www.asu.pl :: Zobacz temat - Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów i kolektorem ssący
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów i kolektorem ssący

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Lysyxmv6
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 196
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Sie 25, 2008 20:35    Temat postu: Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów i kolektorem ssący Odpowiedz z cytatem

Witam kolegów..
Mam takie pytanie:
będę wymieniał uszczelki pod pokrywą zaworów i kolektorem ssący,czy wszystkie uszczelki smarować czerwonym silikonem
czy tylko uszczelkę od kolektora ssącego.
I jak dokręcać śruby od pokrywy,do momentu jak bedzie już lekki opór,bo nie chciałbym przesadzić z dokrecaniem
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LX 99'
Mobil: President Herbert ASC
Antena: Sirio Performer 5000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Sie 26, 2008 5:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

uszczelka pod pokrywe zaworow - jesli jest gumowa/korkowa lub z innego miekkiego tworzywa to NIE!! smarowac niczym bo "wyplynie", jesli z twardego klingierytu to smarowac.
uszczelke pod kolektor - to tez zalezy z czego jest - ogolnie pewniej jak ja nasmarujesz...
ps.dlaczego uparles sie na ten czerwony silikon? ja wiem ze to rzecz gustu ale czerwony silikon widac pozniej z kilometra..
a silikonu z umiarem...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sie 26, 2008 8:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mysle,ze ten czerwony to taka swiecka tradycja:) chyba kiedys tylko takie byly kolory wysokotemperaturowych. pamietam jak cos montowalem w tempo to tez takiego uzylem i mimo staran potem byla wiocha. mysle,ze lepiej kupic czarny.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
RJSYSTEMS
*
*


Dołączył: Jul 19, 2008
Posty: 43

PostWysłany: Wto Sie 26, 2008 8:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

popieram przedmówcę. ponad to, powiem Ci, że czerwony silikon jest silikonem wysokotemperaturowym, ale w tym wypadku nie ma zastosowania, gdyż nie jest olejoodporny. jak już koniecznie się upierasz przy silikonie, to idź do dobrego sklepu i kup czarny silikon techniczny. mała tubka kosztuje ok. 10 zł. silikon ten jest szybko wiążący i po związaniu kształtuje się na wzór uszczelki gumowej, jest też olejoodporny. nie nadaje się natomiast do wydechu, gdzie lepiej sprawdza się niebieski silikon techniczny ( ma wyższą odporność na temp. od czerwonego ). ja osobiście w swoim voyagerze II 3.3i `96 potrzebowałem natychmiast zdemontować kolektor dolotowy i nie posiadałem uszczelki, stara przy rozbiórce się rozpadła i zamiast uszczelki dałem czarny silikon, śmiga do dziś bez problemów, a nawet z bliska wygląda jak uszczelka. znajomy uszczelniał nim kiedyś dekiel od zaworów i też nie narzekał.
co do śrub od kolektora, to dokręcasz do oporu, ale z umiarem, żebyś ich nie zerwał.
powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lysyxmv6
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 196
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Wrz 05, 2008 19:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli nie używać silikonu pod uszczelkę kolektora ssącego,tylko położyć ją na sucho?
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LX 99'
Mobil: President Herbert ASC
Antena: Sirio Performer 5000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Wrz 05, 2008 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja zawsze troszkę liznę silikonem uszczelkę ale nie czerwonym lecz czarnym

po czerwonym to jakoś nie estetycznie wygląda
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lysyxmv6
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 196
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Wrz 06, 2008 9:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No jest mały problem!!!!!
Uszczelkę którą posiadam pod klawiaturą jest grubsza niż ta która kupiłem i która jest dostepna w sprzedaży.
Ta gruba w ASO kosztuje 380 złociszy :smt040 i występuje w tych autach raz w jednym raz w drugim.
Porobię fotki aby to komuś pomogło na przyszłość.
Nic innego mi nie pozostaje jak dobrze odtłuścić troche silikonu czarnego i dobrze dokręc
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LX 99'
Mobil: President Herbert ASC
Antena: Sirio Performer 5000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lysyxmv6
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 196
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Wrz 06, 2008 11:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Te silniki to 12 czy 24 zaworowe Question Question Question
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LX 99'
Mobil: President Herbert ASC
Antena: Sirio Performer 5000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Wrz 06, 2008 13:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lysyxmv6 napisał:
Te silniki to 12 czy 24 zaworowe Question Question Question

12 zaworów ale co to ma za znaczenie Question Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob Wrz 06, 2008 14:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:
ja zawsze troszkę liznę silikonem uszczelkę ale nie czerwonym lecz czarnym

po czerwonym to jakoś nie estetycznie wygląda


Nie zgodzę się co do nieestetycznego wyglądu silikonu czerwonego. Niedawno sam montowałem głowicę w moim samochodzie i smarowałem niektóre uszczelki czerwonym silikonem ale był to LOCTITE 5920. Jego barwa przypomina bardziej miedź i po dokręceniu elementu nadmiar wyciśniętego silikonu ścierałem czystą ścierką i nie ma żadnych śladów. Ten silikon ma dopuszczenie GM do układów kontroli czystości spalin, a więc jest obojętny dla sondy LAMBDA.
Ma tylko jedną wadę - jest drogi Sad
_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lysyxmv6
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 196
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Wrz 07, 2008 7:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego Gazws tak tylko pytam,bo mi na 24 nie wyglądają,z czystej ciekawości
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LX 99'
Mobil: President Herbert ASC
Antena: Sirio Performer 5000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Wrz 07, 2008 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem




Sprawdz czy odkręciłeś ten wspornik (zaznaczony na czerwono ,klucz 13),Kolektor powinien wyjść bez zdejmowania podszybia
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lysyxmv6
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 196
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Wrz 08, 2008 16:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sciągłem podszybie i wszystko ładnie zeszło,miałem lepsze dojście do pokrywy zaworów i do świec.Jeszcze raz wielkie dzięki
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LX 99'
Mobil: President Herbert ASC
Antena: Sirio Performer 5000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Wrz 08, 2008 17:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To super Very Happy Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lysyxmv6
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 196
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Paź 13, 2008 19:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No cóż,znowu mnie czeka ściąganie pierwszej pokrywy zaworów,widocznie za mało silikonu położyłem bo zaczeło cieknąć Twisted Evil i jeszcze srubę ukręciłem,ku..a fizol ze mnie Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LX 99'
Mobil: President Herbert ASC
Antena: Sirio Performer 5000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group