www.asu.pl :: Zobacz temat - Niespotykanie wysokie spalanie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Niespotykanie wysokie spalanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pesce
*
*


Dołączył: Nov 26, 2008
Posty: 9

PostWysłany: Sro Lis 26, 2008 14:27    Temat postu: Niespotykanie wysokie spalanie Odpowiedz z cytatem

Witam jestem nowym uzytkownikiem forum, starannie przeczytałem wiekszosc postów na forum ale nie znalazłem rozwiazania dla siebie.

Mam Plymoutha GV 3.3 93r z LPG i pali mi bardzo duzo
Trasa 20-30 gazu potrafi wciągnąc 30l na silniczku krokowym a 20 na sróbie.

Opisze moze samochód zeby ktoś mi mogł pomóc.
Komputer Viola plus
Reduktor landi nowy do 200PS
Nowe swiecr iskra bo swiece bosch sie nie sprawdziły i nie przepalały mieszanki
Nowe Kable Sentech do gazu
Wymieniłem silniczek krokowy wolnych obrotów bo szalał troszke stary

Auto miało zapaliny CHECK ale sprawdziłem na komputerze i nie palil na jeden cylinder wstawiłem emulator i juz pali dobrze. Niestety nie wiem jak jest z bezyna poniewaz nie działa pompka i nie wiem jak to zrobic za bardzo pokazało teraz błąd 42 i nie wiem gdzie zacza szukac.
Bo niedawno pompka podawałą paliwo normalnie.

Gazownik regulował jeden drugi nic nie pomogło

Prosze o pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sro Lis 26, 2008 14:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wywal gaz, jeździj na benzynie, będzie taniej Smile
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pesce
*
*


Dołączył: Nov 26, 2008
Posty: 9

PostWysłany: Sro Lis 26, 2008 19:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ale niestety bardzo by mi zalezalo zeby jezdzic na gazie Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lis 26, 2008 19:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witaj
kup na allegro pompe(ok.150 zl), wymien (to proste),wyjmij bezpiecznik od gazu i poszukaj kogos,kto ci to dobrze zalozy(poprawi) lub wyreguluje.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sro Lis 26, 2008 21:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poprzednio odpowiedziałem Ci troszkę na odp...ol. Przemyślałem sobie i myślę, że najgorzej wyregulowana instalacja gazowa nie powinna prowadzić do aż tak dużego zużycia. Chyba że masz niezwykle ciężką nogę. Ja miałem długo silniczek krokowy gazu otwarty na maxa - uszkodzenie instalacji. Mimo to w cyklu mieszanym zużycie nie przekraczało 17l/100km. To co pisze esdarek ma jak najbardziej uzasadnienie i po prostu musisz uruchomić paliwo. To co zrobiłeś - wstawiłeś emulator - wygasiło lampkę check ale nie zlikwidowało Twojego problemu, to oczywiste. Emulator jest urządzeniem oszukującym komputer - kwestie bezwładności reakcji instalacji gazowej na "wytyczne" sądy labda. Twój silnik - uważam - nie działa prawidłowo. Być może nadal masz problemy z wypadaniem zapłonów lub np. przytkany wydech, lub..... co gorsze możesz mieć jakiś defekt skrzyni, jak np zużyty konwenter(duże straty), nie działający lockup..... Bo
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Lis 27, 2008 18:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jaki i czego emulator wstawiłeś Question
jak miałem dodga caravana 3,8 ,gazownik wstawił mi emulator OBDII,firmy AEB ,miało to emulowac drugą sonde za katalizatorem bo wg.gazownika ona była przyczyną zapalania kontrolki check engine.Efekt był taki że rzeczywiscie kontrolka zapalała się raz na 300km i gasła,ale zużycie gazu wzrosło do 25l Exclamation a przed montarzem było 15l /100km.Po dwóch tygodniach zdemontowałem ustrojstwo i spalanie wrócilo do normy tj.15 l/100km.
Może u ciebie jest ten sam problem Wink

miałem taki emulator
http://www.shopgaz.pl/product/830.html
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pesce
*
*


Dołączył: Nov 26, 2008
Posty: 9

PostWysłany: Sob Lis 29, 2008 3:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się ze dokładnie taki emulator mi wmontowali o którym napisałeś za chwile będę wyjeżdżał na moment to sprawdzę pod maska co to mam i napisze bo spalanie mam takie w tym momencie ze za 50zł gazu z Orlenu po 2.09 czyli prawie 25 litrow to przejechał mi 75 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pesce
*
*


