www.asu.pl :: Zobacz temat - Aerosta 93 wielki problem
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aerosta 93 wielki problem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
marecki448
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 18
Skąd: Okolice Wałbrzycha

PostWysłany: Wto Gru 16, 2008 1:14    Temat postu: Aerosta 93 wielki problem Odpowiedz z cytatem

Witam.
Dziś wracając z Łodzi do Wałbrzycha trzy razy pękły mi węże od chłodnicy(nię będę pisał o efektach im towarzyszących itp itd)
mam pytanko czy jest to spowodowane termostatem czy raczej uszczelką pod głowicą.Jeśli to drugie to gdzie takową uszczelkę dostanę?
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mardan03
*
*


Dołączył: Sep 24, 2007
Posty: 184
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto Gru 16, 2008 9:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem Aero również i też mi pękł wąż i to na dodatek z dołu pod silnikiem.
Przyczyną był termostat - nie otworzył się. Płyn zagotował się i podniosło się ciśnienie no i rozerwało.
Zacznij od termostatu.
Termostat kupisz z zwykłym sklepie do niego - weź swój na przymiarkę i dopasujesz z Ford-a jakiegoś lub innego pojazdu.

ps. Płyn się zagotował?
_________________
Mercury Sable LS 95r / 3.8L

www.roadrunners.pl - Zapraszamy !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marecki448
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 18
Skąd: Okolice Wałbrzycha

PostWysłany: Wto Gru 16, 2008 10:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy się płyn zagotował to nie wiem bo wszystko wywaliło przez pęknięty wąż (temperatura na desce cały czas była w okolicach normy).Dodam że pierwszy wąż który pękł to ten od nagrzewnicy do reduktora gazowego,po jego skróceniu drugi(trudniejszy do "szybkiego zreperowania")powrót z bloku do chłodnicy a nastepny to ten sam co pierwszy tylko z drugiej strony.

Wymontowałem termostat i sprawdziłem w garnku.Otworzył sie troszeczkę dopiero gdy woda zaczęła się gotować.Nie wiem czy tak ma być.Proszę o podpowiedzi


Ostatnio zmieniony przez marecki448 dnia Wto Gru 16, 2008 12:31, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mardan03
*
*


Dołączył: Sep 24, 2007
Posty: 184
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto Gru 16, 2008 12:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja by się płyn zagotował i ci ciśnienie rozerwało to na pewno para by się ulatniała - dymiło by z pod maski lub z innej strony.
Ale jeżeli nie termostat to oddaję głos bardziej znającym się na rzeczy....Na pewno pomogą/nakierują
_________________
Mercury Sable LS 95r / 3.8L

www.roadrunners.pl - Zapraszamy !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marecki448
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 18
Skąd: Okolice Wałbrzycha

PostWysłany: Wto Gru 16, 2008 12:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Owszem kłęby pary były i to gromne.Nie wiem jak ma się zachować termostat w garnku z wodą,czy ma się troszkę czy dość mocno otworzyć oraz w którym mniej więcej momencie.Mój się lekko rozchylił dopiero jakieś 30,40 sekund po tym jak woda zaczęła wrzeć
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mardan03
*
*


Dołączył: Sep 24, 2007
Posty: 184
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto Gru 16, 2008 12:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tego to nie wiem - nie eksperymentowałem tak.
Ale z tego co widzę to masz tyle szczęścia co ja......
Ja myślałem,ze termostat,pompa wodna albo uszczelki w najgorszym przypadku ale objaw ten sam co u Ciebie i to zawiesił się term.
Tak,że podjedź do sklepu z tym termostatem i kup nowy - nie kombinuj ze starym - nie opłaca się. Koło 50-80zł nowy termostat i spokój (dopasuj).
Ja miałem te węże też gorące przy głowicy a inne (nie pamiętam które) były zimne ale wywaliło mi dolny wąż. Wymień,zalej płynem i zapal aby popyrkał sobie Aerek do nagrzania. Sprawdzaj czy wszystkie węże mają tę samą temperaturę jak się rozgrzeje silnik bo na początku nie otworzy się termostat - jak tak to możesz już potem śmigać ze spokojną głową.

