www.asu.pl :: Zobacz temat - przeróbka świateł - Doge 06
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

przeróbka świateł - Doge 06

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Nie Wrz 27, 2009 22:05    Temat postu: przeróbka świateł - Doge 06 Odpowiedz z cytatem

Mam zamiar w końcu zabrać sie do przerobienia u siebie oświetlenia. Z przednimi to prosta sprawa - musze wstawić tylko zarówkę na światła postojowe i przelutować kable.

Ale nie wiem czy w przypadku tylnych wystarczy tylko przelutowanie okablowania przy samych lapach czy cos jeszcze trzeba przerabiać z instalację Smile Będę wdzięczny za pomoc.

Chcę w miejsce świateł cofania wstawić pomarańczowe żarowki i mieć kierunkowskazy. Chciabym również wstawić dodatkową żarówkę w przezroczystym kloszu na światła cofania.
Nie wiem co zrobić z przeciwmgielnym - ale chyba zostaje mi koniecznosć dodatkowej lampy na dole.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Wrz 27, 2009 23:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z przednimi to wcale nie jest taka prosta sprawa bo to co chcesz zrobić nic ci nie da - nadal będziesz miał światła symetryczne co wiąże się z problemami na przeglądzie lub z problemami przy spotkaniu z upierdliwym i nadgorliwym Policjantem z drogówki - są dwa sposoby na przednie światła: 1. założenie soczewek i 2. ten właściwy sposób - zakup świateł europejskich i wpięcie ich w istniejącą instalację.
Co do tylnych świateł to temat już wielokrotnie przerabiany na tym forum - poszukaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 7:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok. poszukam.
A z przednimi reflektorami USA w poprzednim aucie jeździłem 4 lata i było ok.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 9:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kwestia szczęścia i "odpowiedniej stacji diagnostycznej" ... Laughing

Zawsze jednak zastanawiam się (tak trochę tragizując) co będzie jeśli ktoś autem z symetrycznymi reflektorami spowoduje w nocy wypadek, nie daj Boże tragiczny, i jego pojazd zostanie zabrany do badań technicznych na których oczywiście wyjdzie że nie spełniał on w momencie wypadku norm i nie powinien się poruszać po polskich drogach ...
Oczywiście to czysta teoria ale licho nie śpi ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Maav
*
*


Dołączył: Oct 18, 2005
Posty: 399
Skąd: Nal Hutta (Wawa)

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 13:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak już będzie ten wypadek tragiczny, to duża szansa, że z reflektorów nie ocaleje wystarczająco dużo do badania...
_________________
//'07 Saturn VUE 3.5 V6 Aut FWD, miejski potforek z kosmosu

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 15:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może ocaleć bardzo mało aby stwierdzić że reflektory były jednokomorowe - wystarczy że zostanie oprawka od żarówki HB5
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 16:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie ,takich przypadkach czepiają się każdego szczegółu Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 17:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cyberda a ty jak przerobiłeś swoje światła?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 18:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kupiłem europejskie - polowałem 3 miesiące bo nie uśmiechało mi się dać 800 zl za jedno aż wreszcie udało mi się kupić jedno za 200 zł (miało uszkodzoną tylną obudowę z brakiem kawałka plastiku ale oczywiście żywica + włókno szklane załatwiło sprawę) z szkłem i blendą w idealnym stanie i drugie za 250 zł w stanie bardzo dobrym z małym minusikiem. Jak wiadomo wiązki są inne więc kupiłem takie wpinki w przewody (zapina się je na przewód nie przecinając go i wpina dodatkowy) co oczywiście pozwoliło pozostawić tak na wszelki wypadek starą instalację, trochę zabawy z miernikiem + 2 godziny roboty i światełka działają super.
Jeszcze zanim przerobiłem światła byłem na stacji diagnostycznej w celu sprawdzenia tylko samego zawieszenia, a pierwsze co chłopek powiedział to to że mam symetryki i jak do niego przyjadę to przeglądu nie dostanę, co ciekawe pojechałem do niego za kilka miesięcy aby też sprawdzić luzy w zawieszeniu a facet do mnie "oooo widzę że już Pan przerobił światełka na europejskie" nie wiem czy gościu ma aż tak dobrą pamięć albo czy ja albo moje autko się rzucamy w oczy ale mnie zatkało... Laughing

W każdym bądź razie polecam takie rozwiązanie bo przynajmniej nie boję się przeglądów i upierdliwych gliniarzy czepiających się wszystkiego na zasadzie: bo to amerykaniec - więc można się wykazać ...
Najgorsze w symetrykach jest to że mają tylko jedną komorę i gliniarz z daleka widzi że ktoś jedzie na amerykańskich światełkach, bo sprawdzenie samego snopu światła w warunkach drogowych to chyba nie da się wykonać.

