www.asu.pl :: Zobacz temat - ASB opóźnia przełączanie biegu/ów.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ASB opóźnia przełączanie biegu/ów.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Paź 14, 2009 10:29    Temat postu: ASB opóźnia przełączanie biegu/ów. Odpowiedz z cytatem

Kiedy dojeżdżam do skrzyżowania, albo jaśniej, kiedy zatrzymam się, to dopiero po ~sekundzie przełącza na pierwszy bieg.
Kiedy natomiast, prawie się zatrzymam i chcę kontynuować dalszą jazdę /be zatrzymania/ dodając gazu ASB zmienia bieg na niższy i występuje lekkie uderzenie.Pewnie gdybym dodawał, ale nie dodaję dużo gazu, to uderzenie byłoby mocne lub b. mocne.
Te uderzenia występują tylko przy redukcji biegów w dół i tylko przy przechodzeniu z dwójki na jedynkę.
Przypominam, że mechanikę pojazdu znam tak na... "4" w skali szkolnych ocen, ale ASB nie znam w ogóle, czyli na "1".W ASB "tymi ręcami' chili sam, wymieniałem tylko olej i filtr skrzyni.
Jestem tylko ciekawy czy ktoś z was zetknął się z podobnym problemem i czy ewentualna naprawa , przynajmniej patrząc na moją usterkę, będzie kosztowna.
Gdyby usunięcie usterki mogło odbyć się bez demontażu lub z instrukcją "step by step" to może sobie poradzę Confused
Pierwotnie myślałem, że to może jakieś błędy w kompie i w tym celu odłączyłem aku. na 24h podłączyłem i... problem pozostał.
I jeszcze jedno.
Nie ma żadnego znaczenie czy silnik i ASB zimna czy tez rozgrzana.
Olej w ASB ATF+3 Midland przejechane po wymianie 20tys.km.
Olej nie śmierdzi spalenizną i jest ładny, chyba różowy, może malinowy /gadaj z chłopem o kolorach Wink /.
Stan oleju ok. sprawdzany na rozgrzanej ASB i po uprzednim powajchowaniu między "P" a "L".
Z uwagi na obowiązki, nie zawsze jestem przy kompie.
Powyższa usterka jest "do zniesienia" bo delikatnie jeżdżę moim kochanym autkiem, ale nie chcę żeby stała się mu krzywda Wink
Wcześniej liczyłbym na Antraxa, ale... wszyscy już wiemy...
Dzięki za wszelki sugestie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Paź 14, 2009 10:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no jak 20 tysi po wymianie oleju to mozna sie zastanowic nad kolejna zmiana Smile bo juz chyba powoli czas

a to co masz to pewnogo typu slizganie sie (moze pomoc wymiana oleju lub z tego co sie orientuje wymiana tarczek)
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Paź 14, 2009 11:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedyś Antrax ? napisał do mnie, że wymianę oleju w ASB mogę robić co 60 tys.km...
Co do tarczek to pewnie musiałbym je wymienić gdyby ASB "się ślizgała", a objawu ślizgania u mnie brak.Samochód przyspiesz równo i płynnie.Zmiana biegów też następuje płynnie, bez szarpnięć z wyjątkiem jak w temacie.
Czy się mylę?
Jeśli tak, to proszę o sprostowanie i kolejne podpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Paź 14, 2009 13:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co 60 tys??? pierwsze slysze ale moze cos sie zmienilo od zeszlego tygodnia, z tego co wiem to przy jazdzie normalnej (malo korkow) to zmina jest max po 30 tys,a jak ktos jezdzi z wysilona skrzynia lub w miesice to czesciej

