www.asu.pl :: Zobacz temat - Hamulce tylne Voyager 2.4td 99r POMOCY !!!!!! Proszę
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Hamulce tylne Voyager 2.4td 99r POMOCY !!!!!! Proszę

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Przemo
*
*


Dołączył: Aug 12, 2007
Posty: 69

PostWysłany: Sro Wrz 03, 2008 7:56    Temat postu: Hamulce tylne Voyager 2.4td 99r POMOCY !!!!!! Proszę Odpowiedz z cytatem

siemka mam pytanie mechanicy wymienili mi tylnie przewody hamulcowe hamulce są trochę jak dla mnie kiepskie znalazłem koło zbiornika samochodu takie dwa prostokąty które zostawili nie podłączone ( z jednej strony wchodzi przewód z góry wychodzi a po przeciwnej stronie jest taki jak by odpowietrznik ) czy to musi być i co to jest (mam zdięcie tylko nie za bardzo wiem jak je dodać (rozkręciłem to w spodku jest sprężynka uszczelki i trzpień
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
shershen
*
*


Dołączył: Oct 05, 2007
Posty: 41

PostWysłany: Sro Wrz 03, 2008 10:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiem napewno, ale moze to korektor siły hamowania,
który odpowiada za rozdział siły hamowania pomiedzy przednimi hamulcami i tylnimi.

Jak mówił mój mechanik czesto się to psuje i wtedy odłączają to, bo podobno jest to nie do naprawy, a kupic nie bardzo można - oferują tylko serwisy Chryslera.

Sprawdz w instrukcji serwisowej, jest chyba w download, nie po polsku co prawda, ale mozna po obrazkach sie co nie co zorientowac.
_________________
Grand Voyager 2,5 TD 1997
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Wrz 03, 2008 11:50    Temat postu: Re: Hamulce tylne Voyager 2.4td 99r POMOCY !!!!!! Proszę Odpowiedz z cytatem

Przemo napisał:
siemka mam pytanie mechanicy wymienili mi tylnie przewody hamulcowe hamulce są trochę jak dla mnie kiepskie znalazłem koło zbiornika samochodu takie dwa prostokąty które zostawili nie podłączone ( z jednej strony wchodzi przewód z góry wychodzi a po przeciwnej stronie jest taki jak by odpowietrznik ) czy to musi być i co to jest (mam zdięcie tylko nie za bardzo wiem jak je dodać (rozkręciłem to w spodku jest sprężynka uszczelki i trzpień

Tu masz troszkę opisane
http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6452

Wiadomości jest masę tylko musisz poszukać jeśli chodzi o zamieszczanie fotek też jest opisane.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Przemo
*
*


Dołączył: Aug 12, 2007
Posty: 69

PostWysłany: Sro Wrz 03, 2008 12:32    Temat postu: Hamulce tylne Voyager 2.4td 99r POMOCY !!!!!! Proszę Odpowiedz z cytatem

DZIĘKI WIELKIE ZA SZYBKĄ POMOC BROWARKI DLA WAS SIĘ NALEŻĄ witam tak to jest korektor hamowania jeden z nich zepsuty uszczelka jest popękana i w srodku jest osad suchutko no jade kupic nowy zobaczę co bedzie dalej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Przemo
*
*


Dołączył: Aug 12, 2007
Posty: 69

PostWysłany: Pią Wrz 05, 2008 8:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam mam jeszcze jedno pytanko bo walczę z tymi hamulcami już dość długo i teraz już sam nie pamiętam jak było kiedyś a mianowicie chodzi mi o pedał hamulca głównego jak go wcisnę na wyłączonym silniku to jest twardy ale jak mam włączony silnik to jak go wcisnę to pomału pomału schodzi w dół czy tak było czy to jest coś jeszcze do naprawy (wymieniona pompa przewody jeden tłoczek jeden cylinderek no i przewody gładkie z przodu ) może ktoś mi powie bo już sam nie pamiętam jak było Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sob Wrz 06, 2008 19:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po odpaleniu pedał jest bardziej miękki bo wspomaganie pomaga Ci go wcisnąć. Wymieniłeś pompę, ale na używkę, pomyśl o rozebraniu i wymienieniu uszczelniaczy. Przy okazji upewnij się, że w środku i na tłoczku nie ma wżerów, niewielkie rysy można przehonować papierem 1000-1500.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Wrz 06, 2008 20:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A sprawdzałeś grubość tarcz? U brata w C5 też był podobny objaw że hamulec był miękki, odpowietrzaliśmy układ i dalej to samo. W czwartek kupił nowe tarcze bo stare były dość mocno ściachane. Wymieniliśmy i pedał nagle stward
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Przemo
*
*


