www.asu.pl :: Zobacz temat - voyager 3.8 98 kontrolka oleju. Jakie przyczyny.?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

voyager 3.8 98 kontrolka oleju. Jakie przyczyny.?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esperak
*
*


Dołączył: Mar 23, 2009
Posty: 13
Skąd: katowice

PostWysłany: Pią Maj 15, 2009 9:30    Temat postu: voyager 3.8 98 kontrolka oleju. Jakie przyczyny.? Odpowiedz z cytatem

Witam.

Mam od jakiegoś czasu( kolo 2 miesiecy) Vojka 3.8 98 rok i dzisiaj zauważyłem dziwny objaw podczas jazdy. jak obroty silnika schodzą poniżej 900obr. zapala sie kontrolka oleju i rozlega się gong alarmowy wystarczy lekko dodać gazu i kontrolka gaśnie objaw się powtarza przy każdym zatrzymaniu. Oczywiście sytuacja po rozgrzaniu silnika na zimnym OK.

Silnik pracuje cicho nic nie stuka. klawiatura cicha, poziom oleju odpowiedni.
Olej zalany zgodny z wytycznymi producenta 10W40 Mobil1. od wymiany samochodzik przejechał 4 tys km. wogole to przebieg jaki u mnie zrobił od zakupu.
Jakim olejem był zalany poprzednio nie mam pojęcia.
przebieg licznikowy 170kkm i raczej na tyle wygląda.

Może ktoś powie jakie proponowane przyczyny takiego stanu rzeczy.????

- za rzadki olej.?
- padający czujnik.?
- padające panewki?
- inny zonk?

jutro mam treskę 300km do zrobienia i troszkę sie martwię. Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Pią Maj 15, 2009 13:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Objaw wskazuje na niskie ciśnienie oleju. Ewentualnie czujnik się "kończy". Sprawdź ciśnienie sprężania i podłącz się do skanera - będziesz wiedział coś więcej.
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pią Maj 15, 2009 16:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odłącz złączkę od czujnika i sprawdz czy się zapala kontrolka.Możliwe zwarcie do masy w wiązce prowadzącej do BCM.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Maj 15, 2009 19:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niechcialbym byc zlym prorokiem ale byc moze poprzedni wlasciciel wiedzial o tych dolegliwosciach i wlal np. moto doktora..po wymianie oleju poprostu silnik wrocil do starej formy ;/
chociaz z drugiej strony 4kkm to duzo - zazwyczaj doktor wyplukuje sie po kilkuset km
PS.zawsze mozesz przejsc na gestszy olej np.20W50
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esperak
*
*


Dołączył: Mar 23, 2009
Posty: 13
Skąd: katowice

PostWysłany: Pią Maj 15, 2009 21:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no już wiem coś wieciej. zlałem satry olej (no super stary 3kkm) prezentował się jakby przejechał 30kkm. faktycznie pozbierał cały syf z silnika.
teraz zalałem 15W40 sytuacja puki co podoba jutro robię trasę zobaczymy co będzie po powrocie. Question

Pytanie czy zastosowanie oliwy 20W50 nie spowoduje problemów z smarowaniem na zimnym silniku np: klawiatury.???


Co do samej kontrolki to najniższe obroty to pogranicze zapalania sie kontrolki raz sie zapali raz tylko troszkę pomruga i jednak się nie zapali raczej zwarcie przewodów bym wykluczył.

pytanie kolejne jaki koszty zrobienia panewek zakładamy że góra jest ok i jej nie ruszamy. nie kopci nawet przy ostrym potraktowaniu oliwa tez nie ubywa wiec stawiam że silnik ok.
Jedynie co to pewnie paneweczki sie wyrobily i ich wymiana powinna załatwić temat tak obstawiam ale mechanikiem od amerykańców nie jestem wiec czekam na wasze opinie. Rolling Eyes

co do poprzedniego właściciela to był nim pewnie jakiś Szwajcar. bardziej obstawiałbym na pośrednika handlarzyne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Maj 15, 2009 21:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:

PS.zawsze mozesz przejsc na gestszy olej np.20W50


Nie polecam ,zwykle kończy sie to zatartą klawiaturą na tylnej głowicy

Trzeba sprawdzić rzeczywiste ciśnienie oleju wkrecając czujnik (manometr)w miejsce czujnika oleju.ciśnienia jakie powinny być są gdzieś na forum.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Maj 16, 2009 19:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Nie polecam ,zwykle koñczy sie to zatart± klawiatur± na tylnej g³owicy

no tu bym sie nie zgodzil! chyba ze mowimy o sytuacji gdy temperatura na zewnatrz wynosi -20st a klient zaraz po odpaleniu wciska gaz na maxa...podczas normalnej ludzkiej eksploatacji i w miare sprawnym ukladzie smarowania zatarcie mu nie grozi.

>pytanie kolejne jaki koszty zrobienia panewek zak³adamy ¿e góra jest ok

nie wiem jak w twojej okolicy(bo wiem ze ceny potrafia sie BARDZO roznic) ale ja jakies 4miesiace temu robilem panewki w rzedowej 4-ce i za szlif walu(4 korby+5 podpor) placilem 120zl+oczywiscie koszt panewek..sadze ze do V6 cena powinna oscylowac w okolicy 160-180zl. Do tego moze dojsc roztaczanie stopy korbowodu(jesli ja wystukalo) - ja placilem chyba 40zl za rozwiercanie+25zl za wywazenie+kalibracje 1szt korbowodu. no i oczywiscie jesli zajdzie koniecznosc naprawy korbowodu to nalezy doliczyc koszt uszczelki pod glowice..
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Maj 17, 2009 20:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esperak napisał:

Pytanie czy zastosowanie oliwy 20W50 nie spowoduje problemów z smarowaniem na zimnym silniku np: klawiatury.???

Nie lej tego oleju,będziesz miał problemy.Na mineralnym dużo osób ma problemy.Też mam zaniedbany silnik (przez wcześniejszego właściciela)jeżdzę na 15w40 i skrzepy oleju schodzą bardzo wolno mimo wymiany co około 5 tyś na nowy filtr i olej.
Sprawdzę za jakiś czas przepłukać silnik środkiem i zalać syntetycznym.

esperak napisał:
Co do samej kontrolki to najniższe obroty to pogranicze zapalania sie kontrolki raz sie zapali raz tylko troszkę pomruga i jednak się nie zapali raczej zwarcie przewodów bym wykluczył.

Fakt ,błąd z mojej strony troszkę żle zrozumiałem post.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kiss73
*
*


Dołączył: Jan 25, 2008
Posty: 89
Skąd: ŻARY

PostWysłany: Sro Cze 10, 2009 20:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wlasnie dzisiaj zauwazylem to samo -na wolnych obrotach kontrolka zaczela mi troche migac (przy rozgrzanym silniku)mam wlany Mobil 15/40.
Od czego zaczac?
Myslicie ze olej 10/40 zalatwi sprawe?-niewiem jaki byl wczesniej lany ale ja zrobilem na 15/40 okolo 5000 km.
Zobacze czujnik i cisnienie -ale myslicie ze mineral zrobil takie spustoszenia w silniku?
I jeszcze jedno:musze wymienic rolke prowadzaca (ta plastikowa) paska klinowego pompy-cos mi piszczy -wymienilem lozyska w alternatorze, lozyska w rolkach metalowych -pompe wody -paski i dalej mi popiskuje.
Doszedlem do wniosku ze to musi byc ta (plastykowa)rolka -ogladajac na internecie zdjecia widze ze ona jest gladka a umnie ma rowek z jednej strony (prawdopodobnie pasek "wyzlobil"sobie ten rowek i teraz nowy trze o boki)
I pytanie:
Jakie ta rolka ma wymiary?
W internecie podaja rozne wymiary a ja mam 70/29/(nieznam srodkowego wymiaru bo jeszcze ja nie zdemontowalem)ale i tak niezgadzaja sie wymiar srednicy.
Co o tym myslicie?
Voyek 98 TD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 8:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kup płukankę do silnika i lej syntetyk
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 14:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:
kup płukankę do silnika i lej syntetyk



kiss73 napisał:


Voyek 98 TD



Zauważ że kiss73 ma silnik VM (disel) Wink


Najpierw zmierz ciśnienie oleju manometrem (czasami czujniki szwankują)
Ciebie niedotyczy akcja z olejami Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
RafalP
*
*


Dołączył: Aug 14, 2007
Posty: 72

PostWysłany: Sob Cze 13, 2009 20:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie byłbym taki śmiały z tymi syntetykami do silników z przebiegami grubo przekraczającymi 200 - 300 tys. km. Teoria teorią a praktyka może wyglądać inaczej. Jeśli od początku autko jeździ na syntetyku to OK. Ale jeśli kupujemy autko ponad 200 tys. przebiegu i nie wiemy co było lane wcześniej to chyba lepiej nie szaleć. Ja też stoję teraz przed dylematem, bo nadszedł termin zmiany oleju i korcił mnie syntetyk 5W30 Valvoline. Jednak opinie kilku mechaników były takie same, jak chce mieć plamy oleju po swoim samochodzie na parkingach i robić remont silnika to przejście na 5W30 jest bardzo dobrym wyjściem. 10W40 półsyntetyk jest dobrym olejem dla naszych silników i jednak przy takim zostanę. W ASU również dano mi do zrozumienia abym nie kombinował.
_________________
Pozdrawiam,
Rafa�
-----------------------------------------------------------
Chrysler Voyager 3.3 V6 '96 + sekwencja BRC
Fiat Coupe 2.0 16V plus '96 + sekwencja BRC
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Cze 14, 2009 8:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widzę że są dwie opinie odnośnie odpowiedniego doboru oleju do Voyków. Na ASU panuje opinia że półsyntetyk 10w40 i nic ponad to a na tajemnicevoyagerow tylko syntetyk 5w30 lub 10w30 i nic poniżej tego.

Ja po przeczytaniu kilkuset postów ludzi którzy mają ten sam silnik co ja skłaniam się ku przejściu na syntetyk poprzedzony płukanką.
Silnik jak na ta chwile mam suchy, żadnych wycieków a kontrolka oleju na zimnym gaśnie w momencie kiedy silnik zaskoczy a na rozgrzanym na ułamek sekundy przed zaskoczeniem silnika, więc chyba ciśnienia oleju są OK.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kiss73
*
*


Dołączył: Jan 25, 2008
Posty: 89
Skąd: ŻARY

PostWysłany: Nie Cze 14, 2009 9:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zalalem olej 10W40 zobaczymy co bedzie sie dzialo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RafalP
*
*


Dołączył: Aug 14, 2007
Posty: 72

PostWysłany: Nie Cze 14, 2009 9:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
Silnik jak na ta chwile mam suchy, żadnych wycieków a kontrolka oleju na zimnym gaśnie w momencie kiedy silnik zaskoczy a na rozgrzanym na ułamek sekundy przed zaskoczeniem silnika, więc chyba ciśnienia oleju są OK.


