www.asu.pl :: Zobacz temat - moje spalanie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

moje spalanie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2012 16:33    Temat postu: .. Odpowiedz z cytatem

To tak jak z więzieniem,czy stoisz,czy leżysz i tak siedzisz Very Happy
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2012 18:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w korku? Very Happy
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2012 20:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
w korku? Very Happy

...
no właśnie Laughing Laughing Laughing
chyba słyszałem na "Złote Przeboje" albo "ESKA"
_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Milkas
*
*


Dołączył: Dec 06, 2012
Posty: 19

PostWysłany: Pon Gru 10, 2012 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie spalanie latem rozsadne wg mnie ok 12l trasa do 120km/h a po miescie ok 15l. Zostawilem gazownikom by pogrzebali bo wg mnie by mułowaty...no i teraz pali trasa 15l a po miescie sam juz nie wiem...ale 17-18l chyba.Tlumacze sobie tym ze jest zima..ze krotkie odcinki itd aczkolwiek moim zdaniem za duzo.Big problem ze Ci "fachmani" nie potrafia mi ustawic poziomu gazu w 100l butli Crying or Very sad chyba musze sie do Luky'ego odezwac Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JVC_PL
*
*


Dołączył: Jul 29, 2012
Posty: 97
Skąd: ONA namysłów

PostWysłany: Nie Gru 30, 2012 23:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie raz spalił 13 a tak norma 16 chociaż kiedyś udało mi się osiągnąć 30l Laughing oczywiście gazu Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Sty 14, 2013 11:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak czytam spalania niektórych kolegów to wyjść z podziwu nie moge...
tylko zastanawiam się czy to czasem nie jakieś podswiadome fantazje???
Bo jak np.2 tonowy czołg o pojemności 3.8 l ////np.jak mój PTS////
pali komuś w miescie 14 litrów wachy....Weźmy taki Wrocek/na marginesie moje rodzinne miasto gdzie czesto bywam i jeżdżę/--tak więc mój ex- ford escort 1.6 16 v-pożerał tam 10 l.Omaga A 2.0 kombi żarła koło 14 -----oba auta w świetnym stanie tech.Druga omega A 2.0 sportive 16 l.gazu -instalka mieszalnikowa..........To jak co ma wrecz 2 -krotna pojemnośc pali podobnie jak 2 moje ople??????A czasem mniej???????Mój PTS co prawda rozregulowany-pali w trybie mieszanym 27 lpg-może w mieście do 20 l. LPG zejdę jak ponaprawiam wszystko--- a na paliwku 16 l.ale o lepszym wyniku to nawet nie marze-a i tak uznam że to świetny wynik
Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Pon Sty 14, 2013 12:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pawelxp napisał:
To jak co ma wrecz 2 -krotna pojemnośc pali podobnie jak 2 moje ople??????

To tak nie dziala.
Podwójna pojemność to nie spalanie razy dwa.
Moje 5,2 spala 20 do 25 w mieście.
Gdybys pomnozyl 3 razy Poldek 1,5 (i tak za malo,bo to dopiero 4,5 a nie 5,2),wyszloby,że ma palić ze 40 l.
Albo motorower pojemności 50 ccm ze spalaniem 3 l - czyli 0,05 x 100=5,0 l i ma spalać 3 x 100=300 l Smile
Większa pojemność zawsze oznacza mniejsze spalanie proporcjonalnie do pojemności.Oczywiście,bez turbo itp. gówien.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sty 14, 2013 12:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poprawnie dzialajacy pts 3,8 powinien ci nie przekraczac 15 po miescie nigdy. mowie tu o gazie.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
majki
*
*


