www.asu.pl :: Zobacz temat - Rano ładnie odpala - zapinam bieg i gaśnie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rano ładnie odpala - zapinam bieg i gaśnie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Czw Cze 04, 2009 6:52    Temat postu: Rano ładnie odpala - zapinam bieg i gaśnie Odpowiedz z cytatem

Witam

Jestem nowym użytkownikiem Dodge Grand Caravan 3,8l LPG 2000r.

Mam problem

Auto rano odpala chętni i bezproblemowo.
Zapinam bieg i gaśnie.
Muszę czekać aż się rozgrzeje szybko powajchować P na R na N na D i z powrotem.
Po jakimś czasie można ruszyć jaka to przyczyna?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Cze 04, 2009 17:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gaśnie ci na benzynie czy na gazie?
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Czw Cze 04, 2009 22:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gaśnie na każdym paliwie do momentu pełnego rozgrzania.
Dziś byłem u znajomego diagnosty. Oprócz zbyt ubogiej mieszanki P0171 to jedyny problem do może być na zimnym silniku czujnik temp wody w silniku na rozgrzanym 107C na czuniku było 2,1V czy ma kto ś info o wartościach jakie są prawidłowe dla tego czunika/??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pią Cze 05, 2009 6:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś byłem u diagnosty i oprócz pierdoł na gazie P0171, jest jeszcze czujnik temp silnika ma 2,1V przy 103C czy to jest prawidłowa wartość.

Rezystancję jaką powinien mieć czujnik to znam - bardzie przydatne jest napięcie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Cze 08, 2009 10:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

POMOCY!!!

Proszę o wsparcie.

Nowy objaw - podpowiedź.
Dziś po uruchomieniu jak ciągnę wajchę do zmiany biegu do siebie - przestawiam na D czy też R szybko puszczam hamulec i jadę - nie dusi się.
i jest dobrze.
Proszę o opinię.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Wto Cze 09, 2009 13:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie napisales czy po wrzuceniu biegu mocno szarpie, jesli tak to moze byc cos ze skrzynia i tu nalezy szukac usterki...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Cze 09, 2009 18:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W trakcie włączania biegu jest stuknięcie
jak już pojedzie to nie szarpie.
Jedzie w miarę płynnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Wto Cze 09, 2009 20:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na moje to Lockup się zapina.. Zaworek, elektrozaworek... nie grzebię w skrzyniach nie wiem co, ale gdy przy załączeniu biegu następuje zduszenie z szarpnięciem a silnik ok, nic innego być nie może. Dlatego bez hamulca nie gaśnie bo od razu się toczy. A przy np dojeździe do skrzyżowania, nie gaśnie? Gdy już jedziesz, da się nim stanąć w miejscu by nie zgasł mając stale na D? Słyszałem o gościu który dojeżdżając do skrzyżowania zawsze wrzucał N, myślał - tak mu poprzedni właściciel wytłumaczył - że w automatach tak trzeba. Przy czym gdy tego nie robił silnik gasł za każdym zatrzymaniem.... Wink
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Cze 10, 2009 6:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś na przykład wystarczyło 0,5m aby przejechał od załączenia D - wciskam hamulec i normalnie pracuje . Jak za parę metrów się zatrzymam i ruszę dalej to jadę bez problemów.

Za to jak zmienię bieg na R i trzymam hamulec cały czas to zgaśnie Sad.

Co to jest?

Czy znacie kogoś w Toruniu lub okolicach co na takich skrzyniach się zna i mnie nie oskubie z kasy za zrobienie niczego?

Rozmawiałem z Rafałem z ASU i na odległość zdiagnozował konwerter.
jak się rozgrzeje olej w skrzyni to nie ma problemów.

Jaki może być koszt takiej naprawy? Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Sro Cze 10, 2009 19:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tez pochodze z Torunia, podjedz tam gdzie byl hotel Kosmos na tej ulicy w strone wisly, gdzies tam jest serwis amerykanow. Nie slyszalem zlych opini...ale sam nie korzystalem.
_________________
 chevrolet impala 3.4V6 2004
 BMW E90 2006 2.0 Diesel automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Cze 10, 2009 19:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na Rybakach - faktycznie coś tam jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Cze 17, 2009 17:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Byłem u skrzyniarza i wynik - elektrozawory w skrzyni nie pracują poprawnie i blokują Lock-up od razu - więc konwerter jest zapięty na stałe i auto się dusi.
Pytałem czy to jest to czy coś więcej - mówił że gwarancji nie da że nic więcej nie jest uszkodzone.

