www.asu.pl :: Zobacz temat - Nie ma już ciśnienia w ukł. Chłodzenia
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie ma już ciśnienia w ukł. Chłodzenia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
cofi7
*
*


Dołączył: Feb 28, 2006
Posty: 233
Skąd: ZAMOŚĆ

PostWysłany: Sro Lut 18, 2009 8:42    Temat postu: Nie ma już ciśnienia w ukł. Chłodzenia Odpowiedz z cytatem

Sprawa dotyczy mojego auta. Na początku roku wymieniłem płyn w chłodnicy i zgodnie z tym co pisało w książce napraw odpowietrzyłem go. No i właśnie po tej wymianie kiedy rozgrzeje silnik i odkręcam korek zbiornika wyrównawczego to nie ma już uciekającego powietrza pod ciśnieniem,normalnie odkręcam i już, tak jak się odkręca zbiornik płynu hamulcowego. Chcę dodać że przed wymianą było ciśnienie. Temperatura silnika była i jest taka sama, rozgrzewa się również w takim samym tempie. Jechałem ostatnio do stolicy i kiedy dojechałem jeszcze raz sprawdziłem i to samo czyli nic. Pompa wody to chyba nie jest bo przecież wcześniej działało a poza tym kiedy stoję trochę w korkach to bywa że temp lekko wzrośnie ale zaraz wentylatory się włączają i temp wraca na swój poziom. Nic nie jarmoli w silniku, nic nie wycieka, nic niepokojącego się nie dzieje. Macie jakieś pomysły?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Lut 18, 2009 11:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli w zbiorniczku wyrównawczym masz korek z gwintem i uszczelką to powinno być ciśnienie(temperatura).
Jeśli masz korek w chłodnicy to w zbiorniczku nie powinno być ciśnienia stałego.Korek w chłodnicy jest jak zawór i puszcza tylko płyn do zbiorniczka wyrównawczego jeśli ciśnienie wzrośnie nadzbyt.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cofi7
*
*


Dołączył: Feb 28, 2006
Posty: 233
Skąd: ZAMOŚĆ

PostWysłany: Sro Lut 18, 2009 14:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Korek mam tylko w zbiorniku wyrównawczym
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Czw Lut 19, 2009 8:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to dziwne bo po nagrzaniu silnika do włączeniu się wentylatorów powinno wywalić płyn jak odkręcisz korek.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cofi7
*
*


Dołączył: Feb 28, 2006
Posty: 233
Skąd: ZAMOŚĆ

PostWysłany: Czw Lut 19, 2009 10:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie tak było przed wymianą a po już tak nie jest. W sumie nic dziwnego się z silnikiem nie dzieje, temp ma normalną, normalnie się grzeje i normalnie chłodzi. Czy jak pompa wody pada daje jakoś znać o tym? A może termostat się zepsuł i jest cały czas zamknięty?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Lut 19, 2009 11:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiele Tobie nie pomogę, ale spróbujmy.
Ok. tygodnia temu wymieniałem pompę wody z uwagi na to, że czasami delikatnie popiskiwała.Pierwsze co, to postawiłem na pasek wielorowkowy, ale po zdjęciu go, okazało się, że to pompa delikatnie popiskuje.Wymieniłem i już jest spokój.
Uważam, że jeśli masz właściwą temperaturę płynu, to moim zdaniem to nie będzie pompa, ponieważ gdyby to ona wysiadała, to pewnie zajechałbyś silnik /brak chłodzenia/.
To taka moja teoria, ponieważ jeździłem już b. wieloma autami i dopiero w tym musiałem wymienić tę pompę.
Nie umiem natomiast stwierdzić co jest przyczyną tego, że nie ma ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym Confused
Co do termostatu, to sprawdź czy po nagrzaniu się silnika masz ciepłą chłodnicę.
Jeśli tak to jest pełny obieg płynu i termostat nie pozostał w pozycji "zamknięty" i przynajmniej w tym działaniu jest sprawny.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zbir46
*
*


Dołączył: Nov 06, 2005
Posty: 253
Skąd: PIASTÓW/ k WARSZAWY

PostWysłany: Czw Lut 19, 2009 13:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cisnieniem w układzie ,,steruje,, sprezyna w korku chłodnicy.Jesli było dobrze a po wymianie płynu jest zle to chyba tylko w tym (korku)..jest przyczyna ..przeciez nie masz ubytku płynu z układu...wiec sprawdz czy nie pekła sprezyna w korku chłodnicy ..czy jest uszczelka i w koncu czy dobrze wkrecony. A czy po nagrzaniu silnika wzrasta ci ilosc płynu w zbiorniczku wyrównawczym??
_________________
WINDSTAR 3.8 /97..ZAGAZOWANY
t.jackowski3@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cofi7
*
*


Dołączył: Feb 28, 2006
Posty: 233
Skąd: ZAMOŚĆ

PostWysłany: Pią Lut 20, 2009 8:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok sprawdze czy chłodnica jest ciepła, no właśnie a z tym płynem w zbiorniczku to zauważyłem że poziom mam taki sam kiedy silnik zimny i ciepły, jak jest ciepły i odkręce korek to tylko para w małych ilościach ze zbiorniczka wychodzi. Sprawdze też ten korek czy dobrze dociska uszczelkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 10:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zbir46 napisał:
Cisnieniem w układzie ,,steruje,, sprezyna w korku chłodnicy.Jesli było dobrze a po wymianie płynu jest zle to chyba tylko w tym (korku)..jest przyczyna ..przeciez nie masz ubytku płynu z układu...wiec sprawdz czy nie pekła sprezyna w korku chłodnicy ..czy jest uszczelka i w koncu czy dobrze wkrecony. A czy po nagrzaniu silnika wzrasta ci ilosc płynu w zbiorniczku wyrównawczym??

