www.asu.pl :: Zobacz temat - Problemy z 4-biegowym automatycznym skrzyniam Chryslera
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problemy z 4-biegowym automatycznym skrzyniam Chryslera
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
carbn127
*
*


Dołączył: Feb 05, 2009
Posty: 2

PostWysłany: Czw Lut 05, 2009 19:16    Temat postu: Problemy z 4-biegowym automatycznym skrzyniam Chryslera Odpowiedz z cytatem

Witam ! Prosze o rade mam problem, kiedy na zimno ruszam i przerzucam biegi, po rozgrzaniu około (20 km) , mocniejsze wciśniecie gazu powoduje boksowanie skrzyni w miejscu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Lut 05, 2009 20:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co to znaczy?
Cytat:
przerzucam biegi

_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lut 07, 2009 11:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy Ty przełączasz w czasie jazdy z "D" na np"3" i z "3" na "D" Shocked
Czy też źle odczytałem twoje pytanie Question
Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale wiem, że nie wolno Exclamation przełączać "wajchą" w czasie jazdy.
Jedyny manewr jaki możesz zrobić w czasie jazdy to przełączyć z "D" na "N"
i nigdy w drugą stronę.
Uściślij pytanie,a z pewnością znajdziesz kogoś kto ci pomoże.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Lut 07, 2009 13:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uzupelnij dane w profilu:zamieszkanie,model auta.jakis kontakt.
To forum o amerykanskiej motoryzajci a nie hokus-pokus Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lut 07, 2009 17:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:

Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale wiem, że nie wolno Exclamation przełączać "wajchą" w czasie jazdy.


jak nie jak tak! przeciez w czasei jazdy smialo mozesz zmienic z D na 3 - oczywiscie majac na uwadze to zeby nie robic tego przy 120km/h bo moze to niesc ze soba zbyt duzy skok obrotow..ale jadac np. 60-70 smialo mozna wbic 3! nie mozna za to przelaczyc z D na R i na odwrot Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ParysArab
*
*


Dołączył: Oct 17, 2007
Posty: 83
Skąd: Polska / Slowacja

PostWysłany: Sob Lut 07, 2009 22:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to życzę "długiego " życia tej skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Lut 08, 2009 9:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a dlaczego niby mialoby sie cos dziac ze skrzynia skoro jadac na przelozeniu D na 3(jest to predkosc ok.60) wbijasz mu lewarkiem 3- czyli niejako blokujesz w tym polozeniu...co skrzynia ma sie rozwalic?
Pozatym przelozenie 3 jest uzywane podczas ciagniecia ciezkiej przyczepy, stromych podjazadach itp...i jadac np na D po poziomym zblizajac sie do ostrej gory i czujac ze skrzynia juz nie daje rady co zrobisz? staniesz na 0 zeby wrzucic 3?? no troche bez sesnu by to bylo..W instrukcji Chryslera pisze lub na stronie Allpar pisze ze jadac z pewna predkoscia(roznie to jest ale to cos kolo 60-70) skrzynia bedzie przezucac co chwile 3-4, 4-3,3-4,4-3 i ze jest to dosc szkodliwe i zeby albo zwiekszyc predkosc albo zrzucic na 3- i co wtedy tez sie zatrzymasz, np w centrum miasta zrzucisz na 3 i ruszysz?
PS. ja tam swojej skrzyni nie testuje na wytrzymalosc ale jest ona sterowana komputerem i podejrzewam ze komputer ma jakis algorytm wedle ktorego dziala i raczej nie pozwoli na przerzucenie niedozwolonego biegu mimo iz zostanie on zadany lewarkiem, w koncu amerykanie musze miec wiekszosc rzeczy zrobionych SUPERIDIOTOODPORNIE zeby sobie ktos krzywdy nie zrobil, lub kota w pralce nie wypral....
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie Lut 08, 2009 13:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam wrażenie , że kolega carbn127 speszył się przez nasze wypowiedzi i już się nie odezwie Embarassed
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Lut 08, 2009 16:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chyba się już tryby skończyły Very Happy
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Lut 09, 2009 15:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
On napisał:

Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale wiem, że nie wolno Exclamation przełączać "wajchą" w czasie jazdy.