Poza tym poleca Dextron do skrzyni A604 Shocked
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Nie Cze 21, 2009 8:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Byłem - wymieniłem elektrozawory - NIESTETY jest tak samo Sad
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Nie Cze 21, 2009 9:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widać skrzyniarz strzelał w ciemno, bez należytej diagnostyki i znajomości tematu Sad
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie Cze 21, 2009 10:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

elektrozawory to pikuś, tu jest powazniejsza sprawa, ah te serwisy
Zmień jak najprędzej skrzyniarza, Exclamation
Dextron!!!??? A może powiesz że jeździsz na takim oleju?
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Nie Cze 21, 2009 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zmienić skrzyniarza Smile -> łatwo napisać trudniej zrobić.
W Toruniu chyba jest tylko ten jeden który się specjalizuje w automatach.
Po zakupie wymieniłem olej 4,5l na Olej MIDLAND ATF M3 PLUS 1L (ATF+3) (co było przedtem nie wie nikt)

Elektrozawory sam wymieniłem. Planuję mimo wszystko wymienić jeszcze olej w skrzyni po raz kolejny - Poprzednik miał to w głębokim poważaniu. (obecnie kolor odbiega od ideału czystości)
Olej nie jest przepalony i nie śmierdzi spalenizną - długo nie był wymieniany.

A jak będzie ??????????
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie Cze 21, 2009 21:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to jest tajemnica, jak jeździł długo na złym oleju to możesz mieć skrzynie do naprawy, dobry olej juz dużo nie pomoże, ale cuda się zdarzają
a sprawdzałeś błędy OBD
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Cze 22, 2009 6:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak

i tu właśnie dlaczego zgadujemy a nie robimy co należy.
Błędów nie ma Smile. Są błędy na gazie - uboga mieszanka - co nie ma nic wspólnego z ruszaniem na benzynie.

Poza tym jak się ruszy autem już to nie ma problemów z ponownym ruszeniem
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Wrz 01, 2009 6:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Błędów ODBII nie ma żadnych.

Doszedł nowy objaw - przy 12C zimny olej w skrzyni i szarpie przy zmianie biegów z 1 na 2 Sad.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Wto Wrz 01, 2009 7:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale szarpie czy jest odczuwalna zmiana biegu z 1 - 2?

moze potrzebny jest relearn skrzyni po tych wszystkich czynnosciach? a moze oleju poziom zbyt niski...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Wrz 01, 2009 12:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tyle że do tej pory jak było ciepło nie było takich objawów - jak olej gęstnieje to jest problem.

Miał problem z obrotami - spady do 500 obr/min i 2-3 sekundy może krócej czekałem na zmianę - zdecydowanie dziwnie zmienił.
Dziś rano włączyłem L i przejechałem kilkaset metrów i potem D.
Ale praca skrzyni nie zachwyciła. Jak się rozgrzeje to nóffka funkel.
Może jednak konwerter.

Jaki to orientacyjny koszt z wymianą u Mechaniora?
czy warto wymieniać sam konwerter?
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Wto Wrz 01, 2009 12:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli po nagrzaniu jest ok, to tak jakby brakowalo oleju w skrzyni, sprawdzales poziom?!? i czy sprawdzales na zgaszonym czy odpalonym silniku??
bo jesli jest jakas usterka, to zazwyczaj na zimnej jest mniej odczuwalna przez gestszy olej a po nagrzaniu zazwyczaj wychodza buble, u Ciebie jest odwrotnie...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Wrz 01, 2009 13:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olej na bieżąco sprawdzam.
Wymieniłem już ze 3 razy - ładny ma kolorek, nie jest spalony.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Wrz 01, 2009 15:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zadzwoń do Antraxa, chyba wiesz kto to jest...
A jak nie, to jest to szpenio od ASB.Fakt mieszka daleko od ciebie, ale mnie też kiedyś pomógł.
Złoty człowiek.
Tu masz telefon:

793-681-033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Wrz 01, 2009 17:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzienks - muszę chyba zadzwonić bo mnie już ręce opadają.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
prosiak
*
*


Dołączył: Dec 02, 2007
Posty: 37
Skąd: Ĺ�widnik

PostWysłany: Czw Paź 08, 2009 16:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mógłbyś kitt78 napisać jak się temat zakończył.
Z góry dziękuję
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Nie Paź 18, 2009 8:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

temat się nie zakończył Sad, czeka na rozwiązanie.
Nie miałem jeszcze czasu sprawdzić wszystkiego.

Na pewno napiszę jak się skończyło!!!