Cofi7 napisał ,że nie ma korka w chłodnicy
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 11:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
Wiele Tobie nie pomogę, ale spróbujmy.
Ok. tygodnia temu wymieniałem pompę wody z uwagi na to, że czasami delikatnie popiskiwała.Pierwsze co, to postawiłem na pasek wielorowkowy, ale po zdjęciu go, okazało się, że to pompa delikatnie popiskuje.Wymieniłem i już jest spokój.
Uważam, że jeśli masz właściwą temperaturę płynu, to moim zdaniem to nie będzie pompa, ponieważ gdyby to ona wysiadała, to pewnie zajechałbyś silnik /brak chłodzenia/.
To taka moja teoria, ponieważ jeździłem już b. wieloma autami i dopiero w tym musiałem wymienić tę pompę.
Nie umiem natomiast stwierdzić co jest przyczyną tego, że nie ma ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym Confused
Co do termostatu, to sprawdź czy po nagrzaniu się silnika masz ciepłą chłodnicę.
Jeśli tak to jest pełny obieg płynu i termostat nie pozostał w pozycji "zamknięty" i przynajmniej w tym działaniu jest sprawny.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604


...sam się zastanawiam co ja tu napisałem Wink
Chodzi mi głównie o to, że kiedy silnik się nagrzewa to chłodnica musi być zimna.Dopiero kiedy silnik się zagrzeje do ok.94st.C termostat powinien /musi/ się otworzyć i dopiero wtedy chłodnica zrobi się też ciepła.
Jeżeli w czasie nagrzewanie się silnika jednocześnie nagrzewa się chłodnica, to z pewnością jest padnięty termostat.
Mam nadzieję, że teraz napisałem to dość jasno Rolling Eyes

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 16:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli w chłodnicy jest płyn gorący zbliżony do 90,100 stopni C i układ jest szczelny to musi być ciśnienie z powodów temperaturowych chyba że faktycznie jak On napisał termostat nie otwiera i nie ma obiegu na chłodnicę-tylko wtedy nawet po załączeniu wentylatorów temperatura nie spadnie bo wentylator schładza głownie chłodnicę.Wtedy silnik szybko się nagrzewa nie jest płyn wystudzany i może uszkodzić silnik w najgorszym wypadku.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 17:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No, w końcu z liftem zaczynamy temat rozjaśniać.Ciekawe tylko jak to ocenia cofi7.
Mam nadzieję, że choć troszkę jemu pomogliśmy.

Plymouth g.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
niedziu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2008
Posty: 21

PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 17:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam szanowne grono tak czytam co piszecie i nikt nie mówi by sprawdził czy jest uszczelka na korku może przy tej wymianie poprostu niepostrzeżenie wyleciała i to najprawdopodobniej bedzie przyczyną Laughing
są różne sugestje jednak nie bedzie to pompa wody ponieważ nie wycieka przez nią płyn wytwarza obieg bo sie nie grzeje termostat też nie bo by sie gotował jak dziki a nawet gdyby sie nie otwierał całkowicie to również by było ciśnienie w układzie
Arrow ja stawiam na korek dokładnie sprawdz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 18:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niedziu napisał:
Witam szanowne grono tak czytam co piszecie i nikt nie mówi by sprawdził czy jest uszczelka na korku może przy tej wymianie poprostu niepostrzeżenie wyleciała.

No napisałem że układ musi być szczelny.
niedziu napisał:
są różne sugestje jednak nie bedzie to pompa wody ponieważ nie wycieka przez nią płyn wytwarza obieg

Fakt
niedziu napisał:
termostat też nie bo by sie gotował jak dziki

Fakt
niedziu napisał:
a nawet gdyby sie nie otwierał całkowicie to również by było ciśnienie w układzie

W silniku tak ale na chłodnicy nie.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cofi7
*
*


Dołączył: Feb 28, 2006
Posty: 233
Skąd: ZAMOŚĆ

PostWysłany: Pon Lut 23, 2009 15:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdziłem korek i chłodnice, no i tak: rozgrzałem silnik i odkręciłem korek, ku mojemu zdumieniu lekkie ciśnienie było, ale nie takie duże jak wcześniej, uszczelki na korku są wporządku, sprężyna również ok, profilaktycznie bardzo lekko podoginałem blaszki na korku żeby troszkę mocniej był dociśniety, a z chłodnicą to jest tak że jest ciepła, a w dotyku bezpośrednim z ręką po chwili czuję że gorąca. Sprawdziłem to kiedy silnik chodził a temp była w normie, ale jak wiadomo może akurat temp w silniku wzrosła o 2-4 stopnie i termostat trochę się otworzył, ale z tego wszystkiego zapomniałem sprawdzić czy jak się rozgrzewa to czy też jest ciepła ajjjjj
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Lut 23, 2009 17:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"ale z tego wszystkiego zapomniałem sprawdzić czy jak się rozgrzewa to czy też jest ciepła ajjjjj"

Laughing Wink

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pon Lut 23, 2009 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Korek ze spręzynką jest w chłodnicy czy w zbiorniczku wyrównawczym ?
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cofi7
*
*


Dołączył: Feb 28, 2006
Posty: 233
Skąd: ZAMOŚĆ

PostWysłany: Wto Lut 24, 2009 13:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w zbiorniku wyrównawczym, chłodnica nie ma żadnych korków
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group