www.asu.pl :: Zobacz temat - Brak ładowania akumulatora
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Brak ładowania akumulatora

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek3747
*
*


Dołączył: Apr 22, 2007
Posty: 62
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon Wrz 07, 2009 19:24    Temat postu: Brak ładowania akumulatora Odpowiedz z cytatem

Witam mam problem takiego tylu, ze gdy jade to w pewnym momenci wyskakuje mi blad i przestaje ladowac. Jak go zgasze i zapale ponownie to jest ok i po kilku km to samo. Co proponujecie sprawdzic?
_________________
Chrysler LHS 3,5L 1997 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pon Wrz 07, 2009 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szczotki alternatora.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Wrz 07, 2009 21:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ewentualnie jesli szczotki sa ok to regulator napiecia (masz go na alternatorze)

najlepije podlacz sobie po odpaleniu miernik do akumulatora i patzrz jakie maszz ladowanie
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Wrz 08, 2009 20:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jacekz napisał:
Szczotki alternatora.


... być może się podwieszają.
Prąd ładowania akumulatora powinien zawierać się chyba ~13,5-14,2V... Confused
Niedawno padł mi akumulator i między innymi sprawdzałem ładowanie i wynosiło ono właśnie tak j.w.
Nie zwracałem na to specjalnie uwagi, ale gdybym wiedział, że będzie to tobie potrzebne, to bym zapisał te wartości Wink
Tak nie jako poza tematem:
U mnie była padnięta jedna cela w akumulatorze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto Wrz 08, 2009 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie były identyczne objawy. Mianowicie, po odpaleniu ładowanie oki, ale po chwili minimalnie spadało, aż nagle wskazówka spadała na dół voltomierza i zaświecała się kontrolka ABS. Po wymianie szczotek z regulatorem napięcia ustało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Wto Wrz 08, 2009 22:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź przy okazji masę na alternatorze.
Aluminium lubi się utlenić a szczególnie jak są luźne śruby mocujące.
Miałem kiedyś taki przypadek, że zaśniedziało pod śrubami mocującymi i niby masa była, ale pod obciążeniem nie wystarczało.
Alternator trafił rutynowo na warsztat i okazało się, że wszystko jest z nim OK - uczciwi elektrycy za dobrą radę i oczyszczenie uchwytów skasowali tylko symbolicznie 10pln Very Happy
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomek3747
*
*


Dołączył: Apr 22, 2007
Posty: 62
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie Lis 22, 2009 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
nie bylo mnie jakis czas na miejscu i nie mialem sie kiedy zabrac za voyka ale mam drugiego wiec mialem czym jechac. dzisiaj sprawdzilem napiecie ladowanie i jest rowne 12 V i nie spada ani sie nie podwyzsza przy zwiekszaniu obrotow silnika. mysle ze to chyba regulator napiecia, jak sadzicie?
_________________
Chrysler LHS 3,5L 1997 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lis 23, 2009 7:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W ramach sprostowania,prad podajemy w [A]mperach,a łądowanie(napiecie) w [V]oltach.
Przyczyn mozesz miec kilka,przerabialem to 2 tygodnie temu,zacznij od najprostszych.
U mnie rozlecial sie tzw.fusible link.Jest to odcinek przewodu idacy od rozrusznika do sruby ladowania alternatora(sruba do ktorej przykrecony jest gruby przewaznie czerwony przewod) oraz do wzbudzenia(przewaznie wtyczka).Przewod z ladowania i wzbudzenia lacza sie wlasnie przed rozrusznikiem,ich wpolna krotka czesc przykrecana do automatu rozrusznika dziala w razie zwarcia jako bezpiecznik(fuse=bezpiecznik),nie powodujac spalenia altka czy pozaru.
Jesli masz przewody rozruchowe(takie z marketu) pociagnij jeden z [+] aku do sruby ladowania altka(uwazaj zeby gdzies nie odpadl bo zrobi zwarcie) i odpal silnik,zmierz napiecie ladowania,jesli wzrosnie z 12V na ok.13.8-14.3V to znaczy,ze przyczyna jest wdliwa instalacja a nie szczotki,regulator czy aku.Jesli nic sie nie zmieni to przynajmniej bedziesz wiedzial,ze instalacja jest ok.
Nastepnym etapem(zakladajac ze pierwszy nie da pozytywnych rezultatow) powinna byc zamiana aku na inny sprawny.A na samym koncu dopiero szczotki i regulator.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pon Lis 23, 2009 16:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
zmierz napiecie ladowania,jesli wzrosnie z 12V na ok.13.8-14.3V to znaczy,ze przyczyna jest wdliwa instalacja a nie szczotki,regulator czy aku.Jesli nic sie nie zmieni to przynajmniej bedziesz wiedzial,ze instalacja jest ok..

No ale kolega pisze że jest 12V, więc... szczotki bądź regulator ... Najpewniej szczotki - statystycznie Wink
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lis 23, 2009 16:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ludzie czytajcie ze zrozumieniem Evil or Very Mad .
Powielacie jakies slogany.
Jak ci silnik nie bedie palil to tez zaczniesz od jego wymiany,czy od sprawdzenia paliwa w baku??
Jesli ktorys z przewodow ladowanie-wzbudzenie bedzie mial przerwe to altek nie bedzie dawal ladowania,ktore przeciez mierzymy na klemach aku.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pon Lis 23, 2009 16:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem skąd ta złość? W którym miejscu czegoś nie zrozumiałem? Kolega Tomek3747 pisze :
sprawdzilem napiecie ladowanie i jest rowne 12 V i nie spada ani sie nie podwyzsza przy zwiekszaniu obrotow silnika. mysle ze to chyba regulator napiecia, jak sadzicie?