Za parę dni zabieram się za skrzynię - więc trzymam za siebie kciuki Smile
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Lis 02, 2009 11:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wymieniłem uszczelki w akumulatorach w płycie zaworowej i w skrzyni - niestety brak rezultatu, i po konsultacji ze skrzyniarzem A. Lockup- w konwerterze jest do dupy.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lis 03, 2009 2:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kitt78 - Dlaczego w Ameryce prosty mechanik ,nawet murzyn,lepiej naprawi skrzynie niz niejeden Fachowiec w Polsce?Dlatego ze robi tak jak wymaga tego fabryka! A jak dokladnie nie wie,to sie dowie zanim cos zrobi.I dlatego sa efekty,wszystko pracuje. """Pisze to dlatego,ze czytam o Twoich problemach ze skrzynia.Piszesz,ze nie wiesz jaki byl olej jak go kupiles,i wlales ATF+3. Ale czy jakikolwiek mechanik od skrzyn zainteresowal sie ze Twoje auto jest z roku 2000,w ktorym to nastapila generalna zmiana konstrukcyjna skrzyni i zastosowano nowy olejATF+4 ? A powinien,bo wlasnie auta Twego modelu z 2000r. byly w 90% napelniane fabrycznie tym olejem.Czy jakikolwiek Fachowiec sprawdzil co jest napisane na miarce oleju,lub probowal ustalic te dane w inny sposob? Czy Mechanik pofatygowal sie aby zmierzyc wartosc cisnienia oleju na zimnej skrzyni?Nie,bo po co.Przeciez Taki Fachowiec nie musi tego wiedziec.I tak naiwni klienci przyjda ,bo nie maja innego wyjscia. """"Prawdopodobnie Twoja skrzynia jest juz zmodyfikowana,i wymaga - niestety! - oleju ATF+4. Kupiles auto latem.A teraz jest zima i problemy sie nasilaja. Otoz olej ATF+3 ma w temperaturze ujemnej prawie DWA RAZY wieksza lepkosc niz ATF+4! I poprostu jak jest zimno to ma taka sile ciagniecia jak spiety konwerter. Tam gdzie mieszkam nie ma zimy,ale zadzwonilem do znajomego mechanika w New York i powiedzial mi ze taka zamiana olejow daje zima podobny skutek. Dla porownania dane obydwu olejow ,zwroc uwage na parametr Brookfield Viscosity @ -40 :::: ATF+3 http://www.alexisoil.com/pdf/HAVATF_3.pdf"""" """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""ATF+4 http://mobil1.ca/Canada-English/Files/Products_Lubes/IOCAENCVLMOMobil_Super_ATF_4.pdf"""" ATF +4 jest obecnie jedynym olejem ktory dla -40 ma lepkosc ponizej 10.000 cp. Nawet DexronVI i MerconV maja w okolicach 12000 - 16000 cp. To wyobraz sobie jak precyzyjne musi byc wykonanie nowej skrzyni Chryslera. .Proponuje ustalic jaki olej powinien byc w Twej skrzyni,a jezeli bedzie to niemozliwe,to wyplukac skrzynie i calosc zalac ATF+4 - moze sie wszystko zmieni."""""""""""""""""""""""""Dodatkowo proponuje przeczytac punkt 5. ;;;;;; http://www.midtownoil.com/downloads/Arent%20all%20ATFs%20Created%20Equal.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Lis 03, 2009 7:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MakrSeven - dzięki za zainteresowanie.

Objawy które opisuję nasiliły się gdy jest zimniej - a problemy z rannym ruszaniem są od początku czy ciepło czy zimno.
Olej po wymianie 4,5 jest różowo - buraczkowy przez około 2000km a potem niestety nabiera opiłków - co znaczy że skrzynia pada- tarczki zużyte , jak również konwerter.

Staram się ratować jak mogę - ale utopiłem już całą kasę którą posiadałem, więc teraz muszę żyć z tym co mam.

Teraz jak bym kupował autko byłbym mądrzejszy (mimo iż wcześniej czytałem fora internetowe np.TajemniceVoyagerów).
Autka bym nie zamienił na inne - wygoda wiadomo.
Rozumiem że mogą się łożyska zużyć, półosie rozwalić, ale skrzynia hmm, powinna być nieśmiertelna jak silnik, ale nie jest.

Ale nie domyślałem się że ze skrzynią biegów tak trafię.

Wcześniej miałem stare Mercedesy W123 1979r i W124 1988r , i tam takie gówniane problemy za przeproszeniem nie wychodzą.

