www.asu.pl :: Zobacz temat - Vision...lpg OK,a problem z benzyną...
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Vision...lpg OK,a problem z benzyną...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
chevy71
*
*


Dołączył: Jan 03, 2009
Posty: 150
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie Cze 07, 2009 0:02    Temat postu: Vision...lpg OK,a problem z benzyną... Odpowiedz z cytatem

Coś nie mogę znaleść identycznego przypadku Confused więc piszę.Dziś postanowiłem przejachać się na benzynie po dwutygodniowej jeżdzie na lpg,i odniosłem wrażenie że auto zapomniało jak się na tym jeżdzi Exclamation .Jadąc 50km/h po zdjeciu nogi z gazu obroty powinny spasć do mniej więcej 1100rpm,a tu falowanie między 1200-1500rpm,czasem spadnie do "normalnego poziomu"ale przeważnie skacze,kiedy nogę trzymam na gazie jest ok,no i do tego przy zjechaniu z ronda jakieś 30km/h 1000rpm zgasł,po odpaleniu jedzie dalej lecz falowanie występuje co jakiś czas,w sumie zrobiłem ok. 20km.i objaw falowania pojawiał się do końca,choć już nie gasł Smile dodam że podobny przypadek miałem już wcześniej po odłączeniu lpg i krótkiej jeżdzie na pb 95 również zgasł,przy niskiej prędkości i obrotach,tyle że wtedy przycisnąłem go trochę przez dłuższą chwilę i wszystko wróciło do normy Laughing
Czy jest możliwe że w jakiś sposób próbował się zaadaptować do benzyny Question czy taka przerwa(tylko 2 tygodnie) mogła mieć mieć wpływ na tego rodzaju zachowanie sie auta?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Cze 07, 2009 0:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz źle wyregulowany gaz Wink odłącz aku na chwilę i wszystko wróci do normy.

Objaw taki jak piszesz występuje przy źle wyregulowanyej instalacji gazowej.Np. przy zbyt bogatej mieszance gazowej ,komp auta chcąc skorygować mieszankę (nie wie że jeżdzi na gazie) skraca czasy wtrysków.jeśli dzieje się to przez dłuższy czas wtedy zapamiętuje to jako ustawienia ,które w momencie pracy na benzynie w rzeczywistości powodują ubogą mieszankę i nierówną prace silnika do czasu aż komp zapamięta nowe ustawienia z jazdy na benzynie,Analogicznie jest gdy na gazie jest ubogo ,wtedy komp wydłuża czsy ,w efekcie powodując zalewanie silnika.

Myśle że dość jasno ci to wytłumaczyłem Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
chevy71
*
*