Podobno dobrze wychodzi też zamontowanie w światłach soczewek z BMW, oczywiście jest to takie pośrednie rozwiązanie dające tylko to że światełka świecą zgodnie z naszymi normami i jak mi mówił facet w stacji diagnostycznej na taką przeróbkę większość diagnostów przymyka oko, oczywiście w tym przypadku nadal na kloszach jest brak "magicznego" znaczka "E".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 19:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do samych przypadków z udziałem autek z symetrycznymi światłami to wystarczy że sprawca wypadku zorientuje się że miałeś światła symetryczne i policji powie że go oślepiłeś - i masz przewalone bo choć ty nie spowodowałeś wypadku to wina jest po twojej stronie bo miałeś auto które nie powinno się poruszać bo polskich drogach, zabierają Ci dowód więc i tak musisz przerobić na europejskie bo nikt ci wtedy przeglądu na lewo nie zrobi, no i wciskają Tobie winę za spowodowanie kolizji choć tak w istocie to Ty byleś poszkodowany ale sprawca wypadku jechał autem europejskim z ważnym przeglądem, a Ty nie jesteś w stanie udowodnić że go nie oślepiłeś bo światła symetryczne niestety ale oślepiają i to zdrowo i każdy biegły to potwierdzi

Mój ojciec był gliniarzem więc się trochę nasłuchałem różnych historyjek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
imjacek
*
*


Dołączył: Jan 20, 2009
Posty: 64
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 19:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Się wtrące. Tydzień temu pojechałem na badanie techniczne. Moje miasteczko małe, wybór stacji diagnostycznych niewielki: trzy sztuki. Z marszu zaatakowałem miejsce, gdzie w cenie przeglądu jest dokładne mycie z woskowaniem Smile
Na dzień dobry zagadałem do diagnosty, że autko bez usterek itp, ale światła oryginał USA, symetryczne. Pan diagnosta na to: "No i co z tego? Jak "odcina" to wszystko gra" Pytam, co ma "odcinać", bo nie załapałem. "Jak jest pozioma linia a nie wielka plama, to jest OK"
No fajnie, badanie trwa, skrupulatne, sonda w rurę, szarpanie zawieszeniem, hamulce. Wreszcie światła. Pan diagnosta przystawia urządzonko, zagląda, wzrusza ramionami i gada: "Mówiłem, że jak 2004 rocznik to będzie dobrze. Jest linia, odcina poziomo. To wystarczy"
Koniec badania. Powiedziałem panu: "dziękuję, miłego dnia". Zapłaciłem, auto wypucowali i sobie spokojnie jeżdżę Smile
Smile Smile
Komentarz? Sam nie wiem. Ręce opadają, bo co diagnosta, to obyczaj. Z drugiej strony, w razie nieszczęścia na drodze (odpukać), twardo mogę trzymać się wersji: auto badane, dopuszczone do ruchu (nie raz), więc do diagnostów pytania i roszczenia.
_________________
pozdrawiam
Jacek

'04 Ford Freestar SE 3.9
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja też przez 6lat w polsce jeżdziłem po polsce samochodami z symetrycznymi reflektorami, w moim przypadku nie było europejskich zamienników. Większych problemów z przeglądem nie miałem, jeżdziłem do jednego zakładu gdzie jak raz podbili to musieli kontynuować. Raz miałem sytuacje kiedy zostałem zatrzymany przez policje za prędkość, policjantka Wink podchodząc od przodu do samochodu przypatrzyła się reflektorom po czym stwierdziła "no widzę że jest podstawa do zatrzymania dowodu rejestracyjnego", ja udając skruszonego poprosiłem o ukaranie mnie tylko za przekroczenie prędkości ona na to "jeśli ja tego nie zrobię to inny patrol to zrobi itd" po czym odpuściła temat świateł i wlepiła mi 200zł mandatu za speed.