Też się psują - oczywiście, rdzewieją, ale były 2 -3 razy starsze.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Wto Lis 03, 2009 8:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

piszesz ze skrzynia powinna byc niesmiertelna jak i silnik

silnik nieprawidlowo uzywany moze ci juz pasc nawet po 100 tys i mowie tu o super zywotnych 3.3 voyek jak i 1.9tdi audi

to samo sie tyczy skrzyni jesli ktos ja pilowal to ma prawo pasc

moge ci tylko zyczyc aby koszta byly male
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Wto Lis 03, 2009 8:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak jeszcze sie zastanawialem i sprobuuj zmienic olej tak jak ci mark proponuje ale zrob to dynamicznie aby wyplukac calosc starego oleju

a potem przez kilka razy zanim ruszysz nagrzej auto do dobrej temp i dopiero ruszaj i zobacz czy jest poprawa

swego czasu jak bylem mlodzikiem i nie mialem neta i dojscia do tego forum mialem neona ktory mial podobno objawy ale jeszcze ruszal potem od znajomego mechanika (od reno ) dowiedzialem sie o zmianie oleju bo nie wiedzialem on mi wszystko zrobil i bylo o wiele lepiej
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Wto Lis 03, 2009 15:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ludzie, dajcie spokój z tą wymianą oleju, tylko powiekszacie sobie koszty bo olej nie tani a za darmo tez nikt nie wymienia, skrzynia nadaje sie do naprawy i żaden olej jej nie naprawi!
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Lis 03, 2009 20:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zmiana oleju już niewiele pomoże. wymieniłem już 15l przez 5000km i wciąż robi się czarny.
Jak kupiłem to olej byłe mega gęsty szalm.
Po prostu zajechali skrzynię i tyle (naiwność kosztuje)
Oby do wypłaty Smile
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Wto Lis 03, 2009 21:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darryd bez flustracji topic sie ciagnie troche a ja nie biore za kazdym razem czytam od pocztku zeby sobie przypomniec i nie pamietalem czy wymienial dynamicznie czy nie

w wielu przypadkach to pomaga, ale jesli odkreca sie miske i jest szlam tak jak to teraz kitt napisal to mozna sobie od razu darowac
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Lis 04, 2009 0:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darryd napisał:
ludzie, dajcie spokój z tą wymianą oleju, tylko powiekszacie sobie koszty bo olej nie tani a za darmo tez nikt nie wymienia, skrzynia nadaje sie do naprawy i żaden olej jej nie naprawi!
Byc moze.Ale mi chodzilo o to aby wymienic go na wlasciwy,taki jaki zaleca producent konkretnie do tego egzemplarza.,Bo z tego co pisal autor watku wynika ze nikt tego nigdy nie sprawdzil.I aby po naprawie tez nie popelnic tego samego bledu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Sro Lis 04, 2009 8:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gural, spoko, nie jestem sfrustrowany, tylko ciagnie sie temat, gość traci czas i pieniadze na oleje i inne pierdy... Wink Czy czesto pomaga wymiana oleju? Szczerze, siegam gleboko do pamieci i nie znam takich przypadków za wiele...jeszcze tutaj przy takim "hardcorze" jak u kolegi to nie ma chyba szans...
...kiedy jest zalany zły olej skrzynia zazwyczaj dziala poprawnie, jedynie moze byc delikatnie mniejsza kultura pracy czy zmian biegów jak i niższa żywotność skrzyni, ale nie takie anomalie...
...Kitt78 powinien oddac do serwisu skrzynie lub jak lubi dłubać samemu naprawic i zalać olejem o jakim referat wywalił MarkSeven Smile
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------


Ostatnio zmieniony przez darryd dnia Sro Lis 04, 2009 9:07, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Lis 04, 2009 9:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gural napisał:
tak jeszcze sie zastanawialem i sprobuuj zmienic olej tak jak ci mark proponuje ale zrob to dynamicznie aby wyplukac calosc starego oleju

a potem przez kilka razy zanim ruszysz nagrzej auto do dobrej temp i dopiero ruszaj i zobacz czy jest poprawa


Jak nagrzeję olej do dobrej temperatury to i teraz ze szlamem nie ma problemu aby ruszyć Very Happy.

Poprawę powinienem zauważyć gdy problem występuje czyli na zimnym oleju.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Mar 17, 2010 17:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W końcu znalazłem kogoś kompetentnego w Toruniu Very Happy który nie zedrze za skan na DRB III.

Skrzynia nie ma błędów żadnych ani 1 trip ani innych.
Prosze o opinie.
krótko- zrobiłem fotę indeksów CVI - czy są dobre?

