www.asu.pl :: Zobacz temat - chrysler voyager 2,5 TDI 98' manual - coś dziwnego
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

chrysler voyager 2,5 TDI 98' manual - coś dziwnego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
loopack
*
*


Dołączył: Oct 18, 2009
Posty: 3

PostWysłany: Nie Paź 18, 2009 9:53    Temat postu: chrysler voyager 2,5 TDI 98' manual - coś dziwnego Odpowiedz z cytatem

Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem w/w fajnego modelu, ale zdarza się coś bardzo dziwnego i opisuję jak to wygląda w praktyce:

Temperatura powietrza 3-5*C, odpalam silnik, wszystko cacy, temperatury wody powoli rośnie i wskaźnik pozostaje na ok 40% skali. Jadę na trasę, temperatura wody spada... po czym po 20-30 minutach temperatura wody sięga "C" czyli najniższej wartości na wskaźniku.

I nagle następuje coś bardzo dziwnego - samochód przestaje przyśpieszać, tj silnik zostałby wyłączony, wciskam sprzęgło i widzę jak obroty spadają do zera, jadę rozpędem, w tym czasie na gaz zero reakcji, z pędu go się już nie odpali, można tylko kluczykiem.

Na trasie 150km zrobiło się tak 4 razy, za każdym razem identycznie. Podjechałem na parking, dotykam ręką chłodnicy, faktycznie jest co najwyżej dobrze ciepła.

Wygląda to tak, jakby za niska temp. chłodnicy powodowała samoczynne wyłączenie się samochodu - kompletnie nie wiem co jest grane. Proszę o pomoc Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Paź 18, 2009 10:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

termostat masz w tym silniku? a jak masz to czy jest on sprawny?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Nie Paź 18, 2009 12:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kwestia temp to termostat

chlodnica nigdy nie bedzie goraca bo ped powietrza ci ja chlodzi

napisz czy jak wsiadziesz po gasnieciu mozesz normalnie odpalic czy musisz czekac
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Nie Paź 18, 2009 13:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zakładamy że poziom płynu chłodzącego masz ok? Sprawdź ten termostat czym prędzej bo o ile się nie mylę i jest to ten włoski cztero-głowicowy silnik to.... po prostu wymień go i cześć.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Paź 18, 2009 13:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

voyka,nie silnik!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Paź 18, 2009 13:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
voyka,nie silnik!


Wink Very Happy
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
loopack
*
*


Dołączył: Oct 18, 2009
Posty: 3

PostWysłany: Nie Paź 18, 2009 15:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobra na pierwszy ogień pójdzie termostat, ale... jak to ustrojstwo wpływa na prace silnika - za zimno i wyłącza silnik? To dla mnie jakiś kosmos, bo nigdy czegoś takiego nie widziałem Smile
Silnik VW całkiem dynamiczny jak na 115 kucy i 2tony do ciągnięcia Smile
Model z Austrii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
loopack
*
*


Dołączył: Oct 18, 2009
Posty: 3

PostWysłany: Sob Paź 24, 2009 18:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie.

Termostat wymieniony, wskaźnik temp. wody pokazuje tj trzeba, więc ta przypadłość usunięta Smile

Niestety nadal pozostaje pewna wada i widzę że to nie ma związku z chłodzeniem:

Po rozgrzaniu samochodu, wykonaniu ostrego zakrętu w lewo pod górkę - silnik gaśnie Twisted Evil przestaje działać wspomaganie i trzeba użyć wielkiej siły by wyjść z zakrętu cało. Zawsze mi się to dzieje na jedynym ostrym zakręcie jaki mam po drodze z pracy.
To dla mnie i mechanika zagadka - co takiego w samochodzie sprawia, że coś się rozłącza/zwiera podczas przeciążenia powodując wyłączenie silnika???

Czy przekaźniki należy powyczyszczać/ wymienić na nowe?
help help!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Paź 24, 2009 19:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

loopack proponuje tobie zarejestrowanie się na forum tajemnicevoyagerow, bo tutaj są raczej użytkownicy samochodów made in USA lub wiernych kopi.
Na tamtym forum szybciej znajdziesz pomoc w twoim problemie z dieslem.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group