Dołączył: Jan 03, 2009
Posty: 150
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie Cze 07, 2009 14:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odłączyłem akumulator,po podłączeniu z powrotem przejechałem się na benzynie i jechał bez żadnego falowania obrotów,do zgaszenia silnika.Po uruchomieniu ponownym auta,falowanie na benzynie powróciło tyle że teraz przy ok 50km/h obroty wahają się między 900 a 1100rpm,troche za niskie Confused zatrzymałem się przełączyłem na lpg i tu też miał małe problemy z adaptacją,troche się mulił,choć obroty trzymał w normie,może potrzebował więcej czasu Rolling Eyes.
Zaczyna mnie to wkurząć Evil or Very Mad miałem ochotę pozbyć się tej instalacji,nie jest najlepsza tak mi powiedział gazownik mimo że jest całkiem nowa 1,5 roku(stag 300/6 układ elektroniczny,reszta tomasetto,reduktor KME Silver),no i gość od gazu mówił że nie ma potrzeby jeżdżenia na benzynie wtryskom nic nie będzie,no ale ja dla komfortu psychicznego co jakis czas chciałbym trochę pojeżdzic,(co będzie kiedy naprawdę stanieje bezołowiowa 95)tylko że za każdym razem będę musiał jeżdzić chyba na regulacje Evil or Very Mad z gazu na benzyne i z benzyny na gaz Exclamation Evil or Very Mad Exclamation Evil or Very Mad
Dziwi mnie to trochę bo gość siedzi często w amerykańskich autkach,już nie chcę aby trzeci gazownik grzebał w tym temacie Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Cze 07, 2009 19:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stag 300 + silver i jeszcze wtryski waltek to bardzo dobra instalka w przystępnej cenie,oczywiście gdy jest prawidłowo zamontowana i wyregulowana,nie wiem dlaczego twój gazownik twierdzi inaczej Confused Jeśli będzie dobrze wyregulowana to nie będzie problemów przy przełanczaniu na benzyne. poprostu auto musi chodzić jednakowo czy to na Pb czy gazie chociaż byś przełanczał tam i spowrotem.
Ja mam Omegasa i on też sam się super nie ustawi Very Happy choć podobno to instalka z górnej półki. Też miałem podobne objawy do czasu gdy ją prawidłowo nie wyregulowałem Wink
Jeśli twój gazownik sobie nie radzi ze Stagiem to poszukaj innego Wink który zrobi ci to prawidłowo.
Co do ustawień to ECU przeważnie kończy zapisywanie ustawień jeśli włączą się wentylatory. Może dla prawidłowych ustawień u ciebie potrzeba dłuższego czasu.Pojeździj trochę więcej na Pb powinno się ustawić.
Nie trzeba specjalnie jeździć na benzynie ,w momencie zapalania zawsze odpala na Pb a dopiero po dłuższej chwili przełancza się na gaz i to wystarczy by wtryski benzynowe utrzymywane były w dobrej kondycji.No chyba że robisz bardzo długie trasy wtedy chwilowe przejechanie na Pb nie zaszkodzi Wink

Większość gazowników po montażu zaraz robi mapę wtrysku gazu,kiedy to w czasie montażu akumlator był odłanczany i i ustawienia ECU zresetowane .Powinno się pojeździć trochę na benzynie żeby ECU złapał prawidłowe ustawienia i dopiero wtedy robić mapę.
Z braku czasu i pogoni za kasą tego nie robią i pózniej są takie efekty Confused
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Cze 07, 2009 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tam dosc dobrze wgryzlem sie w ECU visiona i na 99,9% komp nie robi zadnej adaptacji! ma wgrane swoje mapy i tylko z nich korzysta.
A co do problemow Chevyego to ja bym sie przyjrzal ukladowi zasilania paliwem m.in:
- filtr paliwa
- cisnienie na listwie(pewnie tu lezy problem)
- silniczek krokowy(nie dziala lub odlew do ktorego jest mocowany ma pozatykane kanaly nagarem)
-zabrudzenie przepustnic (uwaga przepustnice brudza sie od wewnatrz wiec zeby sprawdzic trzeba je otworzyc i paluchem wymacac!! maja byc czyste jak lustro!)
- sparciale i nieszczelne wezyki podcisnienia.

najpierw to sprawdz bo twoje problemy leza gdzies tutaj! a pozatym nic to nie kosztuje(nie liczac zatartej krokowki i wymiany filtra paliwa(pasuje z poloneza:-)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
chevy71
*
*


Dołączył: Jan 03, 2009
Posty: 150
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie Cze 07, 2009 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mogę jeszcze dodać że jeżdżę na lpg o niedługiego czasu,miałem problem z bujaniem na wolnych obrotach,i do tego podczas jazdy przyspieszając dostawał jakiś drgawek,okazało się że dwa wtryskiwacze żle pracowały i mapa rozjechana.Oddalem w końcu auto i po zrobieniu problem ustąpił,i tak jest do dzis oprócz tego nowego Confused o którym piszę.

