www.asu.pl :: Zobacz temat - Dodge Caravan uszczelniacze zaworów
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dodge Caravan uszczelniacze zaworów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Czw Lip 03, 2008 7:57    Temat postu: Dodge Caravan uszczelniacze zaworów Odpowiedz z cytatem

Czy można ,bez zdejmowania głowicy,wymienić uszczelniacze zaworów ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lip 03, 2008 12:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

teoretycznie mozna wymienic uszczleniacze bez sciagania glowicy bo sa na to rozne sposoby np:w starej swiecy kruszymy porcelanke, dorabiamy krociec, wkrecamy w glowice, tlok w GMP i pompujemy kompresorem - cisnienie nam przyblokuje zawory i jest szansa ze wybijemy zawor/zawleczke i wymieniamy uszczelniacz...inny sposob to otworem swiecy wlozyc odpowiednio wyprofilowany przedmiot, tlok w GMP aby poprzez przedmiot oprzec zawor i tez wbijemy zawor i wyciagniemy zewleczki.....ALE : z doswiadczenia to ci powiem ze robiac to bez sciagania glowicy narobimy sie przewaznie ze 3 razy tyle, nadenerwujemy z 5 razy tyle a i tak czasem nie wszystkie cylindry nam wyjda bo czasem zawleczki sa tak zakleszczone na trzonkach ze ciezko je wybic nawet przyrzadem! no i jeszcze janda wielka wada : po sciagnieciu glowicy zawsze mozna dokladnie obejrzec zawory/gniazda/komore spralania i np.choc troche dotrzec pasta i uszczlenic zawory czego bez demontazu nie zrobimy!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lip 03, 2008 14:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Swego czasu kumpel pracujacy w Fordzie przyniosl do takiej operacji specjalne narzedzie i obylo sie bez sciagania glowic,natomiast we Fiacie bawia sie juz w sciaganie(paranoja)
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pią Lip 04, 2008 10:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja zawsze wymieniam uszczelniacze bez zdejmowania głowicy (chyba że jest to remont kapitalny a ni same uszczelniacze, lub zawór nie opiera się o tłok)
Zawsze ustawiam tłok w GMP i wtedy zawór opiera się o tłok nie ma wtedy obawy ze wpadnie do silnika, ale trzeba zachować czujność żeby nie popełnić jakiegoś błędu, bo wtedy zdejmowanie głowicy nieuniknione. Ostatnio tym sposobem wymieniałem uszczelniacze w Chrysler-ze Voyager 2.5benz. 94r.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lip 04, 2008 13:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ze specjalnym narzedziem dzialajacym na zasadzi dzwigni jest to 1,5h roboty.A ze sciaganiem glowic w naszych V-kach jest roboty na kilka dni,przeciez taka glowice trzeba planowac,nowa uszczelka,przy okazji docieranie zaworow i gniazd,same koszty,po co?
Lepiej podzwonic po warsztatach i popytac sie,kto robi to fachowo bez sciagania glowci i wkladania czegokolwiek w cylinder. Shocked Rolling Eyes.
A po konsultacji ze znajomym,ktory pracowal juz w wielu serwisach najlepszych rozwiazaniem jest sprezone powietrze tloczone w cylinder poprzez otwor ze swiec,ale kompresor musi byc mocny min.10 atm.
Druga rzecz jesli auto juz ma swoje przejechane to mozna wybrac wariant ze sciaganiem glowiicy,wtedy robimy maly remoncik gory i autko smiga dalej
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pią Lip 18, 2008 18:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czytając te posty nasunął mi się pomysł z poduszką na podnoszenie pojazdu pompowaną powietrzem (każdy wie o co chodzi ) jeśli by taką poduszkę skonstruować tak aby wcisnąć ją przez otwór świecy to napewno lepsze by to było niż samo powietrze Wink no i sprężarka by odpoczęła troszkę Laughing Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Sie 04, 2008 15:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W silniku 3.3( bo chyba o takim mowa) po odkręceniu wałka z dzwigienkami zaworów,trzeba tylko pokręcić wałem tak aby tłok był w górze w cylindrze w którym chcemy zmieniać gumki i wtedy podpiera zawory bo w tym punkcie jest tylko 2 mm od zaworów,czy jest w górze możemy sprawczić wykręcając świece.Oczywiście potrzebny jest przyżąd do rozłanczania sprężyn zaworów,można też bez ale wtedy są większe problemy ze zmontowaniem.
Pomysły typu kompresor,poduszki itp są fajne Very Happy ale po co sobie utrudniać Laughing Laughing Laughing no chyba że ktoś lubi Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Pon Sie 04, 2008 17:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chodzi o silnik 3.0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Sie 04, 2008 17:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W 3.0 v6 jest tak samo tylko ma wałki rozrządu w głowicach (po jednym w każdej) i nie ma drążków popychaczy jak w 3.3 tylko dzwigienki opierają się bezpośrednio na wałku rozrządu a w drugiej części dzwigienki sa regulatory hydrauliczne które popychają bezpośredni zawory
ale tak samo sie wymienia gumki w jednym jak i w drugim
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Sro Sie 06, 2008 16:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak może być tak samo,skoro piszesz ,że wałki są w głowicy?Jak je wyjąć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Sie 06, 2008 17:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W takim sęsie tak samo że dzwigienki odkręca i zdejmuje się tak samo,a wałków nie potrzeba wogule ruszać Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Sie 06, 2008 20:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