Dołączył: Aug 12, 2007
Posty: 69

PostWysłany: Nie Wrz 07, 2008 10:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

okładziny mają jakieś 0.7 mm wiec chyba są dobre
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
artek69
*
*


Dołączył: Dec 17, 2007
Posty: 79
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie Wrz 07, 2008 11:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

0.7 - /mm/ to może być ale w "butelce" Laughing zmierz grubość okładziny oraz tarczę. Tarczę wyrzuć poniżej 6 mm. Oczywiscie mierz nie po krawędzi.
_________________
Nie kończąca się opowieść:
2002 GV 3,3 PB/LPG Limited
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Wrz 07, 2008 11:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znajdz jakie możesz mieć minimalne grubości tarcz, raczej napewno z przodu masz wentylowane czyli grubość będzie powyżej 20mm.
Pamiętaj że zakładając nowe tarcze należy również założyć nowe klocki.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Przemo
*
*


Dołączył: Aug 12, 2007
Posty: 69

PostWysłany: Nie Wrz 07, 2008 12:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam jeszcze pytanko chciałbym sprawdzić czy rąbnięta jest pompa czy jednak układ jest zapowietrzony wymyśliłem coś takiego że do pompy wkręcę zaślepki zamiast przewodów i teraz mam pytanie czy dobrze kumam jeżeli wcisnę pedał to według mnie pedał powinien być twardy i nie powinien spadać w dół czy dobrze myślę .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Wrz 07, 2008 20:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobrze kombinujesz Very Happy tylko trzeba dobrze odpowietrzyć pompe,wtedy pedał nie ma prawa wpaść do podłogi,nawet po bardzo mocnym i długim naciśnięciu
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Przemo
*
*


Dołączył: Aug 12, 2007
Posty: 69

PostWysłany: Pon Wrz 08, 2008 9:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
Dobrze kombinujesz Very Happy tylko trzeba dobrze odpowietrzyć pompe,wtedy pedał nie ma prawa wpaść do podłogi,nawet po bardzo mocnym i długim naciśnięciu

No dobra tylko jak mam odpowietrzyć tę pompę ??????????????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pon Wrz 08, 2008 15:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

identycznie jak koła, deptasz, trzymasz, odkręcasz śrubę, przykręcasz śrubę, puszczasz pedał, deptasz........ Możesz też liczyć że się samo odpowietrzy dzięki grawitacji. Tzn napełniasz zbiorniczek, wykręcasz śrubę i czekasz, przelewasz płyn, przelewasz. Teoretycznie całe powietrze może wylecieć.
Powodzenia
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Przemo
*
*


Dołączył: Aug 12, 2007
Posty: 69

PostWysłany: Wto Wrz 09, 2008 10:07    Temat postu: Hamulce tylne Voyager 2.4td 99r POMOCY !!!!!! Proszę Odpowiedz z cytatem

Męczę się męcze z tymi hamulcami więc tak wczoraj założyłem na pompę tą przy serwo krótkie kawałki przewodów zaślepione i pedał nie schodził w dół czyli jak rozumiem pompa i serwo jest chyba OK . kiedy podłączam normalne przewody pedał spada ( tylko na włączonym silniku) teraz mam pytanie za pompą tą przy serwo jest ABS czy tam się też coś odpowietrza . Aha jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem na serwie jest taki wystający cypelek z gumową zaślepka jak zdejmę te zaślepkę to pedał nie spada ale zdaje mi się że wtedy nie chodzi wspomaganie bo pedał jest bardzo twardy . JAK MAM ODPOWIETRZYĆ TE HAMULCE BO JUŻ NIE MAM SIŁY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Wrz 09, 2008 19:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli po zaślepieniu wylotów pompy ,pedał nie schodził do podłogi ,to znaczy że pompa jest sprawna.
To że po uruchomieniu silnika pedał wciska się trochę głębiej świadczy o dobrze pracującym wspomaganiu pompy(serwo)
Troche nie bardzo rozumiem o co ci chodzi przy tych twoich hamulcach,ale postaram się coś pomóc tylko odpowiedz mi dokładnie na pytania:
1)Wciskając szybko kilkakrotnie pedał hamulca przy zgaszonym silniku,po trzykrotnym naciśnięciu zaczyna rosnąć (zatrzymywać się w coraz wyzszym punkcie,czy za każdym razem w tym samym)