Ale przednie światła to pikuś ile jezdzi samochodów z czerwonymi kierunkami z tyłu Shocked
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

imjacek

Nikt nie będzie kierować roszczeń do diagnosty bo on powie że na przegląd przyjechałeś z europejskimi światłami, a nie z amerykańskimi i widocznie po przeglądzie zmieniłeś spowrotem - są tacy co na przegląd pożyczają światła od kumpla.

TO ŻE FACET PRZEPUŚCIŁ CIĘ PRZEZ PRZEGLĄD NIC NIE ZMIENIA - TO TY JESTEŚ UŻYTKOWNIKIEM AUTA I TO TWOJE AUTO MISI BYĆ ZGODNE Z PRZEPISAMI I TO TY MIN KIERUJESZ I TO TY ŁAMIESZ PRAWO, A WIĘC ODPOWIADASZ ZA JEGO STAN. W RAZIE WYPADKU NIKT NIE BĘDZIE PATRZYŁ W PRZEGLĄD TYLKO BIEGŁY SĄDOWY ZBADA STAN TECHNICZNY POJAZDU JAK I JEGO ZGODNOŚĆ Z PRZEPISAMI.

Mam kumpla który jest bieglym sądowym i rozstrzyga m.in. w takich sprawach i zanim zmieniłem na światełka EU dokładnie się go wypytałem o te sprawy. Powiedział mi że możesz przejść na lewo przeglądy i przy odrobinie szczęścia możesz jeździć i 10 lat takim autem ale w sytuacji kolizji drogowej ważny jest stan auta w momencie zdarzenia drogowego, a diagnosta który Ci dal przegląd może stracić uprawnienia ale wszyscy wymigują się w sposób taki jak opisałem wyżej.

imjacek

Nie wiem jak jest w rocznikach po 2004 ale wiem jedno jak sama nazwa mówi światła symetryczne dają symetryczną plamę światła przed samochodem co jest niezgodne z naszymi przepisami, światła europejskie plamę światła mają odchyloną w prawo lub lewo - w przypadku aut a W.Bytani, poza tym nie mają wymienionego od ciebie odcięcia.

Lutek34

I to jest pierwsza rzecz jaką zmieniłem w moim autku, bo jak jeszcze miałem tylne kczerwone kierunki to ludzie w autkach za mną różnie reagowali - po przemyśleniach doszedlem do tego (dopiero gdy jechałem za autkiem z USA z czerwonymi kierunkami i poczułem sprawę na swojej skórze), że jak masz włączony czerwony kierunek to wygląda to tak jakbyś miał spaloną jedną żarówkę w stopie i chamujesz pulsacyjnie - efekt będzie dokładnie taki sam w aucie z "normalnymi" światłami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 21:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja jednak zaryzukuję i przerobię tylko tylne oświetlenie a przednie zostawiam bez zmiany - tylko zamontuję białe postojowe.

Może jak kiedyś trafię na reflektory europejskie przednie to kupię. Ale nic na siłę.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 23:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja podszedłem do tematu po prostu spokojnie - jeździłem na amerykańskich światłach prawie rok w międzyczasie spokojnie szukałem europejskich reflektorów w normalnej cenie. Jak spokojnie bez pospiechu poszukasz to znajdziesz w przystępnych cenach i wtedy warto już zastanowić się nad zakupem i zamontowaniem europejczyków. Ja założyłem sobie że max mogę dać za reflektor 300 zł i musi być w dobrym stanie bo niektórzy wystawiają na sprzedaż totalnie wypalone reflektory, a jak są w dobrym stanie to chcą za nie nawet 800 zł - warto poszukać czegoś tańszego ... powodzenia Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 23:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak też zrobię.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Maav
*
*


Dołączył: Oct 18, 2005
Posty: 399
Skąd: Nal Hutta (Wawa)

PostWysłany: Wto Paź 13, 2009 15:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda, można tak jak mówisz, ale muszą te reflektory w ogóle istnieć w wersji europejskiej.
A jak nie to? Skąd wziać te legendarne "soczewki"?
_________________
//'07 Saturn VUE 3.5 V6 Aut FWD, miejski potforek z kosmosu

