www.asu.pl :: Zobacz temat - Dziwne zachowanie skrzyni
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dziwne zachowanie skrzyni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
deny33
*
*


Dołączył: Jun 08, 2009
Posty: 10
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw Lip 30, 2009 7:18    Temat postu: Dziwne zachowanie skrzyni Odpowiedz z cytatem

Witam kolegów od paru dni mam dziwny objaw w aucie.Jak ruszam po zmianie biegu czasami odczuwalne jest jakby szrpnięcie np.jak chcę szybciej ruszyć i nagle puszczę pegał gazu to czuję jakby ktoś z tyłu popchnął lekko auto i to samo jest jak dojeżdżam do świateł przy zatrzymywaniu w czasie redukowania na niższy bieg też występuje takie szarpnięcie czasem mocniejsze a czasem słabsze a czasem wcale go nie ma.Mam wymieniony olej w skrzyni z filtrem na atf+4 zawieszenie praktycznie też ok.Może ktoś z zacnego grona wie co może być przyczyną takiego zachowania będę wdzięczny za jakiekolweik rady pozdrawiam wszystkich
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 2001 3.3 benzyna
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Lip 30, 2009 9:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam podobne objawy, a uwidoczniły się w momencie kiedy komp pokazał błąd "51" - zbyt uboga mieszanka.
Na PB w ogóle tego nie ma, ale na LPG tak jak u Ciebie.Czasem jest mocniej, słabiej albo w ogóle nie ma.
Jeżeli u Ciebie jest podobny błąd, to może tam należy go szukać, jeżeli nie to kompletnie nie wiem gdzie.
Piszę o tym, bo u mnie to się objawia dokładnie od momentu tego błędu, a może... to tylko zwykły zbieg okoliczności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
deny33
*
*


Dołączył: Jun 08, 2009
Posty: 10
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw Lip 30, 2009 13:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie silnik ani skrzynia nie pokazują żadnego błędu.Może to wina jakiejś poduszki pod silnikiem albo skrzynką nie mam pojęcia od czego tak się dzieje.Jak wymieniali mi olej w skrzyni nie było żadnych opiłków czy czegoś podobnego(wymieniałem w Camaro gdynia)powiedzieli że wszystko ok.Jak przy waszej pomocy nie dojdę co to, to będę musiał podjechać do nich.Może jest coś też w tej miesznce bo mam też taki objaw jak pojeżdże i zgasze silnik i chcę go zaraz zapalić to muszę chwilkę pokręcić i jakoś tak kulawo zapala a jak jest zimny lub chwilę postoi to odpala odrazu Idea
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 2001 3.3 benzyna
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Lip 31, 2009 9:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niedawno dostałem od kolegi namiary na podobno dobrego fachowca od amerykańców w Trójmieście, nie wiem czy w Gdyni, Sopocie czy w Gdańsku, bo mój kolega miał z nim tylko kontakt telefoniczny.
Miał jakiś problem w amerykańcu, dostał od kogoś ten telefon 503-017-115 pan Tomek i ten ktoś telefonicznie poradził i dobrze poradził, co należy zrobić.
Że jesteś z tamtych okolic to może skontaktuj się z nim.
Stanowczo zaznaczam, że nie mam o nim żadnej opinii, oprócz tej od mojego kolegi mechanika. a o której wspomniałem wyżej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
deny33
*
*


Dołączył: Jun 08, 2009
Posty: 10
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią Lip 31, 2009 10:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki On Laughing zadzwonię wieczorkiem i pogadam z gościem o efektach dam znać jak pogadam narazie dzięki
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 2001 3.3 benzyna
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
deny33
*
*


Dołączył: Jun 08, 2009
Posty: 10
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią Sie 14, 2009 12:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No jestem nie miałem czasu na odpisanie ale już piszę ten koleś nie robi skrzyn biegów i dał mi namiar na innego kolegę i teraz muszę się z nim skontaktować więc narazie i tak nic nie wiem pozdrawiam
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 2001 3.3 benzyna
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Sie 14, 2009 14:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To przynajmniej jedną wiadomość jesteśmy do przodu.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jurgen2
*
*


