www.asu.pl :: Zobacz temat - AUTO GAZ DO SILNIKÓW DUŻEJ POJEMNOŚCI UWAGI DOT.MONTAZU
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

AUTO GAZ DO SILNIKÓW DUŻEJ POJEMNOŚCI UWAGI DOT.MONTAZU
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią Mar 25, 2005 23:19    Temat postu: AUTO GAZ DO SILNIKÓW DUŻEJ POJEMNOŚCI UWAGI DOT.MONTAZU Odpowiedz z cytatem

Chciałem podzielic sie spostrzeżeniami dotyczacymi monatazu instalacji gazowych w taki sposób aby jak najmniej niszczyly nasze silniki.Przejzałem kilka autek tego typu z instalacjami gazowymi montowanymi w różnych firmach i róznych producentów podczas dokładnych testów tych instalacji wyszło na jaw na jaka łatwizne ida montujący czyli zakładają naprzykład instalacje tzw. na czysto tzn. nie posiadająca żadnej elektroniki i twierdza że najlepiej sie sprawuje owszem taka instalacja jest najmniej awaryjna i mało wymagajaca ale ma swoje minusy mianowicie skład mieszanki nie jest niczym regulowany i jest taki sam w całym zakresie obrotów i obciążenia silnika co powoduje zapadanie sie gniazd zaworowych i przegrzewanie głowic i potworne spalanie gazu nawet do 20 l/100km nastepny typ instalacji jaka dostaniecie w ofercie to instalacja z emulatorem sond lambda zachowuje sie podobnie jak wczesniej opisana z tym ze sonda nie lapie glupich parametrów bo jest odcieta od ECU silnika i sygnal jest emulowany jako poprawny wiec kontrolka check się nie zapala ale w dalszym ciagu instalacja niszczy nam silnik,układ wydechowy,katalizator.Najlepszym rozwiązaniem nie jest wcale wtrysk sekwencyjny za kupe pieniedzy lecz normalna instalacja z komputerem na tyle szybkim aby zbierał informację na bierzaco z sond lambda i regulował skład mieszanki gazowo powietrznej i taką instalacje miałem ostatnio na aucie u kolegi była to instalacja firmy BRC z komputerem MAXI LAMBDA firmy lecho komputerek ten była bardzo szybki i pozwalal na bardzo precyzyjne zestrojenie instalacji z komputerem samochodowym a co za tym idzie pracowała idealnie dosłownie jak benzynka testujac ja na analizatorze byłem w szoku ale pamiętajcie że to nie wszystko nie wolno dac sie namówic na Mikser o mniejszym przekroju aby nie ograniczal przepływu powietrza ma byc tej samej średnicy co wlot powietrza do kolektorów i do tego Parownik o mocy powyżej 120Kw aby miał zapas mocy i to wszystko ma być spiete wiekszej średnicy rurkami i elektrozaworami po założeniu takiej instalacji koszt w granicach 2150zł wraz z zbiornikiem pod auto daje nam pewność oszczedności 15l/100km w miescie a nawet 12l/100km trasa i bezpieczenstwa dla silnika i ukladu wydechowego wiec nie prawda jest ze trzeba wsadzic instalacje z wtryskiem za 6 tys zł aby bylo ok budowe prace instalacji gazowych studiuje od paru lat nawet na wlasnych doswiadczeniach dlatego dziele sie tym z wami bo wiem ze to wszystko jest dla oszczednosci ale czasami prowadzi do wiekszych wydatków jak jest zle zalozona Pamietajcie instalacja ma zbierac informacje nawet z 4 sond lambda i nadazac za komputerem samochodowym nic nie wolno emulowac !!!!! Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Mar 26, 2005 8:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam brc lambda just zbiera info z wielu miejsc(z tego co widze to z przeplywomierza,z sondy,i kilku innych miejsc.jedynym emulatorem jaki mam to emulatro wtryskiwaczy zeby ecu nie oszalal.lampka check engine dziala tak jak powinna.tzn jak cos zle wyregulowali to sie zapalala,jak zatankowalem trefny gaz to tez,jak gaz sie konczyl i skald byl za ubogi... powiedz co wiesz na temet tej instalacji.moim zdaniem ma dosyc dobry komputer i ,jak juz pisalem kiedys,nie odczuwam roznicy lpg/benzyna. pali ok 12 l w miescie co mnie zadowala.oczywiscie nie wiem co sie dzieje w silniku ale zrobilem juz jakies 20 tys i jest super. a ile kasy zaoszczedzilem:)
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sob Mar 26, 2005 9:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie bardzo rozumie jaki masz model czyzby JUST HEAVY taki mały parowniczek ?? Bo jeżeli tak to jest instalacja ala wtrysk tzn.pierwsze wykonanie .A jezeli masz tylko komputer JUST to ok jest dosyc szybki ale nie tak szybki jak Maxi LAMBDA tak jak napisałem wcześniej podstawa jest jeżeli komputer gazu steruje mieszanka na podstawie danych z sond lambd i sie za tymi sondami wyrabia w czasie odpowiednim ogolnie instalacje BRC są bardzo dobrymi instalacjami lecz jezeli załozy jest warsztat z prawdziwego zdażenia Mam wielkie zaufanie do firmy EKO-ALMA jest taka we wrocławiu i ma terz kilka oddziałów np.w Świdnicy pracuja tam naprawde fachowcy a nie partacze i przykładaja sie do pracy jak należy radzą sobie z takimi wynalazkami z jakimi inne firmy walcza tygodniami polecam w razie co
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Mar 26, 2005 10:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dokladnie to jest brc just lambda zakladana ponad rok temu przez firme majaca autoryzacje czakram http://www.czakram.pl/ . jak pisalem dziala niezle i jesli sie nie okaze,ze mi stopila silnik to jestem zadowolony:)
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
silverado
*
*


Dołączył: Nov 25, 2004
Posty: 139
Skąd: wałbrzych

PostWysłany: Sob Mar 26, 2005 15:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a moja opinia o gazie to jest taka :
jest takie powiedzenie, - " jakby Bozia chciała żeby człowiek latał, to dałaby mu skrzydła "

to samo się odnosi do gazu - gdyby było to takie dobre, to samochody miałyby instalację mocowaną w fabryce.

oszczędność na gazie jest moim zdaniem pozorna - każdy przypadek trzeba rozpatrywać indywidualnie bo nie zawsze to się opłaca.

na moim przykładzie wychodziła taka kalkulacja

taurus palił mi po mieście około 10 do 12 litrów, na trasie schodził do 8, ale średnio można przyjąć że mieścił się w 10 litrach

