www.asu.pl :: Zobacz temat - Tajemnica "Alarm Set"
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tajemnica "Alarm Set"

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw Wrz 03, 2009 20:44    Temat postu: Tajemnica "Alarm Set" Odpowiedz z cytatem

Witam . Przeszukałem już chyba wszystkie wątki i nic .
Może koledzy pomożecie , a mianowicie : parę razy zdarzyło się że pilotem alarmu (dwu przyciskowym) nie mogłem zamknąć ani otworzyć sam.(voytek 96r 3.3 zagazowany). oczywiście po uruchomieniu chwila pracy silnika i koniec tylko pik pik pik i kontrolka Alarm Set .
Przyciskanie klawiszy pilota , szybka wymiana baterii w obu pilotach , odłączenie akumulatora , wszystko na nic a tu centrum miasta , żona z dzieckiem , parkomat brak moniaków , czająca się za rogiem straż miejska no koszmar w biały dzień .
Po około 15minutach zrezygnowany widząc we wstecznym zbliżającą się straż m. pomyślałem a co tam przycisnę tą gnidę (pilot) jeszcze raz , i szok !!! zadziałało kontrolka Alarm Set zgasła centralny strzelił uf.
To ja drive , kierunek i tyle mnie widzieli . Czułem się jakbym wyjechał moim voykiem prosto z fabryki .
Jakiś czas był spokój , aż tu dziś rano po przyjeździe do pracy wysiadam zamykam drzwi wciskam pilota i cisza , samochód otwarty .
Wyciągam drugiego pilota wciskam i nic ,myślę o zgrozo wracam do domu czerwonym dieslem za 2,40 (autobus) , zamknąłem ręcznie .
Po paru godzinach idę do wozu myślę może się naprawiło , ale gdzie tam , otworzyłem kluczykiem i tak bezwiednie uruchomiłem sam. z myślą e tam zaraz zdechnie , oczywiście cały czas pi pi pi i kontrolka Alarm Set .wypaliłem jednego , chodzi , drugiego , chodzi, myślę pewno zdechnie jak zacznę jechać . Jadę , jadę cały czas pi pi pi i kontrolka Alarm Set mruga .
Pod domem też tylko kluczykiem . Przejeździłem tak cały dzień oczywiście wszystko poza tym w samochodzie działa.
Panowie czy potraficie mi jakoś zdalnie pomóc ?
Może ktoś się z takim objawem spotkał ?
_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Wrz 03, 2009 23:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wygląda na to, że to jakaś epidemia w voykach.
Sterownik immobilisera padł a raczej pada, jest on razem z centralką alarmu w jednej obudowie znajduje się na podszybiu z lewej strony.

Trzeba zdemontować górny panel kokpitu i sprawdzić czy kostka gdzieś nie zamokła (czerwona), oczyścić styki - często pomaga osuszenie.
Najlepiej wymontuj centralkę, rozbierz delikatnie i najlepiej suszarką do włosów, później przemyj czystym spirytusem ale nie salicylowym (zostawia osad) albo benzyną ekstrakcyjną, jak odparuje to znowu suszarką - wd40 na styki i szerokiej drogi.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Wrz 04, 2009 15:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:

Sterownik immobilisera padł a raczej pada, jest on razem z centralką alarmu w jednej obudowie znajduje się na podszybiu z lewej strony.

.


Jeśli to problem z imobiliserem ,to piloty i sterowanie centralnym zamkiem nie ma tu nic do rzeczy.Cały czas byłem przekonany że sterownik imo jest w ECU (główny komp silnika) a jego czytnik to pętla wokoło stacyjki Wink Trzeba sprawdzić czy jest imo w tym aucie Question

Kolego "habs" Rozkręć obudowę stacyjki i sprawdz czy jest tam taka czarna pętla zakończona wtyczką ,jeśli jest to najprawdopodobnie masz imobiliser
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pią Wrz 04, 2009 17:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
Cały czas byłem przekonany że sterownik imo jest w ECU (główny komp silnika) a jego czytnik to pętla wokoło stacyjki Wink Trzeba sprawdzić czy jest imo w tym aucie Question


Wiadomo, że serce immo jest w ECU i tam raczej się nie pogrzebie, mam na myśli sterownik alarmu przez który przechodzi sygnał z pętli immo.
Opisane przez habsa objawy pasują do uszkodzenia obwodu immo (pikanie-immo wyłączony), być może to tylko obwód alarmu nie działa jak należy...

habs od czegoś trzeba zacząć a sprawdzenie sterownika możesz zrobić sam zanim wybierzesz się do elektryków.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Wrz 04, 2009 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie dam głowy ale nie spotkałem voyagera z 96r by miał imo ,jeszcze napisz jaki kolor ma kluczyk --popielaty jest imo ,czarny bez imo
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas


