www.asu.pl :: Zobacz temat - Silniczek krokowy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silniczek krokowy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Lis 05, 2008 15:44    Temat postu: Silniczek krokowy Odpowiedz z cytatem

Po ok. 1/2 rocznym użytkowaniu, ponownie musiałem go czyścić.
Powód?
Jedyny Question dla tego urządzenia- Brak wolnych obrotów silnika, zarówno na PB jak i na LPG.
Oczywiście po wyczyszczeniu silniczka wszystko wróciło do normy.
Przy okazji wykonałem fotki jak ten silniczek wygląda.


[IMG]http://img222.imageshack.us/img222/silniczek002ng3.jpg/1/w3

[URL=http://imageshack.us]

[IMG]http://img47.image

[URL=http://imageshack.us]

[URL=http://g.imageshack.us/img217/silniczek004uj5.jpg/1/][IMG]http://img217.imageshack.us/img217/silniczek004uj5.jpg/1/w32

Tak to wygląda a zamontowane jest pod kolektorem ssącym.

Podejrzewam, że w chryslerkach i dodżach z tymi silnikami jest tak samo.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lis 05, 2008 19:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

silniczek brudzi sie nagarem z par oleju , ktore to pary dosaa sie do kolektora ssacego z odpowietrzenia silnika (odmy). powodem duzego zanieczyszczenia kolektora ssacego moze byc albo ciagle niedogrzanie silnika(moze jezdzisz na krotkich dystansach?), albo masz juz poprostu zbyt duze przedmuchy w silniku(zuzyty uklad tlok/cylinder/pierscienie). jesli znow ci sie bedzie to powtarzac to zaslep krociec w kolektorze a sama odme pusc bokiem swobodnie na zewnatrz - niezapomnij tylko zalozyc malego filterka! - co prawda ekolodzy beda psioczyc ale sa gorsze rzeczy dla srodowiska niz te pary oleju...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Lis 06, 2008 14:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za podpowiedź.
Myślę, że pierwsze może być przyczyną, ponieważ często jeżdżę na krótkich dystansach /miasto/.
Średnio 2 razy w miesiącu zaliczam stolycę Wink i dwa razy trójmiasto.
Co do przedmuchów to raczej Question nie, ponieważ silnik w ogóle nie bierze oleju.Od wymiany do wymiany /1tys km/ stan oleju zmniejsza mi sie niecałe 0,5 stanu wskazania Wink ... na bagnecie.
A sądzę, że zużycie oleju byłoby pierwszym wskaźnikiem zużycia silnika
Question
Jeśli się mylę, to proszę o korektę.

Plymouth G.V. 3,3 1996 zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mario_KOSZALIN
*
*


Dołączył: May 05, 2008
Posty: 184

PostWysłany: Czw Lis 06, 2008 15:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:

.Od wymiany do wymiany /1tys km/ stan oleju zmniejsza mi sie niecałe 0,5 stanu wskazania Wink ... na bagnecie.


Plymouth G.V. 3,3 1996 zagazowany skrzynia A604


a co ty koleżko co tysiąc km olej wymieniasz? nie jest to lekka przesada? Laughing
_________________
Magnum 5.7 Hemi 2005 black matt
DODĹťYK GC 1996 3,3 oddany pracownikowi - ale sie chłopaczyna cieszy Smile
Toyota Corolla 1,4 diesel słuzbowa- to juz przeszłość
Opel Astra 1,7 CDTI-słuzbowy - to już przeszłość
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lis 06, 2008 19:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>A sądzę, że zużycie oleju byłoby pierwszym wskaźnikiem zużycia silnika

no bardzo czesto tak jest ale nie zawsze! najwieksze zuzucie i najczestsza przyczyna duzego zuzycia oleju sa stwardniale uszczelniacze zaworowe, potem jazda na niedogrzanym silniku i na krotkich dystansach. jesli ktos jezdzi glownie na krotkich trasach i do tego na podlym oleju to moze dojsc tez do zapieczenia pierscieni - nie zawsze bedzie to powodowalo zwiekszenie zuzycia oleju, ale na pewno zwieksza sie przedmuchy do skrzyni korbowej a w efekcie do odmy..

