www.asu.pl :: Zobacz temat - olej Carlube Q3 Dexron III czy ktoś go używa?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

olej Carlube Q3 Dexron III czy ktoś go używa?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 18:25    Temat postu: olej Carlube Q3 Dexron III czy ktoś go używa? Odpowiedz z cytatem

Jestem w trakcie kupowania oleju do ASB i dziś w lokalnej hurtowni z olejami gość polecił mi ten olej, na dodatek ten olej ma specyfikacje dexron IIE zalecaną przez Nissana dla mojej skrzyni.
Ale dla mnie marka tego leju jest zupełnie nie znana a badziewia nie chce zalać i spieprzyć do reszty skrzyni.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
adinn
*
*


Dołączył: Jan 11, 2009
Posty: 20
Skąd: włodawa

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 22:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
u mnie jest zalany dextron 3
_________________
CHRYSLER
TOWN & COUNTRY 3.8 / 96 / LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Sty 16, 2009 0:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

adinn napisał:
Witam.
u mnie jest zalany dextron 3


Ale konkretnie Carlube Q3 Dexron III czy dexron III innej marki?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
adinn
*
*


Dołączył: Jan 11, 2009
Posty: 20
Skąd: włodawa

PostWysłany: Pią Sty 16, 2009 19:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
jakiej dokładnie marki to nie wiem , wiem tylko że była to jakieś czerwone opakowanie
_________________
CHRYSLER
TOWN & COUNTRY 3.8 / 96 / LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Sty 16, 2009 23:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może ten artykuł rozwieje część wątpliwości :
http://admoto.pl/pub/art.asp?g=gs&n=923&f=kg_179.xml
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sob Sty 17, 2009 13:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Artykuł bardzo interesujący, wątpliwości mam co do teorii przepłukiwania skrzyni. Moim zdaniem nie przepłucze się skrzyni po dwukrotnej wymianie. Sprawdziłem na swoim aucie, miałem bardzo zanieczyszczony płyn (vectra a atf nigdy nie zmieniany,ponad 200 kkm) i 3 krotna wymiana nie pomogła. Dopiero po dynamicznej wymianie płyn stał się przejrzysty. Nie ma informacji na temat MerconV. Podobno we wszystkich skrzyniach forda USA po 97 roku stosowanie jego jest ściśle wymagane, stosowanie Mercon może spowodować szybsze zużycie przekładni.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Sty 18, 2009 10:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

TRANSMISSION FLUIDS

Over the years, there have been a confusing array of different ATF types and specifications. Make sure the replacement fluid meets or exceeds all OEM requirements. Using the wrong type of fluid may cause transmission problems and damage.

Type F -- Introduced by Ford in 1967 for their automatics. Also used by Toyota.

Type CJ -- Special fluid for Ford C6 transmissions. Similar to Dexron II. Must not be used in automatics that require Type F. Can be replaced with Mercon or Mercon V.

Type H -- Another limited Ford spec that differs from both Dexron and Type F. Can be replaced with Mercon or Mercon V.

Mercon -- Ford fluid introduced in 1987, very similar to Dexron II. Okay for all earlier Fords except those that require Type F. As of July 1, 2007, the production and licensing of Mercon ATF by Ford ends. Ford says applications that require Mercon ATF can now be serviced with Mercon V.

Mercon V -- Ford's newest type, introduced in 1997 for Ranger, Explorer V6 and Aerostar, and 1998 & up Windstar, Taurus/Sable and Continental. This is the current ATF for all late model Ford products.

Dexron -- General Motors original ATF for automatics.

Dexron II -- Improved GM formula with better viscosity control and additional oxidation inhibitors. Can be used in place of Dexron.

Dexron IIE -- GM fluid for electronic transmissions.

Dexron III -- Replaces Dexron IIE and adds improved oxidation and corrosion control in GM electronic automatics.

Dexron III (H) -- Improved version of Dexron III released in 2003.

Dexron III/Saturn -- A special fluid spec for Saturns.

Dexron-VI -- For 2006 GM Hydra-Matic 6L80 6-speed rear-wheel-drive transmissions, can also be used in 2005 transmissions that require Dexron III but is NOT recommended for older transmissions or Saturn VUE transmissions.

Chrysler 7176 -- For Chrysler FWD transaxles.

Chrysler 7176D (ATF+2) -- Adds improved cold temperature flow and oxidation resistance. Introduced 1997.

Chrysler 7176E (ATF+3) -- Adds improved shear stability and uses a higher quality base oil. Required for four-speed automatics (do NOT use Dexron or Mercon as a substitute).

Chrysler ATF+4 (ATE) -- Introduced in 1998, ATF+4 is synthetic and replaces the previous ATF+3 fluid. Used primarily for 2000 and 2001 vehicles, it can also be used in earlier Chrysler transmissions (except 1999 and older minivans with 41TE/AE transmission). ATF+3 should continue to be used for 1999 and earlier minivans because of the potential for torque converter shudder during break in.

NOTE:Chrysler ATF+4 Must always be used in vehicles that were originally filled with ATF+4. The red dye used in ATF+4 is not permanent. As the fluid ages it may become darker or appear brown in color. ATF+4 also has a unique odor that may change with age. Therefore, do not relay on the color and odor of ATF+4 to determine if the fluid needs to be changed. Follow the OEM recommended service interval.

Chrysler ATF+5 for 2002 and newer models.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group