no to mu odpowiadam... Nie sprecyzował na czym mierzy czy na zacisku alternatora czy na klemach, pisze tylko o napięciu. Wierzę, że wie że powinien sprawdzić na obu z przewagą skupienia się na alternatorze.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lis 23, 2009 17:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zlosc?,Bo na Twoim miejscu od razu lepiej wyrwac alternator, rozbebeszyc i na slepo wymieniac,albo od razu jechac do mechanika.
Logicznie jest zaczac od rzeczy najprostszych,ktore sami mozemy bez problemu opanowac,przeciez podaje gotowe rozwiazanie czesci problemu.
1 min.sprawdzenia i byc moze zaoszczedzone pieniadze,na ktore by nas naciagnal mechanik wmawiajac,ze wymienil caly srodek.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pon Lis 23, 2009 18:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No jasne, z alternatora podczas pracy nie wychodzi prąd - awaria alternatora to nielogiczna diagnoza.... Opowiadam głupoty, spoko :p. Mogę się mylić, nie znam rozwiązania w voyku, o ile reg napięcia nie jest w alternatorze sprawa może nie być tak oczywista jak pisałem wcześniej....
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Lis 23, 2009 20:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślę, że niektórym Moderatorom przydało by się więcej cierpliwości do nas "maluczkich" - w końcu to ma być dla nas przykład Smile.
A tak poważnie, to obaj możecie mieć rację - trzeba poprostu wszystko posprawdzać.
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Czw Gru 10, 2009 23:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak się skończyło sprawdzanie słabego ładowania? Również mam 12V na aku przy włączonym silniku. Na razie podłączyłem prostownik i zobaczymy czy po podładowaniu wzrośnie napięcie. Sprawdzałem też masę łącząc obudowę alternatora z minusem aku ale nic nie wzrosło. Jutro spróbuję z kablem od plusa aku do alternatora, choć czy nie prościej i bezpieczniej sprawdzić woltomierzem czy jest różnica napięcia. Jeśli nie ma, to wg mnie trzeba by się przyjrzeć alternatorowi. Dobrze rozumuję?
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Gru 11, 2009 8:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napiecie bedziesz mial takie same,ale jesli wiazka bedzie uszkodzona to nie przeniesie odpowiedniego amperarzu(pradu).
Jesli pociagniecie mostka z [+] aku do alternatora nic nie do to juz tylko sam alternator.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pią Gru 11, 2009 8:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zgadzam sie z jedi zrob mostek na aku i alter i sprawdz, w starych autkach czesto wiazki padaja i moglo pasc akurat na ciebie
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
exit
*
*


Dołączył: Sep 28, 2010
Posty: 106
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią Gru 03, 2010 13:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
A ja teraz też walczę w awarią alternatora... jednak mam jedno ciekawe pytanie.
Gdy jechałem autem do pracy (już bez ładowania) tyle co trzyma aku to nie działał mi prędkościomierz. Czy jest to normalne czy nie bardzo???
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 92 rok

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Gru 03, 2010 14:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Normalne
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
exit
*
*


Dołączył: Sep 28, 2010
Posty: 106
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią Gru 03, 2010 20:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ufff Smile
Bo już zwątpiłem ... gość naprawiał mi już 2 x alternator tego samego dnia i nadal nie działa Very Happy Jutro wiozę po raz trzeci. Może w końcu uda mu się go złożyć Smile
Może Wy wiecie jaki regulator napięcia tam wsadzić w zastępstwie??? bo niestety to odmawia współpracy.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 92 rok

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Gru 04, 2010 7:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do cewki rozrusznik dochodza 2 kabelki:jeden wlasnie od alternatora(czerwony) a drugi od aku.Przed sama cewka lacza sie we wspolny,tzw.fusible link,to nic innego jak pewnego rodzaju bezpiecznik,przy zwarciu altka pali sie wlanie tam przewod a nigdzie indziej nie powodujac pozaru.Zkontroluj wlanie ten odcinek,bo po tylu latach poprostu przy srubie lubi ugnic,u mnie tak bylo.
Jesli okaze sie,ze tak jest jak pisze,doraznie wystarczy pociagnac odpowiedniej grubosci przewod od [+]aku do zacisku altka,tam gdzie przychodzi czerwony.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
exit
*
*


Dołączył: Sep 28, 2010
Posty: 106
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie Gru 05, 2010 17:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No więc tak, po 2 popołudniach walki ....
Dziś przyjechał do mnie znajomy co ma też PTS 3.8
Dodam, że ma sprawny alternator Smile
Wsadziłem jego alternator i .... NIC, brak ładowania, brak wskaźników. Co prawda nie sprawdzałem tego przewodu, ale napięcie na nim było, bo po pierwsze zrobiło mi się zwarcie i miernik pokazywał normalne napięcie. Czy macie pomysł jaka może być przyczyna???
A dodam, jeszcze że mój alternator u kolegi (co prawda pokazywał napięcie i wskaźniki, lecz nie ładował i jutro leci do fachowca, który mówił, że działa i ma ładowanie ok 14,6 ??? Coś dużo chyba???

Dodam teraz, że na tych 3 kablach od wtyczki to na tym najgrubszym, który pewnie idzie do regulatora mam napięcie normalne, na środkowym kablu napięcia brak, lecz gdy podłącze + na krótko to wskazówki działają poprawnie. A ten ostatni kabelek (chyba - ) to tam się ciekawie dzieje, bo napięcie różne się pojawia ... u kolegi podobnie. problem tylko w tym że u mnie nie działa nic po włożeniu alternatora.

Przyznam się, że z tym sprawnym alternatorem nie sprawdziłem jak będzie gdy podłącze masę od aku przez kable rozruchowe, ale nie zmienia to faktu, że mój alternator nie został naprawiony Sad
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 92 rok

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group