>Od wymiany do wymiany /1tys km/ stan oleju zmniejsza mi sie niecałe 0,5 stanu wskazania Wink ... na bagnecie.

no wiesz..w niektorych samochodach pomiedzy min/max na bagnecie wejdzie i ze 2 litry oleju Smile a tyle to juz znaczne zuzycie Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Lis 07, 2008 12:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mario_KOSZALIN napisał:
On napisał:

.Od wymiany do wymiany /1tys km/ stan oleju zmniejsza mi sie niecałe 0,5 stanu wskazania Wink ... na bagnecie.


Plymouth G.V. 3,3 1996 zagazowany skrzynia A604


a co ty koleżko co tysiąc km olej wymieniasz? nie jest to lekka przesada? Laughing


Shocked To jeszcze częściej mam to robić Question Wink
Tak poważnie to niezły babol z tego wyszedł.
Oczywiście, że chodziło o 10 tys km.
Najlepsze jest to, że zawsze Shocked się przejęzyczam na ten tys. km.
Ale tak to jest kiedy w szkole nie było sie Prymasem... Wink

plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Pią Lis 07, 2008 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja kiedyś czytałem artykuł (nie mogę go znaleźć to bym podał link) że nie powinno się zbyt często wymieniać olej. Jest to wymysł mafii olejowej która robi kasę na wymianie oleju, a wypowiadał się na ten temat prezes rafinerii( nie pamiętam nazwiska i nazwy Wink ). Tłumaczy to tym że podczas pracy oleju wytwarzają się związki węgla (grafitu) które polepszają własności smarne oleju - stąd ciemny wygląd oleju. Powinno się tylko uzupełniać olej a nie wymieniać. Podane było przykłady ludzi którzy przez kilkadziesiąt tysięcy w ogóle nie wymieniali oleju i ich silniki nadal sprawowały się OK.
MOŻE COŚ W TYM JEST
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Pią Lis 07, 2008 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja kiedyś czytałem artykuł (nie mogę go znaleźć to bym podał link) że nie powinno się zbyt często wymieniać olej. Jest to wymysł mafii olejowej która robi kasę na wymianie oleju, a wypowiadał się na ten temat prezes rafinerii( nie pamiętam nazwiska i nazwy Wink ). Tłumaczy to tym że podczas pracy oleju wytwarzają się związki węgla (grafitu) które polepszają własności smarne oleju - stąd ciemny wygląd oleju. Powinno się tylko uzupełniać olej a nie wymieniać. Podane było przykłady ludzi którzy przez kilkadziesiąt tysięcy w ogóle nie wymieniali oleju i ich silniki nadal sprawowały się OK.
MOŻE COŚ W TYM JEST
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Pią Lis 07, 2008 21:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Coś nadal z tym FORUM jest nie tak stąd dwa razy to samo Twisted Evil
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lis 07, 2008 21:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

trzeba tylko 1 raz wysylac:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Pią Lis 07, 2008 21:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co do silniczka krokowego - to fajne zdjęcia przynajmniej wiem jak on teraz wygląda - bo tyle się nasłuchałem w warsztacie O NIM Twisted Evil
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Pią Lis 07, 2008 21:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
trzeba tylko 1 raz wysylac:)


Ale przy pierwszym wyskoczył mi ERRRROR Smile - zwracam na to uwagę ale teraz się ZAPOMNIAŁEM Smile
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lis 07, 2008 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a mnie wyskakuje on za prawie kazdym razem:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lis 08, 2008 15:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tym Error to istny horror bo mnie też często wyskakuje.
Dlatego włączam funkcję "sprawdzam" Wink i ewentualnie kasuję ten drugi, powtórzony post.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia a604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lis 08, 2008 19:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>A ja kiedyś czytałem artykuł (nie mogę go znaleźć to bym podał link) że nie powinno się zbyt często wymieniać olej.

wiesz co nie tak dawno temu spytalem o to naukowca z tej dziedziny i sprawa z grubsza wyglada taK:
- wiazania czasteczkowe oleju wraz ze wzrostem przebiegu zostaja w mechaniczny sposob rozrywane i maja gorsze wlasciwosci smarne, glownie przez zmniejszona adhezje(wieksze prawdopodobienstwo zerwania filmu olejowego)
- wraz ze wzrostem przebiegu sadzy w oleju przybywa ALE! najlepiej pod tym wzgledem wyglada diesel(duzo sadzy w spalinach a w efekcie w oleju), w benzyniakach sadzy jest zdecydowanie mniej, a w zasilanych LPG praktycznie jej nie ma(stad po nawet 10kkm olej wyglda jak nowy), pozatym z sadza latwo lacza sie oleje mineralne, syntetyki z sadza tworza emulsje...
- wraz ze wzrostem przebiegu i przedostawaniem sie do oleju pozostalosci ze spalania wzrasta kwasowosc oleju - a wiec po pierwsze zaczyna sie problem z korozja...tak ze napewno ze 30-50-70kkm przejedziesz na jednym oleju...ale po co??





