www.asu.pl :: Zobacz temat - termometr Voyager
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

termometr Voyager

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dex
*
*


Dołączył: Mar 23, 2006
Posty: 366
Skąd: GorzĂłw Wlkp.

PostWysłany: Wto Lut 24, 2009 15:21    Temat postu: termometr Voyager Odpowiedz z cytatem

Mam problem. Ostatnoi mój termometr zaczął szwankować. W czasie jazdy pokazuje w miare ok, ale jak tylko sie zatrzymam to pomimo mrozu na dworze to wyswietlacz pokazuje np: +12 stopni. Gdzie umiejscowiony jest czujnik termometru. Może jakaś osłona się urwała alobo co i dostaje ciepła od silnika ? Confused
_________________
Chrysler Town & Country 3,8 stown&go 2005.
Dodge Grand Caravan 3,3 Sport 02 - sprzedany
Grand Voyager 2,4i 1999- sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
nsvinc
*
*


Dołączył: Feb 24, 2009
Posty: 2
Skąd: wrocław

PostWysłany: Wto Lut 24, 2009 19:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To zalezy jaka temperatura panuje na dworze podczas jazdy...
W praktyce z przetwornikami temperatury bywa różnie - przeważnie wiatr wiejący na czujnik zaniza znacząco odczytywaną wartość.

Całkiem możliwe że urwała się jakaś osłona czujnika, ale jest tez inna opcja:
Czujnik (analogowy) przetwarza temperaturę na rezystancję. "Pływające" napięcie referencyjne układu który obslguje ten czujnik powoduje dziwne wyniki. Efekt ten występuje jednak tylko dla czujników rezystancyjnych.

Druga opcja to czujniki pracujące w trybie źródła prądowego, w tym przypadku napięcie gra mniejszą rolę (w teorii - rozwiązań układowych moze byc wiele)

Poza tym:
Obstawiam ze sam moduł mierzący temperaturę ma zonka/zadna 'zwykla' oslona nie odizoluje na tyle silnika od czujnika, zebys miał wahania rzędu 12 stopni i to w taki dziwny sposób.
Spróbuj przemieszczać się bardzo powoli (10-20kmh) po jakims odcinku i zaobserwuj czy temperatura tez wraca do normy - jeśli tak, to nie jest to ciepło silnika, tylko skopane w elektronice albo BARDZO pływające napięcie zasilania....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Lut 24, 2009 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na ogół umiejscowiony jest z przodu pod zderzakiem.
W omedze miałem takie same objawy jak ty i pomogła tylko wymiana tego czujnika na nowy, kosztował grosze.
Zamówiłem na Allegro, używany, założyłem i cieszyłem się prawidłowym wskazaniem temperatury.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Lut 24, 2009 22:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kumpel w Maździe 6 miał to samo - w czasie jazdy wskazania dokładnie takie jakie powinne być, na postoju wskazania +12 nawet gdy na dworze było -20 - oczywiście awaria czujnika - do wymiany

Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dex
*
*


Dołączył: Mar 23, 2006
Posty: 366
Skąd: GorzĂłw Wlkp.

PostWysłany: Sro Lut 25, 2009 10:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Crying or Very sad cholera ucieszyłem się jak diabli. No dobra - może najpierw sprawdzić styki, kabelki itp. A tak na dobicie - ile może kosztować taki czujnik.
_________________
Chrysler Town & Country 3,8 stown&go 2005.
Dodge Grand Caravan 3,3 Sport 02 - sprzedany
Grand Voyager 2,4i 1999- sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
maski
*
*


Dołączył: Feb 06, 2008
Posty: 40
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sro Lut 25, 2009 17:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

możne pomoże tabelka

masz podane wartości rezystancji w zależności od temperatury
sensor znajduje się za zderzakiem (plastikiem) w dolnej części
często powodem takich wariacji jest woda ( z sola) we wtyczce
jeżeli we wtyczce będzie sucho zmierz rezystancje czujnika, najwygodniej jest to zrobić wyciągając overhead console i podłączając sie omomierzem do wtyczki. jeżeli będzie ok wpinaj zamiast czujnika rezystorki o wartości wg tab , albo jeżeli masz rezystor dekadowy lub inny zmienny wyskalowany.
99 % przypadków pada wspomniany sensor lub uszkodzone są połączenia.
zamiast sensora można wpiąć termistor ntc 10k o jak najmniejszej tolerancji,
koszt kilku zyli ale trzeba pokombinować żeby zabezpieczyć wymotke mechanicznie i od wilgoci
_________________
voyager 3,3 '98 + BRC sequent 56
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group