Dołączył: Sep 20, 2007
Posty: 430

PostWysłany: Pon Sty 14, 2013 17:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciężko obliczyć spalanie w mieście ponieważ jest bardzo dużo czynników wpływających na nie.
Np mercury 77r 302 cale na gaźniku pali 25 benzyny max a na trasie minimum 13,4 ale wyprzedzisz dwa trzy razy i robi się 14,6 Very Happy

chevy g20 spala w trasie 18 lpg miasto ? pomiędzy 18-25 Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sty 14, 2013 17:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no tak i miasta bywaja rozne-w jednych sei zmiga ,a w innych glownie stoi Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto Sty 15, 2013 10:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie ja doskonale rozumiem że wraz z pojemnością ,nie idzie w parze geometrycznie -wzrost spalania.Tylko że czytając posty dochodzę do wniosku że amerykańce to oszczedne auta:]]]].Biorąc pod uwage masę i pojemność oraz czasem liczbe miejsc-to w sumie sa całkiem ekonomiczne:]]]]Chociaż z drugiej strony aż sie wierzyc nie chce.Zobaczę na wiosne jak warunki pogodowe sie poprawia i reanimuje swoja kobyłę---czy zdołam osiagnąc magiczna liczbe 15 l. w miescie....czyli połowę prawie z tego co jara teraz Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
majki
*
*


Dołączył: Sep 20, 2007
Posty: 430

PostWysłany: Wto Sty 15, 2013 15:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pawelxp wystarczy że nie będziesz wszystkim na swiatłach udowadniał że masz czym odjechać he he
w taki własnie sposób mercury spala 25l no plus jeszcze palenie gumy na winklach Twisted Evil
gdzieś kiedyś słyszałem że normalne spalanie przy wyregulowanym gaźniku wynosi 12l
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sty 15, 2013 15:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

musialbys oddac auto na tydzien mojej kobiecie-ona bije jekies rekordy spalania-potrafi zejsc w pontonie do 12-13 a w grandzie do 10 lpg Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Wto Sty 15, 2013 17:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pawelxp napisał:
amerykańce to oszczedne auta:]]]].Biorąc pod uwage masę i pojemność oraz czasem liczbe miejsc-to w sumie sa całkiem ekonomiczne:]]]]

Oczywiście.
Masa prawie 2 tony,silnik 5,0 i spala tylko 20-25.
W przeliczeniu na moment/moc,wage ,to naprawde niewiele.

Takie subaru WRX 2,0 po zalaczeniu turbo-uwaga: waży tylko 1,3 tony-spala kolo 20 l.
I osiaga wtedy moc kolo 230 KM.
Calkiem jak 5,2 V8 bez turbo.

I co-przeciez widac na oko
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto Sty 15, 2013 17:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Majki jakbym chciał udowadniać że jestem speedmaster- to bym kupił
jakąs małą wyścigówkę z dupnym silnikiem:]]]
A kupiłem mały autobus z silnikiem ,który jakoś w miare przyzwoicie
go popycha:]]
W wielkim skrócie-jestem prawie emerytem:]]i jeżdże jak emeryt...a spalanie to wina stanu auta:[[[
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
majki
*
*


Dołączył: Sep 20, 2007
Posty: 430

PostWysłany: Sro Sty 16, 2013 7:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w takim razie czas na zmianę chyba że nie robisz dużo kilometrów ?
Wojtek ostatnio podliczał kilometry zrobione na gazie swoją salonką to wyszły mu kosmiczne kwoty oszczędności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Sty 16, 2013 8:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja przejezdzilem PTS na benzynie skromnie liczac 15-20 tysiecy zl,za nim pojechalem do Lukiego.
W kazdym roku mialbym slaconego lukiego i nastepny ponton z oszczednosci.
Ale zobaczylem swiatelko w tunelu i teraz wszystkie moje pontaki smigaja na instalkach od lukiego.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Sty 16, 2013 9:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nigdy sie zapewne nie dowiem dlaczego tak sie smiales z tego,ze jezdze na gaz:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Lut 03, 2013 20:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja własnie obróciłem Belgie, non stop autostrada, 130km/h średnia prędkość, 3 chłopa na pokładzie plus 150kg ładunku i spalanie 15,5l.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Lut 17, 2013 12:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja się też pochwalę. Byłem na ferie pod nowym sączem. 4 osoby i cały sprzęt zimowy. Na A4 cały czas koło 120-130 i spalanie miałem 14.4l/100km LPG także się ucieszyłem bo dawno nie miałem tak mało Very Happy
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Pon Mar 04, 2013 15:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

