www.asu.pl :: Zobacz temat - Ile płynu hamulcowego?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ile płynu hamulcowego?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
saper92
*
*


Dołączył: Feb 04, 2008
Posty: 54
Skąd: lodz

PostWysłany: Wto Maj 19, 2009 0:19    Temat postu: Ile płynu hamulcowego? Odpowiedz z cytatem

Mam pytanko ile wchodzi płynu hamulcowego do układu w Chrysler T&C 2002r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Maj 19, 2009 8:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o wymianę to litr ci starczy.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Wto Sty 26, 2010 15:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dołączę się do tematu

Mam ubytki płynu hamulcowego - sprawdzałem instalację i nie zaoważyłem jakiś nieszczelności.
Chcę dolać płyn hamulcowy tylko nie wiem jaki jest teraz (był wymieniany dwa lata temu i zapomniałem jaki ON jest) . Zastanawiam się czy można dolać do niego INNY płyn hamulcowy ?
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sty 26, 2010 15:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

plyny hamulcowe poza dot-5 sa ze soba mieszalne. lej dot-4 bo najprawdopodobniej taki byl. najlepiej wyciagnij wszystko ze zbiorniczka strzykawka z wezykiem i wlej potem tyle ile trzeba nowego.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Sty 26, 2010 15:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fabrycznie byl zalany DOT3. A teraz? ....Najlepiej zawsze stosowac taki jak napisane na korku lub w instrukcji - to uniknie sie pomylek.Sprubuj sobie przypomniec,czy DOT3 , czy DOT4 ,bo raczej nie powinno sie ich mieszac.Ale jezeli to byl DOT5 to absolutnie nie mozna dolac innego.A moze to wcale nie sa wycieki ? Poziom plynu hamulcowego spada wraz z zuzyciem klockow.I to jest sygnal ,ze trzeba wymienic klocki.Jak zalozysz nowe,grube ,to poziom plynu spowrotem sie podniesie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Sty 26, 2010 19:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli mimo dobrych klockow plynu ci ubywa to sprawdz czy nie gromadzi sie w serwie! a plyn to raczej wymien - roboty 30min a bedziesz pewny
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 9:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już wszystko WYJAŚNIONE - pojechałem do GOŚCIA który wymieniał mi PŁYNY w samochodzie i powiedział że tylko może być DOT 4 - tak że taki dolałem - płyn był wymieniany dwa lata temu to nie kombinowałem z wymianą - trochę ZIMNO na taką robotę
Ale jak się zrobi trochę cieplej to i tak muszę przejrzeć cały układ dlaczego ubyło płynu - czy to wina ubytku klocków czy jakiś wyciek - bo czeka mnie wyjazd w góry na ferie - a tam będę trochę jeździł.

Jeszcze pytanie - Co by się stało jak by się pomieszało płyn hamulcowy ? Smile
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 9:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gdybys dolal plynu dot-3 do dot-4 to by ci spadla temp. wrzenia. gdybys zrobil odwrotnie to by sie podniosla:) plyny te sa ze soba mieszalne. natomiast zupelnie innym plynem jest dot-5-ten jest na bazie silikonu i nie miesza sie z innymi plynami oraz wymaga innej instalacji(uszczelnienia) nowszy plyn to do-5.1 ,ale jesli nie jest w specyfikacji auta to niema sensu go lac.
tu jest niceo informacji o plynach hamulcowych:
http://www.castrolprofessionalacademy.pl/materialy/plyny/plyny_hamulcowe.pdf
dla tych co im ciezko czytac info,ze o mieszalnosci pisze na samym dole:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 15:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo dobrze,esdarek,ze podales ta tabele!Teraz juz wszyscy beda wiedziec,dlaczego w autach (nie sportowych) USA do 2006roku stosuje sie tylko i wylacznie DOT3,i nalezy tego bardzo przestrzegac.Pisalem o tym wczesniej.Otoz chodzi o LEPKOSC w niskich temperaturach!(strona8)A wiec "polskie ulepszanie" przez zamiane plynu na DOT4 powoduje to,hamulce staja sie mniej skuteczne bo ten plyn ma najwieksza lepkosc.Dobry fachowiec uzywa tylko tego,co zaleca fabryka.''''Jako ciekawostke przypomne jeszcze raz ,na podstawie biuletynow servisowych,ze zmieszanie DOT3 i DOT4 zawsze obnizy temperature wrzenia ponizej wartosci DOT3!Paradoksalne,ale prawdziwe. '''Auta,ktore fabrycznie maja plyn DOT4 maja inaczej skonstruowane hamulce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 15:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

