www.asu.pl :: Zobacz temat - chrysler cirrus - check engine i kod 32
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

chrysler cirrus - check engine i kod 32

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Czw Wrz 17, 2009 8:14    Temat postu: chrysler cirrus - check engine i kod 32 Odpowiedz z cytatem

witam

panowie rece opadają wlasnie wrócilem od mechanika gdzie naprawialem uklad hamulcowy (wymiana przewodów,cylinderków,plynu) i podczas drogi powrotnej dalem mu delikatnie w kosc aby oczywiscie przetowac czy wszystko dziala jak nalezy z ukladem hamulcowym no i musze przyznac ze nareszcie mam poprawnie dzialające hamulce z czego jestem zadowolony ale zeby nie bylo za dobrze to niestety pod czas drogi powrotnej zaswiecil mi sie CHEK ENGINE stanolem wiec na najblizszym parkingu wyłaczylem silnik i zrobilem diagnostyke z kluczyka wedlług której wyswietlily mi sie takowe kody 12, 32, 55 martwi mnie głownie kod 32 bo tamte mialem od zawsze Z tego co wiem to kod 32 ma cos wspólnego z ukladem EGR ale jak sie myle to mnie poprawcie.
Dodam jeszcze ze odczekalem na tym parkingu jakies 30 minut i uruchomilem silnik powtórnie i nawet bez problemow , spodziewalem sie ze chek engine bedzie sie nadal swiecil ale juz sie nie swiecil - bylo jak dawniej i tak powrocilem do domu i nic sie nie zaswiecilo jak narazie.

Mam jescze jeden problem a mianowicie od okolo tygodnia coraz czesciej cos mi i- gwizda w aucie początkowopojawialo se tylko przez kilka minut po odpaleniu a teraz to juz pojawia sie w dowolnym momencie- nie jest to takie typowe rzegotanie a raczej donosny nisko tonowy gwizd - trudno opisac ale dosc upierdliwe ustrojstwo pojawia sie coraz czesciej - co taki dzwiek moze wydawac osobiscie podejrzewam ze to katalizor sie odzywa niestety jak bylem na naprawie ukladu hamulcowego jak wspomnialem wyzej to sie cholerstwo nie odzywalo bo by mechanik zdiagnozowal zapewne co to jest ale jak mu opisalem problem to tez co po bąkiwal najprawdopodobniej ktorys katalozator siada i zaproponowal ze jak sie bedzie powtarzac to aby go wyciąc i wstawic strumienice - tylko ze w cirusie są dwa katalizatory z tego co wiemi jak to bedze dzialac?

dzieki za info

pozdrawiam

Alex
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Czw Wrz 17, 2009 8:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wlasnie znalazlem w e-boku Haynes Repear Manual - Chrysler Cirrus - Stratus niestety po angielsku liste kodów z ich opisem, jednak niestety nie znam zbyt dobrze angielskiego jak narazie wiec pozwole sobie skopiowac opis tych kodów które umnnie sie pojawily i mysle ze są tu osoby które lepiej znaja ten jezyk i precyzyjniej je przetłumaczą Smile

Code 12.................Problem with the battery connection. Direct battery input to PCM disconnected within the last 50 ignition key-on cycles

Code 32**..............An open or shorted condition detected in the EGR solenoid circuit. Possible air/fuel ratio imbalance not detected
during diagnosis.

Code 55.................Completion of fault code display on CHECK ENGINE light. This is the end of stored codes.



** These codes illuminate the CHECK ENGINE light on the instrument panel during engine operation once the trouble code has been recorded.
***These codes illuminate the charging system light (battery) on the instrument panel during engine operation once the trouble code has been
recorded

mogł bym tez skopiowac wszystkie jesli ktos by byl chetny na dokladne ich przetlumaczenie dla potomnosci:)

pozdrawiam

Alex
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Wrz 17, 2009 8:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

12 Niedawno odłączono akumulator lub komputer, lub zbyt niskie napięcie z akumulatora.
32 Nie działają mierniki EGR (1988) lub (1990-92, wszystkie oprócz Turbo) zespół sterowania nie widział zmiany stosunku powietrza/paliwa po uruchomieniu EGR.
55 Koniec kodów.