szarpanie - mozesz podpic pod kompa skrzynie i zobaczyc czy wszystko ok (moze pozycjoner lub cos)
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Paź 14, 2009 15:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Producent zaleca wymiane oleju w ASB w/g Schedule A - normalna jazda: co 30kmil (48kkm) , Schedule B - utrudnione warunki: co15kmil (24kkm). Warunki jazdy w Polsce naleza do utrudnionych, - mala predkosc srednia,a wiec obowiazuje Schedule B.Kto ma komputer pokladowy to moze sobie sprawdzic jaka jest srednia predkosc (AVG SPEED) w skali najlepiej 2 miesiecy i okaze sie ze skrzynia i silnik musialy pracowac godzine aby przebyc ledwo moze 40 km , a "normalna jazda" w/g norm USA to minimum srednia predkosc 40 Mph (65km/h).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Paź 14, 2009 15:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedys podobne objawy mial ktos z forum,trafilo na czujnik polozenia walka rozrzadu,fabrycznie ten feler maja neony i pt cruiser,czujniki przegrzewaja sie dajac czasami obajwy szarpania skrzyni.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Paź 14, 2009 19:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven- Z tego co piszesz to faktycznie już pomału nadchodzi czas na wymianę oleju i już zaczynam o tym myśleć.

JEDI_V- Gdzie mam szukać tego czujnika położenia wałka rozrządu?
Może podaj jakieś namiary GPS Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Paź 14, 2009 20:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tego co pamietam (chocaiz moge sie myskllic inny silnik) to powinien byc po dtornie kierowcy po boku
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Czw Paź 15, 2009 18:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam podobny problem, czasem wyrzuca bieg gdy samochód już prawie stanął i jest to dość odczuwalne. Wg książki ktorą dostałem razem z samochodem olej ATF+4 wymianiany 15000 km mniej więcej rok temu. Nadal wygląda ładnie nie widac żadnych opilkow i nie śmirdzi spalenizną.
Podczas delikatnego przyspieszania zmienia biegi tak okolo 1700-1800obr/min i tuż po zmianie tak jakby leciutko samochód przyhamowywał na chwilę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Paź 15, 2009 20:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
Gdzie mam szukać tego czujnika położenia wałka rozrządu?



Jest obok termostatu,włożony jakby z góry do silnika ,przykręcony śrubką na klucz 10. Z drugiej strony termostatu jest czujnik temperatury,ale on jest wkręcony w głowice (po tym poznasz że to nie ten Very Happy )
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Paź 20, 2009 17:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolego On mój zachowuje się dokladnie tak samo. w czwartek zmieniam olej. możesz dac znac czy poradziłes juz sobie z tym problemem i w jaki sposob?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Paź 21, 2009 12:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś pojechałem "uczyć" ASB zmiany biegów /opis w tym dziale/.
Po poprzednich dwóch wymianach oleju w ASB, nie "uczyłem" ASB jeździć i może błędy się nawarstwiły Confused
Po tej nauce przejechałem jakichś 60km i na razie jest ok.Jutro, czy też po jutrze, dam znać czy coś się zmieniło, tym razem na gorsze, czy też nie.
Może to tylko zbieg jakichś okoliczności, że przestał szarpać.
Oleju jeszcze nie zmieniałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Paź 23, 2009 9:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Było duuużo lepiej, ale... wczoraj pojechałem na podobną "naukę" i jest jeszcze lepiej.Od wczoraj przejechałem ok.30 km i jest dobrze.
Poobserwuję co dalej będzie się działo z ASB i za kilka dni znowu dam znać czy się coś zmieniło.
Zmniejszyło się też takie "tarcie" /problem opisywałem w 2008r/ kiedy włączam "D" jest ono przede wszystkim krótsze i są momenty, że w ogóle się nie pojawia.
Kiedy szybciej przyspieszam, to ASB przestała się zastanawiać, czy zmienić bieg na niższy.Do czasu nauki zanim przełączyła na niższy bieg, to trwało to sekundę może dwie... na pewno za długo.
Teraz dodaję gazu i zmienia bieg na niższy bez ociągania.

