www.asu.pl :: Zobacz temat - Tempomat-dziwnie działa
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tempomat-dziwnie działa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Lut 05, 2009 14:03    Temat postu: Tempomat-dziwnie działa Odpowiedz z cytatem

Od pewnego czasu zauważyłem, że tempomat dziwnie mi działa, nie działa Shocked
Ojawy:
Kiedy włączę go np. przy v-60km/h to on tę prędkość utrzymuje, ale kiedy jadę pod górkę to auto wyraźnie zwalnia.Nie wyłączam tempomatu, a kiedy auto wjedzie na równy teren to znowu delikatnie się rozpędza do V-60km/h.
Kiedy wszystko z nim było ok to przełączał na niższy bieg tak aby utrzymać zadaną prędkość.
Kiedy tempomat ustawiłem na V-np 90km/h i po przyhamowaniu do V-np 55km/h i po wciśnięciu przycisku umożliwiającego powrót do V-90km/h to auto zmieniało bieg na niższy i w bardzo szybkim czasie miało znowu 90km/h.
Teraz też dojdzie do tej prędkości, ale tak jakby nie chciał, czyli trwa to w nieskończoność.
Na forum czytałem o różnych objawach działania lub niedziałania tempomatu, ale z takim problemem się nie spotkałem.
Może ktoś z was miał taki problem i podpowie jak go rozwiązać.
Niby możemy się bez niego obejść, ale skoro jest to ma działać.
Dla mnie jest to wielce tajemnicza sprawa.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lut 05, 2009 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiem jak u ciebie jest sterowany tempomat, a le u mnie sterowany jest podcisnieniem ze specialnego zasobnika... moze masz jakas mala nieszczelnosc w ukladzie? jakis przewod, lub membrana w zasobniku?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mario_KOSZALIN
*
*


Dołączył: May 05, 2008
Posty: 184

PostWysłany: Pią Lut 06, 2009 7:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mi kiedyś tak kiepawo działał jak zapiekły mi się hamulce z przodu- pod górę zwalniał, a na płaskim jechał Smile
_________________
Magnum 5.7 Hemi 2005 black matt
DODĹťYK GC 1996 3,3 oddany pracownikowi - ale sie chłopaczyna cieszy Smile
Toyota Corolla 1,4 diesel słuzbowa- to juz przeszłość
Opel Astra 1,7 CDTI-słuzbowy - to już przeszłość
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lut 07, 2009 11:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też nie wiem jak jest sterowany, ale zakładam, że podciśnieniem.
Podejrzewam, że być może kiedy zmieniałem świece, ręką strąciłem lub ułamałem jakiś przewód podciśnieniowy.
W każdym razie jeden z przewodów które są u góry miałem ułamany.Uszczelniłem go, ale poprawy nie zauważyłem.
Nie mam kiedy, a raczej nie mam jak wejść do kanału /brak/ żeby to sprawdzić.Ale kiedy znajdę chwilę czasu u kolegi mechanika, to podkradnę Wink mu kanał na chwilkę i i rzucę okiem na ten osprzęt.
Być może nic tam nie ma, ale zerknąć warto.
Hamulce i z przodu i z tyłu działają poprawnie tak więc na pewno to nie to.
Czekam na kolejne sugestie, może takie będą.
A za dotychczasowe dziękuję.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Lut 08, 2009 17:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Serwo jest sterowane podciśnieniowo ,pod podstawą akumulatora jest zbiornik (chyba oczyszczania)do którego prowadzi przewód z kolektora dolotowego.Odcięcie podciśnienia powoduje brak tempomatu (niby się włącza kontrolka ale nie działa).
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Lut 08, 2009 19:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak włączysz tempomat to czujesz jak pedał gazu sam się wciska i zwalnia?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Lut 08, 2009 21:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie działa, ale tak jakoś dziwnie, tzn. z opóźnieniem.
Czy czuję jak po włączeniu tempomatu pedał gazu się odchyla?
Tak, czuję, ale odchyla się z opóźnieniem.Kiedy wszystko było ok. to po włączeniu przycisku, pedał Wink od razu reagował.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Lut 18, 2009 11:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i sprawdziłem wszystkie przewody podciśnieniowe i włącznik/wyłącznik stop, a tempomat dalej działa jak w pierwszym poście, czyli dalej bez zmian Sad
Czy ktoś ma może jakieś inne pomysły dlaczego to ustrojstwo nie chce działać poprawnie Question

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Wto Mar 10, 2009 10:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A silnik/skrzynia nie zachowują się inaczej niż do tej pory ? Bo z tego co piszesz, to brak odpowiedniego przyspieszaenia może wynikać z ich strony - jeśli silnik jeszcze ciągnie to komputer skrzyni uznaje że "daje radę" i nie zrzuca biegu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Mar 10, 2009 12:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem rozwiązany.Rozwiązanie w temacie "nowy problem z tempomatem".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group