wygrzebane w czeluściach mojego kompa Very Happy
lub podobne
12 W ciagu ostatnich 50 cykli rozruchu odłączono akumulator lub komputer, lub wystapilo zbyt niskie napięcie z akumulatora.
32 Zwarcie lub przerwa w obwodzie wykonawczym ERG.
55 Koniec kodów.
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Wrz 17, 2009 8:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

może sie przyda potomnym Laughing

Roczniki 98-00 (z wyswietlaczem LCD na konsoli zegarow)

Odczyt

1. Kluczyk w stacyjce w pozycji włączone. (pierwsze włączenie,wyświetlają się tylko kilometry i położenie dzwigni biegów P RND3L)
2. Wciskamy na zegarach oba przyciski (TRIP i RESET)
3. Trzymamy przyciski przez 3-5 sekund
4. Puszczamy przyciski.
5.Przyciskamy i puszczamy przycisk TRIP .(licznik kilometrów zacznie migać wyświetlając dwucyfrowe kody
kody wyświetlane są jako cyfry,nie liczymy mignięć)

Jeśli będą błędy na wyświetlaczu zostaną wyświetlone kody błędów
Jeśli nie będzie błędów zostanie wyświetlony kod 55
Przekręcenie kluczyka w pozycje OFF kasuje procedurę wyświetlania.

Kody błędów (DTC)

11 W czasie rozruchu nie wykryto sygnału synchronizacji zaplonu z czujnika w aparacie zaplonowym.
12 W ciagu ostatnich 50 cykli rozruchu odłączono akumulator lub komputer, lub wystapilo zbyt niskie napięcie z akumulatora.
13 Brak zmiany napiecia wyjsciowego czujnika MAP pomiedzy rozruchem a normalna praca silnika.
14 Zbyt niskie (poniżej 0.16V) lub zbyt wysokie napięcie (powyżej 4.96V) na czujniku MAP.
15 Brak sygnału czujnika prędkości podczas jazdy.
16 Wykryto utratę napięcia akumulatora przy pracującym silniku.
17 Silnik zbyt długo pozostaje zimny. Termostat, czujnik temperatury plynu chlodzacego.
21 Sygnał czujnika tlenu nie zmienia się (pozostaje na 4.3 - 4.5V).
22 Sygnał czujnika plynu chlodzacego poza normalnym zakresem.
23 Sygnał czujnika temperatury powietrza w dolocie poza normalnym zakresem.
24 TPS (czujnik położenia przepustnicy) poza normalnym zakresem.
25 Zwarty obwód w ukladzie silniczka regulacji biegu jalowego (AIS), lub nie osiągnięto docelowego biegu jałowego.
26 Nie uzyskano szczytowego napięcia w obwodzie wtryskiwacza.
27 Obwód wtryskiwacza nie przełącza się gdy jest to wymagane.
31 Obwód lub układ sterujący solenoidu oczyszczania parownika.
32 Zwarcie lub przerwa w obwodzie wykonawczym ERG.
33 Obwód sterowania przekaźnika sprzęgła kompresora klimatyzacji zwarty lub przerwany.
34 Zwarcie lub przerwa w ukladzie wykonawczym (serwie) tempomatu.
35 Obwód przekaźnika wentylatora chłodzącego przerwany lub zwarty.
36 Przerwany lub zwarty obwód sterowania przepustnicy spalin turbo. (3.9 / 5.2 RWD) obwód cewki cylindrycznej. Otwarty lub zwarty obwód elektrozaworu odpowietrzania Turbo IV.
37 Zwarcie lub przerwa w obwodzie blokady konwertera lub napiecie z czujnika temperatury oleju skrzynii automatycznej poza zakresem
41 Obwód regulacji pradu magnesowania alternatora otwarty lub zwarty (wykryto zbyt niskie napiecie podczas pracy silnika; ponizej 11.75V)
42 Przerwany lub zwarty obwód przekaźnika ASD (główny przekaźnik zasilania PCM).
43 Zwarcie lub przerwa w obwodzie pierwotnego uzwojenia cewki zaplonowej.
44 Sygnal czujnika temperatury akumulatora poza normalnym zakresem.
45 Zwarcie lub przerwa w obwodzie elektromagnesu OD skrzynii automatycznej.
46 Zbyt wysokie napięcie w akumulatorze w czasie pracy silnika.
47 Zbyt niskie napięcie w akumulatorze w czasie pracy silnika.
51 Uszkodzony czujnik tlenu, sygnal zwrotny wkazuje na zbyt uboga mieszanke (wzbogacanie mieszanki przez PCM poza dopuszczalnym zakresem).
52 Uszkodzony czujnik tlenu, sygnal zwrotny wkazuje na zbyt bogata mieszanke (zubazanie mieszanki przez PCM poza dopuszczalnym zakresem).
53 Wewnętrzne uszkodzenie PCM lub blad komunikacji PCM.
54 Brak sygnalu synchronizacji wtrysku paliwa z czujnika aparatu zaplonowego podczas rozruchu.
55 Koniec kodów.
61 Czujnik MAP otwarty lub zwarty.
62 Problem z przeprogramowaniem ilosci kilometrow do nastepnego serwisu (SRI) w PCM (nieudany zapis do EEPROM)
63 Blad zapisu w EEPROM.
64 Niesprawny katalizator.
65 Usterka przełącznika układu wspomagania kierownicy.
71 Napiecie odniesienia 5V zbyt niskie (zwarcie w obwodzie).
72 Niesprawny katalizator
88 Początek testu (przeważnie nie podawany, nie należy go oczekiwać).
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Czw Wrz 17, 2009 9:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki za kody waldek44 z tym ze za uwazylem ze twoje są dla rocznikow od 98 do 2000 a ja mam liste dla rocznikow od 1995do 2000 All models wiec nie wiem czy nie bylo jakis zmian w tych listach w sumie?
ale i tak dzieki Smile no to jak wnioskuje z opisu kodu 32 to chyba powinieniem sprawdzic napoczątek solenid EGR - prawda panowie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Wrz 17, 2009 10:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź elektrozawór sterujący EGR podepnij mu napięcie czy ci klika byc może się zaciął.No i przewody czy ciasno siedzą albo nie są przetarte.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Wrz 17, 2009 15:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