Jest to wymysł mafii olejowej która robi kasę na wymianie oleju, a wypowiadał się na ten temat prezes rafinerii( nie pamiętam nazwiska i nazwy Wink ). Tłumaczy to tym że podczas pracy oleju wytwarzają się związki węgla (grafitu) które polepszają własności smarne oleju - stąd ciemny wygląd oleju. Powinno się tylko uzupełniać olej a nie wymieniać. Podane było przykłady ludzi którzy przez kilkadziesiąt tysięcy w ogóle nie wymieniali oleju i ich silniki nadal sprawowały się OK.
MOŻE COŚ W TYM JEST[/quote]
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co powinno się poruszać w silniku krokowym po wymontowaniu?

Ja wymontowałem, wyczyściłem preparatem do przepustnic Carbon coś tam Cleaner.

Jest czysty ale, nic się nie porusza w tym silniczku - znaczy brak elementów ruchomych


By kitt78 at 2009-09-28

By kitt78 at 2009-09-28

By kitt78 at 2009-09-28

By kitt78 at 2009-09-28

By kitt78 at 2009-09-28
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 23:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kitt78 napisał:
co powinno się poruszać w silniku krokowym po wymontowaniu?


Ten grzybek ze sprężyną, który wyrwałeś z prowadnicy Confused
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Wrz 29, 2009 4:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wykręciłem nie wyrwałem.
Wink
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Wto Wrz 29, 2009 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kitt78 napisał:
Wykręciłem nie wyrwałem.
Wink

OK więc ten grzybek, który wykręciłeś pod wpływem impulsów elektrycznych wysuwa się i chowa.
Jeżeli nie jest podłączony to grzybek może się przesuwać pod wpływem nacisku ale lepiej nie wymuszać na siłę tego ruchu, bo można uszkodzić ślimacznicę.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Paź 02, 2009 13:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak masz wymontowany silniczek krokowy, to podłącz go ponownie do kostki i włącz zapłon, ale bez uruchamiania silnika.
Ta "ruchoma" część po otrzymaniu napięcia powinna się przesunąć.
Na siłę lepiej tego nie przesuwać.Dlaczego?
Nie wiem, ale tak pisano już na tym forum.
A tak swoją drogą nie wiedziałem, że można go rozłożyć na czynniki pierwsze.
Przy ponownym problemie "rozbiorę" ten silniczek i go dokładnie wyczyszczę i przesmaruję.
Jak go rozkręcałeś, to ten trzpień wykręcałeś w lewo czy w prawo i czy z dużą "siłom i godnościom osobistom" Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pią Paź 02, 2009 19:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie polecam naciskania grzybka (uszkodziłem silniczek - przyłożyłem się Twisted Evil solidnie)

odkręcamy standardowo - na końcu jest gwint więc gitara


ważne by przy montażu zachować odległość wystawania grzybka nie więcej niż 25mm wg zaleceń Chryslera.

Jak jest więcej to po prostu gaśnie.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
malibu71
*
*


Dołączył: Jan 30, 2008
Posty: 33
Skąd: malibu71@op.pl

PostWysłany: Wto Lis 17, 2009 19:56    Temat postu: VOYAGER 3,0 - ZAGAZOWANY - PROBLEMY Z KROKOWYM ?? Odpowiedz z cytatem