2)Czy przy mocnym jednokrotnym naciśnieciu hamulca przy uruchomionym silniku,pedał wpada do podłogi? (tzn.do punktu do którego dochodził przy odpowietrzaniu hamulców,przy odkręconym odpowietrzniku)

3)Na tylnej osi masz tarcze (klocki hamulcowe) czy bębny?

4)w czsie jazdy po kilkakrotnym szybkim naciśnięciu hamulca ,auto hamuje lepiej niż po jednokrotnym naciśnięcu?
Razz
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Wrz 09, 2008 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zakładam że znasz prawidłową zasadę odpowietrzania hamulców Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Przemo
*
*


Dołączył: Aug 12, 2007
Posty: 69

PostWysłany: Sro Wrz 10, 2008 9:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
Jeśli po zaślepieniu wylotów pompy ,pedał nie schodził do podłogi ,to znaczy że pompa jest sprawna.
To że po uruchomieniu silnika pedał wciska się trochę głębiej świadczy o dobrze pracującym wspomaganiu pompy(serwo)
Troche nie bardzo rozumiem o co ci chodzi przy tych twoich hamulcach,ale postaram się coś pomóc tylko odpowiedz mi dokładnie na pytania:
1)Wciskając szybko kilkakrotnie pedał hamulca przy zgaszonym silniku,po trzykrotnym naciśnięciu zaczyna rosnąć (zatrzymywać się w coraz wyzszym punkcie,czy za każdym razem w tym samym)

2)Czy przy mocnym jednokrotnym naciśnieciu hamulca przy uruchomionym silniku,pedał wpada do podłogi? (tzn.do punktu do którego dochodził przy odpowietrzaniu hamulców,przy odkręconym odpowietrzniku)

3)Na tylnej osi masz tarcze (klocki hamulcowe) czy bębny?

4)w czsie jazdy po kilkakrotnym szybkim naciśnięciu hamulca ,auto hamuje lepiej niż po jednokrotnym naciśnięcu?
Razz


więc tak odpowiadając na pytanie
Chodzi mi o to że jak silnik pracuje to pedał hamulca jak go wcisnę zatrzymuje sie w połowie i po mały schodzi w dół aż do ziemi . przy wyłączonym silniku stoi .odpowiadając na Twoje pytania
1. Tak jak piszesz jak naciskam pedał przy wyłączonym silniku pedał rośnie i jest twardy
2. Wczoraj trochę poszalałem nim i przy 70 na godz jak wcisnę pedał to idzie w dół (na sam koniec) samochód staje i włączają się ABS( na postoju jest tak ze staje w połowie i pomału leci do podłogi )
3. z tyłu mam bębny
4. podczas jazdy jak nacisne kilka razy to pedał robi się twardszy ale też spada .
A co do odpowietrzania to odktęcam zbiorniczek i zaczynam od tyłu jadać do przodu ( czyli pompuję pedał przytrzymuję kolega odkręca schodzi płyn pedał cały czas trzymam on zakreca ja puszczam pedał i tak cztery razy na kółko ) próbowałem na zgaszonym silniku i na uruchomionym
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Wrz 10, 2008 11:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jelsi nic nie robiles przy hyudraulice (nie bylo mozliwosci zapowietrzenia ukladu) to wyglada mi to na uszkodzenie pompy - puszcza gdzies miedzy sekcjami.
jesli problem objawil sie po jakiejs ingerencji w uklad(np.wymiana cylinderka itp) to moze faktycznei masz zapowietrzonme hamulce. moim zdaniem najefektywniej odpowietrza sie grawitacyjnie - tankujesz zbiorniczek na maxa, odkrecasz odpowietrznik, zapalasz fajka/pijesz piwko i tylko czekasz az plyn powoli sam zacznie splywac pilnujac stanu w zbiorniczku aby nie braklo. praca prosta, wymagajaca tylko 1 osoby i pewna w 100%! a i przy odpowietrzaniu zalacz zaplon bo w niektorych ukladach z ABS jest to niezbedne.jesli to nie pomoze wymien/napraw pompe Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Przemo
*
*


