www.asu.pl :: Zobacz temat - 1-2-tryb awaryjny ----> pytania do wymiany skrzyni
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

1-2-tryb awaryjny ----> pytania do wymiany skrzyni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
CrooQ
*
*


Dołączył: Dec 17, 2007
Posty: 19
Skąd: Marcinkowice k /Wrocławia

PostWysłany: Pią Lip 10, 2009 21:45    Temat postu: 1-2-tryb awaryjny ----> pytania do wymiany skrzyni Odpowiedz z cytatem

Witam,
sprawa wyglada nastepujaco. Po odpaleniu auta i zalaczeniu D zmienia z 1 na dwojke i po chwili szarpniecie (chyba wysprzeglenie), wzrost obrotow na jakies 2 sek i znow szarpniecie i tryb awaryjny. Sprawdzalem przy roznych predkosciach, jest zawsze tak samo. Dzisiaj wymienilem olej i filtr zgodnie z instrukcja z dzialu ZROB TO SAM i nie pomoglo. Na poczatku tygodnia wybieram sie do serwisu na buczackiej zeby podpiac pod komputer bo i tak od dluzszego czasu swieci mi sie kontrolka service engine soon. Zobaczymy co wykarze.
Moje pytanie odnosi sie do sprawy jazdy na awaryjnym. Czy sa jakies obostrzenia co do predkosci i dystansu jaki mozna przejechac na awaryjnym??
Pozdrawiam
_________________
Chrysler Town&Country 1996r. 3.8L + LPG


Ostatnio zmieniony przez CrooQ dnia Pon Sty 11, 2010 22:05, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Lip 10, 2009 22:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jedynie co możesz jeszcze zrobić to posprawdzać wtyczki na na elektrozaworach a najlepiej wszystkie kup spraj do elektroniki i do dzieła kowboju. Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
CrooQ
*
*


Dołączył: Dec 17, 2007
Posty: 19
Skąd: Marcinkowice k /Wrocławia

PostWysłany: Pon Sty 11, 2010 21:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
po długim oczekiwaniu autko doczekało się innej skrzyni. Byłem w ASU na diagnostyce i niestety na starej wyskoczyły dwa błedy - bodajże 36 i 53 co oznacza uszkodzenie mechaniczne. Jak usłyszałem cenę naprawy to się nakryłem i niestety odpuściłem z braku funduszy. Dzisiaj nabyłem skrzynie od Voyka z '99. Chciałbym wymienić ją sam. Sami wiecie jak to jest z naszymi autkami, lubią dotyk swojego właściciela Laughing. Po przestudiowaniu instrukcji serwisowej mam kilka pytań.
Czy faktycznie trzeba opuścić silnik do wymontowania skrzyni? Przy tym punkcie jest też info o odłączeniu giętkiej rury od kolektora albo rury wydechowej - również niezbędne przy demontażu?
Czy konwerter może zostać od starej skrzyni czy muszę dać od tej co kupiłem?
W instrukcji jest coś napisane o zaznaczeniu kredą pozycji konwertera. O co dokładnie chodzi?
Ewentualnie na co muszę zwrócić uwagę?
Jak wygląda sprawa oleju? Ilość taka jak przy normalnej wymianie czy jak wyczytałem w innym temacie bodajże 10-12litrów.
Czy oprócz skrzyni, filtra i oleju coś jeszcze będzie mi potrzebne?
Jeśli chodzi o wtyczki to gdzieś wyczytałem że w nowszych skrzyniach były większe (moja '96r, kupiona '99). Da radę podmienić te części w razie czego?

Gdyby coś mi się jeszcze nasunęło to będę pytał?
Pozdrawiam
_________________
Chrysler Town&Country 1996r. 3.8L + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Sty 12, 2010 7:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

żeby zdjąć skrzynię musisz odkrecic 3 z 4 poduszek, dlatego silnik trzeba podwiesić. ja podparłem go podnośnikiem o miskę
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Sty 12, 2010 19:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak jak napisał zybel silnik trzeba podeprzeć,do wymontowania potrzebny jest kanał.Trzeba wyjąć półosie ze skrzyni co wiąże się z demontażem kół i rozłączeniem na sworzniu dolnym po obydwu stronach auta.Rurę wydechową trzeba tylko odkręcać w przypadku auta z AWD.Oczywiście trzeba odkręcić blachę łączącą sanki przedniego zawieszenie (wydaje się że wyjdzie bez odkręcania ale napewno nie wyjdzie.)Potem śruby mocujące konwerter do koła zamachowego (konwerter wyciągamy razem ze skrzynią i tak też wkładamy)Nie pisze o pozostałych śrubach bo to wiadomo Very Happy