5.0 HO + LPG(sekwencja BRC) - trasa (nie ważne czy załadowany czy pusty) przy predkości do 110 km/h spalanie 12.5L/100km; miasto - 17L/100km; cykl mieszany 14,5-15,5L/100km
PS- Nie pytajcie jak to możliwe bo też nie wiem Laughing
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gorgo
*
*


Dołączył: Feb 06, 2013
Posty: 26
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Pon Mar 04, 2013 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To Ja też się pochwale : większość tras robię po mieście , instalacje LPG 2 generacji więc szału nie ma , ale po mieście pali 16,5-17 litrów , a w jeździe mieszanej ( 40 trasa / 60 miasto) wychodzi około 1 litra mniej. samej trasy jeszcze nie miałem okazji testować więc nie wiem jak wyjdzie. Spalanie wg mnie mogło by jeszcze troszkę zejść chociaż poprzedni właściciel mówił że po mieście jak jeździł to wychodziło mu 50 zeta/100 km , a u mnie wychodzi około 44 zł czyli już troszkę oszczędności. Do porównania poprzednie auto Ford Escort 1,8TD palił mi około 7 litów ropy czyli nie wiele mniej jak Dodge.Suma sumarum - nie jest źle , ale zawsze może być lepiej (mam nadzieje).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon Mar 04, 2013 22:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Doctor napisał:
5.0 HO + LPG(sekwencja BRC) - trasa (nie ważne czy załadowany czy pusty) przy predkości do 110 km/h spalanie 12.5L/100km; miasto - 17L/100km; cykl mieszany 14,5-15,5L/100km
PS- Nie pytajcie jak to możliwe bo też nie wiem Laughing


wow Shocked nie pytam się jak to robisz ale znam masę voyagerów, które wciągają wiecej - there's no replacement for displacement Wink
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Pon Mar 04, 2013 22:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mihauek1 napisał:
Doctor napisał:
5.0 HO + LPG(sekwencja BRC) - trasa (nie ważne czy załadowany czy pusty) przy predkości do 110 km/h spalanie 12.5L/100km; miasto - 17L/100km; cykl mieszany 14,5-15,5L/100km
PS- Nie pytajcie jak to możliwe bo też nie wiem Laughing


wow Shocked nie pytam się jak to robisz ale znam masę voyagerów, które wciągają wiecej - there's no replacement for displacement Wink


Na pb wychodzi trasa 10-11 warszawa 15-17 .
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak_kn
*
*


Dołączył: Dec 06, 2012
Posty: 98
Skąd: Konin Wielkopolska

PostWysłany: Nie Kwi 28, 2013 22:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a co też sie przyznam do spalania Smile

ja mam zalożone diego g3 wcześniej wtryski matrixa teraz od kilku dni wtryski waltek czerwone (matrix sie skończył ze starości) nie nażekam, zima 16-18l max w korkach (więcej 4x4), teraz 12-14l w korkach, oczywiście bez szaleństw i trasa konin - kostrzyn (woodstok ) z kompletem pasażerów 12 l przy prędkościach zalecanych przez drogówkę co by nie płacić mandatów
no i wsumie samochód żony ona do pracy tym śmiga Smile

Mam dobrego gościa od gazu nie przerażają go silniki wieksze niż 4 cyl
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD LE 93r

statek z jasną skórzaną kajutąSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Kwi 29, 2013 7:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zwierzak_kn napisał:
Mam dobrego gościa od gazu nie przerażają go silniki wieksze niż 4 cyl


my tez Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Pon Kwi 29, 2013 9:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie w drodze powrotnej z Brennej padł rekord niecałe 11.6l/100km
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Kwi 29, 2013 9:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kto cie holowal Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Pon Kwi 29, 2013 10:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie holował a ochraniał przed wiatrem


