 225 na zimę zakładają 215 i się wgryzają, ci co mają fabrycznie 215 zakładają 205 żeby się wgryźć itd.
To są takie same mity jak to że wielosezonowa jest bee, automat do dupy a amerykańskie samochody drogie w utrzymaniu.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie Lis 01, 2009 21:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:

To są takie same mity jak to że wielosezonowa jest bee, automat do dupy a amerykańskie samochody drogie w utrzymaniu.


Laughing święta prawda, zgadzam się z tym
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Nie Lis 01, 2009 21:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powiem tyle ja kupujac opone kieruje sie nosnoscia, w tej chwili i tak praktycznie wszyastki robia mali zolci ludzie malymi raczkami, i czy to sie nazywa dunlop czy linlong czy jakos tak to te sam worek

jak jest nowa opona to ma dobry bieznik to zawsze bedzie lepsza niz stara michellinka przytargana z deutchlandu
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Maxudosik
*
*


Dołączył: Oct 21, 2009
Posty: 74
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Lis 01, 2009 21:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie posiadam zbyt duzej wiedzy na ten temat, aczkolwiek moj Pontiac Trans Sport z tego co sie dowiedzialem chodzi na 205/70/15 i takie same kupilem zimowe. Jak sie beda sprawdzaly nie wiem, sa nowe i jakos beda jezdzic.

Zgodze sie z Guralem ze obecnie wsztsko robia zoltki wiec nie ma to zadnej roznicy, a swoja droga jakie my w polsce mamy zimy? Głownie chodzi o to zeby dobrze odprawadzaly wode, gdyz jak snieg popada to zaraz mamy tyle soli ze to szok i tak zostajke tylko woda ewentulanie bloto posniegowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Lis 02, 2009 8:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no niestety zima to albo ogrom sniegu ze i tak nic nie pomoze bo drogowcy sie spoznili albo sucho
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Lis 02, 2009 21:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
wader71 napisał:
Ogólna zasada jest taka, że na zimę zakłada się opony węższe.
Jeżeli masz zalecany rozmiar np 205/65R15 to zimówki powinieneś zakładać max 195/70R15.
.


czyli podążając tym tokiem rozumowania ci co fabryczny rozmiar maja 225 na zimę zakładają 215 i się wgryzają, ci co mają fabrycznie 215 zakładają 205 żeby się wgryźć itd.
To są takie same mity jak to że wielosezonowa jest bee, automat do dupy a amerykańskie samochody drogie w utrzymaniu.


Lutek Twój tok rozumowania odnośnie rozmiarówki jest trochę kwadratowy, bo napisałem "max"...
Z fizycznego punktu widzenia węższa opona (oczywiście w ramach tolerancji)ma większą możliwość przebicia się przez błoto pośniegowe do twardego podłoża i to nie podlega przecież dyskusji.
O ile w ekstremalnych warunkach nie będziemy mieli doskonałej przyczepności to na pewno taka opona wejdzie głębiej w śnieg i przynajmniej będzie lepiej trzymać na bokach, co da lepszą kierowalność auta.
Łopatologicznie to dokładnie jest tak jak z ostrym i tępym nożem...

Wielosezonowe lub zimowe to kwestia gustu, a kolega pytał właśnie o zimówki.
Cz zimówki czy wielosezony i tak należy je dobrać odpowiednio do potrzeb i warunków.
Wiemy przecież, że nawet wielosezony w USA dobiera się odpowiednio do regionu w jakim użytkuje się auto...czy może się mylę?
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Lis 02, 2009 23:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:
Lutek34 napisał:
wader71 napisał:
Ogólna zasada jest taka, że na zimę zakłada się opony węższe.
Jeżeli masz zalecany rozmiar np 205/65R15 to zimówki powinieneś zakładać max 195/70R15.
.


czyli podążając tym tokiem rozumowania ci co fabryczny rozmiar maja 225 na zimę zakładają 215 i się wgryzają, ci co mają fabrycznie 215 zakładają 205 żeby się wgryźć itd.
To są takie same mity jak to że wielosezonowa jest bee, automat do dupy a amerykańskie samochody drogie w utrzymaniu.


Lutek Twój tok rozumowania odnośnie rozmiarówki jest trochę kwadratowy, bo napisałem "max"...


czyli max szerokość na ziem to 195 dla wszystkich?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kubekczewa
*
*


Dołączył: Oct 23, 2008
Posty: 70
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Wto Lis 03, 2009 0:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam u siebie wielosezonowe oponki dunlop sp60 szerokosc 215 i jeszcze nigdy zadna osobowka tak dobrze mi sie w zime nie jezdzilo jak na tych oponkach , a sniegu w tamtym roku to akurat sie duzo naogladalem i sam bylem w szoku ze nie bylo problemow, to sa jednak duze autka i oponki tez powinny miec swoja wielkosc, moj ojciec zalozyl do swojego voyka 195 na zime i jakos szczegolnie nie byl zachwycony nastepne byly juz 205
_________________
DODGE GRAND CARAVAN 3,8 LPG 05r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Wto Lis 03, 2009 8:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ogolnie powinno sie zakladac opony zalecane przez producenta

a nie takie ktore akurat sa super tanie i kupie by zaoszczedzic, z pewnych wzgledow te specyfikacje istnieja, i nie tylko chodzi o bezpieczenstwo ale takze np o zuzywanie skrzynie i podzespolow zawieszenia
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto Lis 03, 2009 14:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gural napisał:

Cytat:

ogolnie powinno sie zakladac opony zalecane przez producenta


Zgadzam się z tą opinią.

A wy Panowie przeżywacie to jak biedronka pierwszą kropkę.

Część użytkowników kupuje oponki dla szpanu, część bo taka jest moda, a
część takie, na jakie ich stać finansowo, a reszta takie jakie są zalecenia
producenta.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Lis 03, 2009 16:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Benek napisał:
Gural napisał:

Cytat:

ogolnie powinno sie zakladac opony zalecane przez producenta


Zgadzam się z tą opinią.

A wy Panowie przeżywacie to jak biedronka pierwszą kropkę.

Część użytkowników kupuje oponki dla szpanu, część bo taka jest moda, a
część takie, na jakie ich stać finansowo, a reszta takie jakie są zalecenia
producenta.


zgadzam się z powyższymi opinami
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Wto Lis 03, 2009 21:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:

czyli max szerokość na ziem to 195 dla wszystkich?

ODPUSZCZAM...
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Wto Lis 03, 2009 23:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mojego chevroleta kupilem zima i mialem opony 195, powiem tak - auto ktore ma dwie tony, nie bardzo mi sie podobalo na waskich oponkacj, wiec zalozylem wszystkie 205, roznica nie jest kolosalna, jesli sie na nie patrzy, ale jezdzi mi sie lepiej.
Pozatym jak Benek napisal, stosujmy sie do zalecen producenta
_________________
 chevrolet impala 3.4V6 2004
 BMW E90 2006 2.0 Diesel automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group