www.asu.pl :: Zobacz temat - jakie sworznie i koncówki??
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jakie sworznie i koncówki??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
kubekczewa
*
*


Dołączył: Oct 23, 2008
Posty: 70
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Nie Cze 07, 2009 23:44    Temat postu: jakie sworznie i koncówki?? Odpowiedz z cytatem

Witam szanowne grono.
Moje sworznie wytrzymały 8 tys.km a koncówki 15 tys.km i teraz pytanie czy to standard na polskich autostradach Laughing czy też ich jakosc byla taka-sobie??? nie jezdze po polach ale głownie na DK-1. Napiszcie prosze ile u was te elementy wytrzymuja i jakiej firmy uzywacie? musze cos wybrac so konca tygodnia , moze byc drozsze bo i tak zaoszczedze czas i pieniadze na naprawach. Dodam tylko ze autko śmiga bez wiekszych obciążeń i raczej uważam na dziury
_________________
DODGE GRAND CARAVAN 3,8 LPG 05r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Wrz 15, 2009 14:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podłączę się pod temat.
Muszę u siebie wymienić sworzeń wahacza i też spytam jaki założyć.
Wiem, że jak ściągnę koło, to będę miał do niego dobre dojście, ale czy domowym sposobem go wymienię, czy jednak będę musiał zdjąć cały wahacz celem jego wymiany.
Ten sworzeń jest przykręcany czy wciskany ?
A jeśli tak to pewnie będę musiał zawitać do warsztatu Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Wrz 15, 2009 15:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poszukajcie na forum już był ten temat wałkowany.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Wrz 15, 2009 15:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znalazłem że najlepsze to "spicery" lub "moog-i".
Wymiana obędzie się chyba bez prasy... czy się mylę?
Niestety nie znalazłem nic o sposobie de i montażu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Wrz 15, 2009 17:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

potwierdzam. chinskie podrobki wytrzymywaly u mnie kilka kkm. teraz mam niebieskie spicery i juz dlugo jest spoko.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Wrz 15, 2009 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I na te "spicery" się zdecyduję.
Dzięki esdarek.
A może ktoś wie ile "zachodu" jest z ich wymianą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 4:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Te sworznie sa wciskane. przy odrobinie wysilku i cierpliwosci mozna to zrobic samemu,pod warunkiem ze zdobedziesz taki narzedz. Wszystko mozna zrobic "na samochodzie" nie zdejmujac nawet kolumny ani wahacza.Wystarczy odpiac sworzen na dole.Wiem,ze to jest bardzo ciezko,ale jak dysponujesz dwoma lewarkami hydraulicznymi i mocnymi kluczami nasadowymi minimum 1/2 cala kwadrat to dasz rade. """""""""Na tym linku jest pokazane jak wyglada ten narzedz do wyjmowania i wciskania sworzni. Twoje auto ma troche inne zawieszenie,ale metoda demontazu jest podobna.... SPICERy nie sa zle! Powodzenia! http://www.ehow.com/video_4401498_press-out-trucks-lower-ball.html Tak wyglada: http://www.harborfreight.com/cpi/ctaf/Displayitem.taf?itemnumber=38335 """"""""""Na tej stronie z filmem nizej sa inne filmy m.inn.jak sie zaklada nowy sworzen.Mozesz powiekszyc na caly ekran klick "Enlarge"."""""""""Pamietaj,przy pracy twoj niezbedny przyjaciel to WD 40!"""""""""Aha,jeszcze dodam ze trzeba by miec takie sciagadelka do koncowek http://www.harborfreight.com/cpi/ctaf/Displayitem.taf?itemnumber=66686 albo chociaz takie widelki http://www.harborfreight.com/cpi/ctaf/Displayitem.taf?itemnumber=38649 ''''''''''''''' http://www.harborfreight.com/cpi/ctaf/Displayitem.taf?itemnumber=1752
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 7:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widzę ,że kolega MarkSewen jest świetnie zorientowany i to nazywa się doświadczenie.Poemat zasługuje na 6+.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 11:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven instrukcja pierwsza klasa Very Happy

Tylko trzeba pamiętać o zawleczkach czy innych zabezpieczeniach, żeby nie było później kłopotu.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Wrz 18, 2009 9:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki chłopaki... Very Happy Co ja bym bez was zrobił Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Jarek1
*
*


Dołączył: May 22, 2007
Posty: 48
Skąd: Kartuzy

PostWysłany: Wto Paź 06, 2009 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A które z tych sworzni są lepsze, bo tak muszę kupić a są i jedne i drugie w bardzo podobnej cenie. Bo jak ostatnio wymieniłem na jakieś "skosnookie" to już się rozpadły. Dlatego wolałbym założyć dobre i mieć to z głowy...
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Paź 08, 2009 3:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Produkty MOOG to jedne z lepszych i bardzo wytrzymalych . Srednio dolne sworznie (lower ball joints) tej firmy wytrzymuja przebieg 40 - 60 tys.mil po drogach na Florydzie gdzie nie ma zimy. Ale SPICERy tez im wcale nie ustepuja.Praktycznie jedyny powod uszkodzenia to przez sparciale i popekane od temperatury oslonki gumowe (taki klimat!). Jezeli roznica w cenie nie jest duza to polecam wybrac Moogi. """"Ostatnio wymienialem w jednym ze swych aut komplet - gorne i dolne - byly firmowe Motorcraft i wytrzymaly 102 tys.mil.W drugim aucie natomiast niestety po 55 tys juz gumy popekaly i za rok musialem wymienic.(auto zrobilo jeszcze 15 tys.zanim powstal luz). """"""Mysle ze: " na polskie drogi najlepsze moogi " ..albo SPICERy - ale pod warunkiem ze bedzie sie regularnie w/g instrukcji robic "smarowanie" podwozia. http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=203205 """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" http://www.spicerchassis.com/wps/wcm/connect/76bfd68046c6f817bc1fbe66d05ee771/balljointshowdown.pdf?MOD=AJPERES """""zapoznaj sie z opisem i sam zdecyduj ktore lepsze.Oba wykonane wg nowoczesnej technologi z wieloma patentami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Paź 08, 2009 11:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja osobiście jak Mark też polecam Moogi
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Lis 16, 2009 19:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak blisko tematu.
Kilka dni temu zaczęło mi pukać z prawej strony i od razu postawiłem na łącznik stabilizatora.Szlag mnie trafił, bo nie dawno go wymieniałem, a tu znowu nap...la.
Za niecałe 2 tygodnie muszę robić przegląd auta, to podjechałem na stację diagnostyczną żeby sprawdzić czy coś jeszcze może wylezie.
Diagnosta posprawdzał i okazało się, że po ok.10tys.km poluzował się... właśnie łącznik stabilizatora Shocked
Ponad 20 lat jeżdżę samochodami i pierwszy raz w życiu coś takiego mi się zdarzyło.
Przednie zawieszenie na ogół zawsze sam naprawiam, ale coś takiego Shocked
Na szczęście obyło się bez kosztów, ale 20 dyszki jestem w plecy za robotę którą sam mogłem zrobić.
Nadgorliwość zawsze jest gorsza od faszyzmu Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group