Litr benzyny w Wałbrzychu na stacji Auchan potrafił zejść jesienią do 3.28 zł za litr ( teraz jest trochę więcej ), nie wiem dokładnie ile, ale coś koło 3.50 zł

koszt przejechania 100 km wynosił więć w moim przypadku około 33 zł

Gdybym miał gaz, to trzeba przyjąć że spalanie gazu jest większe o około 30 % i to tylko w sytuacji gdy wszystko jest dobrze wyregulowane, a ja nie wierzę że można to g... dobrze wyregulować, wszyscy moi znajomi mają problemy z tym shitem, spalanie potrafi im wzrosnąć nawet do 100 %

czyli trzeba przyjąć że koszt przejechania 100 km na gazie wyniósłby mnie minimum 23 zł przy cenie gazu około 1,77 zł litr

Różnica 10 zł przy koszcie instalacji 2500 zł zwróciła by się po przejechaniu 25 tysięcy kilometrów , oczywiście pod warunkiem że gaz nie podrożeje, ale raczej jest to mało prawdopodobne. Oczywiście trzeba doliczyć także większy koszt przeglądów, oraz naprawy i regulacje tego dziadostwa. Nerwy, zamarzające w zimie parowniki i brak bagażnika to dodatkowe koszty.

Przez prawie trzy lata jeżdzenia taurusem nie przejechałem tyle kilometrów żeby zwrócił mi się koszt instalacji.

Nie opłaca się
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sob Mar 26, 2005 22:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do tego co napisał Silverado to odniose sie w taki sposób że 25 tyś km dla mnie to jest raptem nieraz 7 miesięcy więc zależy jak kto na to patrzy coprawda mam 2 auta i jezdze czasami dieslem . No a teraz apropo Bingo jest to komputer starszej generacji nie posiadający tak wielu ustawień jak te z wyższej półki ale skoro brak komunikacji z sondami ci wyskakuje to w 90% masz je odciete i wyemulowane przez ten sterownik Bingo więc złap za gardełko tego co zakładał i niech ci pokaże schemat montażowy na którym zobaczysz czy pocieli sygnał od sond i w szereg wpieli ci sterownik czy tylko podpieli sie do kabla sygnałowego z sondy jak zrobili źle to za łeb i poprawka albo podjedź do jakiegos zakładu który ma autoryzację BRC i niech sprawdza abyś miał pewność Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie Mar 27, 2005 11:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ma być podpiety w szeregu rozłacza sonde i emuluje sygnałem tóry ma wpisany na stałe no i pózniej wychodza dziwne jaja Smile czasami równiez podłaczenie TPS-u bez filtra powoduje rózne zakłócenia w układzie elektroniki samochodu a to dlatego że komp od gazu ma jakąś opornośc która miesza w ECU silnika a wystarczy tylko dioda,kondensator i rezystor aby to wyeliminowac oraz pomaga gdy TPS jest juz powycierany i ma dziury opornościowe lub skoki schemat filtra TPS oraz inne ciekawe schematy dotyczące gazu w autkach znajdziecie na stronie http://www.ekoalma.pl/ Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
silverado
*
*


Dołączył: Nov 25, 2004
Posty: 139
Skąd: wałbrzych

PostWysłany: Nie Mar 27, 2005 13:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JARECEK napisał:
Co do tego co napisał Silverado to odniose sie w taki sposób że 25 tyś km dla mnie to jest raptem nieraz 7 miesięcy więc zależy jak kto na to patrzy


no dokładnie, ale kiedy auto nie jest typowo zarobkowe i jeździ się w mało, w większości dla przyjemności to nie opłaca się tego gazu montować
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Mar 27, 2005 14:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

POZWOLIŁEM SOBIE NA KOMENTARZ-SILVERADO CHYBA MI NIE BĘDZIESZ MIAŁ ZA ZLE?
TO DUŻYMI LITERAMI TO MOJE DODATKI.
a moja opinia o gazie to jest taka :
jest takie powiedzenie, - " jakby Bozia chciała żeby człowiek latał, to dałaby mu skrzydła "

CZŁOWIEK WYMYŚLIŁ SAMOLOTY I SKUTECZNIE LATA

to samo się odnosi do gazu - gdyby było to takie dobre, to samochody miałyby instalację mocowaną w fabryce.

TO JUŻ PRZERABIALIŚMY: NIKOMU POZA UŻYTKOWNIKAMI,NIE ZALEZY NA TYM ABY AUTA MALO PALILY BYŁY BEZAWARYJNE I BEZOBSLUGOEW A KONCERNY PALIWOWE „ODPOWIEDNIO” WSPIERAJA BADANIA NA SILNIKAMI…

oszczędność na gazie jest moim zdaniem pozorna - każdy przypadek trzeba rozpatrywać indywidualnie bo nie zawsze to się opłaca.

I TU SIĘ ZGODZE-ZLE ZAINSTALOWANY GAZ MOŻE ZNISZCZYC SILNIK I ZAMIAST OSZCZĘDNOŚCI MAMY STRATY

na moim przykładzie wychodziła taka kalkulacja

taurus palił mi po mieście około 10 do 12 litrów, na trasie schodził do 8, ale średnio można przyjąć że mieścił się w 10 litrach

POWIEDZ CO ZROBILEZ ZE AUTO Z SILNIKIEM PONAD 3 LITRY PALI CI W MIESCIE 10-12 LITROW? JA NIE POTRAFIE ZEJŚĆ PONIŻEJ 10 Z SILNIKIEM 2,3L A MAM LEKKA NOGE

Litr benzyny w Wałbrzychu na stacji Auchan potrafił zejść jesienią do 3.28 zł za litr ( teraz jest trochę więcej ), nie wiem dokładnie ile, ale coś koło 3.50 zł

SCHODZIC MOŻE ALE NALEŻY UZNAC ,ZE KOSZT LITRA TO OKOŁO 3,50 AKTUALNIE

koszt przejechania 100 km wynosił więć w moim przypadku około 33 zł

KOSZT PRZEJECHANIA W MIESCIE TO OK. 42 ZL

Gdybym miał gaz, to trzeba przyjąć że spalanie gazu jest większe o około 30 % i to tylko w sytuacji gdy wszystko jest dobrze wyregulowane, a ja nie wierzę że można to g... dobrze wyregulować, wszyscy moi znajomi mają problemy z tym shitem, spalanie potrafi im wzrosnąć nawet do 100 %