Dołączył: Jun 05, 2005
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob Wrz 12, 2009 8:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. Jak tam koledzy doszliście do tego co powoduje taki stan rzeczy? Ja z tym samym zjawiskiem borykam się też już jakiś czas, a na dodatek teraz jest gorzej bo jak zimne wszystko to z rana jest to jeszcze bardziej odczuwalne. Z błędem "51" walcze od lipca jak narazie bez większych powodzeń. Między innymi zobaczyłem,że obudowa filtra powietrza zasysała fałszywe powietrze i wczoraj ją wymieniłem niewiem jak będzie z błędem 51 po wymianie filtra,ale ze "skrzynią" jest bez zmian. Dodam do tego jeszcze ,że od ok tygodnia jak to się dzieje ale tylko na zimnym to skrzynia "zawiesza" się na max 2 biegu po stanięciu zgaszeniu i odpaleniu jest czasami ok a czasami dopiero za drugim wyłączeniem i włączeniem jest ok i póżniej przez cały dzień biegi chodzą wszystkie ok aż do ostygnięcia aczkolwiek "popchnięcia" czasami się zdażają.

pozdrawiam
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.8 1997 AWD http://stilo2003.fm.interia.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Wrz 12, 2009 9:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A sprawdzałeś u gazownika stechiometrię mieszanki na LPG bo jak będzie zła to zawsze będzie błędami pluł.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jurgen2
*
*


Dołączył: Jun 05, 2005
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob Wrz 12, 2009 12:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co prawda nie sprawdzałem,ale temat "51" z dolegliwościami skrzyni opisanymi wyżej bym nie łączył tym bardziej ,że na benzynie jest to samo. Niewiem czy to może mieć wpływ czy nie sprawdzałem poduchy skrzyni i jedna ma chyba "duży" [pojęcie względne]luz i napewno jest jedna wyrobiona przy tylnym dyfrze [model AWD]
Czy poduchy mogą w jakiś sposób spowodować opór na napęd na zimnym co z kolei skłania skrzynie jakby do przejścia w tryb awaryjny??
Może Ktoś co wie w tym temacie ?? Przypomne,że zawsze na zimnym jak ruszam dodając gazu czuje jakby przód chciał jechać ,a np. tył stawiał opór. Po zrobieniu ok 10 km wszystko jest ok może czasami drobne "popchnięcie" przy redukcji z 2 na 1

pozdrawiam
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.8 1997 AWD http://stilo2003.fm.interia.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Wrz 12, 2009 12:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jurgen2 napisał:
Witam. Jak tam koledzy doszliście do tego co powoduje taki stan rzeczy? Ja z tym samym zjawiskiem borykam się też już jakiś czas, a na dodatek teraz jest gorzej bo jak zimne wszystko to z rana jest to jeszcze bardziej odczuwalne. Z błędem "51" walcze od lipca jak narazie bez większych powodzeń. Między innymi zobaczyłem,że obudowa filtra powietrza zasysała fałszywe powietrze i wczoraj ją wymieniłem niewiem jak będzie z błędem 51 po wymianie filtra,ale ze "skrzynią" jest bez zmian. Dodam do tego jeszcze ,że od ok tygodnia jak to się dzieje ale tylko na zimnym to skrzynia "zawiesza" się na max 2 biegu po stanięciu zgaszeniu i odpaleniu jest czasami ok a czasami dopiero za drugim wyłączeniem i włączeniem jest ok i póżniej przez cały dzień biegi chodzą wszystkie ok aż do ostygnięcia aczkolwiek "popchnięcia" czasami się zdażają.

pozdrawiam



U mnie tuż przed wymianą sondy były już takie kłopoty, że chciałem auto na kołki postawić.
Silnik na wolnych obrotach dosłownie wariował.
O spokojnej jeździe mogłem zapomnieć, głównie z uwagi na szarpanie ASB.
Najgorzej było przy redukcji z 2 na 1, bo przez szalejące obroty silnik szarpał nie wiedząc który bieg zapiąć.
To był istny koszmar dla silnika i ASB.
A po wymianie sondy wszystko wróciło do normy, auto jeździ jakby dopiero z fabryki wyjechało Wink
U mnie przez ten czas też wywalało błąd "51" i też kleiłem obudowę filtra powietrza, bo tam też mogło ciągnąc "lewe" powietrze, ale skąd, ale skąd...
Z "lewym" powietrzem obszukałem chyba wszystko.
W końcu podjechałem do kolegi "gazownika", on podłączył się z jakimś urządzeniem i tam pokazało padniętą sondę , tą sprzed katalizatora.
Zamówiłem sondę KMT/KNT za 100zł z gwarancją, która nie obejmuje pojazdów zasilanych LPG, wymieniłem i samochód działa "elegańćko".
Może jednak u ciebie jest podobny problem.Podjedź gdzieś do warsztatu i niech sprawdzą ci tę sondę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Wrz 12, 2009 12:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aaa i zapomniałbym.Tuż przed wymianą sondy, silnik nie chciał poprawnie pracować, ani na LPG, ani na PB.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jurgen2
*
*


