www.asu.pl :: Zobacz temat - Voyager 3,3L 95' Szybkościomierz działa w kratkę!?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Voyager 3,3L 95' Szybkościomierz działa w kratkę!?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
krissaik
*
*


Dołączył: Dec 08, 2008
Posty: 16
Skąd: Austria

PostWysłany: Sro Sty 14, 2009 12:29    Temat postu: Voyager 3,3L 95' Szybkościomierz działa w kratkę!? Odpowiedz z cytatem

Już parę tygodni temu na innym temacie opisywałem ten problem ze wskazaniami szybkościomierza, ale powtórzę!
Mój kanciak Grand Voyager 3,3L AWD 95' ma humory i raz wskazówka na szybkościomierzu sobie śmiga bez zarzutu a raz śpi i nawet nie drgnie!
Oczywiście w tym stanie nie ma właściwych danych i ASB nie przełącza biegów na wyższe bo nie widzi rosnącej szybkości i najczęściej przy podjezdzie pod górkę gdzie potrzeba więcej mocy włącza się "CHECK ENGINE" Czasami po wyłączeniu silnika i ponownym rozruchu wskazówka znowu biega jakby nigdy nic i moja pszczółka śmiga bez najmniejszych problemów na wszystkich biegach!
Wymieniłem po poradzie Antraxa speed sensory IN i OUT w ASB ale nic to nie zmieniło dalej jezdzi sobie w kratkę. Pytanie moje brzmi czy są jeszcze jakieś sensory, wtyczki które mogą być przyczyną takiego stanu rzeczy!
do tej pory przeczyściłem wejście wtyczki do kompa skrzyni ...chyba (ten po lewej obok alernatora) i wtyczkę z przodu skrzyni!
Będę wdzięczny za wszelkie typy i opiszę ewentualne rezultaty!
Pozdrówka dla Antraxa;))
_________________
Chrysler Grand Voyager 3,3LE AWD '95
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Sty 14, 2009 14:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdzałeś jaki to błąd?
Sprawdzałeś połączenia do liczników i zimne luty?
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krissaik
*
*


Dołączył: Dec 08, 2008
Posty: 16
Skąd: Austria

PostWysłany: Sro Sty 14, 2009 17:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:
Sprawdzałeś jaki to błąd?
Sprawdzałeś połączenia do liczników i zimne luty?

A w których miejscach te zimne luty miałbym sprawdzić (słyszałem też coś o masie)
Czytałem też o błędach ale w kanciaku 95' chyba się nie da bez wjazdu na warsztat?? ...a połączenia do liczników są OK
_________________
Chrysler Grand Voyager 3,3LE AWD '95
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Sty 14, 2009 23:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdzałeś trzykrotnym przekręceniem stacyjki na zapłon?
Właśnie na masowym pinie nie łączyło dobrze tylko że w roczniku jak dobrze pamiętam 96'więc troszkę inna deska ale sprawdzić nie zaszkodzi a przyczyna ujawniała się tak samo.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krissaik
*
*


Dołączył: Dec 08, 2008
Posty: 16
Skąd: Austria

PostWysłany: Sro Sty 14, 2009 23:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie tego nie próbowałem!
Poprostu trzy razy ??
Jeśli to zadziała gdzie powinienem odczytać kod błędu?
Jutro bym sprawdziłWink
EDIT: Który byłby to ten pin z masą ...na wtyczce do kompa skrzyni?
_________________
Chrysler Grand Voyager 3,3LE AWD '95
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 0:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zliczasz mignięcia kontrolki check.Gdzieś to już było opisywane.
Liczysz ilość mignięć z większą częstotliwością.Przerwa dłuższa pomiędzy mignięciami oznacza koniec zliczanej cyfry i po przerwie zliczasz następną ilość mignięć i tak wkoło.Za pierwszym razem trochę się pierniczy ale już po kilku dojdziesz do wprawy.Myślę że się uda uaktywnić odczyt bo jest procent takich autek co są uparte i te odczyty nie działają.
Pin z masą jest na płytce liczników.Po prostu rozkręć poruszaj kostkami i sprawdz czy luty nie są lużne (nawet przez lupę).
W kancie jeszcze nie dobierałem się do liczników i połączeń na płytce więc o rozmieszczeniu poszczególnych połączeń nie pomogę.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krissaik
*
*


Dołączył: Dec 08, 2008
Posty: 16
Skąd: Austria

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 0:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to juz cośWink
Jutro pokombinuję i się odezwę czy coś to dało!?
A na razie wielkie dzięki!!
_________________
Chrysler Grand Voyager 3,3LE AWD '95
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krissaik
*
*


Dołączył: Dec 08, 2008
Posty: 16
Skąd: Austria

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 11:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zliczałem ten kod parę razy i wychodzi za każdym:
1-2-1-5-4-2-5-5 a z tego co czytałem te kody powinny być krótsze??
Chyba że zlicza się po dwa tz. 12-15-42-55
Nie mogę znależć opisu kodów błędów do mojego modelu jak niżej ...czy ktoś może podać namiar na ten opis pliss??Wink
Zaraz idę sprawdzić te zimne luty i masę!
_________________
Chrysler Grand Voyager 3,3LE AWD '95
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 13:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

12-niedawno odłączony akumulator(norma)
15- brak sygnału czujnika prędkości (?sprawdz czy nie masz tego czujnika na wyjściu półosi ze skrzyni)
42- otwarty lub zwarty obwód przekażnika automatycznego wyłączania(główny przekażnik).Obwód sterowania przekażnika pompy paliwa.Zespół poziomu paliwa-bez zmian w miarę przebywania odległości.
Ten kod może wychodzić w parze z kodem 15 bo jeśli nie ma sygnału z czujnika prędkości to nie ustali spalania względem przebytych km.
55- koniec kodów
Może jeszcze ktoś coś dopisze bo akurat z tymi kodami w praktyce nie miałem do czynienia.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 14:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak przypuszczam masz uszkodzony czujnik na skrzyni biegów. Znajduje się z przodu skrzyni. też miałem podobny przypadek.
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krissaik
*
*


Dołączył: Dec 08, 2008
Posty: 16
Skąd: Austria

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 14:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jeszcze znalazłem na niemieckiej stronie www.chrysler-forum.com

1. Zündschlüssel innerhalb 5 sek. ein-aus-ein-aus-ein schalten. Schlüssel in letzter Ein-Stellung lassen, so dass das Radio eingeschaltet ist.
Nicht den Motor starten!!!!