Co do porad Marcysia to cały układ paliwowy był nie dawno sprawdzany,ciśnienie,cały zapłon i jeszcze trochę,i tu była wręcz rewelacja,choć kiedyś 2 lub 3 razy miałem objawy zapychającego się filtra paliwa,na samym początku to się zapchał całkowicie(grudzień zeszłego roku)więc wymieniłem go,i na tym nowym tez wystąpiły objawy,auto jechało jak stary diesel od czasu do czasu przyspieszając,pojechałem do mechanika i na postoju przycisnął gazu raz,drugi,trzeci i sam się przeczyścił.Może bardziej bak jakis szlam albo coś takiego tam jest,ale to raczej nie może być przyczyną takiego falowania.
Myślę że bardziej regulacja tak jak napisał Wmarek,pogadam jeszcze z gazownikiem,o tym problemie.
A co do instalacji to on patrzy na nią po prostu z przymrużeniem oka,gdyż zakłada same z górnej półki Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Cze 08, 2009 5:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ale w visionie jedyne co moze miec instalka LPG do Pb to to ze jest podlaczona szeregowo z wtryskami Pb i tu moze powodowac jakies problemy - sproboj odpiac instalke i polaczyc sie fabrycznie z wtryskami Pb - moze emulator wtryskow padl?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
chevy71
*
*


Dołączył: Jan 03, 2009
Posty: 150
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon Cze 08, 2009 13:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No więc pogadałem z gazownikiem i powiedział że problem musi leżeć po stronie benzyny,twierdzi też że z instalacji wycisnął co się da aby chodziła jak najlepiej,choć czasem ma "podrygi"typu ruszam z pod świateł,wcisnę od razu trochę mocniej pedał gazu,i jest tak jakby spóżniał się z dostawą paliwa,po prostu brak natychmiastowej reakcji na wciśnięty gaz,ale on mówi że taka instalacja,poza tym jest ok.

Pogadałem też ze swoim mechanikiem który zajmuje się tylko silnikiem i poradził mi aby jeszcze raz sprawdzić układ paliwa,i co ciekawe kiedy wracając od niego odpaliłem auto,ruszam,chwile jedzie powoli na benzynie i czuje jak się dławi takie poszarpywanie i zgasł,odpalam ponownie przyciskam troche mocniej gazu,załącza sie lpg i jest ok.Pewnie znowu pojadę podepną go do kompa,zapłacę troooche i usłyszę po raz kolejny że wszystko jest ok. Evil or Very Mad

Dodam jeszcze że kiedy odebrałem auto od gazownika o którym mowa to po tej regulacji mapy,wtrysków,zaczęły sie problemy z jazdą na benzynie trochę tak jakby wyregulował lpg kosztem bezołowiowej,chociaż nie wiem czy to możliwe Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Cze 08, 2009 16:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chevy71 napisał:
No więc pogadałem z gazownikiem i powiedział że problem musi leżeć po stronie benzyny,twierdzi też że z instalacji wycisnął co się da aby chodziła jak najlepiej,

ale on mówi że taka instalacja


Dodam jeszcze że kiedy odebrałem auto od gazownika o którym mowa to po tej regulacji mapy,wtrysków,zaczęły sie problemy z jazdą na benzynie trochę tak jakby wyregulował lpg kosztem bezołowiowej,chociaż nie wiem czy to możliwe Rolling Eyes


Stara śpiewka jak sobie nie daje rady Very Happy co prawda żeby wyregulować prawidłowo instalację gazową musi byś auto sprawne na benzynie w 100%
a gazownik nie miał z niej wyciskać tylko ją wyregulować Wink
Myśle że nabmiernie wzbogacił mapę i przez to efekty pracy na benzynie które zaobserwowałeś po jego regulacji,a to potwierdzało by fakt że jednak ECU robi korekty wbrew twierdzeniu Marcysia Wink Ja nie znam wcale kompa visiona ,ale swoje stwierdzenia opieram na doświadczeniach z innymi markami wyposażonymi w wtrysk wielopunktowy gdzie komputery robią korekty bo na tej podstawie dopasowują się do stanu silnika,brudnego filtra,złej jakości paliwa itp.Zresztą jeśli po resecie jest dobrze to tak właśnie jest Very Happy
Rozjechane mapy benzyny i gazu o których mówił gazownik to nic innego jak właśnie te korekty które robi ECU