reasumujac-gdyby wszyscy lali wszedzie to co pisze producent auta to 80% uszkodzen i problemow dalo by sie uniknac!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 17:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PS. a na ostatniej stronie tego reklamowego suplementu jak byk pisze ze plyny 1 grupy (dot 3,4,5.1) sa ze soba mieszalne i kompatybilne Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 18:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przeca pisalem o tym wyzej.... Rolling Eyes
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 1:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
PS. a na ostatniej stronie tego reklamowego suplementu jak byk pisze ze plyny 1 grupy (dot 3,4,5.1) sa ze soba mieszalne i kompatybilne Smile
Mieszalne sa, ale parametry takiej mieszanki sie zmieniaja i to na niekorzysc.Chodzi o to ,ze awaryjnie mozna dolewac jeden do drugiego.Ale nie powinno sie na takiej mieszance dlugo jezdzic.Chyba ze komus odpowiada eksploatacja auta na plynie o zmienionych parametrach.W USA mechanicy sie pilnuja aby stosowac to co nalezy,bo kazdy boi sie odpowiedzialnosci .Gdy dojdzie do smiertelnego wypadku i jest ekspertyza techniczna auta,taki mechanik(czy serwis) bedzie zrujnowany oraz pociagniety do odpowiedzialnosci karnej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 10:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szkoda ze w polsce nie...kiedys mi zamontowali drazek stabilizatora do auta z pojedynczym wahaczem poprzecznym(wtedy drazek pelni tez rozle czesci wahacza) i nie wlozyli podkladek co sposowowalo przeciagniecie drazka przez gumy w wahaczu. dobrze ze producent to przewidzial i nakretka juz nie przeszla bo bym podczas hamowania mial kola w kabinie...
wiem,ze to niewiarygodne ale mam zdjecia!!!
reklamacje uznano: zniszczone gumy wymieniono(na moj koszt) i zalozono niezbedne podkladki.

duzy warsztat(kilka hal,kilkanascie stanowisk)jeden z wiekszych na slasku specjalizujacych sie w....zawieszeniach!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 10:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Takie życie - i co z tego, że największy warsztat jak trafił się taki jeden czy drugi oszołom z PUSTKĄ MIEDZY USZAMI udający mechanika.
Odpowiedzialność warsztatów za własnych pracowników powinna być w końcu unormowana jakoś prawnie tak jak Mark pisze.
Jedno takie auto źle naprawione jest poważnym zagrożeniem dla wielu, choćby z tego powodu że jego właściciel nie jest tego świadomy.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 10:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja wlałem 2 lata temu DOT 4 i co teraz.Zmiana na DOT 3. Embarassed
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 12:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>A ja wla³em 2 lata temu DOT 4 i co teraz.Zmiana na DOT 3.

ja tez mam wlany u sibie dot4 ale nie czuje sie z tego powodu jakos gorzej! z calym szacunkiem dla wiedzy MarkSevena ale w ktoryms poscie napisal ze glowna roznica miedzy dot3/4 to lepkosc, na stronce castrola pisza zas ze " w ukladzie hydralicznym nie ma przeplywu plynu" - wiec jak ma sie lepkosc ktora jest czynnikiem decydujacym o przeplywie do "braku przepluwy"?
PS.z calym szacunkiem tez dla amerykanow ale osobiscie uwazam ze to bardzo dziwny kraj - wszystko musza miec napisane, wszystko musza miec narysowane bo inaczej "ktos sobie moze kota wyprac w pralce i domagac sie odszkodowania - bo przeciez producent pralki nie napisal "NIE WOLNO PRAC KOTA"...i stad te ich wszystkie wysrubowane normy - no ale to moje zdanie Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 13:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pierze sie, pierze, ale nie wyżyma.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 15:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz racje,marcys,to dziwny kraj.Ale ta "dziwnosc " jest gleboko przemyslana pod kazdym wzgledem.Aby to dobrze zobrazowac,podaje roznice jaka jest miedzy USA a Polska. Otoz: W ameryce zespol madrych ludzi tak przygotowal ten kraj i tak nim zarzadza ,ze nawet kazdy debil sobie poradzi.Natomiast w Polsce zespol debili robi tak,ze nawet najmadrzejszy nie daje rady!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 15:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobre Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 15:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy Oni do tego dochodzili przez wieki a my dopiero od 20 lat; no i tam debile nie biorą się za rządzenie, bo nie wiedzą że można Laughing
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 15:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>W ameryce zespol madrych ludzi tak przygotowal ten kraj i tak nim >zarzadza ,ze nawet kazdy debil sobie poradzi.Natomiast w Polsce zespol >debili robi tak,ze nawet najmadrzejszy nie daje rady!

