www.asu.pl :: Zobacz temat - Jak wymienić rozrząd w Caravan 3.0L V6 1996r
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak wymienić rozrząd w Caravan 3.0L V6 1996r

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
macco
*
*


Dołączył: Feb 13, 2009
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią Lut 13, 2009 15:41    Temat postu: Jak wymienić rozrząd w Caravan 3.0L V6 1996r Odpowiedz z cytatem

Witam, potrzebna pomoc przy wymianie rozrządu w Caravan 3.0l V6 1996r ,posiadam niezbedne warunki oraz narzedzia, chciał bym aby ktoś opisał procedure jakiej trzeba sie trzymac przy tego typu pracach tj. kolejnosc rozbebeszania itp. nie chce spedzic "tygodnia" w garazu dochodząc do tego sam Wink
Dzieki za wszelką pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mirusiek
*
*


Dołączył: Dec 01, 2008
Posty: 41
Skąd: Gardur

PostWysłany: Pią Lut 13, 2009 16:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie popieram całkowicie, mnie też niedługo czeka wymiana Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lut 13, 2009 20:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli zaplecze techniczne masz to bedziesz wiedzial co odkrecic - bo tego ci niestety nie powiem bo nie mialem wiekszej stycznosci z Vojkiem 3.0...ale ogolnie rzecz ujmujac sprawa wyglada tak:
- demontujesz oslony rozrzadu tak zebys mial pasek i kola na wierzchu
- dajesz na luz N
- nakladasz klucz(nasadke) na kolo walu korbowego
- krecisz zgodnie z kierunkiem obrotow silnika do momentu zgrania sie wszystkich punktow - czyli walu korbowego i walkow rozrzadu - punkty powinienes o ktore chodzi powinienesznalezc np.na autozone.com w zakladce "camshaft" czy jakos tak Smile
- teraz luzujesz napinacz
- sciagasz pasek + ew. wymieniasz pompe wody
- nakladasz nowy pasek caly czas kontrolujac wzajemne polozenie znakow!!!!
- jesli nic sie nie poprzestawialo to napinasz pasek do zadanego luzu
- nakladasz nasadke na wal korbowy i krecisz zgodnie z jego praca minimum o jeden pelen obrot silnika- czyli 2 obroty walu!
- teraz jeszcze raz kontrolujesz wzajemne ustawienie znakow!! to dlatego ze czasem zdaza sie tak ze pasek montowany jest luzem i przy napinaniu musi nastapic obrot ktoregos z kol=>przestaiwnie rozrzadu.

mozna tez zrobic na skroty - czyli nie ustawiac na fabryczne znaki tylko farba lub punktakiem zrobic swoje znaki na wszystkich kolach i tak zmienic pasek ale wtedy nie bedziemy mieli 100% pewnosci czy rozrzad jest ustawiony tak jak fabryka przykazala(poprzedni wlasciciel mogl przeciez przesatwic o "1zabek"), zaleta tej metody jest to ze silnik zgaszony zatrzymuje sie w tak jakby stanie rozprezonym wiec nie powinnym nam sprezynowac zadne walki rozrzadu jak to moze miec miejsce w momencie ustawienia na znaki..tyle moich rad.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
macco
*
*


Dołączył: Feb 13, 2009
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią Lut 13, 2009 21:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki za wskzówki...jest tam strasznie malo miejsca, zresztą jak wszedzie jesli chodzi o rozrząd ale chyba dam rade zdemontowac te klamoty...najbardziej mnie zastanawia jak podeprzec silnik bo z tego co widzialem trzeba zdemontowac górne mocowanie silnika z poduchą, nie chcialem go podpierac o miche olejową ale chyba nie mam wyjscia boje sie ze uszczelkę szlak trafi.
Co do znaków na kołach to moze przed zdemontowaniem starego paska postarac sie ustawic na nich wtedy bym wiedzial czy cos było przestawione nie wiem tylko czy tak da rade ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Lut 18, 2009 0:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam 3.0l w pierwszym genie chryslera ale jeszcze nie wymienialem paska,więc krok po kroku nie podpowiem(szczególnie w jajku co miejsca jest mniej niż w starszych autkach.Poszukaj na tajemnicevoyagerow.Link w moim podpisie.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
macco
*
*


Dołączył: Feb 13, 2009
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Lut 18, 2009 21:39    Temat postu: I juz po wymianie Odpowiedz z cytatem