By [URL=http://profile.imageshack.us/user/kitt78][/URL]
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Mar 17, 2010 21:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podaje norme wartosci indeksow dla A604. :::LR - od35 do 85 ,,,,2-4 - od20 do 77 ,,,OD - od 75 do 135 ,,, UD - od 24 do 70. A wiec odczyt jest pozytywny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Mar 17, 2010 22:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Podaje norme wartosci indeksow dla A604. :::LR - od35 do 85 ,,,,2-4 - od20 do 77 ,,,OD - od 75 do 135 ,,, UD - od 24 do 70. A wiec odczyt jest pozytywny.


Wynik dobry a skrzynia nie halo Sad .
Brak błędów dobre indeksy CVI, szlam w skrzyni -czy to konwerter ?
On jedyny jest nie do zdiagnozowania.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Mar 17, 2010 22:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedyna rada jaka Ci moge dac,to aby po naprawie nikt nie popelnil tego samego bledu - nie wolno zalewac skrzyni 2000 r. ATF+3 pod grozba zepsucia przez niedosmarowanie spowodowane zupelnie inna charakterystyka oleju .Tylko i wylacznie ATF +4 , najlepiej ze sprawdzonego zrodla.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Czw Mar 18, 2010 8:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kitt78 napisał:
Wynik dobry a skrzynia nie halo Sad .
Brak błędów dobre indeksy CVI, szlam w skrzyni -czy to konwerter ?
On jedyny jest nie do zdiagnozowania.


konwerter mozna sprawdzic poprzez stall test, wpisz w google a znajdziesz sporo podpowiedzi jak to wykonać, osobiscie nie robilem...
...jesli chodzi o szlam, to powstaje on przede wszystkim ze scierania tarczek...moze skrzynia byla juz robiona i jest źle poskładana...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Mar 18, 2010 9:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A chłodnicę masz na bank sprawną czy ci nie przecieka do układu ASB.
Szlam ja rozumiem gęsta zawiesina.
Czy ten szlam jest koloru oleju ATF czy zmienił drastycznie kolor.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Czw Mar 18, 2010 10:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szalm koloru metalicznego (może z konwertera), małe opiłki listki wielkości małych ziaren piasku.

Jak zrobić stall test (jakie wartości obrotów sa prawidłowe i o czym świadczą jak za małe lub jak za duże)[/i]
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Kwi 27, 2010 6:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodatkowo ostatnio włączył sie kolejny objaw padania skrzynki:

przy koło 20km/h przy spokojnej jeździe bez przyspieszania - włącza się pełny lock-up i jak hamuję to silnik gaśnie. Odpalam normalnie autko, wrzucam bieg i normalnie jadę dalej.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Wto Kwi 27, 2010 18:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kitt78 napisał:
Dodatkowo ostatnio włączył sie kolejny objaw padania skrzynki:

przy koło 20km/h przy spokojnej jeździe bez przyspieszania - włącza się pełny lock-up i jak hamuję to silnik gaśnie. Odpalam normalnie autko, wrzucam bieg i normalnie jadę dalej.


Wygląda mi to na objaw który masz od początku - gaśnięcie - zduszanie silnika. Pisałem Ci, że to może być przez walnięty zaworek lockup lub inny element tego układu. Dalsze katowanie skrzyni zwłaszcza, że prawdopodobnie sprzęgło lockup wciąż się zarzyna i brudzi Ci olej prowadzi do coraz większych kosztów..... Test komputerowy nie wykaże Ci wszystkich uszkodzeń skrzyni, to tylko jeden z kilkunastu testów jakie zawodowcy w celu diagnozy wykonują (www.automat.pl).
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sob Wrz 11, 2010 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No dobra trochę się działo z moim autkiem przez ostatnie 2 miesiące, więc po kolei:

wymieniłem silnik na inny( z 3.8 na 3.3) - nie zmieniło to niczego jeśli chodzi o gaśnięcie.

padła skrzynka (pełen lock-up przy 20km/h, gasł na światłach)
wymieniłem konwerter i jak na razie jest dobrze.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Wrz 11, 2010 21:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

napisz jak 3.3 radzi sobie z przełożeniami 3.8 i AWD? czujesz znaczącą różnice w jeździe?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sob Wrz 11, 2010 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no różnica jest.

Jeździ jakoś tak łagodniej.
Jest troszkę słabszy, za to na jedynce (L) ciągnie do 70km/h potem włącza 2 bieg.

Jako że nie jeżdżę w formule 1 nie potrzebuję super osiągów.
Czekam na raporty spalania czy rzeczywiście będzie mniej palił, może?Smile

Ważne aby się nie psuło // Mój Biały Złomek // Twisted Evil
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group