www.asu.pl :: Zobacz temat - Instalcja LANDI RENZO OMEGAS
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Instalcja LANDI RENZO OMEGAS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
grzesinfo
*
*


Dołączył: Mar 08, 2009
Posty: 6

PostWysłany: Pon Mar 09, 2009 0:05    Temat postu: Instalcja LANDI RENZO OMEGAS Odpowiedz z cytatem

witam

w moim samochodzie mam zainstalowaną instalację Landi Renzo OMEGAS. W momencie kiedy samochód jest zimny to po uruchomieniu silnika miga dioda zielona a świeci się ciągle dioda pomarańczowa. Po uzyskaniu odpowiedniej temperatury ok 40 stopni C następuje samoczynne przełączenie na GAZ. Moje pytanie brzmi następująco: Czy jest możliwość ręcznego przełączenia na gaz przy temp np 20 st C?
Dodatkowo interesują mnie wszelkie instrukcje montażu oraz schematy elektryczne tej instalacji. Jeśli ktoś z Was posiada takie proszę o kontakt.

Dziękuję za odpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Mar 11, 2009 15:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ręcznego przełanczania na gaz nie ma w Omegasie,są dwie opcje temperaturowa i czasowa.Milimalna temperatura przejscia na gaz to 40C ,a czasowa 30 sekund ,z tym że nie zawsze Very Happy czasem wydłuża się to do minuty.Fabrycznie ustawiona jest opcja temperaturowa,czasowa można aktywować tylko przy użyciu programatora OBD firmy Landi renzo (taka biała kostka wpinana w złącze komputera w miejsce drukarki,powoduje rozszeżenie możliwości softu)

Mam troche dokumentacji do tego systemu w wersji papierowej,napisz jakie auto i co konkretnie cię interesuje,bo ksiażka ma prawie 40 stron
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
grzesinfo
*
*


Dołączył: Mar 08, 2009
Posty: 6

PostWysłany: Sro Mar 11, 2009 18:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam

Interesuje mnie głównie dokumentacja instalacji OMEGAS dla Peugeota 206. W moim poście pytałem czy jest metoda ręcznego przełączenia na gaz. Powodem tego jest to że siadł mi wtryskiwacz i na benzynce bardzo trudno się jeździ do momentu rozgrzania samochodu do 40 st C. Nie chcąc katować silnika chciałem ręcznie przełączyć go na gaz.
A tak przy okazji mam kolejną przypadłość z instalką gazową OMEGAS. Polega ona na tym że przejadę na pełnym zbiorniku ok 20km i krzyczy, że jest rezerwa - piszczy i automatycznie przestawia na benzynę. Co to może być za usterka? Czyżby coś z czujnikiem poziomu gazu?

Jeśli nie sprawi to problemu proszę o przesłanie dokumentacji na mój e-mail: grzesinfo@wp.pl za co będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Mar 11, 2009 21:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W mojej książce głównie znajdują się opisy softów (oprogramowania)oraz schemat i kolory kabli do czego mają być podłączone ,oraz rozpiska wyprowadzenia pinów ze sterownika i kompletacje reduktorów z listwą Med w zależności od pojemności i ilości cylindrów. Nie mam rozpiski na konkretne modele Sad

Na razie nie mam możliwości zrobienia i wysłania skanów (padł mi laptop )

Co do problemu z rezerwą gazu ,to jej wskazania nie mają nic do samoczynnego przechodzenia na benzyne.

Jest parę przyczyn takiego zachowania
1.zbyt niskie ciśnienie dostarczane przez reduktor szczegulnie przy gwałtownym nacisnięciu pedału gazu
2.za wysokie ciśnienie
3.problemy z sygnałem z wtryskiwaczy benzynowych lub gazowych
4.zbyt wysoka temperatura sterownika gazowego powodująca zawieszanie systemu sterowania.