PRZY NORMALNIE ZALOZONEJ INSTALACJI GAZU SPALASZ OK. 15-20% WIECEJ. DAJE SIĘ TO PROSTO REGULOWAC ZROWNO MECHANICZNIE JAK I ELEKTRONICZNIE..JESLI KOMUS SPALA 100% WIECEJ I NIE ZAMORDOWAL GAZOWNIA TO ZNACZY ZE MUSI SIĘ UDAC RACZEJ DO LEKARZA A NIE DYSKUTOWAC O OPLACALNOSCI(CHYBA SIĘ ZE MNA ZGODZICIE?)


czyli trzeba przyjąć że koszt przejechania 100 km na gazie wyniósłby mnie minimum 23 zł przy cenie gazu około 1,77 zł litr

JEŚLI ZAKLADAMY ZE BENZYNA KOSZTUJE 3.20 TO CZEMU GAZ 1.77? ZAKLADAM ,ZE KOSZTUJE 1.65(PRZY CENIE BENZYNY 3.50) AUTO CI PALI MAX 20% WIECEJ CZYLI 14.4L GAZU CO DAJE NIECALE 24 ZLOTE.OSZCZEDZASZ WIEC 18 ZL .

Różnica 10 zł przy koszcie instalacji 2500 zł zwróciła by się po przejechaniu 25 tysięcy kilometrów ,

POMYSL ILE I CZEGO WYLECI Z RURY WYDECHOWEJ PRZEZ TE 25 TYSIECY KILOMETROW(JA WIEM TO NIE JEST ISTOTNE ,PRAWDA ?)

oczywiście pod warunkiem że gaz nie podrożeje, ale raczej jest to mało prawdopodobne. Oczywiście trzeba doliczyć także większy koszt przeglądów, oraz naprawy i regulacje tego dziadostwa. Nerwy, zamarzające w zimie parowniki i brak bagażnika to dodatkowe koszty.

JEŚLI UZYWASZG GAZU ZGODNIE Z INSTRUKCJA(WYZNAJE ZASADE,ZE WSZYSTKIE URZADZENIA TECHNICZNE PO PRZECZYTANIU INSTRUKCJI ZACZYNAJA DZIAŁAĆ LEPIEJ) NIGDY CI NIC NIE ZAMARZNIE(O CZYM GADKA?)
NIE ZAUWAŻYŁEM ZADNYCH DODATKOWYCH KOSZTOW PRZEZ PONAD ROK UZYEWANIA GAZU.

Przez prawie trzy lata jeżdzenia taurusem nie przejechałem tyle kilometrów żeby zwrócił mi się koszt instalacji.

I TO JEST ARGUMENT NIE DO ODPARCIA-JEŚLI KTOS NIE JEZDZI AUTEM TO MU GAZ JEST PO PROSTU NIEPOTRZEBNY.BARDZO LOGICZNE I BARDZO SLUSZNE

Nie opłaca się

INSTALACJA DOBREJ KLASY ZWROCI CI SIĘ PO OK. 10 TYS KILOMETROW(NIE MOWIE TU O W TRYSKU W FAZIE CIEKLEJ….)
CZY SIĘ OPLACA CZY NIE-NIE MNIE DECYDOWAC.KIEDYS MIAŁEM DO PRACY 2 KILOMETRY I NA WYJADŁY WEEKENDOWE RAZ NA 2 TYGODNIE ALBO NA WCZASY 2 RAZY DO ROKU MI SIĘ NIE OPŁACAŁO WCALE-TERAZ DO SAMEJ PACY ROBIE 50 KILOMETROW DZIENNIE WIEC…LOGIKA

POZDRAWIAM!

DAREK
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
silverado
*
*


Dołączył: Nov 25, 2004
Posty: 139
Skąd: wałbrzych

PostWysłany: Nie Mar 27, 2005 16:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to teraz kolej na moją ripostę Very Happy


TO JUŻ PRZERABIALIŚMY: NIKOMU POZA UŻYTKOWNIKAMI,NIE ZALEZY NA TYM ABY AUTA MALO PALILY BYŁY BEZAWARYJNE I BEZOBSLUGOEW A KONCERNY PALIWOWE „ODPOWIEDNIO” WSPIERAJA BADANIA NA SILNIKAMI…

wiesz, te same koncerny wydobywają także gaz. Czasami można spotkać auto z fabryczną instalacją, w USA wszystkie wózki widłowe też jeżdzą na gaz już od 20 lat. Ale amatorska instalacja to jest moim zdaniem porażka

I TU SIĘ ZGODZE-ZLE ZAINSTALOWANY GAZ MOŻE ZNISZCZYC SILNIK I ZAMIAST OSZCZĘDNOŚCI MAMY STRATY

no dokładnie o tym mówię

POWIEDZ CO ZROBILEZ ZE AUTO Z SILNIKIEM PONAD 3 LITRY PALI CI W MIESCIE 10-12 LITROW? JA NIE POTRAFIE ZEJŚĆ PONIŻEJ 10 Z SILNIKIEM 2,3L A MAM LEKKA NOGE

ja miałem 2.5 litra i jeździłem bardzo delikatnie

JEŚLI ZAKLADAMY ZE BENZYNA KOSZTUJE 3.20 TO CZEMU GAZ 1.77? ZAKLADAM ,ZE KOSZTUJE 1.65(PRZY CENIE BENZYNY 3.50)

Bo ja kupuję paliwo na stacji bezobsługowej przy markecie, a tam nie mają gazu, gaz musiałbym kupić na normalnej stacji po normalnej cenie

POMYSL ILE I CZEGO WYLECI Z RURY WYDECHOWEJ PRZEZ TE 25 TYSIECY KILOMETROW(JA WIEM TO NIE JEST ISTOTNE ,PRAWDA ?)

no tu masz akurat rację, ale po to jest katalizator żeby spaliny były czyste

JEŚLI KTOS NIE JEZDZI AUTEM TO MU GAZ JEST PO PROSTU NIEPOTRZEBNY.BARDZO LOGICZNE I BARDZO SLUSZNE

No dokładnie. Ostatnio od kiedy dostawcy przywożą sami towar do sklepu jeżdzę naprawdę mało, Mój następny samochód jaki kupię pali podobno około 20 litrów a gazu i tak nie założę.

