www.asu.pl :: Zobacz temat - paląca sie kontrolka poduszek powietrznych
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

paląca sie kontrolka poduszek powietrznych

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
max1978
*
*


Dołączył: Mar 08, 2008
Posty: 116

PostWysłany: Wto Wrz 22, 2009 22:35    Temat postu: paląca sie kontrolka poduszek powietrznych Odpowiedz z cytatem

witam jakiś czas temu wyciągając przyczepkę przejechałem przez rów z wodą,dość głęboki ok 30cm może 40,ale przejechałem pomalutku i sie za jakieś 15 min zapaliła lampka poduszki ,za godzinke zniknęła i tak w kółko.Ale od jakiegoś miesiąca pali sie cały czas.Myslałem ,że zalały sie czujniki(wtyczki styki) w zdeżaku to je zpsikałem wd40 wszystkie 5 ale nie podziałało.I moje pytanie ,czy można to jakoś zgasić bo oko strasznie drażni ta lampka ???komputer nie pokazuje żadnych błędów.co radzicie może sa jeszcze jakieś inne czujki albo znacie inna sztuczkę na wyłączenie tego swiecenia?????????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Wrz 23, 2009 0:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Od kupna autka mam to samo - kontrolka pojawia się i znika - ciekaw jestem jaka jest na to recepta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Wrz 23, 2009 3:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a klakson i tempomat jest i działa? bo mam na myśli uszkodzenie taśmy kierownicy, ostatnio i mnie ta usterka dopadła,po rozebraniu taśmy okazało się ze mam uszkodzone 3 z 7 ścieżek z czego 2 ścieżki nie służą do niczego, może u ciebie poszła tylko 1 ścieżka?, taśmę możesz naprawić sam
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Wrz 23, 2009 11:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedyś demontowałem przedni panel nadmuchów i za środkowym wylotem powietrza jest metalowa obudowa z wtyczką, a może z wtyczkami.
Rozłączyłem je i po zmontowaniu tego panelu i uruchomieniu silnika świeciła mi się kontrolka... chyba poduszek /może ABS/.Cholera, nie pamiętam.
W każdym bądź razie zmierzam do tego, że po zresetowaniu kompa poprzez odłączenie aku, kontrolka zgasła i problem się zakończył.
Zakładam, że kompa pewnie już resetowaliście.
Nic więcej z waszym problemem nie przychodzi mi do głowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Wrz 23, 2009 12:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja już odruchowo mam tak, jak mam odpiąć jakąś wtyczkę to najpierw odłączam akumulator ,
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Wrz 23, 2009 13:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie klakson i tempomat działają ale oczywiście może być uszkodzona tylko jedna ścieżka i może dlatego świeci kontrolka poduszek. Zastanawiam się tylko że jesli uszkodzona będzie taśma pod kierownicą to świecenie kontrolki poduszek powinno być uzależnione od skręcania kierownicą, a u mnie nie ma z tym nic wspólnego, po prostu kontrolka się pali, a w pewnym momencie ot tak sobie zgaśnie (nawet na postoju)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Wrz 23, 2009 13:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

budowa tej taśmy a raczej ścieżek hmmm, powiem krotko jak się przerwie to nie będzie działała w ogule nawet jak kręci się kierownicą,

zacznij od sprawdzenia wtyczek i czystości pinów w nich ,taśmę zostaw sobie na końcu jak nie da nic z wtyczkami
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Wrz 23, 2009 13:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

waldek wiem że lubią się zabrudzać styki od czujników w nadloku ale które to są - sprawdziłbym je na początku
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 4:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiesz, ja mam inny model auta, u mnie w nadkolach to są wtyczki od abs-u a nie od airbag-u, myślę że w twoim też tak jest, tylko tobie się pomyliły te dwa systemy? najpierw żeby nie narobić sobie kłopotu odpinamy akumulator(mam nadzieje że znasz kod do radia)
trzeba zdjąć osłonę pod kierownicą, pod dolna osłoną są dwie wtyczki, następnie od spodu kierownicy są 3 wkręty na klucz ósemkę odkręcamy je,i możemy już odchylić ku górze poduszkę w kierownicy(airbag), żółta wtyczkę możemy wypiąć z airbag podważając i pociągając ją ku dołowi , ukarze również nam się wtyczka od taśmy zwijaka ale ona jest nie rozbieralna, jeśli chciałbyś rozebrać taśmę zwijaka to musisz zdemontować kierownice,w tym celu odkręcamy nakrętkę na kolumnie kierowniczej , powinna być pod nakrętka taki kawałek blachy zdejmujemy go ,następnie przecinakiem i młotkiem robimy sobie znak na wałku kierowniczym jak również jakimś rysikiem znak na metalowej części kierownicy (znaki muszą się pokrywać) unikniemy w ten sposób krzywego założenia kierownicy, jak mamy już zrobione znaki to bierzemy ściągacz oooo taki http://www.allegro.pl/item749022111_sciagacz_do_belkowy_kola_kierownicy_frame.html
i okazuje się że otwory w kierownicy mamy na śrubę M9 Shocked , kupujemy komplet gwintowników M10 i gwintujemy otwory w kierownicy, zakładamy ściągacz i ściągamy kierownice, z tyłu zwijka są dwa zatrzaski, ściskamy i wypychamy je, mamy wszystko co nam potrzeba zabieramy to do domu w celu wypięcia 2 wtyczek od sterowania tempomatem, gdy je wypniemy bierzemy się za zwijak taśmy tu przyda nam się trochę wiedzy z dziedziny elektryki -elektroniki (sprawdzenie przejść na ścieżkach) w moim przypadku ścieżki były przerwane na załamaniu taśmy przy tej wtyce nie rozbieralnej (nitowanej) rozwaliłem ja i zrobiłem po swojemu(nie ma innej opcji) i skróciłem taśmę o jakieś 7 cm, jak na razie wszystko działa Very Happy

uuffffffff
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group