Zybel, ty też wrzuć opis co u Ciebie nowego w temacie ASB...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Nie Paź 25, 2009 19:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak zmieniłem olej dynamicznie i zrobiłem trochę nauki to jest dużo lepiej. nie szarpie juz podczas zatrzymania. trochę tylko za mocno redukuje z 3 na 2 i z 2 na 1. jak znajdę czas to podjadę na skaner skrzyni i zobaczymy może tylko nauka z komputera wystarczy.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Paź 25, 2009 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zybel napisał:
jak zmieniłem olej dynamicznie i zrobiłem trochę nauki to jest dużo lepiej. nie szarpie juz podczas zatrzymania. trochę tylko za mocno redukuje z 3 na 2 i z 2 na 1. jak znajdę czas to podjadę na skaner skrzyni i zobaczymy może tylko nauka z komputera wystarczy.


Jak już będziesz po skanowaniu i "nauce" to wrzuć do tematu, bo ja pilnie śledzę te "nasze dwa wątki" tzn "powietrze w oleju".
W moim niestety wróciło do stanu sprzed "nauki".
Dalej szarpie przy zejściu z "2" na "1" może nie za każdym razem, ale jednak szarpie Confused
Na razie dzięki za info.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Paź 27, 2009 8:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w sobotę zakładałem gaz u luky'iego i miałem czas na poprawienie kolektora wydechowego. poprzedni był pękniety, a przy wymianie za lekko go przykręciłem i sobie wydmuchał ścieżke na 5 cylindrze. wymienilem uszczelke i dokręciłem naprawdę solidnie. chyba szczelnośc ma kolosalny wpływ na prace sondy a co za tym idzie moc silnika i teraz skrzynia działa jak należy.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Paź 27, 2009 12:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szczelność układu wydechowego ma duże znaczenie dla prawidłowego działania sondy, a co za tym idzie i silnika i dalej ASB.
Z tym ostatnim /ASB/ nie mam pewności.
Dzisiaj pojeździłem tylko na PB i ASB jakby mniej szarpała Confused
Mam na myśli duuuuże przebicia, wręcz pioruny na przewodach WN i też się łudzę, że to przez nie ASB wariuje.
Właśnie przed chwilką dostałem nowe przewody WN i zaraz jadę do znajomego mechanika żeby mi wymienił te na tylnej głowicy.Niestety w Słupsku już nie ma nigdzie wolnego kanału, więc muszę się przy tej prostej operacji wspierać mechanikami Evil or Very Mad
Jak dzisiaj je wymienię, to dam znać czy ta zmiana coś pomogła w prawidłowym działaniu ASB.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Paź 27, 2009 14:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem po wymianie przewodów WN i... jak ręką odjął.
ASB przestała szarpać, a i silnik nabrał jakby wigoru.
Poobserwuję kilka dni zachowanie ASB i dam znać co dalej.
Tak na marginesie, to te nowe przewody "Standard Plus" już na oko wyglądają duuużo lepiej od "Sentechów" i mam cichą nadzieję, że to właśnie "Sentechy" były przyczyną opisanych wyżej problemów z ASB.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Paź 27, 2009 17:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pisałem ci już w którymś poście że podstawą prawidłowego działania skrzyni jest prawidłowo działający silnik Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto Paź 27, 2009 23:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ooooo ciekawych rzeczy się dowiedziałem w końcu. Ja jeżdżę z takim szarpaniem już drugi rok, żaden mechanik mi nie powiedział że przyczyny mogą być w silniku (antraxx też) więc zabieram się za remoncik. Dzięki, dam znać czy się poprawiło, choć przyzwyczaiłem się do tego szarpania więc może mi tego brakować Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Paź 28, 2009 1:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
Pisałem ci już w którymś poście że podstawą prawidłowego działania skrzyni jest prawidłowo działający silnik Very Happy
Oczywiscie! Wszystko jest ze soba bardzo scisle powiazane za pomoca komputera PCM. Jako ciekawostke dodam,ze w czsie zmiany biegow komputer na ulamek sekundy opoznia zaplon , aby przejscie bylo plynne.Cisnienie w silownikach wlaczajacych poszczegolne sprzegla cierne lub hamulec tasmowy zalezy od : wlaczonego biegu , momentu obrotowego silnika (ktory jest odczytywany z parametrow wtrysku) , otwarcia przepustnicy, predkosci obrotowych w skrzyni i silniku oraz od temperatury skrzyni i silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sro Paź 28, 2009 22:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Cisnienie w silownikach wlaczajacych poszczegolne sprzegla cierne lub hamulec tasmowy zalezy od : wlaczonego biegu , momentu obrotowego silnika (ktory jest odczytywany z parametrow wtrysku)