INSTALACJA DOBREJ KLASY ZWROCI CI SIĘ PO OK. 10 TYS KILOMETROW(NIE MOWIE TU O W TRYSKU W FAZIE CIEKLEJ….)
CZY SIĘ OPLACA CZY NIE-NIE MNIE DECYDOWAC.KIEDYS MIAŁEM DO PRACY 2 KILOMETRY I NA WYJADŁY WEEKENDOWE RAZ NA 2 TYGODNIE ALBO NA WCZASY 2 RAZY DO ROKU MI SIĘ NIE OPŁACAŁO WCALE-TERAZ DO SAMEJ PACY ROBIE 50 KILOMETROW DZIENNIE WIEC…LOGIKA

no dokładnie, i o tym właśnie mówię !!!!!!!!! Very Happy

pozdrawiam Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Mar 27, 2005 19:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

IMPERIUM kONTRATAKUJE Twisted Evil


TO JUŻ PRZERABIALIŚMY: NIKOMU POZA UŻYTKOWNIKAMI,NIE ZALEZY NA TYM ABY AUTA MALO PALILY BYŁY BEZAWARYJNE I BEZOBSLUGOEW A KONCERNY PALIWOWE „ODPOWIEDNIO” WSPIERAJA BADANIA NA SILNIKAMI…

wiesz, te same koncerny wydobywają także gaz. Czasami można spotkać auto z fabryczną instalacją, w USA wszystkie wózki widłowe też jeżdzą na gaz już od 20 lat. Ale amatorska instalacja to jest moim zdaniem porażka

GAZ JAK ZAPEWNE WIESZ JEST PRODUKTEM ODPADOWYM KTÓRY POWSTAJE NIEJAKO PRZY OKAZJI PRODUKCJI ZNACZNIE DROZSZEJ BENZYNY.GDYBY NIE PODATKI RUZNICA BY BYŁA DRAMATYCZNA WIEC IM SIĘ NIE OPLACA.WOZKI WIDLOWE TU WPOLSCE DYMAJA NA GAZ ALE TO ZE WZGLEDOW EKOLOGICZNYCH TU/INNYMI GDYZ CZĘSTO WJEZDZAJA DO POMIESZCZEN TU BY POTRULY SPALINAMI(NAWET Z KATALIZATOREM) PRACUJĄCYCH TAM LUDZI

I TU SIĘ ZGODZE-ZLE ZAINSTALOWANY GAZ MOŻE ZNISZCZYC SILNIK I ZAMIAST OSZCZĘDNOŚCI MAMY STRATY

no dokładnie o tym mówię

CIESZE SIĘ ,ZE ,JAK WIELE RAZY,TU SIĘ ZGADZAMY

POWIEDZ CO ZROBILEZ ZE AUTO Z SILNIKIEM PONAD 3 LITRY PALI CI W MIESCIE 10-12 LITROW? JA NIE POTRAFIE ZEJŚĆ PONIŻEJ 10 Z SILNIKIEM 2,3L A MAM LEKKA NOGE

ja miałem 2.5 litra i jeździłem bardzo delikatnie

JA MAM 2,3 LITRA Z MPI JUŻ DELIKATNIEJ SIĘ JEŹDZIĆ NIE DA ,AUTKO NIECO JAKBY LŻEJSZE OD TAURUSA I NIE DAJA SIĘ ZEJŚĆ PONIŻEJ 10-11 L BENZYNY W MIESCIE.MAM GO QPE LAT I WCZESNIEJ TEZ TAK PALIL-INSTALACJA LPG GO NIE ZABILA( JESZCZE,MAM NADZIEJE)

JEŚLI ZAKLADAMY ZE BENZYNA KOSZTUJE 3.20 TO CZEMU GAZ 1.77? ZAKLADAM ,ZE KOSZTUJE 1.65(PRZY CENIE BENZYNY 3.50)

Bo ja kupuję paliwo na stacji bezobsługowej przy markecie, a tam nie mają gazu, gaz musiałbym kupić na normalnej stacji po normalnej cenie

JA KUPUJE PALIWO NA BEZUOBSLUGOWEJ STACJI PRZY MARKECIE GEANT I DZISIEJSZE CENY S.A. ODPOWIEDNIO 95: 3.68 LPG: 1.68.

POMYSL ILE I CZEGO WYLECI Z RURY WYDECHOWEJ PRZEZ TE 25 TYSIECY KILOMETROW(JA WIEM TO NIE JEST ISTOTNE ,PRAWDA ?)

no tu masz akurat rację, ale po to jest katalizator żeby spaliny były czyste

NIE DOMYŚLAM SIĘ W JAKIM WIEKU JEST TWÓJ KATALIZATOR I SILNIK.FACHOWCY TWIERDZA,ZE ZYCIE KATALIZATORA KONCZY SIĘ PO 100 TYS. PODOBNO MÓJ JESZCZE DZIALA RESZTKAMI SIL ALE WIADOMO-DZIALA WTEDY KIEDY JEST ODPOWIEDNIO ROZGRZANY I W MIARE NOWY.KIEDY JEST ZIMNY TO DZIAL JAK KAWALEK RURY LEKKO ZATKANEJ KIEDY SILNIK NAJBARDZIEJ DYMI…TO CHYBA WSZYCY WIEDZA. JESTEM W STANIE SIĘ ZAŁOŻYĆ,ZE AUTO PO 100TYS Z GAZEM DAJE KILKA RAZY MNIEJ DO ATMOSFERY NIŻ NOWE Z KATALIZATOREM.NO ALE JAK WIDAC PO NASZYM PIEKNYM KRAJU-EKOLOGIA RACZEJ NIE JEST NASZA MOCNA STRONA…


JEŚLI KTOS NIE JEZDZI AUTEM TO MU GAZ JEST PO PROSTU NIEPOTRZEBNY.BARDZO LOGICZNE I BARDZO SLUSZNE

No dokładnie. Ostatnio od kiedy dostawcy przywożą sami towar do sklepu jeżdzę naprawdę mało, Mój następny samochód jaki kupię pali podobno około 20 litrów a gazu i tak nie założę.

WSZYSTKO JAK WYZEJ-NIE OPLACA SIĘ I TO LOGICZNE PRZY OKAZJONALNYM KORZYSTANIU Z AUTA.JA BYM JEDNAK CIERPIAŁ Z POWODU SMRODKA…
INSTALACJA DOBREJ KLASY ZWROCI CI SIĘ PO OK. 10 TYS KILOMETROW(NIE MOWIE TU O WTRYSKU W FAZIE CIEKLEJ….)
CZY SIĘ OPLACA CZY NIE-NIE MNIE DECYDOWAC.KIEDYS MIAŁEM DO PRACY 2 KILOMETRY I NA WYJAZDY WEEKENDOWE RAZ NA 2 TYGODNIE ALBO NA WCZASY 2 RAZY DO ROKU MI SIĘ NIE OPŁACAŁO WCALE-TERAZ DO SAMEJ PACY ROBIE 50 KILOMETROW DZIENNIE WIEC…LOGIKA

no dokładnie, i o tym właśnie mówię !!!!!!!!!