jak nie jak tak! przeciez w czasei jazdy smialo mozesz zmienic z D na 3 - oczywiscie majac na uwadze to zeby nie robic tego przy 120km/h bo moze to niesc ze soba zbyt duzy skok obrotow..ale jadac np. 60-70 smialo mozna wbic 3! nie mozna za to przelaczyc z D na R i na odwrot Smile


Shocked Shocked Shocked ja takich manewrów na pewno robił nie będę...
a z "D" na "R" to już można.Przecież to "R" oznacza, że to rakieta Wink

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Lut 09, 2009 15:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W instrukcji Chryslera jest napisane lub na stronie Allpar jest napisane, że jadąc z pewną prędkością (różnie to jest, ale to coś koło 60-70) skrzynia będzie przerzucać co chwilę 3-4, 4-3,3-4,4-3 i że jest to dość szkodliwe i żeby albo zwiększyć prędkość albo zrzucić na 3- i co wtedy też się zatrzymasz, np w centrum miasta zrzucisz na 3 i ruszysz?

... może i tak, ale podtrzymuję to co wyżej napisałem... Confused

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604


Ostatnio zmieniony przez On dnia Pią Lut 26, 2010 10:03, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Lut 09, 2009 22:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WItam.....
Pozwolę sobie (a co... Wink ) przyłączyć się do dykusji.
Miałem już kilka autek z automatami (hamerykańskie, europejskie i made in Japan) i wszystkie skrzynie działają na tej samej zasadzie.
ZAWSZE możesz zmienić bieg na wyższy: L --> 3, 3 --> D, zmieniając odwrotnie należy uważać na prędkość, tak jak było wyżej napisane (i tu każde autko ma inaczej). Przeważnie są to prędkości 60 i 40 km/h.
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Lut 09, 2009 23:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i nie zgodze sie z wami, w góre można zmieniać natomiast odwrotnie niestety nie - niezależnie jakiej produkcji (pomijając skrzynie stricte hydrauliczne ) w każdej jest zespół elektrozaworów pracujący w różnych konfiguracjach i właśnie wajchowanie może spowodować niezgodnosć tej pracy. Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Nedzwiedz
*
*


Dołączył: Nov 16, 2008
Posty: 94
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Lut 10, 2009 1:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Polecam lekturę większej części osób wypowiadających się powyżej.

http://olczak.home.pl/articles.php?cat_id=1

Automat to skrzynia biegów(!) i w warunkach odbiegających od optymalnych należy "wspomagać" automat w doborze przełożeń.
Czyli w czasie podjazdów pod duże wzniesienia, w czasie ciągnięcia przyczepy, w czasie zjazdów z dużych wzniesień, a nawet w niektórych wypadkach przed rozpoczęciem wyprzedzania w celu odciążenia pracy skrzyni biegów należy (!) dokonywać zmiany przełożenia, w zasadzie blokowania przełożeń - wtedy skrzynia działa z mniejszymi obciążeniami (!) i wbrew temu co większa część Was pisała wychodzi jej to na dobre.

Np. w trakcie wyprzedzania zdecydowania lepiej dla skrzyni jest zredukować przełożenie ( uważając oczywiście na prędkości przy których dokonujemy zmiany - podobnie jak w manualu ) i naciskać pedał "gazu" płynnie i zdecydowanie, niż wcisnąć pedał do końca, uruchomić kickdown a potem gwałtownie zabrać nogę z "gazu"

Oczywiście uwaga ta dotyczy większości skrzyni automatycznych ( nie wszystkich ).

Zastanówcie się dlaczego krąży opinia o awaryjności automatycznych skrzyń biegów! Po prostu w naszym kraju użytkownicy w znakomitej większości nie wiedzą jak używać automatu w odpowiedni sposób i dlatego awaryjność skrzyń automatycznych jest wyższa u nas niż w USA (!)

Zatrważające jest to, że na forum o Amcarach tylko marcys i ArtoArto używają skrzyni w odpowiedni sposób.
Ja używałem już paru amerykańskich aut w automacie i nigdy (!) nie miałem problemów ze skrzynią mimo dużych przebiegów jakie robiłem każdym autem. Zostawiam pod rozwagę.