Zresetuj jeszcze raz i niezałanczaj gazu,pojeździj na benzynie ,spróbuj doprowadzić auto do sprawności na benzynie (czyszczenie i tp jak radził mechanik)potem pojedz do gazownika niech sprawdzi jak chodzi na benzynie i wtedy niech wyreguluje gaz Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Cze 08, 2009 19:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Pewnie znowu pojadê podepn± go do kompa,zap³acê troooche i us³yszê po >raz kolejny ¿e wszystko jest ok

ale gdzie chcesz go podlanczac? zaden skan na kompie ci nie powie czy filtr paliwa jest zapchany(moze masz syf w baku i nowy filtr juz sie zapchal?), zaden scan ci tez nie powie ze krokowka jest zatarta, lub ze ma zgieta oglice, no i zaden scan ci nei wykryje ze przepustnice masz brudne lub rozsynchronizowane.

>Ja nie znam wcale kompa visiona ,ale swoje stwierdzenia opieram na >do¶wiadczeniach z innymi markami wyposa¿onymi w wtrysk wielopunktowy

no jak chcesz to ci podelse moj spalony komp ktorego naprawiam Smile ma ona wgrana swoja mape do jednego prostego scalaka/procesora, sam komp jest z lat wczesno 90 lub nawet konca 80, a wtedy nie bylo jeszcze ogolno dostepnych pamieci. dziala na zasadzie wgranej przez producenta mapy podstawowej, ktora sobie sam interpoluje do obecnych warunkow jazdy ale na 100% nic nie zapamietuje na stale.
Jesli Chevy sprawdzi instalacje Pb i nadal bedzie kiepsko to ja bym sie jeszcze przyjrzal polaczeniom kompa LPG z instalacja wtryskow Pb bo byc moze tu lezy problem?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
chevy71
*
*


Dołączył: Jan 03, 2009
Posty: 150
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon Cze 08, 2009 22:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marcys wiem że wszystkiego nie sprawdzą na kompie,po prostu napisałem tak,tylko dlatego że ostatnim razem kiedy gazownik zanim przystapił do regulacji kazał mi najpierw pojechać do mechanika aby sprawdzili cały zapłon(cewki,kable,świece itd.)bo jego zdaniem silnik nie pracuje idealnie i po przeglądzie,powiedzieli że jest ok,wcześniej pojechałem też z czymś do sprawdzenia (juz nie pamiętam)i też było wporządku,no ale pałcić trzeba,dlatego trochę się wściekam Evil or Very Mad

Dowiedziałem sie od sprzedawcy u którego czasem kupuje części do autka,że jest w okolicach Szczecina gazownik,do którego jeżdżą wszyscy z duzymi silnikami gdzie inni nie dali sobie rady,może jeszcze tu będzie nadzieja.

Ale spróbuje tak jak napisał wmarek,pojeżdże troche na benzynie zobaczę jak będzie dalej reagował.
Choć kiedy wyjeżdżam z garażu na wstecznym jest ok,ruszam do przodu,nie za szybko,ale też sie nie wlokę 1,2,3,4 jedzie płynnie,jadę w sumie 1-2minuty,do załączenia się lpg.Tak więc każdorazowe odpalenie i chwilowa jazda na pb95,nie objawia sie jakimiś problemami,jedynie przy kilku km/h ,wtedy szarpie,dławi,się no i czasem zgaśnie,i przy całkowitym odłączeniu lpg i dłuższej jeżdzie na pb występują te kłopoty z falowaniem

Aha i powiedział mi jeszcze że nie zna dokładnie tej instalacji Shocked jak mam to rozumieć Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Question


Ostatnio zmieniony przez chevy71 dnia Czw Cze 11, 2009 22:07, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Cze 09, 2009 5:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>nie objawia sie jakimi¶ problemami,jedynie przy kilku km/h ,wtedy >szarpie,d³awi,siê no i czasem zga¶nie

to moze oznaczac ze np. razem z Pb podaje LPG (dopuki silnik jest zimny bogata dawka jest ok, ale po zagrzaniu zaczyanaj sie cyrki)
moze tez oznaczac ze masz np. zatkane odpowietrzenie baku..moga byc wreszcie cieknace wtryski (sa uszcelniane oringmi i moze tu przecieka
?) sprobuje albo odlaczyc gaz, albo wyjezdzic go do 0 i wtedy pojezdzic na Pb
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
chevy71
*
*