detka od pilki noznej by sie nadawala:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Sie 11, 2008 19:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
W takim sęsie tak samo że dzwigienki odkręca i zdejmuje się tak samo,a wałków nie potrzeba wogule ruszać Wink

robiłeś to w 3,0 i da radę na 100% bez wpychania powietrza w cylinder?
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Sie 11, 2008 20:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No pewnie Laughing a z tym powietrzem to moim zdaniem lipa Laughing ale nie chciałem się wymądrzać Laughing A jak będzie zawór podpalony(nieszczelny) to jak utrzymasz ciśnienie w cylindrze dmuchając przez mały otworek. A pozatym zamki zaworowe nieraz tak mocno siedzą (nie chcą wyjść z gniazda)że trzeba dużej siły by puściły i napewno powietrze nie utrzyma zaworu.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 6:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dojrzałem do wymiany uszczelniaczy.Może jakieś nowe pomysły na wymianę bez zdejmowania głowicy ?Przyszedł mi pewien pomysł do głowy:potrzebna byłaby skarpetka;rajstopa czy coś podobnego,ale żeby było mocne i elastyczne.Wkładamy to do cylindra tuż przed ZZ i przez otwór w tej skarpetę nasypujemy małe ,stalowe kuleczki po czym obracając wałem ,dociskamy te kulki do zaworów.Aby wyjąć te kulki opuszczamy tłok w dół i przy pomocy magnesu (taki jak jest w uszczelce lodówki) ,wyjmujemy tejże.Co o tym myślicie ?Może gdzieś coś zmodyfikować ?
_________________
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 9:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...a nie prosciej balonem? wkladasz z 2-3 baloniki jeden w drugi lub detke z pilki,pompujesz i juz ci wystaja zawory.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 10:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no dokladnie jak pisze esdarek to chyba najprostszy sposob Smile pomysl jaka kaszanke bys mial jakby ci sie taka jedna kuleczka gdzies zawieruszyla w cylindrze Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 11:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kuleczki owszem ,ale styropianowe a potem podcisnienie i wyssac wszsytko. ja bym jednak zadnych cial stalych nie umieszczal w cylindrze.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 11:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znalazłem na innym forum opis wykorzystujący sznurek zamiast tych baloników,kuleczek itp.W przyszłym tygodniu biorę się za robotę.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 7:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już jestem po robocie jest O.K,ale było ciężko.Najgorsze to ,że nie można zastosować żadnego ściągacza sprężyn zaworowych ,bo do każdego zaworu jest inny dostęp ,miejsce podparcia itp.Sam sznurek też musi być odpowiedni tz. średnica ok.4 mm,nie może być sztywny ,ani rozciągliwy.Potrzebny jest 20 cm. rurka elastyczna(igielt itp) do wprowadzenia linki do cylindra poprzez otwór świecy,silny mały magnes nawet kilka do łapania zamków zaworów.To tyle ,efekt jest zadowalający.
Jak ktoś będzie robił ,doradzę co i jak.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 14:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rudi zamieść ten opis, który znalazłeś.
W ten sposób pomożesz największej ilości osób Wink
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 15:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie znalazłem opisu,ale podpowiedz ,że można użyć sznurka zamiast tych kuleczek ,resztę sam wymyśliłem.
Zdejmujemy pokrywy zaworów,dzwigienki (uwaga na popychacze mogą wypaść(magnes))Zdejmujemy p.p. koło ,żeby był dostęp do śruby na wale .Kawałek miękkiego drutu - do sprawdzenia położenia tłoka.Wkładamy przez otwór świecy drut albo tp. i pokręcając wałem silnika(druga osoba) ustawiamy tłok w dolnym położeniu.Teraz korzystając z kawałka wężyka igelit. (średnica gwintu świecy) wpychamy linkę ( 5mm długości 6 mb.) do wnętrza cylindra.Sznurek nie może być za sztywny,aby się układał wewnątrz cylindra , a zarazem na tyle sztywny ,aby dał się wepchnąć. Ja nie miałem problemu z włożeniem.Można sobie pomóc cieńkim śrubokręcikiem.Po włożeniu sznurka obracamy wałem w prawo do zablokowania się , i już możemy zdejmować sprężyny zawor.Ja nie zdejmowałem kolektora ,który jest pomiędzy głowicami,ale jego demontaż bardzo ułatwi rozpinanie i spinanie zaworów drugiej głowicy.Po rozpięciu ,zdejmujemy stare uszczelniacze przy pomocy kombinerek i zakładamy nowe dobijając je lekko nasadką 12 mm.Składamy i --brak dymu z rury.
Jak będą szczegółowe pytania to odpowiem.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group