PS

Nikogo nie chciałem tym postem urazić, chciałem jedynie abyście poczytali na ten temat, a zobaczycie że życie z automatami stanie się prostsze.

pozdrawiam
_________________
THEMA by CHRYSLER 3.0 CRD '12; Lincoln TC 4.6 '00 for sale Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lut 10, 2009 9:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

od kliknunastu lat jezdze automatami(nie tylko amerykanskimi)i w/g ciebie robie to zle. ok.
strona olczaka jest dla mnie jak biblia i znam ja na pamiec mimo to po raz kolejny ja przejzalem i nie znalazlem nigdzie namawiania do ruszania wajcha poza ,oczywiscie, stwierdzeniem,ze mozna zredukowac-zablokowac-zakladajac,ze aktualna predkosc jest w zakresie danego biegu .to chyba wiemy wszyscy. jednakze takie przypadki sa niezbyt czeste: stromy zjazd lub podjazd,wykopywanie sie z blota lub sniegu,przyczepa itp. co do redukcji podczas wyprzedzania i trzymania silnika i skrzyni na nienaturalnie wysokich obrotach-nie polecam. ja kupuje automaty po to zeby NIE WAJCHOWAC. wiem,ze niektorzy maja automaty bo tak wyszlo ,ale jak sie da to chetnie by se drazkiem poruszali-ich sprawa,skrzynia,auto i kasa.
moze moje poglady na obsluge automatu wynikaja ze stylu jazdy. nie czesto wyprzedzam bo nie mam takiej potrzeby,nie ciagne przyczepy i nie mieszkam w gorach. musze jednak powiedziec,z kiedy jestem zmuszony wyprzedzic moj samochod nie ma z tym zadnych problemow i nie korzystam z kickdowna-ot po prosty dodaje gazu i wyprzedzam bez ostrej redukcji.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto Lut 10, 2009 13:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek ja nie namawiam do zmiany (blokowania) biegów na każdym skrzyżowaniu.... też jestem typem leniwca Wink i po co zmieniać jak jedzie? Ale woziłem się też z przyczepą, a i bywało że w górach (też z "ogonem" i niekoniecznie po łagodnych autostradach). I bez "zmiany biegów" przy zjeździe zostają tylko hamulce Shocked a przy podjazdach? Arrow Szkoda skrzyni
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
carbn127
*
*


Dołączył: Feb 05, 2009
Posty: 2

PostWysłany: Wto Lut 10, 2009 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ! Przepraszam za zamieszanie ! Moje pytanie brzmi następująco:
Posiadam auto z automatyczną skrzynią biegów, po przejechaniu około 30 km dodajac gazu samochód nie przyspiesza !? Prosze o pomoc


Ostatnio zmieniony przez carbn127 dnia Wto Lut 10, 2009 19:45, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Nedzwiedz
*
*


Dołączył: Nov 16, 2008
Posty: 94
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Lut 10, 2009 19:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
od kliknunastu lat jezdze automatami(nie tylko amerykanskimi)i w/g ciebie robie to zle. ok.


Ale ja wcale nie napisałem, że robisz źle!!!

Możliwość korzystania w czasie jazdy z innych przełożeń to udogodnienie, a nie konieczność. Very Happy

Chodzi tylko o to, że kilka osób wypowiadało się że nie wolno, że wolno ale tylko "do góry" itd.
Mój post i odesłanie do np. "Olczaka" ( jest więcej poradników w sieci ), miało na celu wskazać, że w trakcie użytkowania należy stosować zasady, o których mówią fachowcy, a nie kierować się tym co mówią sprzedający auta, koledzy z pracy, czy inne przygodne osoby. To przecież większość z nich mówi, że nigdy w życiu automatu, bo muszą "czuć" jak się zmienia biegi, a tak naprawdę to brak doświadczenia w jeździe z automatem i niewiedza w temacie - a nie pragmatyzm!

A przy okazji cytat z Olczaka ( według mnie on jest w grupie fachowców Smile ):

Inne niż "OD" , "D" , "A"położenia dźwigni zmiany biegów do jazdy w przód, różnie oznaczane w zależności od marki i modelu samochodu służą do optymalnego wykorzystania możliwości skrzyni w zależności od warunków eksploatacji

Na marginesie:

Mam teraz skrzynię z auto stickiem i wierz mi, że 90% czasu też jeżdżę na Overdrive Very Happy i bez kickdown'u Smile

_________________
THEMA by CHRYSLER 3.0 CRD '12; Lincoln TC 4.6 '00 for sale Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Sro Lut 11, 2009 13:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:

Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale wiem, że nie wolno Exclamation przełączać "wajchą" w czasie jazdy.
Jedyny manewr jaki możesz zrobić w czasie jazdy to przełączyć z "D" na "N"
i nigdy w drugą stronę.


