www.asu.pl :: Zobacz temat - Zapieczone śruby - rozwiazanie?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zapieczone śruby - rozwiazanie?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
d
*
*


Dołączył: Nov 19, 2009
Posty: 61

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 10:51    Temat postu: Zapieczone śruby - rozwiazanie? Odpowiedz z cytatem

Na pewno kazdy zna ten bol, kiedy sruba ani drgnie.
Zanim wiec się ja ukręci zupelnie, mozna sprobowac ja jednak odkrecic.
Sam mialem ostatnio taki problem, uzywalem Fosolu (odrdzewiacz na bazie kwasu fosforowego), WD40, moczenia w nafcie itp.
Ogolnie srube urwalem.

Krotko po tym kolega z amerykanskiego forum poswieconego Villagerowi podeslal taka oto notke z testu gazety "Machinist's Workshop" z kwietnia 2007:

Uzyli roznych specyfikow do spenetrowania zardzwialej (warunki laboratotyjne, nie wiem jak sie to ma rdzy jak kazdy z nas zna:/) sruby i potem mierzyli sile jaka trzeba uzyc zeby ja odkrecic:

> Penetrating oil ..... Average load*
>
> None ............ ......... 516 pounds
> WD-40 ............ ...... 238 pounds
> PB Blaster ............ . 214 pounds
> Liquid Wrench ..... 127 pounds
> Kano Kroil ............ 106 pounds
> ATF-Acetone mix....53 pounds
>
> *The ATF-Acetone mix was a "home brew" mix of 50 - 50 automatic
> transmission fluid and acetone.*

Wyszlo na to ze domowej roboty mieszanka acetonu i plynu do automatycznych skrzyn biegow dala najlepsze rezultaty.
nie testowalem tego jeszcze, ale warto wiedziec o takiej opcji.
Aceton do kupienia w kazdym budowlanym, ATF tez raczej nie jest problemem.
Jak sprobuje dam znac czy faktycznie dziala.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 19:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spróbuj zlać śruby ropą i żadnych specyfików typu fosol bo ją wtedy przyspawałeś to jest na bazie kwasu fosforowego.
Weź kawałek grubego drążka około 20cm ,młotek z 5 kilowy przyłóż do śruby i uderz kilka razy po takich drganiach śruba musi puścić.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

polecam coca cole podgrzana.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kret
*
*


Dołączył: May 20, 2009
Posty: 54
Skąd: Gorzów WLKp

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 21:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
polecam coca cole podgrzana.

i jeszcze zwykły płyn hamulcowy tak jak to nasi Ojcowie używali Laughing
_________________
Kret w Fordziku Windstarku  3.0 96r http://windstarmania.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 22:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

popieram esderaka na sruby jest super cola (obojetnie jakiej firmy) tak samo dziala na kamien np w lazience i kilka innych rzeczy
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Gru 03, 2009 9:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
popieram esderaka na sruby jest super cola (obojetnie jakiej firmy) tak samo dziala na kamien np w lazience i kilka innych rzeczy


Bo zawiera kwas ortofosforowy Laughing Confused
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Gru 07, 2009 4:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Polecam to http://www.amazon.com/gp/product/images/B0000CCXVZ/ref=dp_image_text_0?ie=UTF8&n=228013&s=hi plus klucz pneumatyczny (ew.elektryczny) udarowy.Pare uderzen i nawet najbardziej zapieczone sruby puszczaja no i nie ma mowy o ukreceniu. http://www.jcwhitney.com/jcwhitney/product.jcw?nval=1101019807&statenval=1101019807&productId=2021035&shopid=100001&pageid=12&TID=8014524F&utm_source=Google_Product_Search&utm_medium=CSE&utm_content=product-29669G&zmam=73771597&zmas=18&zmac=129&zmap=29669G A taki elektryczny klucz przydaje sie nawet do szybkiej zmiany kola.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Gru 07, 2009 18:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kiedy odkrecalem kolo pasowe w pontonie to nawet pneumatyczny klucz ktorym w bazie rozbieraja tiry i naczepy mial problem. zwykly klucz pneumatyczny w warsztacie samochodowym(auta osobowe) nawet nie ruszyl sruby:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Gru 07, 2009 22:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To są tak zwane ciężkie przypadki Laughing
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
d
*
*