czyli jeśli mam instalacje LPG II generacji to mozliwe że komputer źle sczytuje pracę wtrysków, co za tym idzie nie opóźnia zapłonu i dlatego mamy te szarpnięcia skrzyni ? Dobrze rozumuje? Shocked
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Paź 29, 2009 1:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozumowanie jest dobre.Ale czy tak jest to trudno mi powiedziec,bo nie znam instalacji gazowych .Nie wiem w jaki sposob taka instalacja wspolpracuje z glownym komputerem silnika - czy wszystkie potrzebne dane sa przekazywane i w jaki sposob. Nalezy zapytac dobrego fachowca od instalacji. A samemu mozna sprobowac pojezdzic tylko na benzynie,unieruchamiajac instalacje gazowa, i zobaczyc jaka jest roznica.Zakladam,ze w ukladzie zasilania benzynowego nie bylo zadnej zmiany przez gazownikow.""" Czym wiecej elektryki w skrzyni tym dokladniej zmienia biegi w kazdej sytuacji ,ale pod warunkiem ze wszystkie dane z komputera sa prawidlowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Paź 29, 2009 17:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ply napisał:


czyli jeśli mam instalacje LPG II generacji to mozliwe że komputer źle sczytuje pracę wtrysków, co za tym idzie nie opóźnia zapłonu i dlatego mamy te szarpnięcia skrzyni ? Dobrze rozumuje? Shocked


No nie dokońca Very Happy
Cały myk z zasilaniem gazem auta,polega na tym że PCM wcale nie wie że silnik jest zasilany innym paliwem niż Pb Wink

Instalacja gazowa jest osobnym elementem i nie jest w żaden sposób powiązana z komuterem PCM (poza wyjątkiem emulacji wtrysków i gdy w instalce II generacji ,chcemy wysyłać z komputera Lpg do PCM ,emulaowany sygnał sondy lambda,zapobiegając świeceniu lampki Check) To komputer gazowy pobiera informacje z różnych czujników i na tej podstawie steruje dawką gazu.

Wiadomo jeśli instalacja gazowa nie będzie dobrze dostrojona ,to i silnik nie bedzie pracował prawidłowo,co w rezultacie przekłada się na prace skrzyni.

Zrób tak jak radzi MarkSeven,odłącz aku, pojeździj na Pb (trochę bolesne jak się jeździ na Lpg) żeby PCM załapał prawidłowe dane ,zrób naukę skrzyni wg tej procedury

1. Odłączyć zasilanie, aby skasować pamięć komputera (min. 20 min.)
2. Podłączyć zasilanie. Włączyć silnik.
3. Przejechać się utrzymując stałe środkowe położenie przepustnicy,
przyspieszając poprzez wszystkie 4 biegi (obserwuj obrotomierz).
Skrzynia powinna przyspieszać do około 45-50 mph.
Wykonać 15-20 razy.
4. Jadąc poniżej 25 mph wykonaj 5-8 kockdownów do pierwszego biegu z
dwójki lub trójki. Pozwól samochodowi jechać na dwójce lub trójce
przynajmniej 5 sekund między kolejnymi kickdownami, i pamiętaj, by
zaczynać z prędkości poniżej 25 mph.
5. Jadąc powyżej 25 mph wykonaj 5-8 kickdownów do dwójki lub trójki z
czwartego biegu. Znów pozwól autu jechać przynajmniej 5 sekund na
czwórce pomiędzy kolejnymi kickdownami

Ostatnio zrobiłem to w autku kolegi i skrzynia działa jak nowa Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pią Paź 30, 2009 15:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wracam lekko do tematu. skrzynia znów podszarpuje przy redukcji, ale jak jeżdżę na L. po mieście jak jeżdżę na 3 to problem właściwie nie występuje. również przyspiesza płynniej na 3. w czym moze tkwić problem?
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Paź 30, 2009 17:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zybel napisał:
skrzynia znów podszarpuje przy redukcji, ale jak jeżdżę na L. po mieście jak jeżdżę na 3 to problem właściwie nie występuje


