www.asu.pl :: Zobacz temat - Voyager - 3.8 - 96 - wyciek płynu z pod tylnej głowicy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Voyager - 3.8 - 96 - wyciek płynu z pod tylnej głowicy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Wto Lut 03, 2009 6:29    Temat postu: Voyager - 3.8 - 96 - wyciek płynu z pod tylnej głowicy Odpowiedz z cytatem

Od jakiegoś czasu mam mały wyciek płynu chłodniczego na zewnątrz silnika z pod tylnej głowicy – po stronie świec. Widać to doskonale jak jest się pod autem. Wyciek nie jest na tyle duży, że nie można by było jeździć ale obawiam się, że w każdej chwili może się powiększyć.
Czy waszym zdaniem można by było spróbować jakoś zakleić ten wyciek ?
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Lut 03, 2009 14:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tym już nic nie zrobisz tylko wymienić zanim ci to zacznie bardziej lać.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Wto Lut 03, 2009 22:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy da się zdjać tylna głowicę bez demontażu przedniej ?
Nigdy tego nie robiłem więc nie bardzo wiem co i jak.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Lut 04, 2009 8:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Da się.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Sro Lut 04, 2009 20:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To będziemy w takim razie działali.
Jaki może być koszt uszczelek niezbędnych do przeprowadzenia tej naprawy ?
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lut 06, 2009 6:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mialem ten sam problem w pontiacu,tyle ze na przedniej glowicy,jak sie auto rozgrzalo delikatne pocenie,znajomy mechanik wsypal mi do chlodnicy preparat oparty na drobinach aluminium.I po wycieku,szkoda sobie na dzien dobry robic koszty.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pią Lut 06, 2009 7:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy jesteś w stanie podać mi nazwę tego płynu ? Chętnie go kupię.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Lut 07, 2009 0:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy dolewanie uszczelniaczy szkodzi bardziej niż pomaga,sam nigdy tych specyfików nie stosowałem(według mnie nie są inteligentne aby uszczelnić tylko miejsce wycieku z jednego punktu,więc uszczelniają wszystko co napotkają na drodze).
Masz możliwość ustawienia odpowiedniego czasu naprawy to już coś,jeśli jest znikomy wyciek.Więc bez paniki.
Inni nie mają tego szczęścia Wink
Robiłem tylną głowicę i uszczelki które zakupiłem kosztowały mnie około 500zł,trochę sobie dorobiłem i nie zamawiałem.Głowicę oddałem do sprawdzenia w zaufanym warsztacie i gumki też wymieniałem.
Stare uszczelki zostaw sobie bo z niej dorobiłem uszczelkę na rurkę z wydechu do EGR.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Lut 07, 2009 9:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jakos nic mi uszczelniacz nie pozatykal,zreszta przy tej pojemnosci ukladu chlodzenia3-4 ccm uszczelniacza nie jest w stanie nic zatkac,a srodek ten twardnieje przy kontakcie z powietrzem,wlasnie na wycieku.Nazwe podam wieczorem bo musze kumpla dorwac.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Nie Lut 08, 2009 12:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja już takowy kupiłem i zasypałem. Brat również mi to poradził.
Jak na razie to jest ok. Jestem pozytywnie zaskoczony.
Przynajmniej wczoraj silnik był suchy w miejscu wycieku a ogrzewanie i chłodzenie działało ok.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Lut 08, 2009 16:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgodzę się z pozytywnymi opiniami na temat środków.Teoretycznie czytałem o właściwościach a praktycznie nie stosuję staram się usunąć skutek uszkodzenia.Miałem niemiłe doświadczenia z uszczelniaczami chłodnic które ktoś wcześniej wsypał(mechanik)polecał i okazało się że po pewnym czasie chłodnica złom.Są to tylko moje indywidualne relacje praktyczne.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Nie Lut 08, 2009 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zobaczymy co będzie. Zapewniam, że podzielę się z wami doświadczeniami.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Lut 09, 2009 15:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HT napisał:
zobaczymy co będzie. Zapewniam, że podzielę się z wami doświadczeniami.