Dołączył: Jun 05, 2005
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob Wrz 12, 2009 14:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sondy mam nówki 2 sztuki zalożone na początku lipca,a sam silnik w tej chwili pracuje super problemy bardziej ze skrzynią niż z silnikiem. Może poduszki lub czort wie na środe jestem umowiony na podłączenia się do kompa skrzyni może wtedy coś się dowiem bo jak nie to zostaje mi tylko wymienić poduche w skrzyni,ale przedtem będę wiedział jaki jest fachman w serwisie Chryslera w Bydzi.Koszt diagnostyki skrzyni to 158 zeta niech stracę,ale może się coś dowiem bo jak do tej pory to jest jak wróżenie z fusów ;(
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.8 1997 AWD http://stilo2003.fm.interia.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Wrz 12, 2009 18:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Praca silnika ma zasadniczy wpływ na prace skrzyni,jeśli silnik nie pracuje dobrze to skrzynia zaczyna dostawać w kość (szarpanie ,mieszanie biegami redukcje itp)ale to nie powoduje przejścia w tryb awaryjny(no chyba że w extremalnych przypadkach)
Poduszki czy wyrobiona półoś może tylko szarpć ,stukać szczególnie przy ruszaniu na D lub R
Twój problem jest raczej z uszkodzeniem (zużyciem ) samej skrzyni,diagnostyka na profesionalnym skanerze powinna pokazać co jest grane. Gdyby było OK to można przy okazji zmienić soft do kompa skrzyni + nauka Może coś pomoże Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Wrz 12, 2009 20:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dorzucę tylko, że sonda która mi padła jest też "nówka-funkiel", a raczej taka była, zakupiłem ją w ASU i tylko dzięki kolegom, między innymi wmarek65, dowiedziałem się, że sondy z ASU są g... warte.
Dopiero po podpowiedziach kolegów z forum zakupiłem... j.w w temacie.
Mimo, że masz sondy nówki, proponuję je sprawdzić na kompie /nie znam właściwej nazwy tego urządzenia/
Po moim przykładzie, podtrzymuję to co wyżej napisał wmarek65.
Fakt, że moja ASB nie podwieszała się w ogóle i to jest zastanawiające i być może wykluczające awarię sondy... ale błąd "51" może też na nią wskazywać Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jurgen2
*
*


Dołączył: Jun 05, 2005
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie Wrz 13, 2009 8:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do "On". Jak miałeś padniętą tę sondę to miałeś może tak,że dwa dni np silnik chodził ok póżniej na 2 sek Check i do czasu resetu kompa co ok 3 min zapalał sie check? a po resecie znów wszystko ok na dzień lub dwa? Może się mylę,ale jak sonda by była padnięta to problem z jazdą był by cały czas ,a nie np co dwa dni? Bo sonda chyba jak walnięta to cały czas ,a nie co ileś dni.
ps. te sondy co kupiłeś to te same co moje Smile
Dodam jeszcze ,że silnik chodzi czyściutko jak "nówka",a ze skrzynką problem z rana jak wszystko zimne,pózniej w ciągu dnia jak jeżdże jest ok chodzą wszystkie biegi i nic się nie zawiesza.Heh do środy do czasu podłączenia kompa do skrzynki chyba nic nie wymyśle.

pozdrawiam
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.8 1997 AWD http://stilo2003.fm.interia.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jurgen2
*
*


Dołączył: Jun 05, 2005
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 6:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To teraz kilka "podpowiedzi" Po "skanowaniu" silnika wyszło,że pierwsza sonda zaczyna pracować dopiero ok 3000 obr/min ,a jej zakres pracy to do 0.4 czyli za mało! być może to być przyczyną mojego "51" [ON uważaj bo masz sonde z tego samego miejsca i taką samą ]Co do skanowania ASB pan w serwisie autoryzowanym [106pln] powiedział, że to "zespół zaworów skrzyni" tych ,do ktorych się "wchodzi" od miski i filtra oleju i coś tam jeszcze ,że od 2-4 co by tam nie miało znaczyć.I teraz pytanie do tutejszych "oblatanych" czy to może mieć związek z moimi zachowaniami ASB na zimnym ?