Witam koledzy...jestem juz po wymianie, nie bylo to takie straszne ale troche trzeba powalczyc.Opowwiem po krótce od czego zacząć.
1.Odkręcamy koło
2.Zdejmujemy osłone koła napedowego
3. Odkrecamy koło normalny gwint..odkrecamy w lewo) klucz 22,jak sie bedzie krecic trzeba zaklinowac wkładając w otworek w w/w kole jakis pret i oprzec o podłoge, nie sciągamy koła.Wazne jest zeby zacząć od koła bo jak nie uda nam sie go odkręcic cała dalsza zabawa nie ma sensu i mozemy sobie odpuścić,puźniej bedzie jeszcze problem z zwaleniem koła ale o tym w puncie nr 6.Na tym etapie mozemy tez zdemontowac ta czarną gruszke na górze silnika zamocowana przy poduszce silnika. Następnie odkrecic górne mocowanie silnika(poduszki)podpirajac silnik o miskę olejową najlepiej podnosnikiem hydralicznym typu żabka. Poduszka jest przykrecona z lewej strony do karoseri 3 śrubami 2 od góry i jedna z boku pod poduszką) i 4 śrubami do silnika.
4.Kiedy sie nam juz udało odkrecie zwalamy pasek klinowy poluzowując nakretke w kole napinacza (klucz15 poligon) i opuszczamy koło napinacza śróba napinającą (klucz13 nasadka) i mozemy odkrecic cały napinacz zamontoewany na 3 sróbach na klucz 15.
5. Zciągamy pasek wieloklinowy....odciagamy napinacz (pod alternatorem) klucz 15 poligon do siebie i zwalamy pasek z rolki(nie trzeba odkręcac napinacza)przy okazji mozemy usunąć rolkę obok napinacza odkręcajac śrubę w rolce (klucz 15 normalny gwint)
6.Zciągamy koło napedowe...mozna spróbowac delikatnie popukac moja twoja, ja uzyłem specjalnego ściagacz..kupilem go żeby ściągnac kierownice jak wymienialem tasme i okazało sie,że przyda sie i do tego..;puźniej wstawie jego fotke koszt ok. 40zł.
7.Zdemontowac pompe klimy zamocowana na gorze 2ma śrubami klucz 13nasadowy i na dole nakretki rowniez na klucz 13.Pompę podwiesić na jakims sznurku.Nastepnie zdemontować mocowanie pompy klimy 3 śruby rozm 15.
8.Odkręcamy pierwszą osłone rozrzadu(tą stalowa) nie pamietam ile srób ale wspomne tylko o dwóch schowanych przy kole od pompy wspomagania..mozna je wykrecic bez ściągania pompy są krótkie.
Ważne!! Nie próbujemy wyciagnąc osłony gdy juz ja odkrecimy, grozi uszkodzeniem plastikowej osłony, zdemontujemy ją razem z ta plastikową.
9.Odkeacamy plastikową osłone, śruby na klucz 10.... 2 na dole widoczne perzez nadkole, jedna pośrodku bardzo slabo widoczna z góry ale jest, a reszte sobie znajdziecie. Po odkręceniu wszystkich śrub demontujemy obie osłony razem,po odrobinie gimnastyki wyciagamy górą i o to ukazuje się nam długo wyczekiwany rozrząd.
10. Przed zwaleniem paska dobrze jest ustawic sobie koła na znakach...robimy to nakładajac z powrotem kolo napedowe(nie przykrecamy tylko lekko wsuswamy na trzpień wału) i krecimy przy pomocy bicepsów kołem w prawo do momentu ustawienia na znakach wszystkich 3 kól.Jesli okaze sie ze nie da sie ustawic na znakch wszystkich kól a auto chodziło ok.. to trzeba sobie porobic znaczniki farbą na wszystkich kołach..takie punkty odniesienia.U mnie jedno koło wałka (lewa vałka, patrząc od strony rozrządu)bylo przestawione o jeden ząbek w lewo...auto chodzilo normalnie przed wymiana wiec postanowilem tego nie zmieniac i nowy pasek zalozylem tak samo.
11.Zwalamy pasek rozrządu...zaczynamy ściagamy sprężyne napinacza i ściagamy pasek.Należało by tez wymienic napinacz wiec go odkręcamy oraz pompę wody.
12.Zakładamy nowe klamoty i skręcamy wszysto z powrotem. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group