Omegas ma funkcje własnej diagnozy i usterki od 1--3 są wykrywane przez system i zapisywane w zakładce Diagnoza.
Jeśli masz kabelek i soft możesz sobie to sam sprawdzić.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
grzesinfo
*
*


Dołączył: Mar 08, 2009
Posty: 6

PostWysłany: Czw Mar 12, 2009 7:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam

Właśnie zamówiłem kabelek do diagnozowania tej instalacji. A co do tej usterki - równolegle do tego że przełącza mi się sam na benzynę nie działa mi jeden wtryskiwacz benzynowy. Silnik chodzi jak traktor. Na pewno nie jest to cewka zapłonowa bo po przełączeniu na gaz chodzi płynnie. Dodatkowo na desce miga mi żółta kontrolka check engine a po kilku minutach już się pali ciągle. Muszę w jakiś sposób sprawdzić obwody wtryskiwaczy benzynowych. Być może to jest wina komputerka gazowego bo on pośrednio steruje (w trybie benzyna) wtryskiwaczami benzynowymi...
Prace utrudnia dostęp do wtryskiwaczy. Ale najpierw diagnoza przez kabelek potem zobaczymy ....

pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
grzesinfo
*
*


Dołączył: Mar 08, 2009
Posty: 6

PostWysłany: Czw Mar 12, 2009 22:22    Temat postu: Problem z programem LANDI RENZO OMEGAS Odpowiedz z cytatem

witam

Dostałem zamówiony interfejs LPG USB z kabelkiem do OMEGAS na allegro. Zainstalowałem program LANDI RENZO OMEGAS v2.4.3 110 l.
kolejność jest następująca:
1. Podłączam kabelek do centralki i do komputera,
2. potem uruchamiam program wciskam klawisze ctrl+C - połącz - program łączy się z centralką - pokazuje temperaturę wody stan kluczyka itp....
3. program reaguje na przekręcanie kluczyka do momentu zapalenia kontrolek
4. uruchamiam silnik
5. Program wisi.... (zawiesza się )
6. Potem wywala błąd "Połączenie niemożliwe - sprawdź połączenie ERR.CODE: C01"

Co może być powodem takiego zachowania się programu???
Jak chciałem uruchamiam silnik i program jest w trybie wizualizacji (F3) mogę zobaczyć, że dostaje z centralki np prędkość obrotową bo cóś zapamiętuje i się zawiesza.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Mar 13, 2009 13:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może to wina softu,spróbuj ,,pochodzic,, po programie bez połączenia z centralką ,okarze się czy się zawiesza.

Można też pierwsze uruchomić silnik a dopiero póżniej program.
wykluczysz wtedy przerwę w zasilaniu spowodowaną startem silnika,choć przy prawidlowym podłączeniu nie powinno to wystepować.


Jeśli te sposoby nie pomogą odłącz komputer gazowy od wiązki przewodów i przejedź palcem po stykach w komp.(po tych igiełkach),jeśli komp. był przywieszony powinien się odblokować
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
grzesinfo
*
*


Dołączył: Mar 08, 2009
Posty: 6

PostWysłany: Czw Maj 28, 2009 12:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam

Wreszcie udało mi się połączyć z centralką (zmieniłem interfejs LPG/USB na LPG/RS232).
Problemem który powodował przełączanie na Pb było uszkodzenie jednego wtryskiwacza benzyny. Padła w nim cewka. Wymieniłem i wsio ok.

Mam teraz kolejny problem:

Mam instalację Landi Renzo Omegas.
Polega on na tym, że po zjechaniu z górki na biegu np. 4 wciskam sprzęgło i silnik powinien zatrzymać się na ok 800 obr/min (bieg jałowy) a on spada do tej prędkości (lub niżej i czasami wskazówka podskoczy do 1100obr/min) a po tym gwałtownie spada do 0 i silnik gaśnie. Co może być powodem. Jeździłem z laptopem ciśnienie przy wtryskach waha się od 1.2 bar do 1.8bar nie spadało poniżej tego zakresu przy gaśnięciu. Myślę że w przewodach doprowadzających gaz do kolektora ssącego jest bardzo mało gazu (po zjeździe z górki wtryski są odcięte) a po włączeniu wtrysków przy prędkości obrotowej ok 800obr/min gaz nie zdąża dotrzeć do cylindrów i silnik zdąży gasnąć....

