www.asu.pl :: Zobacz temat - Voyager 3.3 , jak wyjąć kolektor wydechowy?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Voyager 3.3 , jak wyjąć kolektor wydechowy?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
voyager2000
*
*


Dołączył: Aug 15, 2008
Posty: 10
Skąd: WLKP

PostWysłany: Czw Sie 21, 2008 18:02    Temat postu: Voyager 3.3 , jak wyjąć kolektor wydechowy? Odpowiedz z cytatem

Witam
Może ktoś już to przerabiał, chodzi mi o wyjęcie kolektora wydechowego , tego od strony przedniej szyby , spod maski wogóle go nie widać a od spodu nie ma dojścia... Pomóżcie !!!
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 2000 r. automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Sie 21, 2008 19:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trzeba odkręcić podszybie (zdjąć ramiona wycieraczek przedniej szyby,plasyikową pokrywe pod nią są śruby mocujące podszybie do nadwozia) Potem kolektor ssący(delikatnie żeby nie uszkodzić uszczelki pod nim,no chyba że masz nową)Po zdjęciu kolektora jest "dobry "dostęp do kolektora tylnej głowicy Wink Przy okazji jest możliwość bezproblemowej wymiany świec w tylnej głowicy Razz
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
voyager2000
*
*


Dołączył: Aug 15, 2008
Posty: 10
Skąd: WLKP

PostWysłany: Czw Sie 21, 2008 20:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aaa... więc to tak...powiem szczerze że po cichu tak myslałem że trzeba będzie podszybie odkręcać...
Czyli najważniejsze już wiem , jeśli są jeszcze jakieś rzeczy na które trzeba uważać lub jakieś pomocne tricki , chętnie się dowiem...
Dzieki za poradę...
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 2000 r. automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Czw Sie 21, 2008 20:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Demontuje przepustnicę,dostaniesz wtedy ręką za kolektor aby odkręcić śruby wiązki przymocowanej do kolektora,kolektor ssący i wszystko masz na wierzchu,ściągałem też alternator bo ostatnia śruba od kolektora zawadzała,lepiej poodkręcaj te części ci przeszkadzają w montażu kolektora bo u mnie dwie śruby były zapełnione gwintem alu z głowicy po prosty ktoś na chama je wkręcał.
Jeden w/w i drugi sposób jest dobry.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Sie 21, 2008 20:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Można nie odkęcać podszybia też się da zrobić,ale odkrecenie podszybia to ok 10 minut a dostęp o wiele lepszy Very Happy Co do trików to nie ma żadnych Razz trzeba tylko porządne klucze,szczegulnie przy odkręcaniu rury wydechowej od kolektora (przeważnie zapieczone i lubią się urwać) i samego kolektora od głowicy .no i potrzebny kanał bo rury z góry nie odkręcisz Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
voyager2000
*
*


Dołączył: Aug 15, 2008
Posty: 10
Skąd: WLKP

PostWysłany: Pon Sie 25, 2008 19:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jakie muszę kupić uszczelki i ile ich potrzeba? Zaznaczam że muszę wyjąć tylko jeden kolektor , ten tylny
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 2000 r. automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pon Sie 25, 2008 21:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli nie umiesz sam produkować uszczelek to:uszczelka pod przepustnicę,kolektor dolotowy(ssący),kolektor wydechowy i rurki tej ci prowadzi od wydechu do EGR-u.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
voyager2000
*
*


Dołączył: Aug 15, 2008
Posty: 10
Skąd: WLKP

PostWysłany: Sro Sie 27, 2008 20:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co miałeś na mysli pisząc: "Jeśli nie umiesz sam produkować uszczelek " ?
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 2000 r. automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Sie 27, 2008 20:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uszczelki robię sam nazywam to produkcją,kupuję materiał i dorabiam.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Maj 11, 2010 12:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

odgrzeję kotleta - jaki materiał na uszczelki - może jakieś podpowiedzi?
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Maj 11, 2010 16:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A do czego.Ja pod kolektor ssący użyłem polonitu ale można dać klingeryt.

Wycinasz niewielki pasek.np kolektor ssący przyklejasz go do kolektora silikonem odczekasz godzinę aż podeschnie a później nożykiem do tapet wycinasz otwory.

Dwa razy ściągałem kolektor i jest dalej założony na tej samej uszczelce.Zależy czy smarujesz silikonem jedną czy obie strony.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Maj 11, 2010 17:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Druga sprawa - mam przedmuch gdzieś z przodu wydechu (tylny kolektor) jak sprawdzić jakieś pomocne rady. Rozbierania jest co niemiara to wiem - może mniej drastyczne metody?
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Maj 12, 2010 8:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie w pontonie rowniez mam przedmuch,co skutkuje glosniejsza praca(dudnienie),probowalem znalezc na rozne sposoby a pomoglo ptasie piorko,znalazlem na 100% przedmuch znajdujacy sie pod metalowa oslona kolektora,totalnie niewidoczny.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Maj 12, 2010 10:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobre i wykonalne - nawet córka ostatnio piórko przyniosła z przedszkola Smile
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sro Maj 12, 2010 11:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedi napewno masz to samo co u mnie!Nasze kolektory lubia pekac na spawach i u mnie wlasnie tak jest!Oba kolektory sa juz na zdjete i czekaja na czas zeby je polatac! Niestety bez ich wyjecia nie wyspawa sie ich dobrze! U mnie uszczelek nie ma wiec wystarczy tylko wyczyscic i poskladac ponownie!
Przy okazji silnik "zgubil" wlasnie kolektor ssacy bo ciekl spod niego olej i okazalo sie ze uszczelki sa zniszczone doszczetnie przez montazyste gazu! Nie dosc ze kupa silikonu na nich to jeszcze rozlecialy mi sie w rekach takze pojda nowki! Wink
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Maj 12, 2010 13:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie przewiduję 2 scenariusze -

dobry
rura łącząca kolektory (też ma osłonę metalową)

zły
kolektor tylny jest dziurawy

Kolektor jest zapewne żeliwny - więc proste spawanie odpada migomatem.

Czy można kolektor zakleić tym Silikatem z siatka do wydechów (do 1100C)?
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Maj 12, 2010 19:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Czy mo¿na kolektor zakleiæ tym Silikatem z siatka do wydechów (do >1100C)?

tak po cichu to ci powiem ze zwyklym silikonem tez uszczelnisz (oczywiscie w granicach rozsadku- bo dziure wielkosci piesci to wydmucha). mialem tak uszczelniony wydech w starym motocyklu (wydech grzal sie tak ze z czarnego zaroodpornego lakieru zostal tylko bezowy pyl Smile a silikon jako szczeliwo zdal role w 100% Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group