www.asu.pl :: Zobacz temat - terkotanie metaliczne w silniku
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

terkotanie metaliczne w silniku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
RADEK
*
*


Dołączył: Mar 24, 2005
Posty: 5

PostWysłany: Czw Mar 24, 2005 2:17    Temat postu: terkotanie metaliczne w silniku Odpowiedz z cytatem

Buick Park A. Silnik 3,8 L rok 92 (bez turbo) ma przebieg ok. 50 tys km od nowego, auto mało używane, jak nowe.Po kupnie auta i przebyciu 1 tys km wymienilem olej castrol 15-40 mineral na penz oil 10-30 miner.zgodnie z instrukcja. Po nastepnym 1 tys km zaczęło nieregularnie stukać tylko na pół rozgrzanym silniku, jak sie nagrzał zanikało, a po nastepnych 500km teraz stuka w całym zakresie temperatur silnika. Jest to metaliczny regularny wyraźny (jak młotkiem w kowadło) stuk dobywający się z wnętrza silnika na wolnych obrotach, zanikający przy ok. 1500-2000obr/min. Niektórzy mówią,że to wałek wyrównawczy a inni że to wałek rozrządu a raczej jego obrócone (uszkodzone) panewki i że "ten typ tak ma" 3,8 V6, podobno wałki się tu sypią ??? hmm czyżby napewno ??? Wierzyć mi się nie chce, ale to auto jest z trzeciej ręki więc wszystko jest możliwe. Crying or Very sad Co na to szanowny Serwis ASU
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gracjan Stajkowski
*
*


Dołączył:
Posty: 27
Skąd: Częstochowa/Warszawa

PostWysłany: Czw Mar 24, 2005 9:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie gniewaj się za pytanie ale... czy sprawdziłeś teraz poziom oleju? Zawsze zaczynam od podstaw. Jak mi silnik wpier... 2l oleju to tez zaczął stukać jak stary traktor - to popychacze hydrauliczne. Może po prostu silnik ci pali 1l oleju na 500 km? A najciekawsze było to, że z takim objawem i połową oleju pojechałem do "mechaników" i chcieli wymieniać wszystkie popychacze! Żaden nie sprawdził stanu na bagnecie. Sam na to później wpadłem.
_________________
Pozdrawiam
Gracjan
-------------------------------------
Pontiac Firebird TransAm
1993, 5.7
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RADEK
*
*


Dołączył: Mar 24, 2005
Posty: 5

PostWysłany: Czw Mar 24, 2005 23:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stukanie w środku silnika a nie w głowicach idzie w parze z obrotami wału korbowego tzn na jeden obrót wału korb. jeden lub dwa stuki, bo te odgłosy się zmieniają , raz są a raz je niezbyt słychać, ciekawie to wszystko wyglada bo byc moze to sworzeń tłokowy albo co jeszcze ? Póki pacjent nie otwarty każda diagnoza jest prawdopodobna... a otwarcie słono kosztuje, a pewność ,że po operacji będzie 100% dobrze jest raczej wątpliwa bo zawsze coś będzie pukać, szeleścić itp. A co do poziomu oleju to przepraszam bardzo, od 25 lat remontuję nietypowe silniki i automaty ale hobbystycznie a nie zarobkowo, a najciekawszym był DS 21 wraz z całą hydrauliką i mechaniką... Może ktoś zapytać to po co tu piszę... a po to, bo może ktoś miał podobny problem z silnikiem 3.8V6 i podzieliłby się swoimi problemami - pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Mar 25, 2005 2:26    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Radek masz racje. Mozemy gdybac... Odglos stukania moga powodowac zarowno popychacze, jak i sworznie, panewki itd. Raczej nie chce mi sie wierzyc zeby jeden sworzen nagle zaczal tak "walic". One raczej wszystkie zaczynaja halasowac gdy sa wytrzepane Confused Ja bym zaczal od odkrecenia miski i sprawdzenia czy tam jest wszystko OK. Dlaczego przeszedles na mniej gesty olej ?? Trzeba bylo dalej trzymac sie 15/40 Confused To moglo silnikowi zaszkodzic Confused

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
RADEK
*
*


Dołączył: Mar 24, 2005
Posty: 5

PostWysłany: Sob Mar 26, 2005 20:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dolałem dziś Moto Doktora i nic to nie dało a mogło... dalej puka. Najprawdopodobniej to wałek wyrównawczy a raczej jego łożyskowanie. Wałek ma cięzarki i one powodują jego poprzeczne do osi przemieszczenia a gdy luźny jest na panewkach czy na łożyskach ???? powoduje to stukanie dwa razy częściej niz obroty wału korbowego. Czy może mi ASU napisać jakie tam jest łożyskowanie i czy można je wymienic bez rozbierania silnika w drobny mak? A czy wogóle jest możliwe uszkodzenie łożyskowania wałka wyrównawczego w silniku z przebiegiem do 50tys km(pięćdziesiąttysięcy) gdy reszta silnika jest jak nowa ??????????
-pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group