kurcze, gdzie jak gdzie, ale na forum amerykancow zeby raptem kilka osob na krzyz wiedzialo co wolno a co nie...zgrozo...
jak najbardziej potwierdzam wypowiedzi Nedzwiedzia i ArtoArto.

carbn127: co masz na mysli boksuje? czy to ze sie slizga? napisz dokladnie chlopie o co chodzi...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Lut 11, 2009 17:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Confused Rolling Eyes
Jak widzę opinie są mieszane i w necie znalazłem info, że można przełączać tak jak pisał ArtoArto.
Nie mniej jednak, ja przełączał nie będę chociażby z uwagi na to, że mogę nie trafić z przełączeniem wajchy na prędkość i aktualnie załączony bieg w ASB...

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Sro Lut 11, 2009 21:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
mogę nie trafić z przełączeniem wajchy na prędkość i aktualnie załączony bieg w ASB...


nie no, wiekszosc asb 4 biegowych ma wartosci zmian biegow dla 1go-60km/h, 2-118km, 3-160km/h wiec spokojnie...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Czw Lut 12, 2009 21:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze czas zajac sie pytaniem kolegi ktory zaczal ten temat, przezucanie lub nie to juz nasze wlasne gusta, mialem mercedesa 124 300D i czesto przezucalem, w chevrolecie jeszcze nie mialem takiej potrzeby.
Co do "boksowania" skrzyni - ja mam tak samo tylko przy wlaczonej kontroli trakcji, gdy skrzynia przezucza na 4 bieg - gdy ja wylacze nic takiego sie nie dzieje.
_________________
 chevrolet impala 3.4V6 2004
 BMW E90 2006 2.0 Diesel automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mirusiek
*
*


Dołączył: Dec 01, 2008
Posty: 41
Skąd: Gardur

PostWysłany: Pią Lut 13, 2009 8:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
W instrukcji Chryslera pisze lub na stronie Allpar pisze ze jadac z pewna predkoscia(roznie to jest ale to cos kolo 60-70) skrzynia bedzie przezucac co chwile 3-4, 4-3,3-4,4-3 i ze jest to dosc szkodliwe i zeby albo zwiekszyc predkosc albo zrzucic na 3- i co wtedy tez sie zatrzymasz, np w centrum miasta zrzucisz na 3 i ruszysz?

... może i tak, ale podtrzymuję to co wyżej napisałem... Confused

W takim przypadku należy użyć przycisk O/D i skrzynia nie używa najwyższego biegu.Jeżdzi więc na od 1 do 3 Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lut 13, 2009 18:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>W takim przypadku nale¿y u¿yæ przycisk O/D i skrzynia nie u¿ywa >najwy¿szego biegu.Je¿dzi wiêc na od 1 do 3 Very Happy

no wiem...problem w tym ze Vision nie ma takiego przycisku Wink jest tylko OD i 3 Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Pią Lut 13, 2009 22:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja w chevrolecie...tez nie mam takiego przycisku....
_________________
 chevrolet impala 3.4V6 2004
 BMW E90 2006 2.0 Diesel automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mirusiek
*
*


Dołączył: Dec 01, 2008
Posty: 41
Skąd: Gardur

PostWysłany: Pią Lut 13, 2009 23:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Robert_Belgia napisał:
ja w chevrolecie...tez nie mam takiego przycisku....