Dlaczego jeździsz na L po mieście Shocked ,czyżbyś mieszkał w mieście gdzie nachylenie drogi wynosi ponad 15%
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pią Paź 30, 2009 18:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tfu D miałem na myśli
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Paź 30, 2009 21:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do wmarek65.
Odnośnie nauki zmiany biegów ASB to czy jak podałeś w punkcie "3" samochód należy rozpędzić do podanej prędkości, następnie wyhamować do zera i tak przez te 15-20 razy Question
Zakładam,że tak, ale...
Pytam bo chcę mieć pewność, że to jest właściwe nauczanie Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Paź 31, 2009 7:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak,zatrzymywałem auto i ruszałem (wajchą nie ruszałem,cały czas na D)
Po tej nauce przeszło szarpanie przy redukcji,skrzynia zmienia biegi prawie niewyczuwalnie,i znikneło drżenie przy załanczaniu sie Luck-upa.Prawdę mówiąc nie zabardzo byłem przekonany do tej nauki,bo sądziłem że przy jeździe po miescie sama się dostosuje Wink a jednak ,jest bardzo duża różnica Very Happy

Dobrze by było wykonywać tą procedure na jakiejś dwupasmówce ,bo gwałtowne przyśpieszanie z predkości ponad 50 km/h i utrzymanie jej przez ponad 5 sekund jest czasem trudne Laughing
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Paź 31, 2009 9:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za podpowiedź.
Ja swoją ASB niedawno uczyłem, ale... przy padniętych przewodach WN /SENTECH-a Evil or Very Mad /
Po wymianie przewodów ASB działa na "5" /w szkolnej skali ocen/ a przed wymianą działała na Trójkę... / ale ja bardzo lubię słuchać Trójki Very Happy /
Już po 01.11.2009 pojadę jeszcze raz ją nauczyć prawidłowego działania, takiego, żeby działała przynajmniej na "6+" Wink

Ja moją uczyłem na lokalnej o małym natężeniu ruchu, drodze i cały cykl zajął mi ok 18km.
Faktycznie utrzymywanie tych górnych prędkości jest trochę... stresujące Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob Paź 31, 2009 9:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś spróbuje nauczyć moją skrzynie, czytałem że szarpać może jak jest problem z konwerterem ??
Idea
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Lis 03, 2009 16:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
dochodzę do wniosku że moje problemy ze skrzynią wynikają chyba ze złego działania tpsa.obroty jałowe 740-760 wcześniej jak bardzo szarpało to na P nawet po delikatnym nacisnięciu gazu obroty wskakiwaly na 2500 i dośc wolno opadaly ostatnio po resecie kompa i nauce obroty rosły stopniowo i mozna było zatrzymać nawet na 1000. w tej chwili lekko poszarpuje i po delikatnym naciśnięciu gazu obroty wskakują od razu na 1500.
czy dobrze rozumuje że czujnik TPS może żle wskazywać stopień otwarcia?
a może to wina śilnika krokowego. raz go rozkręcałem. byl lekko czarny ale nie zalepiony.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Lis 03, 2009 17:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pewności nie mam, ale "krokówka" odpowiada tylko za wolne obroty.
Uważam, że tak wysokie obroty nie zależą od krokówki, ale też nie wiem od czego.
Sam chętnie się dowiem tak na przyszłość...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto Lis 03, 2009 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:

1. Odłączyć zasilanie, aby skasować pamięć komputera (min. 20 min.)
2. Podłączyć zasilanie. Włączyć silnik.
3. Przejechać się utrzymując stałe środkowe położenie przepustnicy,
przyspieszając poprzez wszystkie 4 biegi (obserwuj obrotomierz).
Skrzynia powinna przyspieszać do około 45-50 mph.
Wykonać 15-20 razy.


mam pytanie czy środkowe położenie przepustnicy to będzie 3 tys obrotów?
Czy przed każdym przyspieszaniem trzeba się zatrzymać ?