Dołączył: Nov 19, 2009
Posty: 61

PostWysłany: Wto Mar 30, 2010 11:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiec wymieniony na początku mix 50 ATF/50 aceton zadzialal.
Wczesniej uzywalem wd, ale nic z tego nie wyszlo. Zakladam wiec, ze w/w mix moze byc przydatny zwlaszcza ze skladniki sa zawsze pod reka (a w polowie pod maska.)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Wto Mar 30, 2010 21:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tez coca cole polecam, nie ma nic lepszego dla mnie!!!!(dla srub zapieczonych)
_________________
 chevrolet impala 3.4V6 2004
 BMW E90 2006 2.0 Diesel automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
srebrny
*
*


Dołączył: Mar 04, 2007
Posty: 25
Skąd: k/jabÅ�nny k/wa-wy

PostWysłany: Wto Cze 29, 2010 18:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sześć śrub przegubu garba, po trzydziestu-sześciu latach przy pomocy coli nie podgrzewanej, dało radę.
Następny zobaczę z acetonem i atf.
Tylko to niemiecka technologia (może się nie liczyć)
Laughing
Śruby od pierścienia wydechu TS-a colą pozytywnie
Sam się zdziwiłem Exclamation
pzdr.
_________________
Ts 3.8 "93 Omegas.602-109-604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Pią Sty 11, 2013 15:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mój patent jest zupełnie inny....owszem coli uzywam,ale jak nie daje rady biore palnik....mam w domu kilka ,różnej wielkosci-z racji tego że montuję instalacje hydraulioczne.A wiec tak-bierzemy palnik i nagrzewamy srube lub nakretke ,ale tak zeby nie zaczeła nam swiecic....nastepnie schładzamy powoli zimna woda-najlepsza bedzie flaszka plastikowa z dziurka w korku zrobiona małym gwoździem-oczywiscie z woda:]I psikamy kilkakrotnie schładzajac aż przestanie syczeć.Jak duza sruba to można jeszcze opukać młotkiem i odkręcamy na luzie---odczucie jest takie jakby wogóle nie była dokrecona......Oczywiście nie musze dodawac ze wszelkie elementy gumowe nalezy osłonić mokra szmata i sama srube nagrzewać punktowo-czyli tylko ją.No i jesli elementy gumowe czy podobne są zbyt blisko-to wyklucza ta metodę.....patenet mechaników z PKS Opole-dotyczy głównie duzych rozmiarów.pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sob Sty 12, 2013 18:09    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Palnik dobra sprawa do łożysk piaste rozgrzewasz palnikiem wcześniej łożysko do zamrażalki i samo wpada,a cola dobra jak zabraknie sprzęgła polewasz i jedziesz 15-25km i powtórka.Pierwsze stosowałem sam,a drugie znajomy i oba patenty dają radę.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal1435
*
*


Dołączył: Jun 18, 2010
Posty: 197
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Nie Cze 23, 2013 18:53    Temat postu: Re: ... Odpowiedz z cytatem

transsport23 napisał:
Palnik dobra sprawa do łożysk piaste rozgrzewasz palnikiem wcześniej łożysko do zamrażalki i samo wpada,a cola dobra jak zabraknie sprzęgła polewasz i jedziesz 15-25km i powtórka.Pierwsze stosowałem sam,a drugie znajomy i oba patenty dają radę.

I co co 15km rozbieral sprzeglo?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ci4y
*
*


Dołączył: Jun 19, 2013
Posty: 106
Skąd: Nowa Sól

PostWysłany: Nie Cze 23, 2013 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w duzym fiacie ( prlowskim amerykancu Very Happy) jak chcialo sie zmienic zawias drzwi ktore zawsze byly skorodowane to bralo sie palnik kapke oleju "kujawskiego" i jak zaskwierczalo i sroba szla jak nowka Very Happy
_________________
 Jeżeli pragniesz śniadania do łóżka, śpij w kuchni!
Chrysler T&C 3.8 V6  1996 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group