www.asu.pl :: Zobacz temat - metoda na sprawdzenie kabli wysokiego napięcia ?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

metoda na sprawdzenie kabli wysokiego napięcia ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
look001
*
*


Dołączył: May 23, 2009
Posty: 33
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Sie 20, 2009 7:48    Temat postu: metoda na sprawdzenie kabli wysokiego napięcia ? Odpowiedz z cytatem

Witam czy jest jakaś metoda na sprawdzenie żywotności kabli wys. napięcia. sporo już przejechały....i samochód jadąc na gazie nie do końca mi równo chodzi...na świecach platynowych przejechałem 40 tysięcy....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Sie 20, 2009 8:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wymień na dobre kable i dedykowane do twojego silnika, gaz jest czuły na złe świece ,przewody,i filtr powietrza zapchany,
co do metody sprawdzenia przewodów to najlepiej w garażu ,zapalamy silnik, otwieramy maskę, gasimy światło w garażu (musi być całkowita ciemność), i z atomizera takiego co daje drobną mgiełkę psikamy wodą na przewody i patrzymy czy nie świeca się jak choinka bożonarodzeniowa
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw Sie 20, 2009 9:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I jeżeli zrobisz tak na nowych przewodach i będą świecić, to dasz je do reklamacji, a za miesiąc dostaniesz odpowiedź, że wszystko jest w porządku bo to świeci zjonizowane (czy jakoś tak) powietrze wokół kabli Smile Wiem, bo to przerabiałem ten temat Sad

Nie wystarczy, że kable będą "świecić" musi być widoczny przeskok iskry !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Czw Sie 20, 2009 17:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najlepiej przed założeniem nowych kabli sprawdzić omomierzem czy mają podobną rezystancję. Powinno być kilkanaście do kilkadziesiąt kOhm. Ostatnio kupiłem przewody i jeden jest kompletnie niedrożny , na razie założyłem najlepszy ze starych a ten odsyłam i odsyłam do reklamacji... no w końcu się wezmę Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Sie 21, 2009 6:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Powinno byæ kilkana¶cie do kilkadziesi±t kOhm.

tak duzy(rzedu kOHm) opor kabli dziala jak filtr przeciw zakloceniowy i tak powinno byc. co do tego jednego przewodu ktory ma wiekszy opor to nie jest to jego zaden defekt! to juz sfera wysokich napiec i omomierz poprostu przy np.milimetrowej przerwie pokaze ci 0, a podczas przeskoku iskry ta przerwa bedzie robic za kondensator i paradoksalnie moc iskry na tym przewodzie bedzie najwieksza!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Pią Sie 21, 2009 9:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Być może ale jeśli na 6 kabli 5 ma zbliżoną rezystancję (rzędu kilkunastu kOhm) a na jednym omomierz pokazuje rozwarcie to wolę go zareklamować i otrzymać z powrotem przewód o podobnych właściwościach jak pięć pozostałych.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Sie 21, 2009 17:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aha i zapomnialem napisac najwazniejsze Smile
mam u siebie przyrzad do sprawdzania przewodow Smile taki produkcji ZSRR, wygladem przypomina pudelko zapalek, z jednej strony ma jarzeniowke, z drugiej blaszke ktora przykladamy do kabla.
Osobiscie tego nei uzywam bo kabel ktory ma przebicie zawsze pierdolnal mnie wczesniej niz jarzeniowka dala o sobie znac Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sie 28, 2009 5:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawa kabli jest bardzo wazna.Chryslery ( GM tez) maja po jednej cewce na dwa cylindry. Jedna cewka zasila 1 i 4 ,druga- 5 i 2 a trzecia 3 i 6 cylinder.Jezeli jeden kabel lub swieca ma przerwe - automatycznie nie pracuja dwa cylindry! Servis podaje opornosc kabli od 3 kom do 12 kom na kazde 30 cm dlugosci. Opornosc mierzona miedzy biegunami cewki (np.miedzy 1 a 4 ) powinna wynosic od 7 do 15.8 kom. Wymiane swiec platynowych zaleca sie co ok.100 tys.mil przy zasilaniu benzynowym . Jezeli chodzi o gaz,to nie wiem. Gaz jest paliwem wysokooktanowym,wiec spalanie wystepuje przy bardzo wyprzedzonym zaplonie,a wiec swiece bardziej sie przegrzewaja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sylwo
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 63
Skąd: WARSZAWA

PostWysłany: Sro Wrz 09, 2009 19:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem nie na sposobu na sprawdzenie kabli wysokiego napięcia. Kiedyś miałem takie urządzenie do sprawdzania, gdy były przebicia zapalała się jakaś ilość diod im większe przebicie tym więcej miało się ich zapalać ( w teorii ) a w praktyce i stare i nowe i różnych producentów kable rozświetlały te tester na maxa.
_________________
SYLWEK
VOYAGER 3.3
WARSZAWA
www.autogaz.biz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Wrz 09, 2009 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

najpewniejsza metoda to jednak kobieta - one sie nie spodziewaja ze je moze kopnac HighVoltage i macaja przewody bardzo dokladnie Smile..tak wiec brac jakas kobiete i jedna reka niech chwyci masy a druga obmacuje przewod, jak kopnie to przebicie ma i po tescie Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Wrz 09, 2009 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Laughing Laughing Laughing Nie wszystkie są blądynkami,moja znajoma jest kierowcą autobusu ,a wiedzą mogła by zagiąć niejednego mechanika Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group