www.asu.pl :: Zobacz temat - silnik 2.4 97 r- kod 42
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

silnik 2.4 97 r- kod 42

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
druith
*
*


Dołączył: Feb 14, 2009
Posty: 7

PostWysłany: Wto Mar 03, 2009 19:28    Temat postu: silnik 2.4 97 r- kod 42 Odpowiedz z cytatem

Witam szacowne grono. Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem Voyagera z silnikiem 2.4 rocznik 97 z lpg (nie sekwencja).
Praktycznie od samego początku mam z nim mały problem. Mianowicie czasami stojąc na światłach obroty spadają do 600 i
wówczas czuć jak silnikiem zaczyna trochę trząść. Dzieje się to zarówno na benzynie jak i na gazie. Z tym że na gazie pracuje o wiele równiej niż na benzynie.
Ostatnio doszedł nowy problem. Po nocy odpaliłem voyagerka bez problemu. Po dojechaniu do celu pozostawiłem go na kilka godzin. Po tym okresie okazało się że nie mogę go odpalić na pb. Na gazie odpalił bez problemu. Pojechałem więc. Po dotarciu na miejsce. Sprawdziłem i na Pb odpalił normalnie. Po ok. 30 minutach znowu spróbowałem odpalić na PB i znowu kicha. Na lpg odpalił bez problemu. Dzięki lekturze forum zdołałem odczytać kody błędów. Wyświetliło mi błędy 12,42,4x27. Jeżeli chodzi o błąd 27 to z tego co mówił mechanik jest to spowodowane złym doborem emulatora. Postawiłem więc na powolną śmierć pompy paliwa. Tymbardziej że w dniu dzisiejszym próbowałem pojeździć na benzynie. Po wciśnięciu gazu samochód bardzo mulił tak jakby coś go trzymało i szarpał dopiero jak przełączył się na gaz to poszedł jak z procy. Teraz mam pytanie jaką pompę paliwa mam kupić bo na allegro jest tego kilka rodzajów i nie wiem jaka pasuje do mojego modelu?. No i oczywiście czy dobrze myślę obstawiając awarie pompy paliwa?. Czy ktoś miał już podobny problem? Z góry dziękuje za pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marekzaba31
*
*


Dołączył: Feb 11, 2009
Posty: 73
Skąd: POZNAN

PostWysłany: Wto Mar 03, 2009 21:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powoli kolego , sprawdz pierw filtr paliwa czy ktos go wymieniał nastepnie sprawdz cisnienie paliwa w układzie a po pierwsze czy to sie stało po tankowaniu paliwa i ile tego paliwa masz w zbiorniku bo przy instalacji gazowej musisz miec minimum połowe to dla dobra pompy Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Mar 03, 2009 21:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja na lpg mam zawsze ten błąd , dlatego ze pompa na lpg u mnie nie chodzi
czy robiłeś kody po resecie kompa i jeździe tylko na pb ?
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marekzaba31
*
*


Dołączył: Feb 11, 2009
Posty: 73
Skąd: POZNAN

PostWysłany: Wto Mar 03, 2009 22:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to jak pompa nie działa LPG to ktos zrobił mały bład , moze nie działac ale trzeba oszukac kompa podłanczajac mu przekaznik w kable od pompy zeby widział ze jest cos podłaczone . szczerze nie miałem takich awarii bo w moim pompa działa na LPG i tylko przelewa palio w ta i z powrotem , jak znasz sie na kabelkach znajdz rozciete kable od pompy i podłacz tam przekaznik , (cewke przekaznika) PAMIETAJ O DOBRYM PALIWIE jak co to pisz co bede wiedział to pomoge
POZDRAWIAM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
druith
*
*


Dołączył: Feb 14, 2009
Posty: 7

PostWysłany: Pią Mar 13, 2009 15:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no cóż przyczyna okazała się bardzo błaha. Mianowicie jeden z przewodów dochodzących do skrzynki bezpiecznikowej przegnił i nie było plusa. Stąd kłopoty z uruchamianiem silnika i z kodem42. Ponadto wymieniony został emulator. Po tym wszystkim check silnika zgasnął nawet bez resetu kompa. Wyświetla mi teraz jedynie kody 12 i 55. Wszystko dzięki wiedzy mojego nadwornego mechanika. Jeszcze tylko mała rada. Omijajcie z daleka AutoTech w Częstochowie przy ul. Jagiellońskiej. Goście nie znają się na niczym. Pojechałem z tym problemem do nich i naciągnęli mnie na wymianę pompy paliwa (koszt pompy 170 zł + robocizna 180 zł czyli 3 godz. po 60 zł). Jak nie mogli odpalić samochodu to połączyli dodatkowym przewodem dwa bezpieczniki powodując zwarcie na pompie i nie szukając przyczyny braku plusa. Dla mnie to zwykli oszuści
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group