www.asu.pl :: Zobacz temat - kalibracja chryslera 97 3.8 na instalacji D.T gaz tech
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

kalibracja chryslera 97 3.8 na instalacji D.T gaz tech

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Paź 27, 2008 14:23    Temat postu: kalibracja chryslera 97 3.8 na instalacji D.T gaz tech Odpowiedz z cytatem

Pochwalcie się koledzy kto już bawił się w kalibracje na D.T gaz system .Próbuje ustawić sobie czasowtryski na gazie ale wychodzi mi wielka różnica pomiedzy benzynowymi a gazowymi tj.gazowe mają wiekszą różnicę przy obciążeni ale na biegu jałowym są ideale.Zastanawiam się w czym tkwi szkopuł .
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Paź 27, 2008 14:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ale samochod chodzi ci ok i przeszkadza ci tylko to ze masz inne inne czasowtryski Pb/LPG?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lysyxmv6
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 196
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Paź 27, 2008 15:31    Temat postu: Re: kalibracja chryslera 97 3.8 na instalacji D.T gaz tech Odpowiedz z cytatem

sato napisał:
Pochwalcie się koledzy kto już bawił się w kalibracje na D.T gaz system .Próbuje ustawić sobie czasowtryski na gazie ale wychodzi mi wielka różnica pomiedzy benzynowymi a gazowymi tj.gazowe mają wiekszą różnicę przy obciążeni ale na biegu jałowym są ideale.Zastanawiam się w czym tkwi szkopuł .


A jak kolego sprawuje Ci się ta instalacja Question
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LX 99'
Mobil: President Herbert ASC
Antena: Sirio Performer 5000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Paź 27, 2008 15:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wlasnie sato-co sie dzieje z twoja instalacja? musisz cos ustawiac? ja mam tez dt gas ,tez montowany w tym samym miejscu i poltora roku chodzi jak burza. czemu ci sie wydaje,ze czas otwarcia wtryskow ma byc taki sam jak na pb? przeciez to inne paliwo,inne miejsce podawania,inna srednica i inne cisnienie wiec dlaczego by mialo byc otwierane tak samo-po to se komputer od gazu robi poprawki.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Paź 27, 2008 16:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cały problem polega,że silnik nierówno pracuje przy około 2000 obrotów więc ma w tych okolicach tzw.dziurę.
Gdy dziś go kalibrowałem udało mi się zrównoważyć czasowtryski gazowe z benzynowymi np. na biegu jałowym są wrecz idealne ale gdy następuje przyśpieszenie i włączanie kolejnych biegów te różnice występują dość duże i mam wrażenie ,że jest to powodem przerywania silnika.

Dodam,że na benzynie jest gitara więc nie mam tu zastrzeżeń.


Rozmawiałem z kolegą który zakłada instalacje w niemczech i twierdzi ,że te czasy wtrysków muszą być idealne jak na biegu jałowym jak i w czasie jazdy tylko to wymaga sporo poświęcenia czasami ustawi w 10 minut a czasami 1 godz albo więcej.
Dziś po kalibracji silnik dobrze pracował mimo tych różnic ale gdy rano odpalam znowu przerywa.

Kalibracja nie jest zbyt skomplikowana ale tej wiedzy mam mało aby dokładnie określić potrzeby tej instalacji.Dodam ,że na tej instalacji mam przejechane ledwo 1000km.