Jak kupiłeś skrzynie używaną to przd założeniem odkreć miskę i spuść olej,wymień filtr,a po założeniu skrzyni dopiero zalewaj olejem.Zobatrz co bedzie na dnie miski na magnesie,jeśli będzie bez opiłków możesz załozyć konwerter który kupiłeś z tą skrzynią.Jeśli miałeś uszkodzenie mechaniczne w skrzyni to napewno opiłki poszły do konwertera dlatego nie zakładałbym starego. Powinieneś jeszcze przepłukać chłodnice oleju świeżym olejem aby wypłukało opiłki.

Co do konwertera to nie są konieczne znaki ,trzeba sprawdzić czy nowy pasuje do otworów mocujących w kole zamachowym (podobno są dwa rozstawy śrub mocujących)
Przed założeniem konwertera na skrzynię zalej go do pełna olejem.

do wymiany wystarczy ci 5-6 litrów oleju
jeśli wtyczki by się różniły to poprzekładasz czujniki ze starej skrzyni.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Sty 12, 2010 19:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W instrukcji jest coś napisane o zaznaczeniu kredą pozycji konwertera. O co dokładnie chodzi?

jesli zakładasz stary to zaznacz sobie abyś nie szukał otworów na skręcenie konwertera z kołem zamachowym
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
mrseven
*
*


Dołączył: Feb 24, 2008
Posty: 65
Skąd: KonstantynĂłw Ĺ�Ăłdzki

PostWysłany: Sro Sty 13, 2010 17:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Konwerter w tym roczniku ma otwory niesymetrycznie,dlatego warto sobie zaznaczyć położenie.Różnica może być tyko w pinach pozycjonera/płaskie lub okrągłe/ w tedy trzeba zmienić pozycjoner.Warto również założyć klipy zabezpieczające sworzeń dyfra.Jeśli masz zamiar trzymać autko należałoby pomyśleć o wymianie konwertera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Sty 13, 2010 19:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mrseven napisał:
Konwerter w tym roczniku ma otwory niesymetrycznie,dlatego warto sobie zaznaczyć położenie

.Warto również założyć klipy zabezpieczające sworzeń dyfra.Jeśli masz zamiar trzymać autko należałoby pomyśleć o wymianie konwertera.


Zakłada konwerter od nowej skrzyni to co ma zaznaczać,trzeba najpierw przymierzyć czy pasuje do otworów koła zamachowego,a po założeniu skrzyni nie jest żadnym problemem przekręcić konwerterem żeby trafić na odpowiednie otwory.

Wg instrukcji serwisowej skrzynia w roczniku 99 ma już zabezpieczony sworzeń dyfra Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
CrooQ
*
*


Dołączył: Dec 17, 2007
Posty: 19
Skąd: Marcinkowice k /Wrocławia

PostWysłany: Wto Sty 26, 2010 22:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po trzecim wieczorze jestem juz prawie na finiszu wymontowania skrzyni (chyba Razz). Troche mi to zajmuje bo robie to pierwszy raz, dwa ze po pracy i niestety dziennie 2-3 godzinki. Niestety w demontazu troche przeszkadza mi LPG i Webasto.
Chcialem jeszcze zapytac czy wystarczy ze tylnia poduszke wykrece ze srodkowego mocowania czy musze odkrecic caly uchwyt ze skrzyni?? Tak jak juz wczesniej napisalem, kolo poduszki mam zamontowane Webasto a pod maska LPG i ni czorta nie moge dojsc zadnym kluczem zeby odkrecic te trzy sruby ktore trzymaja poduche przy skrzyni.
Aha jeszcze moze tak zapytam. Orientacyjnie na ile moge pozwolic sobie przy opuszcaniu silnika zeby w miare swobodnie operowac przy wyciaganiu skrzyni??
_________________
Chrysler Town&Country 1996r. 3.8L + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group