waldek44 napisał:
12 Niedawno odłączono akumulator lub komputer, lub zbyt niskie napięcie z akumulatora.
32 Nie działają mierniki EGR (1988) lub (1990-92, wszystkie oprócz Turbo) zespół sterowania nie widział zmiany stosunku powietrza/paliwa po uruchomieniu EGR.
55 Koniec kodów.

wygrzebane w czeluściach mojego kompa Very Happy
lub podobne
12 W ciagu ostatnich 50 cykli rozruchu odłączono akumulator lub komputer, lub wystapilo zbyt niskie napięcie z akumulatora.
32 Zwarcie lub przerwa w obwodzie wykonawczym ERG.
55 Koniec kodów.


12 -j.w. Po 50 cyklach uruchomienia silnika kontrolka sama zgaśnie.
32. j.w.
55. Koniec sprawdzania błędów lub jak kto woli koniec odczytu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Sob Wrz 19, 2009 9:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sato napisał:
Sprawdź elektrozawór sterujący EGR podepnij mu napięcie czy ci klika byc może się zaciął.No i przewody czy ciasno siedzą albo nie są przetarte.


sprawdze tą cewke EGR oczywiscie - mam zamiar ją kompleksowo rozebrac i przeczyscic ale nim to zrobię to chetnie bym sie upewnil czy to jest napewno rozbieralne? - bo nie chcial bym jej ubudowy uszkodzic podczas rozbiórki Rolling Eyes natomiast jesli chodzi o przewody to ten plastikowy wychodzący z jednego konca tej cewki do pompy BREAK - wiec jak wnioskuje hamulcowej byl pekniety i jest łączony gumowym wezykiem dodatkowo uszczelnionym pastą uszczelkową viktor-reinz dla pewnosci i sie zastanawiam czy ten Cheek Engine mi sie nie wyswietlil bo sie wlasnie cos na tym łączeniu chwilowo przytkalo i nie bylo przeplywu Idea - niestety tych plastikowych przewodów nie moge jak narazie nigdzie w mojej okolicy dostac bo bym juz zamienil i bylo by jak w orginale. Natomiast sam Cheek Engine jak zgasl od tamtego razu tak sie jeszcze nie zaswiecil skubany bede musial chyba odłaczyc akumulator by wykasowac bledy bo moze ten Cheek Engine ma tak ze jak raz zakomunikowal dany bład to dla tego samego ponownie się nie zaswieci gdyz juz o nim raz poinformowal i bład jest juz zarejestrowany w komputerze ale o tym sie przekonam po odłaczeniu akumulatora.

pozdrawiam
alex
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Wrz 19, 2009 9:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To zrób kilka fotek dokładnych tego elektrozaworu to ocenimy czy jest rozbieralny.