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Paź 13, 2009 15:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Maav Cyberda jest lekko przewrażliwiony tematem świateł Wink
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Maav
*
*


Dołączył: Oct 18, 2005
Posty: 399
Skąd: Nal Hutta (Wawa)

PostWysłany: Wto Paź 13, 2009 15:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na podstawie tego co pisze - nie dziwie mu się.
Ostatnio zatrzymała mnie policja i wetknęli mi tylko do podmuchania, nawet się nie zapytali co to za samochód. Tutaj są widać inne priorytety - przednie pomarańczowe światła ma w sumie prawie każdy lepszy samochód który widzę. Ja przynajmniej planuję zrobić sobie dodatkowe manualne ustawienie w którym są one wyłączone, ale widzę albo tutaj tacy tolerancyjni policjanci i diagności, albo.. nie wiem co.

Zresztą inaczej - przechodziłem przegląd Neonem po małym zderzeniu, z jednym reflektorem normalnie, a drugim krzywym i świecącym w ziemię, bo nie udało mi się go naprostować po tym jak się mocowanie połamało, to diagnosta określił to jako "dobrze, ma pan europejskie, niesymetryczne" (ja mu tam nie mówiłem, że coś jest nie tak...)
Teraz tak się zastanawiam, czy po prostu nie skręcić regulacją lewy reflektor w dół i plama będzie "bardziej po prawej".
_________________
//'07 Saturn VUE 3.5 V6 Aut FWD, miejski potforek z kosmosu

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Paź 13, 2009 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Teraz tak siê zastanawiam, czy po prostu nie skrêciæ regulacj± lewy reflektor w dó³ i plama bêdzie "bardziej po prawej".

haha Smile asymetria to nie jest to ze jeden sweici wyzej , drugi nizej tylko to ze KAZDY reflektor swieci wiazka "__/".
A co do soczewek to przerobka wyglada mniej wiecej tak ze:
- od reflektora odkleja sie szklo i jesli jest ryflowane to poleruje sie je na gladko
- wycina sie tyl reflektora (odblysnik)
- w miejsce wyciecia wkleja sie/wspawuje mocowania a w nie wkreca soczewke z np.BMW i juz masz asymetryczne swiatla europejskie Smile

PS.Polska to dziwny kraj, robi sei wielkie halo o chinskie ksenony ze niby homologacie sie traci bo nieoryginalne zrodlo swiatla i inne takie farmazony no a w sumie garazowe przerobki badz co badz calej konstrukcji reflektora nikogo nie gorszy! ehh..szkoda gadac, ja bym osobiscie to olal i jezdzil na amerykanskich a przeglady "robil"
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Paź 13, 2009 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie a co z oznaczeniami E na szkle? Przecież jak trafiłbyś na upierdliwego policjanta to on będzie szukał tych oznaczeń.
Ja dwoma samochodami jeździłem na oryginalnych światłach symetrycznych i nie kombinowałem w żadne przeróbki.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Paź 14, 2009 11:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oj ta Polska to baaardzo dziwny kraj ...

Co do świateł to oczywiście jest to kwestia szczęścia i normalnego ludzkiego podejścia Policjanta czy diagnosty.
Podstawą jest przeróbka tylnych świateł - na temat kierowców z czerwonymi kierunkowskazami nie będę się wypowiadał ... Laughing Rolling Eyes

Co do homologacji to do przerobionych tylnych świateł też można się przyczepić bo i tak nie są europejskie ale tego nikt się na szczęście nie czepia. Mi chodziło tylko o to że dobrze jest jak jest wszystko dobrze ale w przypadku jakiegoś nieszczęścia na drodze zaczyna się grzebanko we wszystkim, ale to już wybór każdego z właścicieli samochodzików.

Co do pomarańczowych światełek to istotnie, mnie też zawsze zastanawia to że do samochodów USA wszyscy się czepiają ale do np. Volvo które ma obrysówki pomarańczowe nikt się nie czepia i co ciekawe choć jest to niezgodne z naszymi przepisami jakoś Volvo dostało homologację.