Dołączył: Nov 26, 2008
Posty: 9

PostWysłany: Sob Lis 29, 2008 4:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Emulator który mam zamontowany to "EMULATOR STAG2-E6 do silnika sześciocylindrowego" znaczek AC jak logo wiec to chyba producent
Dziś rano to odepnę i spróbuje zlitrażowac.
A skoro to oszukuje oryginalna sondę lambda to całkiem możliwe ponieważ sonda chyba zarządza chyba tez reduktorem?? A moja soda jak sprawdzałem na komputerze to jest wzorcowa.
Powiem szczerze ze juz nie moge sie doczeka żebyt go sprawdzić.
Idea Idea Idea Idea Idea Idea Idea Idea
Emulator miał oszukiwać komputer Voyka ze jeździ na benzynie bo wcześniej jak sie zapalił CHECK to auto nie paliło na jeden cylinder na zmiane albo 5 albo 6 i tylko w momencie pracy na gazie odpalony na Benzynie nie miał CHECKa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pesce
*
*


Dołączył: Nov 26, 2008
Posty: 9

PostWysłany: Sob Lis 29, 2008 5:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wiec nie wytrzymałem i już w nocy musiałem to przetestować:D
Miałem w zbiorniku ok 5l gazu i zrobiłem na nich ponad 30km wiec na pewno jest nie porównywalnie lepiej bo wczesniej bym tyle nie przejechał a wogole to sróbe wyregulowałem tak na oko wiec po regulacji w poniedziałek powiem jak tam spalanie.
Mam teraz pytanie ponieważ teraz spowrotem swieci sie CHECK i błedy mam nr 27, 35, 42
Co z tym Mozna zrobic i jak mam je rozumiec??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maski
*
*


Dołączył: Feb 06, 2008
Posty: 40
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob Lis 29, 2008 16:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pesce napisał:
No wiec nie wytrzymałem i już w nocy musiałem to przetestować:D
Miałem w zbiorniku ok 5l gazu i zrobiłem na nich ponad 30km wiec na pewno jest nie porównywalnie lepiej bo wczesniej bym tyle nie przejechał a wogole to sróbe wyregulowałem tak na oko wiec po regulacji w poniedziałek powiem jak tam spalanie.
Mam teraz pytanie ponieważ teraz spowrotem swieci sie CHECK i błedy mam nr 27, 35, 42
Co z tym Mozna zrobic i jak mam je rozumiec??



27 Obwód wtryskiwacza nie przełącza się gdy jest to wymagane.
35 Obwód przekaźnika wentylatora chłodzącego otwarty lub zwarty. (Trucks) Usterka silnika przełącznika biegu jałowego.
32 Nie działają mierniki EGR (1988) lub (1990-92, wszystkie oprócz Turbo) zespół sterowania nie widział zmiany stosunku powietrza/paliwa po uruchomieniu EGR.

możne po kolei;
przy instalce lpg powinienes miec (zeby nie zapalał sie check) zrobione dwie emulacje : wtryskiwaczy i sondy lambda
symuluja one poprawna prace tych podzespołow do ECU
w momencie przełączenia na gaz została odłączone wtryskiwacze, a sonda lambda przełączona do sterownika LPG , który na podstawie odczytów Lambdy reguluje skład mieszanki poprzez korkowca.
Brak emulatorów powoduje łapanie przez ecu błędów i możne powodować tryb awaryjny ecu.
teraz pytanie czy emulatory podaje prawidłowy sygnał do ecu?
można to podejrzeć przez tester OBD
po za tym
tak jak piszą koledzy wypadałoby sprawdzić czy samochód poprawnie na pracuje na pb
_________________
voyager 3,3 '98 + BRC sequent 56
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Lis 29, 2008 20:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pesce napisał:
Emulator który mam zamontowany to "EMULATOR STAG2-E6 do silnika sześciocylindrowego" znaczek AC jak logo wiec to chyba producent
Dziś rano to odepnę i spróbuje zlitrażowac.