Witam . Z kolei mój problem jest taki . Mam VOYAGERA 3,0 ... model 91-95.
Wszystko super silnik skrzynia itd ..
Niestety od jakiegoś czasu zaczął mi świrować ,jak sądzę silniczek krokowy. Objawy są takie , że podczas jazdy przestaje reagować na położenie przepustnicy , nie przyspiesza a zaczyna szarpać ,strzelać w kolektor a na wolnych obrotach na postoju dochodzi z dolotu filtra powietrza gardłowy dżwięk lewego powietrza !
Zakupiłem uzywany silniczek krokowy . założyłem i dalej to samo ..
Objawy są identyczne na sekwencji LPG jak i na benzynie ..
Czasem jest ok i jeżdżę bez problemu ale kłopoty są coraz częstsze .
Ruszenie normalnie ze skrzyżowania graniczy z cudem . Wciskam gaz i nic , dopiero gdy docisnę pedał do końca auto zrywa się z piskiem opon ...
Ludzie pukają się w czoło .. Laughing
Ciekawe co myślą ? Shocked
Bo mnie coś po mału trafia Wink

czyściłem silniczki , przekładałem i nic Crying or Very sad

Może mi ktoś podpowie czego tu szukać ?

Pozdrawiam
malibu71
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lulek41112
*
*


Dołączył: Nov 11, 2009
Posty: 39

PostWysłany: Wto Lis 17, 2009 20:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Malibu 71 . Mam to samo w vizion 3,5 l -97 r Exclamation ja mam kod 65 i jest to solenoid MTV. jutro napieram do ASU to dam wieczorem znac co i jak z tym ustrojstwem Exclamation POZDROWKA !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Lis 17, 2009 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To nie jest silnik krokowy - on utrzymuje tylko wolne obroty - nie ma wpływu na pracę gdy wciska się gaz. Przynajmniej ja tak miałem Smile jak był uszkodzony silniczek to miał problemy z utrzymaniem wolnych obrotów tylko i wyłącznie, a na gazie nie miałem problemów - dobrze ustawiony dla biegu jałowego.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lis 17, 2009 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No dokladnie jak pisze kitt78! silniczek krokowy to tylko wolne obroty!
PS> ostatnio naprawialem punto1 z silnikiem 1.2 na jednopunkcie i kurcze przygladnalem sie silniczkowi krokowemu i na oko wyglada identycznie jak ten z chryslerow/dodzow!! 4 piny, obudowa identyczna...bede mial jeszcze kiedys punciaka na garazu to podmienie - krokowka z punto ochyba z 70zl Smile

>ja mam kod 65 i jest to solenoid MTV

sam uklad (dodatkowa przepustnica w kolektorze ssacym) nie powoduje jakis drastycznych zmian w pracy silnika! przynajmniej podczas normalnej jazdy tego nie odczujemy (testowalem na swoim:-) no chyba ze komp wszedl w tryb awaryjny to wtedy juz moga dziac sie rozne rzeczy...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 15:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po długiej obserwacji, chili Wink ok. 15-20tys.km od wymiany sondy lambdy, problem brudzenia się silniczka krokowego zniknął.
Przestała się też brudzić końcówka tłumika jak i kolektor ssący, nie robią się czarne.
Dziś już wiem, że prawidłowa praca sondy ma wiele wspólnego z brudzeniem się silniczka, a przynajmniej tak mi się wydaje Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 16:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm silniczek krokowy,przepustnica i przeplywomierz powinny byc zamontoane przed wejsciem powrotnym spalin z zaworu egr. kolektor dolotowy moze byc brudny wlasnei z powodu powracajacych przez egr spalin. reszta jenak wymienionych czesci powinna byc czysta. no chyba,ze w voyku egr podaje spaliny zaraz po filtrze Shocked
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 19:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale przeciez u Nas w PTS-ach tez silniczki sie brudza jak i przepustnice! Co jakis czas nalezy im sie okresowe czyszczenie i tyle! Napewno nie zaszkodzi a moze pomoc Wink
Ja u Siebie to robilem jak czyscilem i poprawialem kolektor ssacy i nie powiem bo bylo to dosc brudne! Dostep jest latwy a i za duzo czasu to nie zajmuje wiec mozna to zrobic!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no mozna-ja rozbieralem ,przeczyscilem izopropanolem ale naprawde bylo czysto. zrobilem to czyszczenie glownie zeby sie zapoznac ze stanem i budowa tych elementow Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 9:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

brewka83 napisał:
Ale przeciez u Nas w PTS-ach tez silniczki sie brudza jak i przepustnice! Co jakis czas nalezy im sie okresowe czyszczenie i tyle! Napewno nie zaszkodzi a moze pomoc Wink
Ja u Siebie to robilem jak czyscilem i poprawialem kolektor ssacy i nie powiem bo bylo to dosc brudne! Dostep jest latwy a i za duzo czasu to nie zajmuje wiec mozna to zrobic!