A o przewody plastykowe to pewnie chodzi ci z TEKELANU. Myślę ,że to będzie 4mm.1 metr to jakieś 1,20zł.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Sob Wrz 19, 2009 14:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiem jak tu zamiescic fotki ale znalazlem na allegro fotke na której jest ta cewka EGR wiec zamiesczam link:
http://www.allegro.pl/item733282709_kolektor_wydechowy_2_5v6_chrysler_cirrus_stratus.html
wspomniana cewka EGR to ta czarna po prawej stronie z wychądzącym z niej przewodym który mam wlasnie łaczony gumowym wezykiem aktualnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Wrz 19, 2009 15:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.drivewire.com/vehicle/chrysler-cirrus/egr-valve/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Wrz 20, 2009 8:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szkoda ,że zdjęcie jest tylko zrobione w jednej pozycji ,ale wygląda mi ,że jest rozbierana tylko membrana. Do cewki się nie dostaniesz.
A sprawdzałeś czy cewka ci klika ,jeśli na stykach cewki pojawia się iskrzenie to elektrozawór się zaciął więc można nim postukac w stronę otwarcia aby się odwiesił.

Później zalac sprajem do konserwacji i można dodac trochę oleju maszyn precyzyjnych.

Ja w ten sposób uratowałem elektrozawór systemu odprowadzania par paliw EVAP. Ciągle się zacinał.

http://img19.imageshack.us/i/p1020702b.jpg/

http://img10.imageshack.us/i/p1020713g.jpg/

http://img6.imageshack.us/i/p1020697yw.jpg/
na zdjęciach sterownik EGR z vojagera 97
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Sob Wrz 26, 2009 18:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie
Sprawa aktualnie wygląda tak, a wiec;

miedzy czasie pojawil mi sie kod 24 ale chek engine nie wywalilo mi tym razem przy tym kodzie.
Posatnowilem wiec dla pewnosci czy ponownie wywali mi bład 32 lub 24 zresetować go odłączając akumulator na okolo godzinke po ponownym jego podłączeniu i sprawdzeniu kodów z kluczyka aktualnie znów są jak dawnie tylko kody 12 i 55 i jak narazie mimo kilkukrotnego sprawdzania w miedzy czasie podczas uzytkowania autka czy pojawily sie jakies nowe błedy stwierdzam ze takowym niema po za wspomnianym wyzej dwoma kodami :12 i 55 Laughing
Moze więc to bylo tylko jakies chwilowe incedyntalne przyblokowanie solenoidu EGR Question
Oczywiscie ten solenoid wyczyszcze w najblzszym czasie, zastanawiam sie czy moe nie warto by wymontowac calego EGR i go rozebrac i przekonserwowac a nie tylko skupic sie na jego solenoidzie Rolling Eyes

Zastawiam mnie tez to że miedzy czasie pojawil sie kod 24 i jak powinienem go interpretowac - czyz bys TPS równierz wymagal rozbiórki i czyszczenia - o ile jest rozbieralny?

pozdrawiam

Alex

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Wrz 26, 2009 18:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak naprawde to oczysc zlacza od wszystkich sensorow do ktorych masz dostep - bardzo ostroznie aby nie polamac zabezpieczen.Najlepiej uzyc dobrego preparatu w sprayu.Przy okazji inne wtyczki i gniazda tez mozesz przeczyscic."""""""""""Nic nie wiadomo co dzialo sie z tym autem u poprzedniego wlasciciela i jakie "niespodzianki " moga Cie spotkac."""""""""""" Sensory ,solenoidy,zintegrowane zawory sa w wiekszosci nierozbieralne,zwlaszcza w autach po 1990 roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group