Nie mam za bardzo tego gdzie wykonać 15 razy pod rząd, musiała by być pusta droga. W nocy policja pomyśli że pijany jedzie Wink
hmm
Udało mi się zrobić 5 razy pod rząd i droga się skończyła, czy jak między czasie pojadę normalnie i zacznę od nowa test będzie nie ważny ???
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sro Lis 04, 2009 19:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

problem znów powraca
zmiana biegow wygląda mniej więcej tak jakby na krótką chwilę samochód jechał na luzie, przestaje przyspieszać więc wrażnie jest takie jakby przyhamował, także podczas jazdy zdjęcie nogi z gazu powoduje lekkie szarpnięcie po ponownym naciśnięciu znów jest lekki szarpniecie, tak jakby był lekki luz na kołach zębatych, jeśli takowe tam są. redukuje z 2 do 1 z mocno wyczuwalnym stukiem. wymieniałem olej i w misce było czysto na magnesie minimalna ilość opilków. umowilem się na skaner ale dopiero na nastepny piątek. ktoś ma namiary na mechanika ze skanerem do skrzyni w okolicach Puław, Lublina.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Lis 04, 2009 20:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj zauważyłem, że mam przebicie na nowiutkich przewodach WN na 2 i 3 "garze".
ASB znowu zaczęła lekko poszarpywać i tknęło mnie, żeby zobaczyć na przewody Confused
Pojutrze, jak będzie jasno, spróbuję przełożyć świece tą z 1 "gara" na drugi, bo może to świece mają przebicie, chociaż... wyraźnie widać, że iskrzy na przewodzie, tu gdzie przewód WN prawie styka się z obudową bagnetu od sprawdzania poziomu oleju silnika.
Iskrzy też pod "fajką", czyli świeca chyba też ma przebicie.
Pojutrze wszystko sprawdzę i dam znać co nowego w trawie piszczy.
Jutro mam cały dzień zajęty, a co za tym idzie, nie będę miał w ogóle czasu na majstrowanie przy aucie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sro Lis 04, 2009 22:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zybel napisał:
podczas jazdy zdjęcie nogi z gazu powoduje lekkie szarpnięcie po ponownym naciśnięciu znów jest lekki szarpniecie,.


mam to samo identycznie , daj znać jak zeskanujesz skrzynie,
auto tez identyczne Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Czw Lis 05, 2009 9:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no więc na tą chwilę wygląda to tak. przy przyspieszaniu przy zmianie biegu jest opóźnienie i obroty na chwilkę idą lekko w gorę. jakieś pomysły?
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Czw Lis 05, 2009 21:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i nie wytrzymałem do przyszłego piątku.
pojechałem do samko do warszawy. pan się przejechal z kilometr i stwierdzil że ze skrzynia wszystko ok tylko problem tkwi w czujniku podcisnienia. chodziło o górną część egr-u do której dochodzi wężyk podciśnieniowy z dolotu. wczęsniej został urwany przez ktoregoś mechanika i auto z dnia na dzień zaczelo jeździć szarpiąc.
założyłem koszulke temokurczliwą i wrócilo do normy. teraz się okazało, że koszulka się zagięła. ustawiłem wężyk na prosto i chodzi niemal tak jak należy.rozłączyłem klemę na noc i zobaczymy co będzie rano
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw Lis 05, 2009 21:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zybel może zrobiłeś zdjęcie tego przewodu ,gdzie się znajduje , bo mam taki sam problem .
_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Czw Lis 05, 2009 21:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to taka choinka nad przepustnicą. jeden idzie do tempomatu a drugi własnie do mapsensora który jest polaczony z egr. jesli przewód jest w porządku to może być problem z samym czujnikiem lub okablowaniem?
jak przewód był zagięty i nie dochodzilo podcisnienie do tego czujnika to bardzo powoli schodzil z obrotów. teraz robi to niemal natychmiast.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw Lis 05, 2009 22:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miałem przerwaną rurkę przy jakiejś puszce za podstawą akumulatora i wtedy nie miałem tempomatu ,skleiłem rurkę i naciągnąłem koszulkę termo wtedy pomogło tylko na tempomat .
_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pią Lis 06, 2009 7:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to może coś z czujnikiem lub jego elektryką. posprawdzaj kable i wtyczkę.
przełożę na chwile z drugiego samochodu oryginalny wężyk i zobaczymy.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pią Lis 06, 2009 19:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i kicha
po uszczelnieniu podciśnienia do egr-u samochod jest znacznie żwawszy natomiast nadal zmienia z 1-2 i 2-1 z dość znacznym szarpnieciem 2-3 3-4 jest ok zarowno w gorę jak i w doł. jednak bez skanowania się nie obejdzie.