Przepustnicę czyściłem tylko raz, zaraz po zakupie, kiedy na drugi dzień po zakupie zrobił mi numer i zgasł na wolnych obrotach.
Pamiętam w jakim wtedy byłem szoku Shocked bo nie wiedziałem co się stało.
Dziś to błahostka i mogę się z tego tylko śmiać Laughing ale wtedy to Shocked

Jeśli jestem w błędzie z tą sondą i czystym tłumikiem jak i kolektorem, to jestem ciekawy, co mi nie brudzi ww. urządzeń Cool Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 10:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgodze sie z Toba ze po wymianie sondy bedzie lepiej bo jak wiadomo jest to czesc ktora ulega zuzyciu wiec trzeba ja wymienic! Pierwszym objawem ze padla (a moze jednym z pierwszych) bedzie zwiekszone zuzycie paliwa! Jesli teraz masz czysty krokowiec to tylko trzeba sie z tego cieszyc Wink
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 11:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Brewko do krokowki moze dostep jest latwy ale do jednej ze srub,ktora trzyma przepustnice i jej wspornik tragiczny.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 11:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiem ze dostep jest kiepski ale wystarczy dobry klucz i troche cierpliwosci Wink Przy pierwszej probie szlo mi ciezko ale teraz juz jest latwiej z wyjeciem przepustnicy! Co do krokowca to zgadza sie jest na wierzchu wiec wyjecie go jest dziecinnie proste!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 11:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kurcze tam zaden klucz nie pasuje Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 22:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co pamietam to jest tam sruba wkrecona w blok i ow ta sroba na zewnatrz ma jeszcze gwint i tam jest nakrecona nakretka ktora ow u mnie juz nie wkrecalem! Moge sie mylic bo juz dawno tego nie robilem ale w poniedzialek bede dzialal przy aucie bo do pracy jade dopiero wieczorem wiec zobacze i dam znac jak to ja zrobilem i jaki klucz tam wpasowalem Wink
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wozo
*
*


Dołączył: Mar 18, 2010
Posty: 2

PostWysłany: Czw Mar 18, 2010 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podłącze się do tematu. Auto to Stratus cabrio 2.0 16V 1998r z sekwencją. Potrafi zgasnąć przy dojeżdżaniu do świateł. Gdy zapalę to równo ładnie trzyma obroty, kawałek przejadę, hamuję silnikiem, zwalniam, wciskam sprzęgło i silnik gaśnie. Co to może być?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Mar 20, 2010 10:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Obstawiam, że masz zanieczyszczony lub uszkodzony silniczek krokowy.
Objawy jakie opisujesz są wyżej opisane, wystarczy tylko przeczytać, chyba, że źle widzę Confused
Gdybyś mnie pytał, czy w ogóle masz taki silniczek, a zakładam, że masz i gdzie jest umiejscowiony w Twoim silniku, to nie wiem gdzie on jest.
Mogę się tylko domyślać, że będzie gdzieś między filtrem powietrza, a kolektorem ssącym.
Nie znam Twojego samochodu.
Może ktoś inny podpowie Tobie o miejscu jego lokalizacji.
Na pewno jest pod maską Wink
Pozdrawiam.

Ps. U mnie bywało podobnie, że przy dojeżdżaniu do skrzyżowania potrafił zgasnąć, a gdy go odpaliłem, to ładnie pracował Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wozo
*
*


Dołączył: Mar 18, 2010
Posty: 2

PostWysłany: Sob Mar 20, 2010 11:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Krokowiec jest na pewno, ale zajmuje się tym warsztat. Poza tym jestem właśnie po wymianie krokowca na inny używany. Wcześniej falowały obroty i przy ruszaniu trzeba było mocno gaz wciskać żeby obroty wskoczyły, ale nigdy nie gasł. Teraz ruszam płynnie, obroty trzymają się na dobrym poziomie (po odpaleniu) ale gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła. Czasem międzygaz pomoże, ale nie zawsze. A jaką rolę tu ma przepływomierz? Jakieś inne pomysły?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group