NO I MAMY KONSENSUS Smile

GAZ DLA KOGOS KTO DUZO JEZDZI ,LICZY SIĘ Z KASA,ŚRODOWISKIEM I WARUNEK-ODPOWIEDZNIO DOBRANA,DOSTROJONA INSTALACJA!!!

POZDRAWIAM!
DAREK

_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Mar 27, 2005 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie jest chyba dobra instalacja bo na benzynie pali 18l a na gdzie 20l około
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Piotrek
*
*


Dołączył:
Posty: 124

PostWysłany: Pon Mar 28, 2005 9:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kurcze to ja mam chyba powód do zadowolenia moj pali przy benzynie ok13,5litra na gazie mieszcze sie w 16 tylko ze dość często świeci mi sie chek- musze coś z tym zrobić-
Pozdrawiam i mokrego poniedziałku chociaż pogoda w sandomierzu nawaliła Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Mar 28, 2005 9:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tez nie narzekam.10-11 bezyny w miescie i 11-12 gazu.do tego w trakcie codziennej eksploatacji nie odczuwam posiadania lpg(poza finansami:P ) byly problemy na poczatku(check engine,gasniacie na niskich itp) ale od czego jest gazownik-zainstalowal to ma chodzic jak trza!!!
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon Mar 28, 2005 11:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do spalania to nie liczyłbym w aucie ponad 3000cm pojemności na znaczny minimalizm to autko musi spalic około 15-18l gazu w miescie bo jeżeli ktos twierdzi że pali 12-13 to cos jest nie tak i ma za uboga mieszanke co prowadzi do uszkodzenia silnika,katalizatora itd.... Inaczej sprawa wygląda na trasie w zalezności od ciężkości nogi ale do 120km/h powinno sie mieścić w 13l/100km i to jest poprawnie wyregulowana instalacja róznica miedzy miastem a trasą w granicach 3-5 l/100km oczywiście w miarę nizszej pojemnosci silnika automatycznie te dane spadaja
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Mar 28, 2005 11:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to u mnie jest wszystko ok jesli gzu pali ok. 20l a silnik jest 3.8??
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon Mar 28, 2005 11:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie mozna powiedziec jednoznacznie że dużo to dobrze zależy ile autko pali benzyny róznica powinna zamykac się w granicach 30% a przy instalacjach sekwencyjnych 15-20% a przy wtrysku gazu ciekłego 0-5% ale wydaje mi sie ze odrobine za dużo ci to pali silnik 3.3 a 3.8 nie ma wielkiej róznicy i w tych 18 powienien sie zamykac zbyt bogata dawka wcale nie daje zrywności autu wręcz go zamula i wtedy daje sie odczuc ze na gazie auto jest słabsze a w żeczywistosci gdy jest idealna mieszanka tej róznicy przy takiej pojemności nie powinno być czuc wogóle a tymbardziej za autkiem zapachu gazu !! Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Mar 28, 2005 12:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

własnie ponoć dawka jest odpowiednia na benzynie pali ok.18
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacol
*
*


Dołączył: Dec 31, 2004
Posty: 3

PostWysłany: Pon Mar 28, 2005 21:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JARECEK zapoczątkowałeś ciekawy temat na tym forum, myślę że właściciele amerykańskich wozów których jest coraz więcej są zainteresowani problematyką zasilania swoicht aut gazem. Nie chcę wdawać się w polemikę czy warto czy nie. Jestem szczęśliwym posiadaczem Forda Windstara rocznik 1998 i do założenia instalacji gazowej zmusza mnie czysta ekonomia. Od jakiegoś czasu namiętnie przeglądam internet w poszukiwaniu wiedzy na temat LPG.
Jestem z Kalisza i odwiedziłem wszystkich gazowników w mieście, generalnie te bardziej renomowane firmy starają się przekonać mnie do zainstalowania instalacji sekwencyjnej za dość duże pieniądzę, odradzają raczej instalację II generacji.
Sprawiasz wrażenie osoby mocno zorientowanej w temacie i dlatego mam proźbę może polecił byś mi jakąś sprawdzoną instalację i kogoś kto by to dobrze zamontował. Prośba ta dotyczy również innych uczestników forum.
Pozdrawiam Jacol
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon Mar 28, 2005 22:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiem tak jeżeli masz kolektor dolotowy metalowy to nie wdawałbym się w namowy na instalacje sekwencyjnego wtrysku gazu bo po co skoro róznica jest w spalaniu niewielka a koszt instalacji o 100-200% wiekszy w zależności od typu nieststy nie jest mi dane poreczac za jakis zakład i go polecac dopóki na własnym autku bym nie wypróbował aczkolwiek z doswiadczenia jakiego doznałem podczas posiadania innego auta z gazem firma EKO-ALMA z Świdnicy(dolnyśląsk) ul.Składowa jest w moim mniemaniu najlepszą w okolicy nie wypowiem sie na temat wrocławia bo nie znam lecz w tej w/w firmie chłopaki załozą gaz II generacji do BMW 520 24V z plastikowym kolektorem i jako nieliczni tak zestroją instalacje że przez 2 lata nie ma problemów a jest to nie lada sztuka zapytajcie w innych warsztatach jak nie wierzycie żadko kto się podejmuje a jak się podejmie to nie daje gwarancji że nie będzie strzelac w kolektor i go nie rozsadzi co do mojego auta 3,3l z metalowym kolektorem polecam BRC z komputerem MAXI LAMBDA firmy lecho pozwala zestroić instalację z autkiem w 100% ważne aby parownik był powyżej 120KW !! Koszt w granicach od 1950-2150zł z butlą pod auto i raczej BRC dominuje na rynku w tak dużych mocach parowników a druga ważna sprawa aby był załozony poniżej korka wlewu płynu do chłodnicy aby był dogrzany odpowiednio zaznaczam że jest on sporych rozmiarów !! I jak już wcześniej powiedziałem mikser nie może byc mniejszy niż średnica wlotu do kolektora !! No i na koniec najwazniejsza rada to taka aby przerwa na swiecach nie była wieksza niz 0,7 oraz typ swiec najlepsze są NGK i BERU (oczywiście do gazu) bo o BOSHU to odrazu zapomnijcie bo będa problemy następnie bardzo ważne aby przewody wysokiego napiecia wymieniac i bardzo dbac o układ zapłonowy w autku z gazem to będziecie szczęśliwi z instalacji zamiast załamani Smile No i istota całej sprawy jest taka że instalacje II gen. są tansze w eksploatacji pomimo czestszej wymiany kabli,świec itd ponieważ nie ma co tam praktycznie paść a w instalacjach sekwencyjnych niestety mamy gwarancje na rok,dwa lub przebieg 50tys i co dalej skoro nie są dopracowane wtryskiwacze i padaja jak muchy po kilkudziesieciu tysiacach znam przypadki że po 20tys sie zatarły i odmówili gwarancji bo to z winy gazu niby a koszt wtryskiwaczy to około 70% instalacji całej więc gdzie jest sens no chyba że plastikowy kolektor to trudna sprawa i zależy wtedy tylko od umiejetnosci i chęci montującego. Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Mar 29, 2005 9:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a mam pytanie do Ciebie Jarecek bo u mnie facet powiedział że samochód jest za nisko i nie można zamiast koła zamontowaać butli bo by nie przeszedł podczas kontroli. co ty na to??
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Mar 29, 2005 9:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i gaz mam w srodku
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto Mar 29, 2005 9:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie mam pojecia dlaczego tak swierdził bo VOYAGER miesci sie bez problemowo Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Mrobert
*
*