Ostatnio zmieniony przez wmarek65 dnia Sob Wrz 05, 2009 6:13, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pią Wrz 04, 2009 21:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdzam właśnie centralkę pobiera 0,002A , po wciśnięciu pilota pobiera 0,005A i raz wzrost poboru utrzymuje się przez 2 sekundy a nieraz przez 10 sek.
A tak z ciekawości sprawdziłem obciążenie baterii w pilocie , okazało się że napięcie pobiera cały czas , dopiero po wciśnięciu któregoś z przycisków napięcie baterii wzrasta z 2.4V do 3V. dziwne .
No ale może to wpływ wucze.
Kluczyk czarny.
_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Wrz 05, 2009 6:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czarne kluczyki napewno nie mają transmitera,więc auto nie ma imobilisera,więc poblem będzie z alarmem.Jeśli piloty nie działają ,to otwarcie drzwi kierowcy kluczykiem rozblokowuje alarm (fabryczny)chyba że masz założone jeszcze jakieś dodatkowe ustrojstwo.
Moduł RKE (centralka )jest połączona z Body Control Module,może tam jest jakiś zimny lut ,często niedomagania wycieraczek i tp jest jego winą .Praktycznie Body steruje prawie wszystkim Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Wrz 05, 2009 8:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A sprawdzałeś czy ci wskazówki zegarów podnoszą się.Na ile sekund ci silnik pracuje.
Kolega Tomaj opisał w dziale jak sprawdzic RKE.
Rozbierz licznik i przelutuj piny na płycie.

a tak swoją drogą zakonserwuj elektrykę i na pewno się coś poprawi.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Sob Wrz 05, 2009 10:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak jak pisałem wcześniej , centralka na podszybiu teoretycznie działa , napięcia wszystkie są i dalej to samo .
Przy okazji przelutowałem cały licznik, wycieraczek dalej nie ma.
Przejście między centralką a BCM jest .
A wskazówki to chyba bez ruchu .
I co dalej ???
_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Sob Wrz 05, 2009 15:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moj kolega mial podobne objawy w voyku, bylo dokladnie to co kolega powyzej pisze, przelutowac musial i sie poprawilo od razu(dwa tygodnie auto w garazu stalo, az ktos na forum dal taka porade)!!!
_________________
 chevrolet impala 3.4V6 2004
 BMW E90 2006 2.0 Diesel automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Wrz 05, 2009 23:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wyciągnij kable z body i wypsikaj je sprajem choc powinieneś zrobic wszystkie wtyczki ,gniazda,centralki itd.mam nadzieje ,że to nie stanowi problemu dla ciebie.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Sob Wrz 05, 2009 23:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do południa wszystkie po kolei spryskiwałem i sprawdzałem efekt .
Brak efektu .
Postanowiłem wyciągnąć jeszcze raz BCM i sprawdzić rezystor R409 o którym pisał kol . waldorf we wcześniejszym wątku , oczywiście trafił w 10 . opór był zwalony to go wymieniłem , rano podłącze i zobaczę efekty , może choć wycieraczki ruszą .
_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Nie Wrz 06, 2009 13:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podłączyłem BCMa ,wycieraczki ruszyły ale Alarm Set dalej mruga i pika , brak reakcji na pilota . Evil or Very Mad
_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Wto Wrz 08, 2009 8:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak długo powinna wytrzymać bateria w pilocie ?
i z jakiej odległości od samochodu powinien reagować ?
kupiłem baterie energizer CR 2016 i po dwóch tygodniach wyładowały się do połowy.
Jestem ciekawy jak jest u Was , ale mój pilot pobiera napięcie w stanie spoczynku a w momencie wciśnięcia przycisku napięcie baterii wzrasta do 3v, tak jakby działał na odwrót .
_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Wrz 08, 2009 20:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Krótko po zakupie auta, wymieniłem baterie w pilocie i od tej pory cały czas działają poprawnie, czyli już jakieś półtora roku.
Samochód otwieram pilotem z odległości ok 5m od auta.
Nie mam pojęcia, ale sądzę, że pilot w "stanie spoczynku" nie powinien pobierać prądu w ogóle Confused
W momencie otwarcia lub zamknięcia samochodu prąd powinien być pobierany, ale nie, kiedy pilota niejako nie używamy.
Mogę się mylić z tym działaniem pilota, więc proszę o ewentualne sprostowanie dla dobra, przede wszystkim mojego Wink jak i kolegi habs-a.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Wrz 09, 2009 9:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozbierz pilot czy na płytce nie ma wilgoci.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Wto Wrz 15, 2009 17:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pilot suchy .
a może to weszło w jakiś tryb serwisowy ?
_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group