_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kecaj73
*
*


Dołączył: Jun 11, 2012
Posty: 24

PostWysłany: Pon Kwi 29, 2013 22:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fakt kolumna ale na znaku jest też 60 ka max Laughing
na serio zacny wynik jak na te gabaryty Very Happy

ps
zmień datę na aparacie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
perro
*
*


Dołączył: Jun 04, 2012
Posty: 25

PostWysłany: Wto Kwi 30, 2013 7:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

też mam kanta, ale deskę mam zupełnie inną....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
perro
*
*


Dołączył: Jun 04, 2012
Posty: 25

PostWysłany: Wto Kwi 30, 2013 7:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cholera, poszło przed emotą Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Wto Kwi 30, 2013 10:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam 94 rok więc i decha już nowsza.
A co do prędkości to oscylowała w granicach 90-95km/h bo chłopaki sobie tempomaty poustawiali Wink

Najlepsze to było wyprzedzanie na A4 TIR-y 90, a chłopaki 92 i lewy pas stał Twisted Evil


Jednym słowem wesoło było...... Cool
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Maj 31, 2014 16:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To ja ponarzekam.

Moje "nowe" auto spala potworne ilości paliwa i PB i LPG, bo to przecież idzie w parze.

Z uwagi na duuuuuże zużycie LPG, trasa 14-17 l/LPG
miasto 25-27 lLPG

Z uwagi na powyższe, sprawdziłem jak to się ma do ilości zużycia PB. Test robiłem tylko i wyłącznie po mieście (Bruksela, najbardziej zatłoczona stolica europejska). Wynik, to .... 25L/PB na 100km więc patrząc na zużycie PB, można złośliwie spytać dlaczego tak mało pali LPG..?

Nadmieniam, że:

- jestem zbyt wiekowy, żeby "zamykać budzik".
- obroty do jakich kręcę silnik to max 2,5tys. (staram się tego nie przekraczać)
- silnik nie pokazuje żadnych błędów.
- "ścieżka" PB i LPG idealnie się pokrywa
- temperatura przełączania z PB/LPG to 30st.C.
- reduktor LPG nówka
- wtryskiwacze LPG zregenerowane
- świece i przewody nówki (na starych zużycie było identyczne)
- brak jakichkolwiek wycieków PB i LPG
- układ hamulcowy w całości nówka (żeby nie myśleć, że może hamulce gdzieś 3mają)
- sondy są dwie i dwie sprawne
- moje "nowe" auto ma napęd AWD

Moje poprzednie auto z takim samym silnikiem było ideałem pod względem spalania, ale ten pojazd mnie rozbraja Evil or Very Mad

Może ktoś miał podobne zużycie paliw(a) i jakoś rozwiązał ten problem

Mój kolega, też z BXL ma Dodga RAM z 2011 r silnik 5,7 HEMI (czy jakoś tak) z najnowszą instalką LPG, do której trzeba dolewać specjalny? olej do jej smarowania.
Jego potwór spala po mieście max 25l/LPG...

Ponarzekałem, a teraz może ktoś coś pomorze Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Maj 31, 2014 18:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On a co jest twoim nowym nabytkiem?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Maj 31, 2014 19:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No mam to wpisane obok awatara, bo nie wiem jak zrobić (umieścić) Embarassed
wpis, tak jak mają wszyscy ujeżdżający amerykańskie konie (mechaniczne) Wink