HM no to nie wiem ja miałem już 4 pojazdy z autoamtem 2 amerykany 1 koreańczyk i jeden europejczyk i wszystkie na wajsze do przerzucania biegu miały malutki acz przydatny przycisk over drive.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lut 13, 2009 23:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ja nie mialem w zadnym:) no moze w jakims sceniku...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Lut 14, 2009 0:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja miałęm Smile
W Mazdzie, Toyocie, Oplu Very Happy
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Lut 14, 2009 10:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja też mam ten przycisk OD off, ale ci którzy go nie mają w celu wyłaczenia OD muszą przerzucić z OD na D lub 3 zależnie od oznaczenia i to jest cała różnica.
Ja nie raz jadać w wolnym korku włączam OD off żeby skrzynia bez potrzeby nie wrzucała 4 na sekunde lub dwie.
U mnie jest jeszcze przycisk Power który powoduje że skrzynia zmienia biegi na wyższych obrotach, bardzo przydatne w górach.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob Lut 14, 2009 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolega carbon127 chyba stracił cierpliwość i nadzieję, że ktoś mu pomoże. Wink
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Nie Lut 15, 2009 9:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wróciłem na forum po tygodniowym szuszowaniu w alpach
i od razu podkrece rozmowe i chyba Antrax "stanie za mna"
otóz:
o ile mi wiadomo skrzynia jest tak zrobiona ze nawet gdyby podczas 80 czy 100 wrzucic przypadkowo R to nic sie nie stanie
widzialem nawet tego typu testy na discovery w pogromcach mitów i tam własnie to testowali na wielu autach i skrzyniach nowych i starych
Antrax-bylem mazda-swietnie sie sprawuje na sniegu i podjazdach
no i jeszcze jedno zakochałem sie w nowym autku
nissan quest 2007 fajny autobus!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Lut 15, 2009 10:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

krzycho1978 napisał:
no i jeszcze jedno zakochałem sie w nowym autku
nissan quest 2007 fajny autobus!!!


No ja też jestem zakochany w tym autku dlatego kupiłem sobie przodka tego modelu Wink
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pią Lut 20, 2009 23:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

carbn127, o ile silnik wchodzi na obroty nie przyspieszając, prawdopodobnie Twoja skrzynia może tracić ciśnienie, dochodzi do poślizgów na którymś ze sprzęgieł czy hamulców w skrzyni. Powodów i skutków może być wiele, nawet nie wpisałeś typu autka... Generalnie podobne objawy to zazwyczaj warsztat i rozbiórka asb Sad
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 11:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chcę odświeżyć temat z uwagi na zimę.
Jak już wyżej koledzy pisali, włączając w to mnie /jakże jestem omylny/, zaczynam myśleć o "wajchowaniu" .
Po przeglądnięciu netu, oglądnięciu "pogromców mitów" widzę, że tkwiłem w błędzie.
Jak już koledzy, zwolennicy /dopuszczacze Wink / wajchowania w tym ArtoArto, marcys napisali w ASB można przełączać jej położenia przestrzegając zasad wyżej opisanych.
Moje pytanie brzmi nie czy wolno, bo wolno /można/ tylko jak przełączać ?
Czy należy to robić utrzymując położenie gazu na tym samym poziomie prędkości, odejmując gaz, czy też lekko wcisnąć pedał hamulca?
Kiedy wyjeżdżam z zaspy to używam "L" i widzę bezsens mojego zatrzymywania się, po to żeby włączyć "3" lub "D" aby dalej jechać.
Na tę chwilę tak praktykuję, a chcę to zmienić.
Trochę na temat "wajchowania" poczytałem i nigdzie nie było napisane jak to robić.
Pisano tylko o przestrzeganiu limitów prędkości i myślę, że to wystarcza, ale... wolę dopytać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 12:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wg mnie chcąc przełączyć ręcznie z niższego na wyższy dobrze jest trzymać gaz tak jak by się chciało normalnie równo jechać, ewentualnie przełączyć ręcznie w momencie intensywnego przyśpieszania a wtedy po zdjęciu nogi z gazu automat sam przełączy (w najlepszym dla niego czasie).
Redukując staram się zawsze robić to już na biegu który chcę przyblokować, tzn jak chcę jechać na dwójce, zwalniam (ew mocniej przyśpieszam by nastąpiła redukcja) by automat sam zeszedł do 2biegu i wtedy go tylko zblokowuję. Oczywiście bywa i tak że automat nie chce zredukować bo np wciskam za mało gazu, wtedy ściągam ręcznie w dół jednak przepustnicę mam otwartą tak by nie było szarpnięcia (coś jak by wyrównywanie obrotów w manualu). Powyższe działania nie są szkodliwe i dopuszczalne każdym przeciętnym automacie. Trzeba pamiętać i nauczyć się to robić tak by nie były wyczuwalne szarpnięcia i przede wszystkim pamiętać o wspomnianych ograniczeniach prędkości dla poszczególnych biegów.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 15:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pozwolę się nie zgodzić do końca z kolegą jackiem.
Nie jest to uniwersalny sposób ponieważ nie jesteśmy w stanie przewidzieć czy idealnie dobraliśmy obciążenie silnika - no chyba, że tak dobrze jak jacekz "czuje" się własne auto.
Każdy sterownik ASB czy to będzie elektronika czy machaniczny dobiera odpowiedni bieg głównie do prędkości auta posiłkując się informacją o obciążeniu silnika.
Zmieniając położenie dźwigni podczas jazdy nie zapominajmy, że ASB to urządzenie hydrauliczne i zawsze potrzebuje odrobinę czasu na wyrównanie lub zmianę ciśnień po nagłej zmianie warunków pracy.
Dlatego uważam, że wszelkie ręczne zmiany przełożeń powinno odbywać się bez obciążenia silnika czyli po zdjęciu nogi z gazu.
Skrzynia sama zdecyduje wówczas czy może dokonać natychmiastowej redukcji czy dopiero za chwilę, bo np prędkość jest jeszcze za wysoka.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 15:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

