www.asu.pl :: Zobacz temat - GV 3.3 sekwencja - gasnie i strzela :(
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

GV 3.3 sekwencja - gasnie i strzela :(

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
kubel30
*
*


Dołączył: Feb 12, 2009
Posty: 17
Skąd: E-g

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 1:17    Temat postu: GV 3.3 sekwencja - gasnie i strzela :( Odpowiedz z cytatem

Witam
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem GV 3.3 z gazem sakwencyjnym ( niestety nie wiem jakim - gdzie to można sprawdzić ? Zakładany w Bolszewie o/Wejcherowa)
Wszystko było ok., trasa 1000km spalanie 13l gazu, troche latania po mieście ok. ale do czasu.
Pierwszy objaw to przy normalnej jeżdzie po mieście przy rozgrzanym silniku nastąpił spadek mocy, przełączenie na pb pomogło, pojechałem na stacje lpg, dotankowałem ( raptem kilkanaście litrów bo gaz jeszcze był ) i wszystko wróciło do normy.
Drugi objaw to zgaśnięcie silnika podczas skrętu w prawo na skrzyżowaniu po przejechaniu ok 1km od odpalenia. Dodam że odłączałem wcześniej akumulator i po odpaleniu przełączyłem zasilanie na lpg.
Po zgaśnięciu na krzyżówce silnik nie chciał odpalić, po kilkunastu długich kręceniach odpalił ale jeszcze przez dłuższa chwilę pracował nierówno i nie chciał sie wkręcic na obroty ( odpalanie na pb ), w końcu zaskoczył i wszystko dalej ok.
Nastepny raz był (już) wczoraj rano podczas manewrowania na parkingu pod domem ( sprawdzałem czujniki cofania po montażu ), silnik zimny i po odpaleniu przełączony na lpg, po pewnum czasie kręcenia sie w kółko stracił obroty i moc, na wolnych obrotach miał poniżej 400, nie wkręcal sie na obroty podczas pompowania gazu, zgasiłem go kluczykiem i w tym momencie nastąpił strzał gazu w silniku ( a podobno sekwencje nie strzelają ). Auto znów nie chcialo odpalic i procedura była podobna jak wcześniej.
Ostatni raz nastąpił wieczorem i znów zimny silnik, podczas jazdy na wprost, obylo sie bez strzelania ale auto zgaslo i nie chciało odpalić.
Panowie jak myślicie w czym tkwi problem, moze "edukacja" kompa po resecie pomoże, czy moze podciśnienie a może macie inne pomysły ?
_________________
Grand Voyager 3.3 96' zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 7:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przyczyn możne być dużo, mi kiedyś Passat tez na sekwencji zaczął pracować nierówno, okazało się że brudny był jeden wtryskiwacz lpg (elektrozawór), jeśli autko dożo kilometrów przejeździło na lpg to można zrobić również kalibracje wtryskiwaczy
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r


Ostatnio zmieniony przez waldek44 dnia Pon Lut 16, 2009 13:08, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jadwtr
*
*


Dołączył: Apr 20, 2005
Posty: 153

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 10:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sądze że brak iskry - przewody wysokiego napiecia do wymiany i zmiejszyć przerwe na świecach do 0,7mm
_________________
Andrzej Voyager 98r. 2,0 16V SOHC gaz BRC saqent 24
GG 8179044
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kubel30
*
*


Dołączył: Feb 12, 2009
Posty: 17
Skąd: E-g

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 10:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest gorzej Sad
Choć rano odpalił i jeżdził dobrze ( w mieście, częste odpalanie ), po zatankowaniu sie i przełączeniu na lpg gaśnie, na pb chodzi normalnie a na lpg gaśnie za każdym razem.
Sad
_________________
Grand Voyager 3.3 96' zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 11:54    Temat postu: Re: GV 3.3 sekwencja - gasnie i strzela :( Odpowiedz z cytatem

kubel30 napisał:
silnik zimny i po odpaleniu przełączony na lpg, po pewnum czasie kręcenia sie w kółko stracił obroty i moc, na wolnych obrotach miał poniżej 400, nie wkręcal sie na obroty podczas pompowania gazu,


Ty masz możliwość odpalenia go na gazie w tak normalny sposób? Nie za wsześnie przełaczasz go na gaz? Silnik powinien się rozgrzać na benzynie do min 40stopni i wtedy powinno nastąpić automatyczne przełaczenie na gaz.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 12:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak ci na benzynie dobrze chodzi to sugeruję ,że możesz mieć wtryski uszkodzone albo przepuszczają tak bardzo ,że zalewają ci kolektor.
Sprawdź elektrozawory czy trzymają ciśnienie ,opaski na przewodach tam też lubi często ulatywać gaz.
No i reduktor czy ma odpowiednie ciśnienie.
Jaki typ masz sekwencji.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kubel30
*
*


Dołączył: Feb 12, 2009
Posty: 17
Skąd: E-g

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 15:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jaki typ sekwencji mam - nie wiem ( gdzie lub jak moge to sprawdzić ) a dziś rano dogrzałem go na pb i dopiero później przełączyłem na lpg.
Podczas pisania poprzedniego postu auto "lekko" odpoczęlo i dalej chodził dobrze ( dwa razy dostał lekkiej zadyszki na lpg ale obroty same sie wyrównały ). Generalnie na lpg jest lekko słabszy i na wyższych obrotach przerzuca biegi.
_________________
Grand Voyager 3.3 96' zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 20:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kubel30 napisał:
a dziś rano dogrzałem go na pb i dopiero później przełączyłem na lpg.