Raczej będą pozytywne.
Kiedyś jeździłem Daćką Shocked /tak, tak, były takie auta/ i miałem podobny wyciek z chłodnicy.Zasypałem jakimś sproszkowanym uszczelniaczem i było ok.Nie zauważyłem żeby auto mniej grzało itd. itp.
W tym aucie miałem podobny wyciek, spod rurki łączącej blok silnika z wężem nagrzewnicy.Dolałem tym razem płynnego uszczelniacza i wszystko jest ok.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Wto Lut 10, 2009 14:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wystarczy przeczytać instrukcję stosowania takiego uszczelniacza. Układ należy przed zastosowaniem uszczelniacza odkamienić ponieważ wszelkie przewężenia w układzie mogą zostać zatkane. Nie sądzę żeby zatkało chłodnicę ale nagrzewnica często traci na sprawności.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Sasha
*
*


Dołączył: Feb 01, 2009
Posty: 11
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie Lut 15, 2009 13:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HT napisał:
Ja już takowy kupiłem i zasypałem. Brat również mi to poradził.
Jak na razie to jest ok. Jestem pozytywnie zaskoczony.
Przynajmniej wczoraj silnik był suchy w miejscu wycieku a ogrzewanie i chłodzenie działało ok.

Czy Kolega byłby uprzejmy podać nazwę środka jaki zastosował?
Jak tam wyciek , czy ustał i się nie odnawia?
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gmelchior
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 24
Skąd: Puławy

PostWysłany: Nie Lut 15, 2009 15:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja osobiście stosowałem uszczelniacz do chłodnic w płynie firmy Prestone. Kupiłem podajże na Orlenie.
Stosowałem w trzech różnych autach. W jednym przeciekała nagrzewnica a żeby sie do niej dobrać trzeba było rozebrać pół samochodu. Zatem skusiłem się na ten specyfik dość sceptycznie nastawiony.
Okazało się, że preparat REWELACJA.
Pamiętać należy jedynie aby wlewać na uruchomionym silniku oraz włączonym ogrzewaniu i dmuchawy na maxa i pozostawić na kilkanaście minut aż płyn rozejdzie się po całym układzie.
Żadnych skutków ubocznych nie zauważyłem.
_________________
Jest: Chrysler 300M 3,5 '99
Jest: Audi 5000S 2,2 '86 automat ofkors Smile
Jest: Audi 5000CS TURBO QUATTRO 2,2 '86

Szukam dodatkowo: Aurory by Oldsmobile 4.0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Nie Lut 15, 2009 21:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jutro będe na kanale to sprawdzę czy wszystko ok.
A co zasypałem Smile nie pamiętam nazwy. To jakiś taki produkt USA - malutkie opiłki. Ale o ile jest napisane na f-re co to jest to jutro napisze.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Sasha
*
*


Dołączył: Feb 01, 2009
Posty: 11
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie Lut 15, 2009 22:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to czekam na info.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 14:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja zalalem uszczelnieczem prestone i mam teraz pogrubione i nieprzejzyste scianki zbiornika wyrownawczego:) od srodka zrobil sie taki baranek brazowawy:) jak tak wyglada w calym ukladzie to mi troche smutno.....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
gmelchior
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 24
Skąd: Puławy

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 14:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziwne, bo ja wlewałem do trzech różnych aut i takiego zjawiska nie zaobserwowałem. Mało tego przyszło mi jeden silnik rozbierać chyba ok. rok po wlaniu tego preparatu i nie zauważyłem jakichś niegatywnych oddziaływań na układ. Chyba, że nieprawdą jest co piszą, że mieszcza się ze wszystkim co służy do chłodzenia silnika.
_________________
Jest: Chrysler 300M 3,5 '99
Jest: Audi 5000S 2,2 '86 automat ofkors Smile
Jest: Audi 5000CS TURBO QUATTRO 2,2 '86

Szukam dodatkowo: Aurory by Oldsmobile 4.0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 22:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie jest wszystko ok. Jak na razie wycieku nie ma. Chłodzenie auta ok. Ogrzewanie bardzo dobre.
Niestety nie powiem wam jeszcze co zasypałem gdyż na fakturze mam zapis - uszczelniacz chłodniczy - 6 zł + VAT. Ale jutro będę w tym mejscu gdzie to kupiłem to będę wiedział co to było.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lut 17, 2009 10:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dla jasnosci: w ukladzie mam plyn prestone i wlalem uszczelniacz prestone. wczesniej wylalem polowe z chlodnicy,wlalem uszczelniacz,dolalem pod korek i wlaczylem auto. bardzo mozliwe,ze duza czesc uszczelniacza cofnela sie do zbiorniczka ,osiadla na jego sciankach i stwardniala reagujac z powietrzem.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kris_zg
*
*