popieram poglad wadera
...niemniej dalej bede sie zastanaial po kiego ruszac ta wajche? Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 16:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panie kolego Wader71, myślę, że prócz hydrauliki w asb jest przede wszystkim elektronika, która to ona dopiero nakazuje hydraulice zadziałać. Innymi słowy nic nie zrobi hydraulika zanim nie każe tego zrobić elektronika, a w przypadku aut z elektronicznie sterowaną skrzynią zmienianie ustawień lewarka to nie bezpośrednie działanie na hydraulikę czy mechanikę a jedynie zmiany wprowadzane do komputera. Dopiero on pod wpływem położenia pedału gazu, temperatur, prędkości, obciążenia i ustawienia lewarka dobiera odpowiednie dla skrzyni parametry ciśnień, sekwencji zmian biegu, załączenia rozłączenia lockup itp itd. Od siebie powinniśmy jedynie starać się wyczuć czy to co robimy z naszym autem nie powoduje jego przeciążenia - wspomnianych szarpnięć które są zdecydowanie destrukcyjne dla całego zespołu. Zmiany biegów ręczne w dół czy w górę z puszczonym pedałem gazu (przynajmniej w autach którymi ja jeżdżę bądź jeździłem) powodują zazwyczaj szarpnięcia lub wręcz uderzenia zwłaszcza przy prędkościach dla których będą duże różnice prędkości obrotowych między biegami. Jeżeli w Waszych autkach nie ma szarpnięć to się tylko cieszyć Smile
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 16:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jacekz napisał:
prócz hydrauliki w asb jest przede wszystkim elektronika, która to ona dopiero nakazuje hydraulice zadziałać. Innymi słowy nic nie zrobi hydraulika zanim nie każe tego zrobić elektronika,


No ale przecież 20lat temu i 40 lat temu były skrzynie sterowane wyłącznie hydrauliką i działały. I były niezawodne bo mniej skomplikowane.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 17:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ano prowda Smile
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 18:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szczerze powiem, że wiem tyle ile przed postawieniem pytania.
Dla rozjaśnienia dopowiem, że w programie "pogromcy mitów" oglądałem próbę przełączenia biegu w ASB jadącego z V~60km/h z "D" na "R" i... nic się nie stało.
Samochód nawet nie zaskowytał, nie zaczął hamować , jakby to miało w teorii miejsce w manualu.Po zatrzymaniu auta bez użycia hamulców i ponownym ustawieniu lewarka na "D" auto pojechało dalej.
Natomiast w manualu w ogóle nie udało się włączyć wstecznego bo... wiemy co zadziałało.
Tak więc z pewnością można zmieniać położenia wajchy i najbliżej mi jest do wersji jacka, ArtoArto, marcysia.
A jeśli Darek pytasz "po kiego" to już wyżej napisałem.
Kiedy wyjadę z zaspy, to po co mam zatrzymywać auto?
Po to żeby znowu się zakopało?
Jeśli tego nie zrobię, to dalej będę "piłował" go na "L" tylko po co?
Przecież z pewnością można włączyć np "3" a nawet "D"
Wiem, to moja ASB i ja ją ewentualnie zarżnę, a żeby tego nie zrobić to chcę zaciągnąć języka u ludzi używających ASB, ale jak widać opinie są różne.
Proszę o wypowiedź osoby które używają wajchy do powyższego.
Teoretyczne opinie już znam, a teraz chciałbym usłyszeć /przeczytać/ opinie i porady Wajchmistrzów Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 20:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja czasem wahluje:-) zarowno w dol jak i w gore, z tym ze raczej pilnuje predkosciomierza zeby nie wrzucac przy 100/h biegu L Smile
zmieniac biegi mozna oczywiscie w czasie jazdy, nic sie nie dzieje , jedyna reakcja skrzyni przy "redukcji" to szarpniecie identyczne jak w przypadku "kick downa", w przypadku zmiany na wyzszy brak jakiejkolwiek reakcji, po przerzuceniu wajhy po jakiejs sekundzie idzie poprostu bieg do gory.
W visionie jest A606 - ta sama skrzynia jest w 300M z tiptronikiem i tam tez mozna wajhowac, mozna nawet zredukowac na 1 ale i tak skrzynia nam biegu nie zapnie, tak samo jak nie zapnie OD przy niskiej predkosci...elektronika nad wszystkim czuwa tak zeraczej zepsuc sie nie da Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rozumiem to wszystko
...niemniej dalej bede sie zastanawial po kiego ruszac ta wajche?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 20:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
Szczerze powiem, że wiem tyle ile przed postawieniem pytania.
Dla rozjaśnienia dopowiem, że w programie "pogromcy mitów" oglądałem próbę przełączenia biegu w ASB jadącego z V~60km/h z "D" na "R" i... nic się nie stało.
Proszę o wypowiedź osoby które używają wajchy do powyższego.
Teoretyczne opinie już znam, a teraz chciałbym usłyszeć /przeczytać/ opinie i porady Wajchmistrzów Wink