no tu masz 1000% racji! moj brat bedac w stanach stwierdzil ze tam nie trzeba AlKaidy, ani innych terrorystow..wystarczy zeby im wylaczyc prad i expresy do kawy i JEST PANIKA!!! stwierdzil tez ze amerykanie bardzo cenia sobie polakow za "zaradnosc" - bo sami bez planow i symulacji nie sa w stanie zrobic nic, a polak wrecz na odwrot - najpierw cos robi a dopiero potem opracowywuje plan Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 1:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wlasnie - najpierw wymienia plyny,a dopiero potem sprawdza jakie tak naprawde maja byc.Rzeczywiscie zaradnosc!( bez urazy ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 16:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mark nie przesadzaj! wlanie dot4 do ukladu na korku ktorego nawet pisze dot3 niczego nie zmieni! hamulce sie nie straca, do katastrofy drogowej nie dojdzie....
tak samo jak i w przypadku niskiego stanu poziomu oleju w silniku zalanego superhiper fullsyntetykiem doleje sie w chwili podbramkowej nawet najtanszego minerala - silnik nie stanie i smialo bedzie mozna jechac i NIC mu nie bedzie! oczywiscie z tym olejem to w granicach rozsadku ! zreszat jak ze wszystkim w zyciu!
PS. zreszta skoro castrol dopuszcza mieszanie plynow dot to chyba nie jest to zle...a ze w stanach jest jak jest ...no coz ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 16:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o to ,że mam taki płyn jaki mam za sięgając opinii kolegów z forum -nie żebym się tłumaczył.
Ale eksploatując autko na razie nie zauważyłem żadnych wycieków z układu.

Wszystko było by do przyjęcia i nasze autka były by lepiej zrozumiane językiem technicznym ale główna bariera to serwisówki w języku angielskim i książki.

Próbowałem na własną rękę załatwić tłumaczenie serwisówki nawet u gościa który napisał kilka książek typu sam naprawiam ale koszt tego jest ogromny a po drugie nie znał nikogo kto by się tego podjął.

Próbowałem go nawet przekonać o słusznej inicjatywie motoryzacji z USA o braku lektury technicznej w języku polskim.

Ale skoro rozmawiałem z doradcą w serwisie autoryzowanym i powiedział mi ,że mają tylko serwisówki po angielsku to o czym mowa.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 22:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Doskonale rozumiem sytuacje,ze wiele bledow obslugi powstaje przez niedobor informacji i braku autorytetu w polskich servisach.Dlatego powstaja obiegowe opinie na zasadzie "mozna,bo u mnie sie nic nie stalo".Jak wiadomo w usa sa bardzo wysrubowane normy emisyjne oraz normy zuzycia paliwa.W zwiazku z tym producenci maja nielada problem,jak tu zmniejszyc wage auta nie rezygnujac z "bajerow" i "bezpieczenstwa"bez ktorych tu nikt auta nie kupi.A wiec oszczedza sie na ciezkim zespole napedowym.I dlatego tak wazna jest wlasciwa i terminowa obsluga tych aut,ktore tylko wtedy prawie bezawaryjnie uzyskaja duze przebiegi. Wbrew pozorom wszystko jest wazne.Np: rzadka ( co 10tys.km)wymiana oleju w silniku po 100tys powoduje zwiekszanie "przedmuchow" i maleje podcisnienie.Czujniki inaczej steruja praca silnika no i skrzyni - sa zaklocenia i w zasadzie nie wiemy dlaczego zle nam np zmienia biegi.Zastosowanie bardziej lepkiego DOT4 oczywiscie nic wielkiego nie zrobi hamulcom,dopoki nie bedzie sytuacji ekstremalnej - precyzyjny,prawie jak skrzynia,pracujacy pulsacyjnie ABS w zime nie osiagnie wtedy wlasciwej skutecznosci . To sa przyklady,dlaczego bardzo wazna jest regularna wlasciwa obsluga.A poniewaz to forum ma tez sluzyc pomocy,traktujcie moje informacje jako forme tej pomocy a nie jako krytyke.W koncu niejeden z Was zaplacil mase pieniedzy za swe auto.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 22:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:

PS. zreszta skoro castrol dopuszcza mieszanie plynow dot to chyba nie jest to zle...a ze w stanach jest jak jest ...no coz ;/
Castrol nie "dopuszcza" tylko informuje,ze sa mieszalne.To tak jak z farbami na tej samej bazie - sa mieszalne,ale kolor sie zmieni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 15:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

.A poniewaz to forum ma tez sluzyc pomocy,traktujcie moje informacje >jako forme tej pomocy a nie jako krytyke

mysle ze nikt tu z forum nie uwaza tego typu uwag za krytyke! wielkie dzieki wszystkim za czynny udzial w kulturalnej dyskusji bo przeciez to jest glowne zadanie forum Smile

ale wracajac do sprawy : skoro producenci zalecaja tak "sztywno" stosowanie DOT3 lub DOT 4 to po co powstal DOT 5.1 skoro chyba zaden producent go "nie zaleca"?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 15:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dla sportu Wink ?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 17:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale mowiac sport masz na mysli rodowitych "sportowcow" w swych "podrasowanych tjnuningowym tlumikiem i alu naklejka na klapce wlewu dodajaca 10KM" samochodach typu Sajczento czy innych bmw316? czy moze sportowcow przez duze S bioracych udzial w jakiejs wyczynowce? bo jesli o tych drugich to tam dopiero normy sa wysrubowane wiec jedno (dot3,4) z drugim (dot5.1) powinno sie znaczaco gryzc, a jednak sie stosuje Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sty 31, 2010 7:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W sporcie uzywa sie aut "na chwile" , aby wygrac , i wymienia plyny po kazdym rajdzie.A jak trzeba to i podzespoly.Wiec nie ma to znaczenia.Natomiast w pojazdach do codziennej komunikacji i w dodatku w wiekszosci przez "nie hobbystow" konstrukcja musi byc praktyczna w obsludze i zapewniac najwieksze bezpieczenstwo.Amerykanie nie sa tacy glupi,jak niektorzy mysla.Uwazaja ze temperatura wrzenia plynu DOT3 jest wystarczajaca dla normalnej niewyczynowej jazdy,a wazniejsza jest np.mniejsza jego higroskopijnosc.Plyn DOT4 absorbuje w tym samym czasie prawie 60 % wiecej wody i widocznie to zjawisko uznano za grozniejsze.Wystarczy popatrzec dokladnie w tabele na str.7 Castrola. http://www.castrolprofessionalacademy.pl/materialy/plyny/plyny_hamulcowe.pdf Ale technika idzie naprzod,i dowiedzialem sie ze pojawil sie w sprzedazy super plyn GT o dobrych parametrach,niskiej lepkosci i bardzo malo higroskopijny. Uzyskal aprobate wiekszosci producentow aut.Moze to bedzie przyszlosc dla naszych hamulcow? http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_usa/STAGING/local_assets/downloads/p,q/pds_GTLMABrakeFluid.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Sty 31, 2010 9:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
.

ale wracajac do sprawy : skoro producenci zalecaja tak "sztywno" stosowanie DOT3 lub DOT 4 to po co powstal DOT 5.1 skoro chyba zaden producent go "nie zaleca"?


Kolejne generacje płynów eksploatacyjnych powstają jednocześnie z ewolucją układów dla których są dedykowane. I to, że powstaje nowa generacja płynu nie jest jednoznaczne z tym, że poprzednie odchodzą "do lamusa" i stosujemy tylko nową.
Tak, jak nie zawsze nowszy olej będzie lepszy dla każdego silnika a nowszy płyn do ASB nie zawsze lepiej się sprawdzi w tej samej skrzyni, dla której producent zaleca wcześniejszą wersję.
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group