Dołączył: Jun 14, 2008
Posty: 9

PostWysłany: Czw Mar 12, 2009 23:34    Temat postu: Voyager - 3.8 - 96 - wyciek płynu z pod tylnej głowicy Odpowiedz z cytatem

Jeżdżę już z takim wyciekiem około roku. Dolewam jakieś 0,5l płynu na 2-3 miesiące. Bardzo mnie to irytuje bo trudno jest zidentyfikować miejsce wycieku. Gdy postawię samochód to po chwili pojawia się dosłownie kilkanaście kropel i koniec. Na silniku niezbyt widać skąd a krople skapują z osłony pod pompą wodną choć sama pampa jest sucha. Wczoraj mechanik oznajmił mi że to musi być wyciek spod przedniej głowicy choć nie widać tego. Wydawało mi się zawsze że uszczelka jak staje się nieszczelna to wydmuchiwana jest w szybszym tempie. Chyba że jest to efekt uboczny jazdy na gazie. I tu zadaję sobie pytanie czy przy takich kosztach wymiany uszczelki ten gaz jeszcze sie opłaca bo jak czytam ryzyko uszkodzenia uszczelki przy jeździe na gazie jest bardzo duże. W tej sytuacji nie pozostaje mi nic jak na początek spróbować waszych doświadczeń z uszczelniaczem w płynie, choć kiedyś byłem przeciwnikiem takich rozwiązań. Kwota naprawy jednak szybko weryfikuje poglądy.
Ciekawe co o tym sądzicie?

Voyager 3.3 rok 2000, zagazowany od 2 lat (na gazie zrobiłem około 45000 km)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gmelchior
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 24
Skąd: Puławy

PostWysłany: Pią Mar 13, 2009 6:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli wyciek masz niewielki to może spróbuj najpierw wymienić płyn chłodzący na płyn z domieszką środka fluorescencyjnego. Wtedy wystarczy zaświecić lampkę i idealnie widać miejsca wycieku. Jakby się okazało, że można łatwo zlikwidować wyciek to dobrze by było to naprawić.
Jeżeli szukanie wycieku jednak nic nie da to wtedy dopiero proponuję zastosować uszczelniacz. Uszczelniacz dobrze sobie radzi z miejscami przecieku typu: chłodnica, nagrzewnica, pompa wody, połączenia węży, natomiast w przypadku padniętej uszczelki pod głowicą to na uszczelniacz raczej bym nie liczył.
Prawdą jest również, że gaz nie jest obojętny na uszczelki pod głowicą. Szybciej ją wypala.
_________________
Jest: Chrysler 300M 3,5 '99
Jest: Audi 5000S 2,2 '86 automat ofkors Smile
Jest: Audi 5000CS TURBO QUATTRO 2,2 '86

Szukam dodatkowo: Aurory by Oldsmobile 4.0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marekzaba31
*
*


Dołączył: Feb 11, 2009
Posty: 73
Skąd: POZNAN

PostWysłany: Pią Mar 13, 2009 22:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja nie miałem tyle szczescia co kolega musiałem wymieniac dwie uszczelki w pontiak 3,4 l. komplet uszczelek na dwie głowice i gumki do zaworów i uszczelki pod kolektory ssace =750zł Sad
jak miałem ŁADE 110 to tez uzyłem uszczelniacza i była róznica w chłodzeniu silnika , układ chłodzenia był mniej wydajny CO DO USZCZELNIACZY OSOBISCIE JESTEM NA małe NIE
POZDRAWIAM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ciech
*
*


Dołączył: Apr 17, 2005
Posty: 331
Skąd: Ciechocinek

PostWysłany: Pon Mar 16, 2009 22:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witajcie
U mnie na dzien dzisiejszy przebieg siegnal 364500 km w tym na gazie ponad 180000 km ( zalozony ponad 4 lata temu) .
Zadnych uszczelek nie robilem, chociaz gosc od klim mowil mi juz lata temu ze tylna glowica mocniej sie nagrzewa i pojdzie. Mnie jak do tej pory to ominelo . naszczescie pozdr
tfu , tfu ; odpukac w niemalowane stuk stuk
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 01r lpg , wersja europejska , startech
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 96r lpg , wersja eu , webasto - sprzedany 7.07.11r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group