Ja osobiście wajchuję jeżeli jest taka potrzeba , ale zachowując opisane przeze mnie zasady czyli bez gazu .

Dla ciekawości z doświadczenia powiem, że jeżeli zdarzy Ci się nawet wrzucić podczas jazdy "P" przy prędkości powyżej 15-20km/h to blokada nie zaskoczy i jeżeli szybko przełączysz to nadal będziesz się cieszył sprawną skrzynią .
Co do prędkości mogą się one różnić w poszczególnych konstrukcjach .
To takie zabezpieczenie przed roztargnionymi Laughing
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!


Ostatnio zmieniony przez wader71 dnia Czw Sty 28, 2010 20:56, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 20:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

??????????
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 20:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

już się poprawiłem
Wink
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 22:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja jedynie zmieniam z D na 3 kiedy np jadę po górach gdzie nie chce żeby skrzynia wrzucała 4 i zapinała lock up na ułamek sekundy albo w bardzo zakorkowanym mieście. Przed zmianą zawsze odpuszczam nogę z gazu.

A taka ciekawostka to kilkanaście lat temu kiedy na moim Nissanie Sentrze uczył się jeżdzić mój szwagier przez przypadek w czasie jazdy do przodu z prędkością około 4okm/h wrzucił R i co się stało? Silnik zgasł i tyle, odpalił silnik i pojechaliśmy dalej, zero uszkodzeń dla skrzyni.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 10:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w odróżnieniu od odpuszczania gazu przy zmianie biegów, o konieczności zatrzymania wozu przed wrzuceniem R piszą w instrukcji aut z automatami. Ale co tam instrukcje....
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 10:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za podpowiedzi.
Od dziś jeśli tylko będzie taka potrzeba, a z pewnością będzie, bo śniegu cała masa, to będę przełączał, wajchował.
Tak na marginesie, mój szwagier o tym, że można wajchować dowiedział się przez przypadek w swojej volksmaszynie.
W "pasku" też ma ASB i przez przypadek przełączył w mieście z "D" na "3", to był jeszcze nawyk po manualu i ze strachu musiał "wytrząsać z nogawek" to i owo, ale zdziwił się, że auto dalej jedzie i do dziś jeździ, a jest to już 2 lata.
Świadomie takiej próby nie podejmuje, ale on, chili szwagier, też twierdzi, że można, więc i ja w potrzebie spróbuję tak zrobić.
Dzięki za podpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 11:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cała ta dyskusja wydaje mi się jałowa, biorąc pod uwagę, że w Intrepidzie mam teraz autosticka i są tylko dwie rzeczy, których skrzynia nie zrobi:
- nie wystartuje na "4" (ale na "3" już tak)
- nie włączy "1" powyżej pewnej prędkości
no i nie pozwoli na przekroczenie 6300 RPM.

Nie wiem, dlaczego w skrzyniach bez autosticka miałoby być inaczej.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group