Aaaa - tłumaczę Ci jak byś nic nie wiedział - sorki Wink
_________________
Mercury Sable LS 95r / 3.8L

www.roadrunners.pl - Zapraszamy !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marecki448
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 18
Skąd: Okolice Wałbrzycha

PostWysłany: Wto Gru 16, 2008 12:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wielkie dzięki.Idę po szwagra i jedziemy po termostat.Oby to było to.Jak coś dam znać wieczorem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Wto Gru 16, 2008 18:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Termostat otwiera się zwykle w temperaturach 81-93 st. C. w zależności od silnika.
Skok tłoczka to jakieś 10-15mm.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Gru 16, 2008 20:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

benchi napisał:
Termostat otwiera się zwykle w temperaturach 81-93 st. C. w zależności od silnika.
Skok tłoczka to jakieś 10-15mm.


ja dodam tylko tyle od siebie ze temperatury ktore podal Banchi sa to temperatury POCZATKU otwarcia! termostat bada sie najlepiej w jasnym garnku i dokladnie go obserwowac- konkretnie szczeline/klapke ktora ma sie otwierac! bo jego kszalt czasem moze zmylic i na pierwszy rzut oka bedzie wygladalo ze zamkniety a ten juz ma otwarcie 5mm Smile
dodam jescze tyle ze bardzo czesto przy LPG zapomina sie o poprawnym odpwietrzeniu ukladu, szczegolnie reduktor,nagrzewnica. jesli auto jezdzi glownie na krotkich dystansach to czasem mozna i 2 lata jezdzic z mala iloscia plynu i nic sie nie stanie, a na trasie wywali nam plyn/rozerwie weze/chlodnice bo banka powietrza w ukladzie zrobi swoje...
Inna sprawa jest to ze oprocz termostatu mogl pasc zaworek w korku zbiorniczka(powinien utrzymywac cisnienie 1,4-2bar), mogla tez walnac uszczelka pod glowica...
ale najlepiej zacznij od najtanszych rzeczy Smile
no i sprawdz przy okazji stan wezy bo moze poprostu sparcialy i pekly ze starosci?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marecki448
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 18
Skąd: Okolice Wałbrzycha

PostWysłany: Sro Gru 17, 2008 15:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Wymieniłem termostat i wydaje się być w porządku.Okaże się jak pojeździ kilka dni(dalszej trasy narazie nie mam w planach)Mógłby mi ktoś napisać jak najlepiej i najdokładniej odpowietrzyć układ chłodzenia.
Dzięki wszystkim za pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sipadodge
*
*


Dołączył: Jun 22, 2008
Posty: 332
Skąd: kalisz dodge caravan 3,0 lpg 96

PostWysłany: Sro Gru 17, 2008 17:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

masz uklad otwarty wiec nie ma problemu sam sie odpowietrzy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marecki448
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 18
Skąd: Okolice Wałbrzycha

PostWysłany: Sro Gru 17, 2008 19:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki.
Jeśli będzie się coś działo,znów zawitam o pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Czw Gru 18, 2008 8:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a moze pompa wody nie ma juz lopatek?ja tak mialem i autko jezdzilo a pozniej okazalo sie ze pompa jest szczelna a w srodku tylko blacha na osi bez lopatek woda je wyzarla....
...i teraz Gural ma nowa pompe....napinacz i pasek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marecki448
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 18
Skąd: Okolice Wałbrzycha

PostWysłany: Czw Gru 18, 2008 9:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pompa (nówka) odpada ponieważ wymieniłem ją pod koniec listopada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marecki448
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 18
Skąd: Okolice Wałbrzycha