Dołączył: Aug 12, 2007
Posty: 69

PostWysłany: Sro Wrz 10, 2008 13:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
jelsi nic nie robiles przy hyudraulice (nie bylo mozliwosci zapowietrzenia ukladu) to wyglada mi to na uszkodzenie pompy - puszcza gdzies miedzy sekcjami.
jesli problem objawil sie po jakiejs ingerencji w uklad(np.wymiana cylinderka itp) to moze faktycznei masz zapowietrzonme hamulce. moim zdaniem najefektywniej odpowietrza sie grawitacyjnie - tankujesz zbiorniczek na maxa, odkrecasz odpowietrznik, zapalasz fajka/pijesz piwko i tylko czekasz az plyn powoli sam zacznie splywac pilnujac stanu w zbiorniczku aby nie braklo. praca prosta, wymagajaca tylko 1 osoby i pewna w 100%! a i przy odpowietrzaniu zalacz zaplon bo w niektorych ukladach z ABS jest to niezbedne.jesli to nie pomoze wymien/napraw pompe Smile


No tak pompę wymieniłem tą przy serwie jak założyłem tam zaślepione przewody to pedał trzymał idealnie twardy jak ściana ( miałem ingerencje wymieniałem przewody giętkie z przodu jeden cylinderek z tyłu plus przewody . odpowietrzam już chyba 4 dni i jestem załamany .\
ciągle jest miękki . Aha jeszcze jedno sprawdziłem czwarty punkt jeszcze raz na spokojnie i jeżeli jadę i trochę pod pompuje to pedał robi się twardy i gorzej hamuję
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Wrz 10, 2008 17:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdz czy gdzieś nie ma wycieku płynu hamulcowego,przy wymianie mogło sięw gdzieś rozszczelnić,przy tylu odpowietrzaniach pewnie jest większość zawilgnięta od płynu ,ale sprawdz dobrze. Jak to sprawdzisz to
zdejm bębny z tylnej osi i wyreguluj szczęki tak aby po założeniu bęben obracał się z dużum oporem (można to wyregulować z zewnątrz przez otwory ale jest dużo trudniej,a przy okazji sprawdzisz czy przypadkiem nie ma wycieku z cylinderka)(Ranty na bębnie od zużycia przez szczęki trzeba wyrównać (przetoczyć lub zeszlifować ) po założeniu bębnów naciśnij pare razy hamulec i sprawdz czy bęben obraca się lekko ,jeśli tak to regulacje powtórz od poczatku Wink Gdyby się okazało że po jeżdzie bez specjalnego ostrego hamowania bębny się nadmiernie grzeją trzeba troche odpuścić naciąg szczęk. Razz
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Wrz 11, 2008 6:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>przewody giętkie z przodu

moze przewody jakies wadliwe i podczas hamowania "puchna"?

> jeżeli jadę i trochę pod pompuje to pedał robi się twardy i gorzej hamuję

no to zalezy od podcisnienia - w dieslu jest osobna vaku pompa i ona poprostu czasem nie wyrabia z produkcja podcisnienia (szczegolnie na niskich obrotach i czestym naciskaniu hamulca) - tak ze tym bym sie nie sugerowal.

>zdejm bêbny z tylnej osi i wyreguluj szczêki tak aby po za³o¿eniu bêben obraca³ siê z du¿um oporem

jesli z tylu masz standardowe hamulce bebnowe to zacznij od popuszczenia recznego - tak zeby linki byly w 100% i dopiero teraz wez sie za regulacje szczek!
kolejna bardzo wazna sprawa jest - jak napisal wmarek65 - gladki beben - tzn . bez wyraznego rantu - jesli jest rant to albo przetoczyc, albo katowka delikatnie zeszlifowac.
teraz sama regulacja - po wyregulowaniu beben ma sie obracac luzno ale ma byc czuc ze szczeki sie po nim "slizgaja". po kazdorazowym zalozeniu bebna po podciagnieciu szczek warto w niego popukac po obwodzie dosc energicznie mlotkiem- wtedy szczeki nam sie ustalaja w odpowiednim polozeniu.
moze wlasnie w regulacji szek pies jest pogrzebany a nie w odpowietrzeniu?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group