Pozdrawiam
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.8 1997 AWD http://stilo2003.fm.interia.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 15:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jurgen2 napisał:
To teraz kilka "podpowiedzi" Po "skanowaniu" silnika wyszło,że pierwsza sonda zaczyna pracować dopiero ok 3000 obr/min ,a jej zakres pracy to do 0.4 czyli za mało! być może to być przyczyną mojego "51"


Test robiony na Pb czy na gazie Question
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jurgen2
*
*


Dołączył: Jun 05, 2005
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 18:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co pamiętam na lpg i na benzynie,ale dokładnie to już nie powiem na którym było ile,ale jeszcze wtedy bym zrobił powtórke.Napisz może bo czuje ,że wiesz na którym paliwie ewntualnie powinno być chociaż i tak wiem,że sonda winna pracować do 1.0 na benzynie,a napewno takiego wyniku nie osiągnęła

pozdrawiam
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.8 1997 AWD http://stilo2003.fm.interia.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 18:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chodziło mi oto że przy pracy na lpg w przypadku źle ustawionego gazu ,ubogiej mieszanki której nawet ecu auta nie może skorygować (zakładając że masz sekwencje) wskazania sondy, mimo że sama sonda jest sprawna,nie wyjdą poza 4 i coś tam volta,bo to jest punkt dla mieszanki bogatej. Jeśli dzieje się to na Pb to już inna sytuacja i wtedy można podejrzewać uszkodzenie sondy lub obwodu sondy.
ale wcześniej przed pomiarem na Pb należało by zresetowac komputer auta (przez odłączenie klemy) i dopiero wtedy wykonać pomiar pracy sondy.

Zakres pracy sondy to od 0-0,9Vi wartości te mają się zmieniać naprzemiennie ( sinusoida)
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jurgen2
*
*


Dołączył: Jun 05, 2005
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 20:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak, gaz sekwencyjny,ale ciekawi mnie jeszcze jedna zależność bo różnie na temat słyszałem ,ale pewności nie mam. Chodzi o to czy jak jadę na benzynie,a lpg "wyłączone" to komputer od lpg ma jakiś wpływ na komp silnika? Bo jeśli tak to może też coś siać komp gazowy....

pozdrawiam
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.8 1997 AWD http://stilo2003.fm.interia.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przez komputer gazowy nawet jak nie jedziesz na gazie przechodzą sygnały do sterowania wtryskiwaczami benzynowymi,czesto się zdaża że (rozłącznik) wtryskiwaczy benzynowych(w kompie gazowym)w obwodzie któregoś cylindra nie odłancza wtrysku benzyny i podawana jest Pb i gaz razem do cylindra,ale wtedy wystepuje bogata mieszanka.Chyba że może wystapić podobna usterka z tym że nie będzie podawane żadne paliwo do cylindra ,albo w niedostatecznej ilości i wtedy będzie uboga.Jeśli to będzie występowało niereguralnie to trudno to będzie wychwycić,a jazda z taka usterką będzie powodowało nowe adaptacje ECU,ale z drugiej strony wtedy ECU adaptowalo by w kierunku wzbogacania mieszanki (bo sonda czytałaby ubogo)i w odczytach pracy sondy na Pb pokazywało by bogato czyli wartości około 1V i też jeśli by to było już poza zakresem korekty ECU to sonda stała by w tych wartościach (brak sinusoidy)

Może nie namieszałem ci jeszcze więcej Very Happy
jeśli chcesz całkowicie wykluczyć wpływ kompa gazowego ,musiałbyś (jeśli nie masz rozciętych przewodów od wtryskiwaczy benzynowych) rozłączyc wtyczki wtryskiwaczy(orginalne) od wtyczek gazowych idących do kompa gazu (oczywiście trzeba to sobie poznaczyć) i założyć wtyczki orginalne na wtryskiwacze Pb,czyli inaczej powrót do stanu sprzed montażu gazu.Inne elementy nie mają wpływu.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jurgen2
*
*


Dołączył: Jun 05, 2005
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw Wrz 17, 2009 7:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spoko nie na mieszałeś,ale jak teraz wymienie sonde ,a 51 jeszcze będzie się pojawiał to biore się za gaz bo jak byłem na początku lipca u gazowników to pamiętam był moment jak nie mogli zgrać kompa gazu z ecu i gdzieś w między czasie jeden gazownik powiedział coś takiego jakby komp gazowy miał się kończyć.....co prawda póżniej mu się udało ,ale ziarno niepewności zostało już we mnie zasiane i też w tym kierunku zaczynam dojrzewać,ale w tej chwili priorytet to ASB.