Dodam iż nie mam podłączonej sondy co znowu weryfikując postęp kalibracji jest wymagane a wręcz gdy samochód posiada wejście obd2 powinno się z niego korzystać.
Proszę kolegów o wszelkie sugestie.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Paź 27, 2008 17:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a nie masz gwarancji?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Paź 27, 2008 20:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam zrobione tak:
- lambde mam podlaczona, ale w ustawieniach mam ja wylaczona
- po pierwsze sprawdz jak sie zachowuje cisnienie na reduktorze - czy po wcisnieciu gazu nie brakuje mu poprostu cisnienia - nie powinno byc mniejsze niz chyba 1bar - ale to tak z pamieci wiec moge sie mylic - u mnie zalozone mam w tej chwili 2 reduktory kazdy po 155kW(silnik mam 155kw!) mocy wiec teoretycznie mam 2 krotny zapas na reduktorach - bo na pojedynczym reduktorze 160kW brakowalo mi przy wcisnieciu w podloge Smile
- swoj gaz ustawilalem tak:
- na mapie poprawek ustawilem wszedzie 100
- poprawke na gaz ustawilem recznie 1,05
- potem w zakladce uruchomilem kalibracje na biegu luzem
- po ustawieniu biegu luzem zrobilem jazde probna , okazalo sie ze przy delikatnym przyspieszaniu jest OK, ale po mocnym wcisnieciu brak mocy
- w mapie poprawki recznie metoda prob i bledow pozmienialem wartosci w niektorych komorkach nawet do 140 i teraz jest OK, w calym zakresie chodzi normalnie, mocy nie brakuje, obroty jalowe rowne, spalanie w cyklu mieszanym z przewaga miasta i krotkich dystansow wyszlo 14,2 Smile
jak nic nie poradzisz to ci moge wyslac plik z moimi ustawieniami to zobaczysz co i jak i ustawisz pod siebie Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Paź 28, 2008 10:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja też poproszę te ustawienia.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Paź 28, 2008 10:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja też poproszę te ustawienia.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Paź 28, 2008 10:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys to wyślij mi ten plik jak się nie mylę tam można wykonywać skany z każdej strony programu więc myślę , że to będzie najlepsze zrobię porównanie u siebie .
A na jakiej wersji robiłeś ustawienia bo ja ma dwie starsza 2.21.16 a nowszą GT 600 S. kalibrację robiłem na tej pierwszej.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Paź 28, 2008 12:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ehm..zadnych skanow/ zrzutow ekranu nie zrobie bo nie mam mozliwosci Smile dzis wieczorem lub jutro podesle wam poprostu moje ustawienia zachowane w ECU bo tylko tyle dam radprzy swoich umiejetnosciach komputerowych zrobic Smile
poza tym na necie gdzies krazy kompletna DTR do DT Gas i w niej dosc ladnie jest opisane jak dobrze zalozyc instalke, shcemat calej instalacji elektrycznej instalki,co mniej wiecej i jak ustawic itd itp - polecam bo w naprawde w przystepny sposob opisana instalacja i mozna sie troche nauczyc w razie problemow Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Paź 28, 2008 16:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

znalazlem swoje ustawienia wiec Stashcku i Sato dajcie jakies maile co by to przeslac.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sylwo
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 63
Skąd: WARSZAWA

PostWysłany: Wto Paź 28, 2008 19:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czasy wtrysków gazowych powinny być dłuższe niż benzynowe. Sterownik lepiej oblicza poprawki przy dłuższych czasach, chyba że ta różnica jest bardzo duża. Dużo rzeczy ma na to wpływ , ciśnienie gazu, średnica wtryskiwaczy, rodzaj wtryskiwaczy. Zapisz sobie konfigurację pierwotną , bo jak coś popsujesz to zawsze będziesz mógł sobie wrócić do ustawień początkowych.
_________________
SYLWEK
VOYAGER 3.3
WARSZAWA
www.autogaz.biz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 3:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stare ustawienia zawsze zapisuje .Zastanawia mnie jeden fakt czy sterownik gazowy gdyby sfiksował czy jest wstanie rozkalibrować sterownik benzynowy.

Słyszałem różne na ten temat opinie
P.S. marcys meila wysłałem ci na priwa.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 7:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="sato"]Zastanawia mnie jeden fakt czy sterownik gazowy gdyby sfiksował czy jest wstanie rozkalibrować sterownik benzynowy.

Osobiscie pare tygodni temu mialem powazny problem wlasnie z instalacja elektryczna i ECU benzynowym i chcac niechcac musialem sie troche wgryzc w problem i stwierdzam ze nie ma mozliwosci trwalego rozkalibrowania benzynowego ECU przez gazowy ECU. W niektorych warunkach moze nastapic chwilowe "przeprogramowanie" ale po odlaczeniu klemu pamiec podreczna ECU benzyny zostaje skasowana i ECU wraca do ustawien fabrycznych na stale wgranych w eprom/Eeprom.
Klopoty z wtryskiem benznyny moga natomiast byc spowodowane samym kompem gazowym - a to stad ze komp gazowy(emulacja wtrsykow) jest wpieta szeregowo pomiedzy ECU benzynowe a wtryskiwacze, wiec jakiekolwiek usterki ECU gazowego powoduja zaklocenia ECU benzynowego i wywalenie Checka dot. ukladu wtryskowego ( w visionie kod 27).
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 9:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

by zrobic fotke ustawien w jpg zrób zrzut ekranowy przy uruchomionym programie do instalacji gazowej naciskasz na klawiaturze print screen otwierasz painta windowsa dalej nowy (czysty) prawy przycisk myszy i wklej i masz dokladnie to co w danej chwili widzisz na monitorze komputera[/img]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 10:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieję ,że rozłączenie zasilania załatwi sprawę chyba ,że jakiś czujnik fiksuje i trzeba będzie podjechać na komputer.

