www.asu.pl :: Zobacz temat - Ścinanie opon od zewnątrz.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ścinanie opon od zewnątrz.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
gmelchior
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 24
Skąd: Puławy

PostWysłany: Sro Sty 21, 2009 8:20    Temat postu: Ścinanie opon od zewnątrz. Odpowiedz z cytatem

Witam, mam taki problem.
Zbiezność kół była ustawiana niedawno, lecz u mnie nadal ścina przednie opony od zewnątrz. Podejrzewam, że mam dodatnie pochylenie kół tzw. "positive camber".
Nie mogę znaleźć informacji jakie elementy wpływają na kąt pochylenia kół, czy da się to regulować, czy jednak trzeba odpowiedzialne za ten stan elementy wymienić.

Będę zobowiązany zasugestie.

Podejrzewam również, że gdyby to były amortyzatory to koła by leżały i ścinałoby opony od wewnątrz.

Jest o tyle uciążliwe, że oprócz konieczności częstszej zmiany opon to przy maksymalnie skręconych kołach na śliskiej nawierzchni opony strasznie, przepraszam za określenie "pierdzą" tak jakby szybko i lekko podstakiwały sunęc po nawierzchni. I to nawet przy manewrowaniu praktycznie w miejscu na parkingu.

Kurde, rozpisałem się. Wybacznie, ale zawsze miałem problem ze sprecyzowanymi i trafnymi wypowiedziami.
_________________
Jest: Chrysler 300M 3,5 '99
Jest: Audi 5000S 2,2 '86 automat ofkors Smile
Jest: Audi 5000CS TURBO QUATTRO 2,2 '86

Szukam dodatkowo: Aurory by Oldsmobile 4.0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Yaro_
*
*


Dołączył: Dec 28, 2008
Posty: 40
Skąd: Gdynia; Voyager 3.3; 04.96

PostWysłany: Nie Lut 22, 2009 23:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hej
Sprawdzę jak jest u mnie. Napiszę ci teraz jak jest ogólnie w autach:
Odpowieda za to zwrotnica a raczej jej mocowanie do kolumny Mc'Phersona.
Zwrotnica to odlewany element, do ktorego wchodzi półoś napędowa. Na dole zwrotnicy masz mocowanie wahacza dolnego, gdzies po środku może odchodzić od niej lub też od wahacza ( u nas chyba od wahacza) drążek stabilizatora. Do zwrotnicy montowany jest też czasem drążek kierowniczy (nie zawsze bo czasami drążek mocowany jest do kolumny) i mocowane są zaciski hamulcowe. Tyle o lokalizacji. Czyli od dołu mocowana jest do sworznia wahacza dolnego, a od góry mocowana jest zazwyczaj dwoma śrubami o sporej wytrzymałości do kolumny. Właśnie te dwie śruby będa cię interesowały.
Czasami fabryka pozwalała na regulację kąta pochylenia koła robiąc w kolumnie fasolkowate otwory. Umożliwiało to regulację kąta pochylenia koła. Wystarczy poluzować śruby po zdjęciu koła, szarpnąć za zwrotnicę i ta będzie się poruszała. W większości aut jednak producenci nie przewidują tej regulacji kąta. Często gdy auto jest po dzwonie a nie ma regulacji to tak to się objawia jak u ciebie. Często też cwaniaczki składając takie auto przerabiają otwory na fasolkowate i dokonują regulacji maskując w ten sposób brak trzymiania geometrii przez auto.
Pzdr
Yaro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group