Dołączył: Nov 05, 2004
Posty: 63
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto Mar 29, 2005 10:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy do Pontiaca TS 3.8 z plastikowym kolektorem wchodzi w gre instalacja II generacji o której pisałeś, czy tylko wtrysk?
_________________
--
Pozdrawiam, Robert
Bielsko-Biała
Pontaic TS 3.8 - 94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto Mar 29, 2005 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Naprawdę trudno mi jest to określić w 100% wiekszość monterów stwierdzi że sie nie da ale skoro daje się do BMW które jest strasznie wrażliwe to i do TS też musi sie dać tylko żeby zakładał to nie hurtownik który liczy na ilość a nie na jakośc tylko naprawdę wykwalifikowany warsztat myslę że nie będzie większych problemów zadzwoń i popytaj po warsztatach Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Mar 29, 2005 16:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

slyszalem o wystrzalalch ale nigdy czegos takiego nie doswiadczylem... oczywiscie nie polecam montowania mieszalnika w kolektor plastikowy ale ...przeciez we wszystkich autach reszta(obudowa filtra,rury do kolektora itp) tez sa z tworzywa. sadze,ze to tworzywo z jakiego zrobiony jest kolektor to nie tani plastik i nie jedno musi wytrzymac.czy jakies bezpieczniki(klapki) nie zalatwily by sprawy? moze z tym wtryskiem przy plastikowych kolektorach to jest tak,ze jak sie nie potrafi dobrze zestroic zwyklej instalacji to sie montuje taka ktora nie strzeli a do tego i zarobek wiekszy:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto Mar 29, 2005 20:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak jak @esdarek napisał w koncówce swojego postu co do montażu sekwencji sam bym tego lepiej nie ujał przecież pare latek wstecz montowało sie gaz do aut a o wtrysku nawet wrobelki nie ćwierkały Smile
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Sro Mar 30, 2005 7:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przejrzyjcie stronę firmy CZAKRAM. Na ich stronie znajdzie wiele ciekawych informacji. http://www.czakram.pl/abc.php

Wojtek
Dodge caravan 3,3LE gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
silverado
*
*


Dołączył: Nov 25, 2004
Posty: 139
Skąd: wałbrzych

PostWysłany: Sro Mar 30, 2005 11:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
slyszalem o wystrzalalch ale nigdy czegos takiego nie doswiadczylem...


ja za to miałem tą wątpliwą przyjemność. Gaz to porażka. Co chwila coś jest nie tak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 30, 2005 12:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pozwolisz,ze sie nie zgodze:) znaczy wierze ci ,ze miales wystrzal ale zabij kogos kto ci instalowal lpg a potem tego ktory ci to serwisowal:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky


Ostatnio zmieniony przez esdarek dnia Sro Mar 30, 2005 12:48, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Sro Mar 30, 2005 12:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I ja bym to zrobił. Zabił montażystę instalacji Evil or Very Mad
U mnie chodzi beż zarzutów.

Wojtek
Dodge caravan 3,3LEgaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sro Mar 30, 2005 19:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W Chevy Lumina 3.1 gaz spisuje sie dobrze i nie mam powodow do narzekan. Ostatnio przejechalem ponad 700 kilometrow (trasa, miasto, gory) i autko srednio spalilo 14,5 litra na setke. I co najwazniejsze odkrylem fajna rzecz, otoz czasami zapalala mi sie kontrolka od silnika-ale auteczko jechalo tak samo. Dopiero po kolejnej wizycie u gazownika i popatrzeniu sobie co i gdzie koles krecil, skonfrontowalem sobie jego zmagania z poprzednia wizyta u innych gazownikow i wysnulem wniosek. Otoz jak mieszanka jest za uboga - kontrolka sie zapla, jak mieszanka za bogata kontrolka sie zapala. Wysposrodkowalem zawor i teraz jest OK. Czyli prawda zawsze jest po srodku Smile.
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Mar 31, 2005 8:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tyz prowda-jakby to powiedzial pyzdra:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Czw Mar 31, 2005 12:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JARECEK napisał:
!! I jak już wcześniej powiedziałem mikser nie może byc mniejszy niż średnica wlotu do kolektora !!


zaciekawiło mnie to i chociaż moja instalacja (LANDI LES 9Cool
nie sprawia mi kłopotu to sprawdziłem średnicę wewnętrzną miksera - MA ONA 32mm !!!! a średnica kolektora ssącego przed mikserem 60 mm !!!

podzwoniłem do kilkunastu gazowników we Wrocławiu i okolicach i nikt nie potrafił mi zaoferować większego niż 34 mm - jeden poradził mi nawet żebym sobie ROZPIŁOWAŁ pilnikiem otwór jak chcę mieć większy !! Mr. Green

strona firmy eko-alma jest w tej chwili w przebudowie ,ale dodzwoniłem się do ich techników i okazało się że nie oferują mikserów do Voyagera z silnikiem 3,3 - jedynie do 2,4 l i ten mikser też ma średnicę wewnątrz tylko 31mm

Jarek - czy w instalacjach które przeglądałeś miksery napewno były większe ?