pozdrawiam
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.8 1997 AWD http://stilo2003.fm.interia.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jurgen2
*
*


Dołączył: Jun 05, 2005
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon Wrz 21, 2009 16:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Teraz kilka słów "po" Smile Co do 51 to sonda była kaput, zamieniono co prawda miejscami sondy bo druga była ok i narazie 51 się nie melduje. Czyli wniosek,że można mieć pecha założyć nową sonde a ona kaput,a człowiek myśli o wszystkim tylko już nie o sondzie. Co do ASB : w/g Uwaga AUTORYZOWANEGO SERWISU CHRYSLERA W BYDGOSZCZY awarii uległ zespół zaworów znajdujący się od strony miski olejowej i od wymiany ntego należało by zacząć. Ceny w serwisie rzecz jasna gdybym się skusił Twisted Evil ów zespół sterowników 951 robocizna 620, no i jeszcze wymiana oleju i filtra czyli razem około 2000 złotych. I co? Gdybym się zdecydował na naprawe w tym serwisie to wydał bym 2000 ,a awaria była by dalej bo awarii uległy selenoidy te od góry skrzyni !!Robiłem skrzynke w warsztacie gdzie skasował mnie za tę robotke 750 zeta gdzie założył selenoid używany,a przedtem dwa razy zmieniał w/g zaleceń serwisu to coś od spodu.I przy okazji zrobili mi porządek z sondami.Czy tanio czy drogo? niewiem ,ale ja napewno jestem zadowolony
Czyli przy naszych ASB należy wszystko dobrze rozpracować,aby nie popaść w bezsensowne koszty Wink

pozdrawiam
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.8 1997 AWD http://stilo2003.fm.interia.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Wrz 21, 2009 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przy naszych skrzynaich jesli ktos poprawnie uzytkuje i nie bylo problemow, zalezy zaczac od skanowania calego samochodu a na koncu samej skrzyni
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jurgen2
*
*


Dołączył: Jun 05, 2005
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon Wrz 21, 2009 20:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poprawnie to się użytkuje,ale co ma jedno do drugiego? awaria skrzyni jest awarią samoistną i w tym układzie silnik do tego nic niema, a samo skanowanie jak na moim przykładzie widać można sobie nie kiedy w buty wsadzić Wink

pozdrawiam
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.8 1997 AWD http://stilo2003.fm.interia.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Wrz 21, 2009 20:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jurgen2 napisał:
, a samo skanowanie jak na moim przykładzie widać można sobie nie kiedy w buty wsadzić Wink


Skanowanie może i było dobre ,ale skanujący miał chyba za mało wiedzy Laughing Coś gdzieś dzwoniło tylko nie wiedział w którym kościele Wink

jurgen2 napisał:
Czy tanio czy drogo? niewiem ,ale ja napewno jestem zadowolony



I nie sprawdzaj ,to dalej bedziesz zadowolony Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Wto Wrz 22, 2009 7:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wlasnie mowie o tym ze jesli cos jest nie tak i ktos od razu bierze sie za skrzynie , to robi blad , bo zazwyczaj kilka elementow wokol najpierw sie popsuje niz sama skrzynia

skanowanie auta, -> mialem na mysli sprawdzenie wszystkich elementow odpowiadajacych za poprawne dzialanie silnika i skrzyni, a przeciez dobrze wiemy, ze nawet lewe powitrze lapane przez silnik moze sie odbijac na skrzyni w postaci kangura, albo falowania obrotow i wiekszosc osob najpierw sprawdzi skrzynie czy cos jest nie tak z nia, zanim zacznie szukac usterki gdzies indziej
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jabol2
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 137
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Czw Lis 05, 2009 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja ma podobny problem tylko że w visionie,objawy niby te same ale wole sie jednak upewnić że o to samo chodz, puknięcie u mnie również występuje ale w momencie np:ruszam pomału wbija dwójke i nagle puszczam noge z gazu a prędkość jest na tyle duża że skrzynia przeżuca na trójke i wtedy jest to uderzenie. czy o tym mówicie?
_________________
Chrysler Vision 3.5
Spełnione marzenie, śliczny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group