Dołączył: Jan 03, 2009
Posty: 150
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sro Cze 10, 2009 0:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeszcze tego gazu zostało dobre pół butli,benzyny nieco mniej Smile
Marcys powiedz mi jak jest u Ciebie ze spalaniem gazu, (jako jeden z nielicznych posiadaczy Visiona)np.miasto.
Czy sugerować się chociaż trochę tym co pokazuje komputer.Np.jadąc na pb95 na tempomacie przy prędkości 70-80km/h chwilowe spalanie mam w granicach 30-35mpg ( 7 litrów),a jadąc na lpg 20-25mpg.Moje średnie na pb95 miasto ok.15l. a jeżdżąc ciągle na lpg ok.19l według wskazań kompa,ale i tak wychodzi trochę mniej spalanego gazu,kiedy przeliczę ilość zużytych litrów do przejechanej trasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Cze 10, 2009 5:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie jest tak ze jesli ustawie gaz poprzez sama autokalibracje to spalanie gazu mam niemal identyczne jak Pb, z tym ze auto jest troche mulowate...jak ustawie go recznie to spalanie gazu mam jakies 1,5-2 litry wiecej niz Pb ale nie ma roznicy w mocy, z tym ze wraz ze zmiana pory roku(temperatury) musze wgrywac swoja mape "zimowa, wiosenna,letnia" Smile bo auto wariuje Smile w kazdym razie jesli mam wgrana mape to na pelnym baku 73lLPG robie jakies 430-460km mieszanej(przy czym co dzien do pracy 2-3km). srednie spalanie na kompie wychodzi mi jakies 13,4 przy czym wraz ze wzrostem przebiegu ciagle spada Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Cze 10, 2009 15:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
u mnie jest tak ze jesli ustawie gaz poprzez sama autokalibracje to spalanie gazu mam niemal identyczne jak Pb, z tym ze auto jest troche mulowate...jak ustawie go recznie to spalanie gazu mam jakies 1,5-2 litry wiecej niz Pb ale nie ma roznicy w mocy, z tym ze wraz ze zmiana pory roku(temperatury) musze wgrywac swoja mape "zimowa, wiosenna,letnia" Smile bo auto wariuje Smile


Drąże temat samoadaptacji Very Happy

Te dane co podajesz to wskazania na komputerze pokładowym Question
1,5 -2 litry więcej niż na Pb ,to chodzi ci o rzeczywiste zużycie gazu w stosunku do wskazań komputera Question
Z czego (skąd bierze sygnał) komputer oblicza zużycie paliwa Question
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 8:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Te dane co podajesz to wskazania na komputerze pok³adowym Question
>1,5 -2 litry wiêcej ni¿ na Pb

to rzeczywiste dane brane z rownania ilosc zatankowanego gazu(od zera do full zbiornika), dzielone przez ilosc przejechanych km. u mnie do zbiornika wchodzi 73lLPG +/-0,5. test robiony na dystansie parunastu kkm, tankowanie na jednym dystrybutorze wiec mozna przyjac duza powtarzalnosc Smile

>Z czego (sk±d bierze sygna³) komputer oblicza zu¿ycie paliwa

komp w visionie wskazania bierze z mapy/predkosci/zapietego biegu...nie ma bezposredniego pomiaru! Sam odczyt spalania jest robiony na podstawie jakiegos tam algorytmu obliczen z biezacych parametrow jazdy, ale porownujac go z realem to dosc dokladne wskazania (u mnie to wychodzi max +/-0,5l/100km)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 12:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w voyagerze komp pokładowy bierze odczyt z długości czasu wtrysku (tzn.czasu otwarcia wtryskiwaczy = ilości wtryskiwanego paliwa)
Na lpg odczyt jest taki sam bo jest emulacja wtryskiwaczy.
Sam napisałeś że jeśli ustawisz mapę wtrysku gazu z adaptacji,zużycie gazu masz takie same jak na benzynie ,czyli mapa gazowa jest zgodna z benzynową i ECU nie robi większych korekt które wpływały by na rzeczywiste zużycie gazu,w takim przypadku wskazania kompa pokładowego będą się pokrywały z rzeczywistym zużyciem gazu.