może ktoś jeszcze mógłby to sprawdzić na swoich instalacjach Question

pozdrawiam
Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Mar 31, 2005 12:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moja wiedza jest w tym temacie skromniejsza ale wiem jedno-jesli bedzie za mala srednica to rzeczywiscie silnik sie bedzie dlawil jesli natomiast w miejscu wylotu dysz z miksera nie bedzie odpowiedniego przewezenia gaz nie bedzie odpowiednio mieszany z powietrzem.dziala to jak dyfuzor w akwarium(akwarysci wiedza o co chodzi inni -sorry) po prostu powietrze w takim przypadku porywa gaz z dysz gdyz rozpreza sie zaraz za mikserem. nieco podobnie zbudowane sa gardziele z dyszami w gazniku.
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw Mar 31, 2005 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do mikserów to sa stosowane odrobinkę mniejsze ale nie o połowe nieststy większość tzn 90% ma za małe co niestety zwieksza zuzycie gazu i nie wplywa za dobrze na dynamike jazdy na benzynie ponieważ może brakowac autku powietrza co do pracy na gazie to instalacje tak się reguluje aby pracowała na zweżeniu lecz jaja zaczynają sie jeżdząc na benzynie w autach z którymi sie spotkałem to niestety były tylko 3 auta z pojemnościa powyżej 3000cm a reszta były do 2500 aczkolwiek w jednym z tych aut był mikser o średnicy mniejszej od kolektora o jakies jedynie 1cm może nawet nie cały lecz pozostałe były albo mniejsze albo był zastosowany układ na zasadzie dyszy venturiego czyli wpuszczona rurka w waż powietrzny odcięta pod odpowiednim kątem i nawiercona szeregiem otworków i powiem ze to zdawało egzamin auto pracuje idealnie a to z przewężonym układem powietrznym niestety gorzej trudno jest mi ustalić producenta miksera tego szerokiego nie jest wogóle opisany ale nie wygląda to na produkt naszych rodzimych producentów lecz raczej jakiejś specjalistycznej firmy bo materiały jak i wykonanie było wręcz idealne dopracowane do perfekcji był to element zespolony wraz z bezpiecznikiem cofnięcia zapalonej mieszanki Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
aarek
*
*


Dołączył: Apr 06, 2005
Posty: 5
Skąd: śląsk- Rybnik

PostWysłany: Nie Kwi 10, 2005 22:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JARECEK, dwa tygodnie temu zamontowno mi gaz w windstarze 3,8l z 95r.,instalacja BRC,gdy auto jedzie na benzynie to świeci się chek,gdy przełączy się na gaz to gaśnie. Na komputerze wyszło, że powyżej 2tyś obrotów ma za ubogą mieszankę. Gazownik chce wstawić jakiś modulator, który po każdym wyłączeniu silnika będzie resetował komputer. Co ty na to??? Nie wiem jaki mam komputer w instalacji.
Wczoraj mój Winni całkowicie zwariował, po zatankowaniu 43l zbiornika(pod autem), weszło 42l gazu, potem zaczął wariować, obroty skakały z 1 tyś do 3,5tyś , gaz, sam podczas jazdy wyłączał się i przechodził na benzynę i nie było szans przełączyć go znów na gaz. Po przejechaniu ok. 20 km na benzynie auto uspokoiło się i na benzynie szło już bez zarzutów. Zawiozłem autko do gazownika. Acha jeszcze, pali 13l gazu a 17l benzyny. Na benzynie silnika wcale nie słychac a na gazie klekocze jak disel. Błagam poradź co robić.
Sad aarek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie Kwi 10, 2005 23:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem co ci poradzic ale skoro na benzynie świeci sie check to podejrzewam odpiecie przez gazownika kontrolki przekaznikiem na gazie a na benzynie świeci bo komp zamroził jakies błędy i trzyma je w pamięci co do mieszanki to podejrzewam wypiecie i wyemulowanie sondy lambda czyli sonda nie reguluje miszanki tylko jakąś śrubka pokręcił i ustawił i teraz smażą ci się zawory w aucie komputer od gazu ma plynnie regulowac mieszankę a nie trzymac taą sama cały czas jednym słowem gazownik spierd.....ł robote na całego ta kontrolka check w autach z automatem jest niezbędna sprawna bo pomyśl gdy w skrzyni cos sie stanie to odrazu cie o tym poinformuje np.spadnie cisnienie a gdy masz odpiętą na gazie to będziesz jechał dalej i kaplica ja już nie mam słów do gazowników oni poprostu robiataka lipe że szok przeczytaj ten temat od początku a napewno jak pojedziesz do gazownika to będziesz mądżejszy od niego o 90% Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
aarek
*
*


Dołączył: Apr 06, 2005
Posty: 5
Skąd: śląsk- Rybnik

PostWysłany: Pon Kwi 11, 2005 16:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JARECEK
właśnie rozmawiałem z gazownikie,u którego stoi mój windstar,
facet powiedział, że właśnie zamontował cos w nim co po kazdym wyłączeniu silnika będzie resetowało komputer aby chek się nie zapalał (na benzynie, na gazie gaśnie sam).Powiedział, że w mojej instalacji paronik jest jakiś turbo powyżej 140Kw, instalacja BRC ale nie z kompem MAXI LAMBDA, tylko jakiś inny (zagraniczny,ponoć szybszy). Czy gazownik może wyregulować prawidłowo instalację bez użycia komputera(skanera) z wtyczką dla danego modelu, tylko regulację przeprowadza na podstawie emisji spalin , podpinając komputer do rury wydechowej???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
aarek
*
*


Dołączył: Apr 06, 2005
Posty: 5
Skąd: śląsk- Rybnik

PostWysłany: Pon Kwi 11, 2005 20:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przywieźli mi moje autko, CHOL>>>>>A jeszcze bardziej zepsute niż było!!!!!!!!!!!!!!!!!
Chek już sie nie świeci, odcieli go.
Chyba mnie już szlak trafi. Mad
Silnik klekocze już nie jak disel tylko jak traktor.
Nawet go odpalić nie idzie, łapie dopiero za którymś tam razem i to dopiero jak sie mu doda troche gazu.
Obroty skaczą w te i spowrotem.
Chyba mnie w najbliższym czasie zamkną za morderstwo.
Gazownik twierdził przez telefon, że auto chodzi idealnie.
A ja mam urojenia.
Gazowniku strzeż się!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pozdrawiam całe forum.
Piszcie mam go zabić????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Kwi 11, 2005 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zrób mu obdupcje i niech się bierze do montowania kazu w kuchenkach oczywiście polowych, bo do domu strach go wpuscić.
Niech zabiera swoja instalacje i odda ci pieniądze!
Poszukaj solidnego warsztatu w okolicy. Może ktoś na forum ci podpowie.
Spróbuj w Elpigazie http://www.elpigaz.com/wstep.htm ja mam ich instalacje II gen i działa u mnie OK. Puki co nie używaj gazu bo, odpukać, może rozsadzić ci silnik.