Co sądzicie o tym problemie? Czy za małe ciśnienie gazu na wtryskach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Maj 29, 2009 19:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdz czy to gaśnięcie tylko występuje na gazie czy na benzynie też ,bo jesli na pb to podobne objawy daje niedomagający silniczek krokowy lub przepływomierz.Jeśli na benzynie jest OK ,to możesz podnieśc (wydłużyć) czasy wtrysków gazu poniżej biegu jałowego.Wartości podnoś o 5 i obserwuj jakie będą zmiany. Możesz to zrobić ręcznie klatka po klatce wciskając F5 w sofcie.wcześniej zapisz ustawienia aby można było zawsze wrócić do początkowej mapy wtrysku. Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
grzesinfo
*
*


Dołączył: Mar 08, 2009
Posty: 6

PostWysłany: Pią Maj 29, 2009 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
Sprawdz czy to gaśnięcie tylko występuje na gazie czy na benzynie też ,bo jesli na pb to podobne objawy daje niedomagający silniczek krokowy lub przepływomierz.


Na benzynie jest Ok. Ktoś podpowiedział aby zwiększyć ciśnienie na reduktorze. Choć moje jak wynika z pomiarów wynosi od1.2 do 1.6 bar. Nie wiem czy podnoszenie ciśnienia ma sens. Jak na tą chwilę postaram się ustawić mapę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Maj 29, 2009 20:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciśnienie powinno być około 1.25 bara na biegu jałowym,wiec 1,2 jest dobrze.Zwiekszenie ciśnienia praktycznie wydłuży czasy wtrysków bez zmieniania ich wartości w sofcie (tz.wieksza ilość gazu zostanie wtryśnieta,w tym samym czasie ,co jest równe wydłużeniu czasów w sofcie,bez zwiększenia ciśnienia na reduktorze) ale Exclamation w całym zakresie mapy,a tobie potrzeba tylko poniżej biegu jałowego
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
artek69
*
*


Dołączył: Dec 17, 2007
Posty: 79
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sro Cze 10, 2009 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do tematu
Czytając posta to wmarek ma DUUUZĄ wiedzę w temacie. U mnie niestety wystąpiła konieczność montażu LPG. Mam 2 opcje BRC lub właśnie Lendi IV generacji. Pytanie z gatunku"wyższość świąt Wielkiej Nocy nad Bożym Narodzeniem" no i u kogo. LUKY??? .
_________________
Nie kończąca się opowieść:
2002 GV 3,3 PB/LPG Limited
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 8:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

artek69 napisał:
U mnie niestety wystąpiła konieczność montażu LPG. Mam 2 opcje BRC lub właśnie Lendi IV generacji.
no i u kogo. LUKY??? .


Jedni chwalą BRC inni Landi ,powiem ci tylko że w czasie gdy BRC wprowadzała sekwencyjny system Sequent 24 ,to Landirenzo miało już na rynku system Omegas który jako pierwszy zastosował odczyt sygnałów z wtryskiwaczy benzynowych do sterowania instalacją gazową pomijając sygnały z TPS i sondy .

Jeśli decydowałbyś się na LandiRenzo Omegas ,to najlepiej żeby był w takiej kompletacji
Reduktor IG1 Maag (reduktor o zwiększonym przepływie gazu)
Wtryskiwacze Maag (białe) (wtryskiwacze te wytrzymują bez problemu ponad 200 000 km (dane producenta)
Zakładają też z wtryskiwaczami Matrix lub Valtek ale są to wtryskiwacze o znacznie mniejszej wytrzymałości.

Kwestia montażu to już inna sprawa,musi być zrobiona prawidłowo,szczegulnie miejsca zamontowania dysz gazowych,bo wtedy nie ma problemów z jej eksploatacją Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group