Gdy wzbogacisz mapę,(dłuszsze czasy wtrysku,bogatsza mieszanka, tak
jak piszesz że wtedy lepiej chodzi) ,i korekty wprowadzane przez ECU przekrocza dopuszczalną wartość (będzie wtedy skracał czasy wtrysku benzyny,nie wiedząc że pracuje na gazie) to automatycznie wskazania komputera pokładowego będą niższe niż rzeczywiste zużycie gazu .

tak jak napisałes jeśli mapa jest zgodna z benzynową ,auto jest mułowate, jeśli ją wzbogacimy (trzeba wyczuć ile,bo jak przesadzimy to zaczynają się problemy ,takie jak opisane w tym poście)auto będzie chodzić lepiej ,a wskazania zużycia paliwa(gazu) kompa pokładowego nie powinny powinny różnić się znacznie od zużycia rzeczywistego.U mnie jest to 0,5-1l/100km.

Takie same objawy jak opisujesz zauważyłem w moim aucie przy testach z strojeniem instalki i wpływ niedostroienia na wskazania kompa pokł.więc dalej potrzymuje teze że jednak ten wasz komp robi korekty Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 13:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chevy71 napisał:

Czy sugerować się chociaż trochę tym co pokazuje komputer.Np.jadąc na pb95 na tempomacie przy prędkości 70-80km/h chwilowe spalanie mam w granicach 30-35mpg ( 7 litrów),a jadąc na lpg 20-25mpg.Moje średnie na pb95 miasto ok.15l. a jeżdżąc ciągle na lpg ok.19l według wskazań kompa,ale i tak wychodzi trochę mniej spalanego gazu,kiedy przeliczę ilość zużytych litrów do przejechanej trasy.


to wskazuje mieszanka gazowa jest za uboga (wtedy komp wydłuża czasy wtrysku paliwa i zliczając zużycie wychodzi więcej niż rzeczywiśćie)może być to spowodowane złą mapą wtrysku,niewydolnością reduktora (duży spadek ciśnienia przy naciśnieciu gazu),przycinającymi się wtryskiwaczami,uszkodzonym mapsensorem, zakładjąc że instalka była prawidłowo zamontowana
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 14:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Gdy wzbogacisz mapę,(dłuszsze czasy wtrysku,bogatsza mieszanka, tak
.jak piszesz że wtedy lepiej chodzi) ,i korekty wprowadzane przez ECU >przekrocza dopuszczalną wartość (będzie wtedy skracał czasy wtrysku >benzyny,nie wiedząc że pracuje na gazie) to automatycznie wskazania >komputera pokładowego będą niższe niż rzeczywiste zużycie gazu .

no niby tak ale jest tu kilka rzeczy o ktorych nie mozna zapominac :
- instalka LPG jest tylko nakladka na instalacje PB i jej praca z grubsza rzecz biorac wyglada tak ze LPG jest wpieta w szereg z wtryskami PB- stad bierze czasy wtryskow, ktore(poprzez autokalibracje i kalibracje) wydluza wprowadzajac poprawke (kilka-kilkanascie %),
dodatkowo emulując prace wtryskow zeby ECU PB nie wariowalo....
W kazdym razie robiac swoja mape wtryskow LPG zmieniamy tak defakto czas wtrysku tylko wtrsykiwaczy LPG, a emulator emuluje sobie standardowe wartosci przyjete podczas autokalibracji- do pracy emulatora nie mamy przeciez normalnie wgladu, wiec i nie mamy "dostepu" do regulacji czasu otwarcia wtryskow PB - gdybysmy mieli mozliwe by bylo calkowite wyemulowanie pracy wtryskow, a tym samym teoretycznie mozna by wywalic ECU Pb i jezdzic tylko na ECU LPG- a tego sie nie da zrobic.