-------------------------
Wojtek Windstar LX 3,8/95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Kwi 11, 2005 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pierw-kup czteropak..nie szesciopak i wypij natychmiast-to powinno pomoc na jakis czas.nastepnie przelacz na benzyne,wlej do baku butelke uszlachetniacza do paliwa(takiego do czyszczenia wtryskow np .)pojedz do gazownika i powiedz mu,ze auto ma chodzic dobrze,czeck ma dzialac a silnika nima byc slychac.nie odstepuj! radze wziac wolne albo jakis urlop ,kupic gazete(a lepiej ksiazke) i siedziec w warsztacie az zrobia(to tak zeby im patrzec na rece.mozesz im ulatwic robote pytajac czy jest to pierwsze auto powyzej klasy poloneza jakie robili.jesli odpowiedz bedzie pozytywna wez se swiadka ktory pamieta jak to auto jezdzilo wczesniej i spisz oswiadczenie.jesli ci gazownik je podpisze to dobrze jesli nie-tez se poradzisz.zaproponuj gazownikowi,ze zawieziesz auto do PROFESJONALNEGO warsztatu lpg i on zaplaci za doprowadzenie instalacji do stanu dzialania(osobna sprawa to mozliwe zniszczenia jakie poczynil gaz w twoim aucie-jesli przebieg na gazie byl jakis znaczniejszy) jesli na to nie pojdzie kaz mu wszystko zdemontowac i niech oddaje kase oraz uprzedz go ,ze wlasnie udajesz sie do rzeczonawcy-wbrew pozorom nie sa drodzy i troche ich jest-celem oszacowania zniszczen.mysle ze czlowiek zmieknie i zacznie wspolpracowac.szczerze ci wspolczuje i niestety w twoim przypadku znowu potwierdza sie fakt,ze gazownicy to amatorzy dyletanci i ,ze kazdy kto sie troche znaby sobie sam zalozyl lepiej gdyby tylko mial licence/koncesje a ci nie majacy o tym pojecia(bo nie musza miec) sa nabijani w butelke...
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Kwi 11, 2005 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wejdz na http://www.czakram.pl/kontakt.php i znajdz kontakt z kims z twojego regionu.tam ci poleca autoryzowana stacje. ja tez instalowalem u nich i ci powiem ,ze nie bylo zle(i nie jest zle) autko chodzi jak na benzynie,nic sie nie dzieje-maly zgrzyt przy odbiorze bo nie zainstalowali ciegna pomiedzy skrzynia a przepustnica no i nie zmienial biegow:P ale to byl drobiazg.cena instalacji byla taka sama jak ,moim zdaniem, znacznie gorszych popularnych innych wloskich marek...
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Kwi 11, 2005 21:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wk-heheh to sie nazywa jednomyslnosc:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
aarek
*
*


Dołączył: Apr 06, 2005
Posty: 5
Skąd: śląsk- Rybnik

PostWysłany: Pon Kwi 11, 2005 21:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oświadczam wszystkim, że mój "ukochany" gazownik
prowadzi autoryzowany przez CZAKRAM warsztat montażu instalacji gazowych w Skrzyszowie (śląsk)
Jeżeli ktoś miał ostatnio mało wrażeń, serdecznie polecam w/w warsztat.
Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
aarek
*
*


Dołączył: Apr 06, 2005
Posty: 5
Skąd: śląsk- Rybnik

PostWysłany: Pon Kwi 11, 2005 21:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wojtek
mówisz o elpigazie w Będzinie??
Na pewno sa dobrzy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Gość






PostWysłany: Pon Kwi 11, 2005 21:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1) Nie dam ci gwarancji bo osobiście u nich nie byłem.
Skontaktuj się z centralą Elpigazu, niech ci dobiorą odpowiednia do naszego samochodu, potem skontaktuj sie z warsztatem zobacz co oni powiedzą.
2) skontaktuj się tez z centralą Czakramu. Poskarsz się na tego patałacha który ci montował gaz. Zapytaj ich jaka powinna być najodpoewiedniejsza i podaj co on ci zamonyował.
Nich ci prześlą schemat montażu a potem sprawdż jak on to zrobuł i czy wszystkie podzespoły pomontował czy skrucił obwody.

No cóż tyle moich rad.
Wojtek.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pon Kwi 11, 2005 22:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1) Nie dam ci gwarancji bo osobiście u nich nie byłem.
Skontaktuj się z centralą Elpigazu, niech ci dobiorą odpowiednia do naszego samochodu, potem skontaktuj sie z warsztatem zobacz co oni powiedzą.
2) skontaktuj się tez z centralą Czakramu. Poskarsz się na tego patałacha który ci montował gaz. Zapytaj ich jaka powinna być najodpoewiedniejsza i podaj co on ci zamonyował.
Nich ci prześlą schemat montażu a potem sprawdż jak on to zrobuł i czy wszystkie podzespoły pomontował czy skrucił obwody.

No cóż tyle moich rad.
Wojtek.
Powrót do góry
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Kwi 12, 2005 8:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja montowalem gaz w autoryzowanej stacji czakram w bedzinie.stacja nosi nazwe tritexII i jest kolo targu(dawny salon fiata).kazdy ci powie gdzie tak,ze trafisz bez problemu.znam kilka aut tam zagazowanych (gaz na wtrysku jak i mikserki) i nikt nie mial problemow.sa szybcy,maja dobrego elektronika(traktowany tam jest nawet przez szefa jak guru:) jedyne na co radze zwrocic uwage to estetyka montazu-ale moze jestem przewrazliwiony.ja do nich jezdzilem na poprawki tylko z estetyka wlasnie.albo mi wystawaly przewody pod autem tak,ze haczylem o krawezniki,albo mi zamontoali komp luzno na podszybiu i tam sobie"tanczyl" albo mi klapa przygniatala wiazke pzewodow.ale jak im wytknalem to poprawili.niemniej nawjwazniejsze-dzialanie instalacji-jak dotad po ponad roku jest bez zarzutu.polecam!
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Wto Kwi 12, 2005 14:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie lituj się nad partaczami. Evil or Very Mad Oni dzięki właśnie litości nadal partaczą. Ja bym napisał albo zadzwonił do Czakramu i się właśnie o wszystko wypytał a dopiero potem opowiedział o ich przedstawicielu.

Wojtek
Dodge caravan 3,3LE gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group