Ja też nie mam żadnych wycieków, kontrolka gaśnie tuż po odpaleniu silnika. Zmiana oleju to Twoja decyzja, daj znać jakie są tego efekty, poczekam na Twoją relację i może przy następnej zmianie przejdę na 5W30 jeśli będzie u Ciebie wszystko OK. Teraz dalej zalewam 10W40 Valvoline.
_________________
Pozdrawiam,
Rafa�
-----------------------------------------------------------
Chrysler Voyager 3.3 V6 '96 + sekwencja BRC
Fiat Coupe 2.0 16V plus '96 + sekwencja BRC
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Cze 14, 2009 10:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja znam juz pare osób, które obaliło ten mit .ze z minerału na synteze nie wolno Smile , sam wlałem do swojego silnika 340tys syntetyk , wcześniej minerał i wszystko ok , zero wycieków (choć na rozrządzie wymieniałem simeringi...) ale to w 3,0 tam nie ma problemu z tylnymi głowicami jak w 3,3 i 3,8
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
christo
*
*


Dołączył: Jun 10, 2009
Posty: 16

PostWysłany: Nie Cze 14, 2009 13:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i ja stoję przed tym dylematem...mam zalany minerał mobile super m, silnik suchy, klawiatura czysta i się mocno zastanawiam nad syntetykiem valvoline.
W innym samochodzie MB190E z 91 też miałem minerał i zalałem syntetykiem. Silnik jak był suchy tak jest no ale i za dużo nim nie nabiłem kilometrów.

Dodge Grand Caravan SE
3.3L V6 MPI'98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Cze 14, 2009 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Ja po przeczytaniu kilkuset postów ludzi którzy mają ten sam silnik co ja >skłaniam się ku przejściu na syntetyk poprzedzony płukanką.

ze tak zapytam : skoro syntetyk ma takie wrecz cudowne wlasciwosci myjace to po co poprzedzac wymiane z minerala na syntetyk jakas plukanka??

>wcze¶niej minera³ i wszystko ok , zero wycieków (choæ na rozrz±dzie >wymienia³em simeringi...)

gazws ale simeringi to kawalek gumy ktora pracuje raczej w niekorzytnych warunkach(temperatura/olej) i to sie poprostu zuzywa i raczej nie mozna tego laczyc z przejsciem mineral/syntetyk tylko raczej ze staroscia i normalnym zuzyciem Smile
Nikogo nie chce namawiac na zmiany (tu niech sie spece od marketingu wykarzą Smile ale w99,9% mozna dosc latwo stwierdzic czy silnik mamy zasyfiony czy nie...wystarczy odkrecic dekiel zaworow i jesli tam jest czysto to i caly silnik bedzie czysty(dekiel to najzimniejsze miejsce i tam sie odasza najwiecej nagaru/szlamu). jesli wiec tam nie ma syfu, to i w reszczie silnika jest czysto=>syntetyk nie ma czego wyplukac, wiec smialo mozna na niego przejsc. ale mowie tylko o rodzaju oleju (synt/mienral) a nie o zmiane lepkosci..bo to ze silnik chodzil dobrze na mineralu 20W50 nie oznacza ze sie nie rozkraczy po przejsciu na syntetyk 0W30 - bo to jest glowny blad jaki ludzie popelniaja przy wymianie! do starego konstrukcyjnie i zuzytego eksploatacja silnika leja olej zadki jak do nowego bolidu kubicy:-)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Cze 27, 2009 15:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Płukanka jest zalecana do silników z bardzo zanieczyszczonym układem smarowania.Syntetyk ma kilka procent środków czyszczących więc mogą zanieczyszczenia zejść po trzech wymianach oleju.Po środku do płukania po jednej wymianie starego -do którego dolewamy oczywiście.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Cze 27, 2009 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>P³ukanka jest zalecana do silników z bardzo zanieczyszczonym uk³adem >smarowania.Syntetyk ma kilka procent ¶rodków czyszcz±cych wiêc mog± >zanieczyszczenia zej¶æ po trzech wymianach oleju.Po ¶rodku do p³ukania >po jednej wymianie starego -do którego dolewamy oczywi¶cie.

No i kolega Lift obrocil "moj" swiat w perzyne Smile skoro do mocno zabrudzonych silnikow zaleca sie plukanke ktora wszystko wypluka to o co cala wojna w syntetyki ze wyplukuja i rozszelniaja?? bo czegos tu nie rozumiem?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group