2. Zählt die Blinkimpulse der Check-Engine-Kontrolle. Anzahl Blinkimpulse= Fehlercode des PCM-Steuergerätes

Zählweise: Kurze Pause zwischen den Impulsen ergibt ERSTE und ZWEITE Stelle des Codes.
Bsp.: BLINK-BLINK - - kurze Pause - - BLINK-BLINK-BLINK-BLINK = Code 24.
Eine längere Pause zwischen den Impulsen ergibt nen neuen bzw. den nächsten Code. Code 55 zeigt Ende der Diagnose oder Ende des Auslesens an. Wird der Code am Anfang angezeigt ist kein Fehlercode im PCM-Steuergerät gepseichert.
So wie es sein sollte


Und hier die Codes mit Beschreibung:
( Es sind nicht alle Codes in der Liste aufgeführt, nur die die ich hatte. Aber neue Codes können ja nachgetragen werden.)
11 Zahnriemen/ Steuerriemen um einen Zahn od. mehr
übersprungen, Abweichung vom Normalwert, zeitweiliger Verlust
des Signals vom Nockenwellen- od. Kurbelwinkelgeber, kein
Bezugssignal beim Anlassen des Motors
12 Batterie wurde abgeklemmt innerh. der letzen 50 Zündung-EIN-
Zyklen ( PCM Eing.-Versorgungsspannung )
13 keine Änderung des Signals des MAP-Sensors vom Start bis zum
laufen des Motors
14 MAP-Sensor Spannung zu gering
15 kein Geschwindigkeitsgeber-Signal
16 keine Batteriespannung bei laufendem Motor festgestellt
17 offener Stromkreis od. Motor wärmt nicht richtig od. zu langsam auf
21 Problem am Sauerstoff-Sensor
22 Kühlmitteltemp./ Sensor außerhalb der Toleranz
23 Ansaugluft/ Sensor außerhalb der Toleranz
24 Drosselklappenstellungs-Sensor/ Geber außerhalb Toleranz
25 Problem mit dem Unterdruck-Motorsteuerungssystem, Vakuumleck
vorhanden / gefunden
26 Fehler Elektronischer Vergaser (2,2 l) oder Einspritz-Ventile-
Stromkreis unterbrochen/fehlerhaft
27 Einspritzanlage / Einspritz-Ventile-Stromkreis
31 Fehler Unterdruckbelüftungsventil (Purge Solenoid)
32 EGR-System-Fehler (Abgasrückführung)
33 A/C-Kupplung Stromkreis, Magnetkupplung Klimakompressor
(Relais, Stromkreis)
34 Geschwindigkeit Solenoid-Stromkreis
35 Lüftermotor (Kühler) Relais, Stromkreis
36 Wastegate Solenoid Fehler (Turbolader)
37 Fehler Drehmomentwandler od. Parking-Normal-Schalter (AutoGetr)
41 Problem Lichtmaschine/Generator, keine regelbare Größe
42 Kraftstoffpumpen-Relais-Stromkreis, Selbstabschaltung, keine
Ausgabespannung an das PCM-Steuerteil, Füllstandsgeber
43 mehrfache od. einzelne Zylinder Fehlzündung
44 Batterietemp.-Fühler außerhalb der Toleranz
45 Turbo-Ladedruck zu hoch (MAP-Sensor, Manifold Air intake Pressure)
46 Batterie-Ladespannung zu hoh???
47 Batterie-Ladespannung zu gering???
51 Fehler Lambda-Sonda, oder Gemisch zu mager???
51 Kraftstoffdruck zu gering
52 Fehler Lambda Sonde oder Gemisch zu fett
53 interner Steuerungsausfall, interner Fehler
54 kein Signal vom Nockenwellengeber am PCM
55 Ende der Fehlermeldung (s. o.)
61 Fehler BARO-Magnetventil (Turbo)
62 Zeitpunkt des PCM-Ausfalls nicht gespeichert
63 PCM-Ausfall, EPROM schreiben/speichern verweigert
64 n/a
65 Servolenkung Schalter/Geber-Ausfall

Może jak uporam sie z moim kanciakiem to przetłumaczę

Dzięki narazie "lift" i pozdrawiam Wink))
_________________
Chrysler Grand Voyager 3,3LE AWD '95
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 14:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak dobrze poszukasz na forum to jest w wersji polskiej. Sam wklejałem.
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krissaik
*
*


Dołączył: Dec 08, 2008
Posty: 16
Skąd: Austria

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 14:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WMA napisał:
Jak przypuszczam masz uszkodzony czujnik na skrzyni biegów. Znajduje się z przodu skrzyni. też miałem podobny przypadek.

Wymieniłem już oba czujniki IN-OUT, problem pozostał, ale dzięki za post;)
EDIT: szukałem widocznie nie dość skrupulatnie opisu kodów;P
Dzięki Wink
_________________
Chrysler Grand Voyager 3,3LE AWD '95
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 16:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Np. tu są:
http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7286&highlight=kody
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group