Przy przerywaniu silnika na gazie wyskoczył 43 ale także wyskoczył mi 51.
w ostatnim czasie jest spokój.
Podejrzewam kable mam nowe (DENSO).Czy ty wiesz jaką oporność kabli ma chrysler pomierzyłbym je ale muszę mieć dane.
P.S. A te skany udało ci się zrobić programu D.T.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 10:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kod 43 brak zaplonu w cylindrze
Kod 51 uboga mieszanka
czyli brak wtrysku gazu do cylindra ,gdyby to było od kabli to miałbyś kod 52 bogata mieszanka ,bo wtryskiwacz wtrysnoł by gaz a iskra go nie zapalila,wtedy sobnda wykryła by bogatą mieszanke.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 10:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przed odłączeniem aku podjedz na nawet prosty skaner OBDII który odczytuje kody w postaci P0......,powinno pokazać na którym cylindrze wystąpił brak zaplonu,wtedy bedziesz wiedział który wtryskiwacz szwankuje
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 11:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Czy ty wiesz jaką oporność kabli ma chrysler

ale opornosc nie ma tu nic do rzeczy! najczesciej stosowane opornosci to 5-10kohm, ale ta rezystancja jest tylko dla ograniczenia zaklocen elektromagnetycznych - rownie dobrze by silnik chodzil na zwyklym przewodzie typu LY 0,5mm2 z tym ze w radiu by ci trzeszczalo i moglby np.halotron wariowac(tak czysto hipotetycznie oczywiscie) , wazne by nei bylo przebic na ktorych traci sie energia iskry.

>A te skany udało ci się zrobić programu D.T.

skanow nei robilem bo nawet nie mam teraz czasu zeby podpiac kompa do auta, ale mam przygotowane ustawienia to popoludniu wysle na maila

>Przed od³±czeniem aku podjedz na nawet prosty skaner OBDII który >odczytuje kody w postaci P0......,

no ale po co? przeciez napisal ze na benzynie jest OK, a sama instalacje gazowa zdjagnozuje soim kabelkiem Smile
PS. u mnie problem z instalacja zaczal sie bardzo podobnie - przy 1,5kobr odlanczalo ECU gazowe, po przekroczeniu 2kobr bylo juz ok, pomiedzy 1,5-2kobr wariowala centralka od gazu(piszczek) i dzialy sie rozne rzeczy. Dodam ze na benzynie chodzil OK - ale to chyba stad ze na benzynie silnik jest mniej wrazliwy na wszelkie usterki/uplywnosci itp...koniec koncow wymienilem ECU benzyny i cala wiazke przewodow idacych od ECU do wtryskow, oraz puscilem sygnal "+ po stacyjce" do ECU gazowego nie z zasilania wtryskow(jednak moze to generowac zaklocenia!) a przez osobny przekaznik bezposrednio z akumulatora.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 12:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:


no ale po co? przeciez napisal ze na benzynie jest OK, a sama instalacje gazowa zdjagnozuje soim kabelkiem Smile


Jeśli komp gazowy ma funkcje diagnozy(mój omegas ma)to powinien pokazać usterke w programie(u mnie jak przerywał wtryskiwacz pokazał wypadanie zaplonu na 5 cylindrze,po zamianie wtryskiwacza nas 4 pokazał usterkę na 4,dlatego łatwo jest to zdiagnozować w ten sposób.
Jeśli nie ma funkcji w komp. gazowym (nie znam softu do tej instalki) wówczas to samo pokaże ECU auta (bo przez emulacje wtryskiwaczy benzynowych nie wie że jaździsz na gazie),ale odczytując kod 43 nie wiesz na którym cylindrze,a odczytujac przez P0.... powinien pokazać na którym cylindrze.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 16:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki kolegom za rozszerzenie tematu.Sprawdzając usterki na programie D.T.gaz nie wskazało nawet najmniejszego błędu.
Dziś rano wyłączyłem napięcie zrobiłem małą przejażdżkę i jakby się poprawiło ale na gazie jest ciut gorzej.
Marek ma rację jedyny sposób to podłączyć pod obd aby dokładnie sprawdzić wszystko.
Marek możesz polecić jakiś sofcik pod obd na laptopa bo w ten sposób mógłbym kontrolować ten silnik.
A może masz sprawdzone jakieś urządzenia lub programy do diagnozy.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 17:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tu masz wszystkie informacje Very Happy

http://www.asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5996
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sylwo
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 63
Skąd: WARSZAWA

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 19:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiedz 'sato' jakie masz wtryskiwacze gazowe.
_________________
SYLWEK
VOYAGER 3.3
WARSZAWA
www.autogaz.biz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Paź 30, 2008 4:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki maro.
wtryski mam blue tech 2 omowe.każdy osobny średnica 1,8mm
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group