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 10:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam po dość dłuższej przerwie.
Układ chłodzenia po wymianie termostatu wydaje się być w porządku.Nagrzewa się odpowiednio tylko teraz jest problem ze wskazaniami temperatury na desce,mianowicie wskazówka rośnie tylko kawałek pomimo że silnik jest już rozgrzany,gdy otorzy sie termostat wskazówka spada na chwilę prawie do zera,a gdy się zamknie znów lekko rośnie wskazanie i tak w kółko.Nie wiem czy czasem czujnik temp nie padł.Nie mam pojęcia jak go sprawdzić.Proszę o rady
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 13:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Otwarcie termostatu można sprawdzić używając termometru rtęciowego technicznego wkłada się termostat do garnka i termometr ale tak aby nie dotykał dna bo wynik wyjdzie fałszywy i powtórzyć kilka razy aby uniknąć błędu.
Kilka razy to stosowałem i wynik był taki jak na termostacie.
86st.początek 90st. pełne. maksymalne wysunięcie było 7mm.według mnie żaden z termostatów nie wyjdzie 15mm.Są to termostaty tzw.woskowe jak raz wyciągniesz ten tłoczek ,który wysuwa przepustnicę to możesz go wyrzucić wejdzie powietrze i zostaje rozkalibrowany.
Nowy termostat także sprawdzałem czy otwarcia się pokrywają.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 14:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tym wskaznikiem na desce to bym sie tak nie przejmowal,fordy tak maja,w moim escorciaku jest juz goraco a wskaznik ledwo pierwsza kreske osiagnal,w polowie skali to wlacza sie wentylator.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mirusiek
*
*


Dołączył: Dec 01, 2008
Posty: 41
Skąd: Gardur

PostWysłany: Pią Sty 16, 2009 8:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Z tym wskaznikiem na desce to bym sie tak nie przejmowal,fordy tak maja,w moim escorciaku jest juz goraco a wskaznik ledwo pierwsza kreske osiagnal,w polowie skali to wlacza sie wentylator.

Nie wiem jak tam europejsie Fordy mają, ale jeździłem 2 lata Aerostarem i wskaźnik temp. działał normalnie. Dochodził do połowy skali i tam sobie stał.
Jeżeli wcześniej Ci działał to może podczas wymiany jak poruszałeś styki teraz coś nie kontaktuje, spróbuj przeczyścić na czujniku może pomoże.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marecki448
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 18
Skąd: Okolice Wałbrzycha

PostWysłany: Pią Sty 16, 2009 9:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mirusiek napisał:
JEDI_V napisał:
Z tym wskaznikiem na desce to bym sie tak nie przejmowal,fordy tak maja,w moim escorciaku jest juz goraco a wskaznik ledwo pierwsza kreske osiagnal,w polowie skali to wlacza sie wentylator.

Nie wiem jak tam europejsie Fordy mają, ale jeździłem 2 lata Aerostarem i wskaźnik temp. działał normalnie. Dochodził do połowy skali i tam sobie stał.
Jeżeli wcześniej Ci działał to może podczas wymiany jak poruszałeś styki teraz coś nie kontaktuje, spróbuj przeczyścić na czujniku może pomoże.

Witam.
Wcześniej właśnie tak było jak pisze kolega "mirusiek".
Sprawdzę połączenie czujnika.
Dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Sty 16, 2009 9:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W Aerostarze którego kilka lat temu sprzedałem szwagrowi też wskazówka temperatury od dwóch lat dochodzi jedynie do 1/3 skali mimo że silnik się normalnie dogrzewa.
Wina może leżeć po stronie czujnika.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Sty 16, 2009 12:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jedi_v pisze o amerykanskim fordzie. moge tez to potwierdzic. w moim tempo wskaznik pracowal zakresie dolnej polowy. teraz w pontiacu tez nie pracuje precyzyjniej. wiadc tak juz maja te auta. wazne,ze dmucha cieplym powietrzem i sie przelacza na lpg.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group