Ten emulator co podałeeś to emulator wtryskiwaczy(wcześniej nie był zamontowany Question Shocked ),musi być zamontowany przy zasilaniu gazem silnika z wtryskiem wielopunktowym,działa on w ten sposób że w momencie przejścia na zasilanie gazem odłancza wtryskiwacze benzynowe (żeby silnik nie dostawał benzyny i gazu jednocześnie)i podaje sygnał emulacji do komputera auta, żeby się on nie zoriętował że nie pracuje na benzynie ,bo wtedy wyskakiwał by check engine.

Pewnie odłączyłeś emulator (pudełeczko)od wtyczki i odpaliłeś auto na gazie,dlatego wyskoczyły te błędy.
Mój był emulator obd II ,to zupełnie inna bajka Wink

przy emulatorze wtrysków mogą sie zdarzyć usterki że np.czasami nie odetnie wtrysku na którymś cylindrze i podaje do niego równoczesnie benzyne i gaz, silnik mógby gasnąć i nie palić na tym cylindrze ,(tak chyba było u ciebie) ale wtedy nie byłoby tak dużego zużycia gazu
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pesce
*
*


Dołączył: Nov 26, 2008
Posty: 9

PostWysłany: Nie Lis 30, 2008 9:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiec jednak nic za bardzo sie nie zmieniło poza tym ze wyświetla błędy bo spalanie nadal jest masakryczne. Wiec emulator mogę podpiąć spowrotem a na pytanie kolegi powiem ze emulatora wcześniej nie było a gaz w aucie jest od 9 lat. Jutro gazownik ma spróbować go wyregulować na śrubie ciekawe co z tego wyjdzie bo ostatnio mu się nie udało a jest to bardzo dobry i szanowany gazownik w okolicy.
Szczerze brakuje już mi pomysłów co mu dolega, na początku tygodnia mechanik odkręci mi zbiornik i wyjmie pompkę żebym mógł kupić nową bo z tego co słyszałem są 3 rodzaje i nie wiem jaka mam.

Na komputerze wyszło ze jak emulator jest odpiety to silnik nie pali na 5 lub 6 cylinder ale czesciej na 5 ale jak pracował na PB to nie było zadnych błedów

Mam takie pytanie czy emulator sondy lambda to jest własnie komputer
od gazu?? Ja mam violla plus

Jeszcze jedno pytanie bo zauważyłem ze wiele osób tu się zna a chodzi mi o forum tajemnicevoyagerów.pl
W momencie jak kupiłem auto czyli ok 1 sierpnia zarejestrowałem się tam i zrealizowałem przelew na 10zł który jest wymagany aby móc cokolwiek otworzyć. Niestety do dnia dzisiejszego nie aktywowali mi konta pomimo kilku wiadomości mailowych, a w odpowiedzi dostawiałem informacje ze na dniach mi aktywują konto i nic. Podałem mój login "pesceee" prosiłem się i zupełnie nic a myślałem ze może tam doczytał bym o podobnym problemie. Może ktoś zna administratora i np ma nr telefonu. Zadzwonił bym i poprosił o aktywacje:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Nie Lis 30, 2008 10:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie! emulator to nie komputer gazu. To gadżet wymyślony bo oszukiwać komputer silnika. Jakość mieszanki na gazie niekiedy nie jest tak perfekcyjnie szybko dostosowywana przez instalację gazową jak by tego wymagał komputer silnika - sczytywanie wskazań sondy lambda - dlatego by uniknąć wyrzucania błędów stosuje się emulator generujący napięcie jakie powinna generować sonda. Innymi słowy sygnał z sondy nie jest kierowany do komputera silnika a tylko do komputera gazu. Komputer gazu robi co może by dobrać optymalną mieszankę gazowo powietrzną, na wypadek jak by mu coś nie do końca wychodziło Wink emulator stale emuluje fałszywy lecz prawidłowy dla sondy sygnał i wysyła go do komputera silnika.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Lis 30, 2008 10:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pesce napisał:

Jeszcze jedno pytanie bo zauważyłem ze wiele osób tu się zna a chodzi mi o forum tajemnicevoyagerów.pl
W momencie jak kupiłem auto czyli ok 1 sierpnia zarejestrowałem się tam i zrealizowałem przelew na 10zł który jest wymagany aby móc cokolwiek otworzyć. Niestety do dnia dzisiejszego nie aktywowali mi konta pomimo kilku wiadomości mailowych, a w odpowiedzi dostawiałem informacje ze na dniach mi aktywują konto i nic. Podałem mój login "pesceee" prosiłem się i zupełnie nic a myślałem ze może tam doczytał bym o podobnym problemie. Może ktoś zna administratora i np ma nr telefonu. Zadzwonił bym i poprosił o aktywacje:)


juz masz aktywne , przepraszamy za nieuwagę Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Lis 30, 2008 12:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pesce napisał:


Mam takie pytanie czy emulator sondy lambda to jest własnie komputer
od gazu?? Ja mam violla plus


w nowszych systemach drugiej generacji emulator funkcja emulatora sondy jest od razu w komputerze od gazu ,aktywuje się ją w oprogramowaniu tego komputera.

Ten komputer Viola Plus przeznaczony jest do samochodów z monowtryskiem (jednopunktowym) a ty masz wielopunkt Wink ,poza tym jak poczytałem w sieci ,jest bardzo awaryjny i paliwożerny,większość problemów to nadmierne spalanie.

Na twoim miejscu wymieniłbym komputer gazu
np. na Autronika AL700
http://www.allegro.pl/item484511142_sterownik_lpg_autronik_al_700_promocja.html
Miałem taki w Moim Dodge Caravanie 3,8l,używałem go przez 7lat i nie miałem problemów za wyjątkiem świecenia checka z powodu nieemulowania sondy lambda
spalanie nie przekraczało 15-16 l/100
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pesce
*
*


Dołączył: Nov 26, 2008
Posty: 9

PostWysłany: Wto Gru 02, 2008 23:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Auto przeszło bardzo dokładna regulacje u gazownika na sróbie jest narazie a jezeli bedzie oki to wtedy bedziemy zakładali silnik krokowy.
\Pompka Paliwa tez juz działadziała Teraz tylko zlitrazowa a potem postaram sie wszystko dokładnie opisac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Gru 03, 2008 19:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja bym po prostu proponowal odrobine doinwestowac i zalozyc sekwencje. Instalacja II generacji, a tym bardziej I-wszej (bez krokowca) to wyrok dla silnika. Nigdy dobrze nie wyregelujesz, tym bardziej, ze nasze silniki maja juz troche elektroniki. Za chwile skonczy sie to wypaleniem gniazd zaworowych, albo co gorsza dziura w tloku na przyklad i sie okaze, ze pozorna oszczednosc kosztowala Cie pare ladnych tys.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
pesce
*
*


Dołączył: Nov 26, 2008
Posty: 9

PostWysłany: Sro Gru 03, 2008 22:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety nic sie nie zmieniło auto nadal pali ok 25l gazu i to w trasie w 90%
Teraz bede jezdzic na benzynie i zobacze ile pali bo do gazu juz nie mam siły
Mam pytanie do osób które jezdza na blosie, czy to moze pomoc czy trudno jest go wyregolowac??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Czw Gru 04, 2008 9:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy gazownik podlaczal sie pod OBD i zczytywal wskazania sondy ? Dziwi mnie ta cala sytuacja, to jest pierwsza rzecz jaka sie robi, bez tego to nieczym slepiec na orgii, brniecie po omacku Wink Jezeli to zrobil i wskazania byly ok (naprzemiennie 0-1V), nie ma po co ruszac sruby, jezeli nie byly ok - instalacja do bani, proste jak drut.....
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Gru 05, 2008 5:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chyba odwrotnie Confused
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
pesce
*
*


Dołączył: Nov 26, 2008
Posty: 9

PostWysłany: Czw Gru 11, 2008 19:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Troszkę byłem nie obecny z braku czasu. Voyek miał awarie poduszki skrzyni rozpadł się przegub itp i trzeba było go reanimować. Spalanie sie nie poprawiło i w związku z tym zamówiłem oryginalna obudowę filtra mam nadzieje ze na dniach będzie u mnie i zamontowałem BLOSa. Blos nie jest jeszcze wyregulowany ponieważ na analizator pojadę w momencie jak założę oryginalny filtr bo przecież przelot się zmieni. Auto na blosie jeździ przyjemnie jest dynamiczne przy rozpędzaniu ale nie wiem jak większe prędkości ponieważ nawet nie miałem kiedy się rozpędzić.
Co do sondy to miałem sprawdzany odczyt i był idealny 0-1V

Zobaczymy co bedzie na BLOSie i napisze jak pali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group