Nie wiem czy zauważyliście ale ostatnio zmieniają u nas przepisy co do świateł do jazdy dziennej. Dotychczas było tak że w dzień muszą się świecić i przednie i tylne światła, natomiast autka z USA czy Kanady jako dzienne mają tylko światła z przodu - co oczywiście jest logiczne bo w dzień tych tylnych i tak nie widać.
I co się okazało wszystkie nowe BMW mają montowane światła dzienne właśnie tylko przednie i nagle zmieniają u nas przepisy bo co trzeba by zablokować sprzedaż luksusowych aut w Polsce, ale jak właściciele aut z USA mówili że w zupełności wystarczy w dzień przednie oświetlenie to przytaczano wypowiedzi naukowców na temat poprawy bezpieczeństwa i zmniejszenia sie ilości wypadków i inne pierdoły no i czywiście twierdzono że tylne czerwone w dzień też muszą się świecić - a tu wystarczył lobbing kilku dużych europejskich producentów i już nie są taż ważne teorie naukowców - OT TAKI DZIWNY KRAJ TA POLSKA ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 14, 2009 11:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zgadza sie..dziwny jak cholera
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Paź 14, 2009 11:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda_ napisał:
natomiast autka z USA czy Kanady jako dzienne mają tylko światła z przodu -.


Mój ojciec ma '95 VW Jetta III sprowadzoną z USA i fabrycznie ma światła do jazdy dziennej i z tyłu się świecą światła.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Maav
*
*


Dołączył: Oct 18, 2005
Posty: 399
Skąd: Nal Hutta (Wawa)

PostWysłany: Sro Paź 14, 2009 11:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda_ napisał:
haha Smile asymetria to nie jest to ze jeden sweici wyzej , drugi nizej tylko to ze KAZDY reflektor swieci wiazka "__/".


Wiem, ale mówię jak miałem u diagnosty z krzywymi symetrycznymi.

cyberda_ napisał:
Nie wiem czy zauważyliście ale ostatnio zmieniają u nas przepisy co do świateł do jazdy dziennej. Dotychczas było tak że w dzień muszą się świecić i przednie i tylne światła, natomiast autka z USA czy Kanady jako dzienne mają tylko światła z przodu - co oczywiście jest logiczne bo w dzień tych tylnych i tak nie widać.


Już zmienili te przepisy? Bo ja mam właśnie kanadyjskie "automatyczne" przednie bez zapalanych tylnych i się zastanawiałem czy tu nie dawać do poprawek w kostce.
Co prawda, niektórzy kierowcy regują na to nerwowo: raz mi jeden mrugał i mrugał i pokazywał...

A soczewki... no sorry, mam plastikowe reflektory, a to co piszesz to w sumie samoróbka reflektora, jeszcze bardziej nie ma homologacji niż symetryczne...
_________________
//'07 Saturn VUE 3.5 V6 Aut FWD, miejski potforek z kosmosu

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Paź 14, 2009 11:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Maav

Z tego co czytałem miesiąc temu w Onet to już zmienili
Moje autko to też wersja Kanadyjska i zapalają się tylko przednie światła więc u Ciebie na pewno jest tak samo.

Co do soczewek to oczywiście masz rację ale jak przyjedziesz na stację diagnostyczną to gostek wpierw sprawdzi jak świecą światełka i jak wiązka będzie ok to raczej dalej nie będzie się przyglądać. Jak już kiedyś pisałem biegły sądowy powiedział mi że jeśli nie ma europejskich odpowiedników reflektorów do danego pojazdu to należy istniejące reflektory przerobić tak aby światło z nich padające było zgodne z naszymi przepisami i powiedział mi właśnie że najlepiej założyć soczewki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pon Lis 23, 2009 11:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj,
Czy ktoś z was przerabiał osobiście oświetlenie tylne - chodzi oczywiście o kierunkoskazy. Chcę w przezroczyty klosz cofnia zamontować poarańczową żarówkę i ją zsilić . Ale nie brdzo wiem od jakiego miesjca muszę poprawdzić nowe przewody.
Czy ktoś z was moze m powiedzieć gdzie mam rozłączyć ten przewód od stopu i podłączyć nowprzewod do kierunkowskazów ????
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Lis 24, 2009 21:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HT

A który masz rocznik autka - bo są różnice w kabelkach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Wto Lis 24, 2009 22:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie jest 2006 rocznik
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group