21:23

teraz to już głupi jestem. pojeździłem wieczorem trochę po miescie i skrzynia zachowyała się conajmniej poprwanie. szarpnęła tylko raz ale biegi zmnieniał a nadal z takim minimalnym przyhamowaniem.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob Lis 07, 2009 0:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak tak, ja mam tak samo !! już dwa lata (powtarzam się) już się przyzwyczaiłem. Pamiętam że jak kupiłem auto byłem na skanerze i powiedzieli że wszystko ok. Potem wymieniałem olej i filtr w skrzyni dwa razy, solenoidy, silniczek krokowy i na tym poprzestałem. Dalej poszarpuje, raz mocniej raz wcale. Zważywszy na to że najbliższy porządny serwis mam 300 km, koszt naprawy zaczyna się od 1000zl wzwyż, postanowiłem nie naprawiać. Miedzy czasie przejechałem 30tyś km. w tym całą europę i dalej poszarpuje ....

no ale chciałbym się tego pozbyć jakby było gdzie i za półdarmo Wink nierealne. Prędzej wymienię skrzynie. Choć upieram się że to konwerter, którego w PL nikt nie regeneruje.

Pytanie, używacie hamulca mechanicznego przed przełączeniem skrzyni w pozycje - P ?
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sob Lis 07, 2009 7:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja zazwyczaj tak, zwłaszcza jak parkuję na jakiejś pochyłości.

konwertery regeneruje samko w warszawie i płocheć pod lublinem
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lis 07, 2009 11:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zawsze używam hamulca pomocniczego
1.Ustawiam "N"
2.zaciągam hamulec pomocniczy.
3.Włączam "P"
4.Wyłączam silnik.
5.Włączam silnik.
6.Ustawiam "P" lub "D"
7.Zwalniam hamulec pomocniczy i... oczywiście, jadę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sob Lis 07, 2009 12:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dziś znów pojeździłem i jest conajmniej dobrze z 1-2 leciutkie szrpnięcie, później tylko lekkie przychamowanie. jeszcze zauważylem, że jadąc okolo 90-100 po zdjęciu nogi z gazu obroty spadaja około 500, a po nacisnięciu wracaja do poprzednich,ale jakby z 50 wyższych i dopiero po chwili jak zaczyna ciągnąć to spadaja o te kilkanaście obrotów.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob Lis 07, 2009 14:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poszukałem w sieci na temat uszkodzeń skrzyni. Szarpnięcia o których mowa to po ang. Bump Shift,
tu można poczytać http://www.allpar.com/fix/trans.html

Piszą tu o programowaniu skrzyni, zgadza się z tym co napisał Wmarek65 tylko jest UWAGA- skrzynie po 95 roku posiadają komputer TCM z pamięcią i bez resetu przez skaner odłączenie klem nie pomoże. Co by zgadzało się z tym że nie mogę zaprogramować mojej.
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Lis 07, 2009 16:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie a takie pytanie do Was jak zaprogramuje się skrzynia w której był rozłączony aku i po podłączeniu nie była wykonana nauka? Ja kilka razy odpinałem aku z różnych powodów i nigdy po podłączeniu aku nie wykonywałem nauki a skrzynia moim zdaniem przerzuca biegi poprawnie.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group