>tak jak napisałes jeśli mapa jest zgodna z benzynową ,auto jest mułowate,

no jest mulowate bo LPG ma mniejsza wartosc opalowa- fizyki nie da sie zmienic:-)

>jeśli ją wzbogacimy (trzeba wyczuć ile,bo jak przesadzimy to zaczynają >się problemy ,

nie robilem prob na ile mozna wzbogacic ale sadze ze mozna naprawde duzo Smile robilem natomiast niedawno proby na stanowisku diagnostycznym silnika(seicento 1,1) i na LPG mozna smialo zejsc do lambdy 1,1 czasem nawet 1,15(czyli bardzo ubogo i nie wystepuje spalanie stukowe, a spadek mocy nie jest jakis tragiczny=>jezdzic sie da Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 16:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:


no niby tak ale jest tu kilka rzeczy o ktorych nie mozna zapominac :
- instalka LPG jest tylko nakladka na instalacje PB i jej praca z grubsza rzecz biorac wyglada tak ze LPG jest wpieta w szereg z wtryskami PB- stad bierze czasy wtryskow, ktore(poprzez autokalibracje i kalibracje) wydluza wprowadzajac poprawke (kilka-kilkanascie %),
dodatkowo emulując prace wtryskow zeby ECU PB nie wariowalo....
W kazdym razie robiac swoja mape wtryskow LPG zmieniamy tak defakto czas wtrysku tylko wtrsykiwaczy LPG, a emulator emuluje sobie standardowe wartosci przyjete podczas autokalibracji


w tym temacie zgadzam się z twoim zdaniem Very Happy
chodzi mi tylko oto że za bogata lub uboga mieszanka na gazie wykrywana jest przez sondę lambda ,i taki sygnał podawany jest do ECU auta ,który nie wie że zasilany jest innym paliwem niż Pb i inne urządzenie steruje dawką paliwa,przez to robi korekty czasów wtrysku PB.
Zmieniając czasy wtrysku w kompie gazowym pośrednio oddziałówujemy na korekty robione przez ECU auta(na Pb)i jeśli są zbyt duże to wtedy występują problemy z pracą na Pb

marcys napisał:


nie robilem prob na ile mozna wzbogacic ale sadze ze mozna naprawde duzo Smile robilem natomiast niedawno proby na stanowisku diagnostycznym silnika(seicento 1,1) i na LPG mozna smialo zejsc do lambdy 1,1 czasem nawet 1,15(czyli bardzo ubogo i nie wystepuje spalanie stukowe,



Voyagery jak większość aut mają sondy o napięciu od 0-1V
punktem zmiany mieszanki jest około o,45V w dół uboga w górę bogata
twoje dane pewnie są z analizatora spalin
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 20:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

.chodzi mi tylko oto ¿e za bogata lub uboga mieszanka na gazie >wykrywana jest przez sondê lambda ,i taki sygna³ podawany jest do >ECU auta ,który nie wie ¿e zasilany jest innym paliwem

troche inaczej..lambda dziala na obecnosc tlenu w spalinach - im wiecej tlenu tym wieksza roznica potecialow pomiedzy platynowanymi elektrodami..w kazdym razie lambda nie wykrywa ilosci spalin w spalinach a ilosc tlenu i na tej podstawie obliczny jest w ECu sklad stechiometrzyny dla spalania Pb (14,6:1) zeby uzyskac lambde 1+/-0,03. robiac adaptacje na LPG bedziesz mial dokladnie taka sama lambde, z tym ze przy nieco innym stosunku LPG do O2.

>twoje dane pewnie s± z analizatora spalin

no dane sa z kompletnego stanowiska do badan..tj. silnik wymontowany z auta, podpiety pod hamownie elektrodynamiczna, oczujnikowany, podpiety pod profesionalny analizator, z mozliwosci praktycznie nie ograniczonej konfiguracji pracy, z emulacja doslownie wszystkiego co steruje jego praca...tak ze dosc dokladnie przebadany Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mówimy o tm samym ale jakoś inaczej Laughing
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group