I co lepiej chodził na LPG jak był dogrzany?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kubel30
*
*


Dołączył: Feb 12, 2009
Posty: 17
Skąd: E-g

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 20:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bez różnicy, raz słabnie i gaśnie na zimnym i szybko przełączony a raz tak jak dzis dogrzany na benzynie i dopiero przełączony.
Jak tak sie dusi i później nie mozna odpalić to trocha zalatuje z nawiewów lpg i pd więc może wtedy go zalewa, ale podczas słabnięcia nic nie czuć.
_________________
Grand Voyager 3.3 96' zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 20:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiem czy dobrze czytam ,ale kolega jakims cudem przlacza instalke na lpg/pb recznie. jak juz pisano wyzej instalacja sama powinna sie przlaczyc na lpg kiedy silnik osiagnie odpowiednia temperature i obroty! zawsze odpala sie na pb i jedzie do czasu az sie zamo przelaczy. w innym przypadku moga wystepowac takie i inne przypadlosci. jesli robisz tak jak mysle to zmasakrujesz instalacje ,silnik,skrzynie i kilka innych drobiazgow.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marekzaba31
*
*


Dołączył: Feb 11, 2009
Posty: 73
Skąd: POZNAN

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
jak instalacja ma wiecej niz 5 lat moze byc to objawem reduktora (membrana peknieta) proponuje sprawdzic w tym momencie co nawala czy reduktor jest oszroniony jezeli tak to nie ma przeplywu cieplej wody od silnika , po trzecie moze sie zacinac zawor w reduktorze co otwiera i zamyka dopływ gazu dla tego nie mogłes odpalic bo ciagle mial dostarczany gaz , ostatni problem to wtryski a ostatecznosc to elektronika od gazu
POZDRAWIAM ZYCZE MIŁEJ JAZDY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kubel30
*
*


Dołączył: Feb 12, 2009
Posty: 17
Skąd: E-g

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 22:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Instalacja ma 9 miesiecy więc raczej nie mambrana a zawór, musze to sprawdzić.
Nigdzie nie pisałem że przełączam na lpg ręcznie, robi to automat przy ok 2400-2500 obr, a jak auto mi gasnie w trakcie jazdy ratuje sie ręcznym wyłączeniem instalacji lpg i przełączeniem na pb - to chyba dozwolone ?
_________________
Grand Voyager 3.3 96' zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lut 17, 2009 11:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dozwolone ale jak auto zgasnie to instalacja powinna byc tak zalozona,ze odpala automatycznie na pb.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kubel30
*
*


Dołączył: Feb 12, 2009
Posty: 17
Skąd: E-g

PostWysłany: Wto Lut 17, 2009 15:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I tak w rzeczy samej jest Smile
_________________
Grand Voyager 3.3 96' zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Lut 17, 2009 16:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pamiętam, że ktoś już miał taką akcję, że mu gasło auto przy skręcaniu, tylko kurka nie pamiętam o co chodziło... O czujnik położenia wału chyba - wypadałoby na forum poszukać, ale jakoś weny nie mam.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kubel30
*
*


Dołączył: Feb 12, 2009
Posty: 17
Skąd: E-g

PostWysłany: Wto Lut 17, 2009 16:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czytałem tan post, ale gaśnie także na prostej.
_________________
Grand Voyager 3.3 96' zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lut 17, 2009 17:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chodzilo chyba wtedy o polozenie reduktora wzgledem auta. powinein byc w osi.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Lut 18, 2009 14:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja miałem podobne objawy w bmw (niestety).
Po jakimś czasie od przełączenia na LPG silnika zaczynał nierówno chodzić i skakać. Przy okazji ewidentnie słabł. Działo się to aż do zgaśnięcia. Przy próbie ponownego odpalenia na PB trzeba było bardzo długo kręcić żeby odpalił. Jak już się udało to jakiś czas chodził beznadziejnie ale stopniowo się to poprawiało.
Powód był bardzo prosty. Za niski stan płynu w chłodnicy co skutkowało brakiem ogrzewania reduktora.
Zamarzała membrana w reduktorze i przestawała przetwarzać gaz ze stanu skupienia ciekłego w gazowy. Dlatego szarpał na gazie.
Dodatkowo w pozycji otwartej zamarzał zawór odcinający gaz na reduktorze, więc przy próbie ponownego uruchomienia na benzynie silnik dostawał obydwa rodzaje paliwa.
Po uzupełnieniu płynu nie było problemów.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kubel30
*
*


Dołączył: Feb 12, 2009
Posty: 17
Skąd: E-g

PostWysłany: Pią Lut 20, 2009 16:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Faktycznie, płynu dużo za mało - dolełem i jest duuuużo lepiej, wprzwdzie jeszcze czasem niedomaga, ale do gazowni jede w poniedziałek na przegląd i pewnie coś poradzą. Dziękuje za wszystkie podpowiedzi. Smile
_________________
Grand Voyager 3.3 96' zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group