"Nowy" nabytek to :
Chrysler G. Voyager 3,3 2003r AWD Limited PB/LPG (niestety szwajcar), czyli mam coś (chyba) podobnego do twojego obecnego autka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Cze 01, 2014 10:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On masz teraz Voyka z instalacją Vialle V-tej generacji?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Cze 01, 2014 10:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Komp do LPG mam Stag, wtryski Valtek - czerwone 3 ohm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Cze 01, 2014 11:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie to masz zwykłą sekwencje.
Ale powiem ci że mój też sporo pali w porównaniu z jakiem jakie miałem poprzednio. W trasie 16-17l LPG a w trybie mieszanym 17-19l LPG. U mnie jest podejrzenie że rozjechały się mapy benzynowe i przez to jest podwyższone spalanie. Chciałem wyjeździć zbiornik na Pb żeby się przekonać jakie jest spalanie na Pb i ewentualnie żeby się mapy ustawiły, ale się okazuje że po przejechaniu około 10km na Pb silnik dostaje czkawki i gaśnie, wpierw obstawiałem pompę paliwa, którą w całości już zamówiłem, gdyż nie wiem w jakim stanie jest cały ten układ w zbiorniku, wskaźnik cały czas pokazuje zero, po zatankowaniu lekko podskoczy, po czym po kilku minutach jazdy spadnie na zero. Zaobserwowałem też że dość często jak wyłączę silnik po trasie, to słyszę dziwne pukanie z okolic zbiornika trwające 10-15sekund, odkręcając korek paliwa mam dość spore podciśnienie i natychmiast przestaje pukać. Tak więc nie wiem czy czasem w jakiś dziwny sposób system EVAP nie tworzy zbyt dużego podciśnienia i dlatego są problemy z jazdą na Pb. Jak będę wymieniał pompe paliwa, to wymienię również filtr paliwa, który w tym samochodzie pełni również role regulatora ciśnienia paliwa. Dodam że żadnych błędów nie wyświetla.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Cze 01, 2014 13:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak już pisałem, u mnie nie ma żadnych problemów, wszystko działa jak należy. Silnik pracuje równo, nie szarpie, płynnie przełącza się na LPG, mapy PB/LPG idealnie się pokrywają, nie ma żadnych błędów silnika, a samochód pali jak smok Evil or Very Mad
O ile spalanie w trasie mogę jakoś zdzierżyć, to spalania w mieście w żaden sposób nie mogę zaakceptować, ale patrząc na ilość odpowiedzi na wątek, a tylko ty odpowiadasz, to będę musiał się do tego spalania przyzwyczaić, albo sprzedać auto.
Niestety, to drugie rozwiązanie jest najbardziej możliwe, niestety.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Cze 03, 2014 15:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mnie też spalanie LPG powala w tym samochodzie, mało jeżdzę tym samochodem własnie ze względu na spalanie. Dziś tankowałem LPG, po 2 tygodniach jazdy w trybie mieszanym 250km, spalanie wyszło 25l Shocked średnie spalanie według konsoli od ostatniego tankowania 15.8l. Dziś po zatankowaniu zrobiłem trasę 65km, jadąc stosunkowo wolno 60-90km i spalanie według konsoli 10.8l. Dojeżdzę do stanu 100km od tankowania i ponownie zatankuje LPG, ciekaw jestem jakie wyjdzie faktyczne spalanie LPG tym razem.
On powiedz mi czy u Ciebie wydech też jest tak okopcony?

_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Cze 03, 2014 18:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie, u mnie wszystko wygląda na ok., no z wyjątkiem spalania.

Ps. Nie musisz jeździć do 100km od tankowania do tankowania, wystarczy wlać do pełna, przejechać odpowiednią ilość km znów wlać do pełna i rezultat tankownia podzielić przez ilość przejechanych km. Nigdy odwrotnie Wink

Załóżmy, ze przejedziesz 143km i po tankowaniu wyszło, że wlałeś np 29 litrów (LPG lub PB, bez znaczenia).
Teraz dzielisz 29/143=20,3 (po zaokrągleniu)
Twoje auto spaliło 20,3l/100
Pozdrawiam i życzyłbym i tobie i sobie takiego spalania po mieście., bo tak drzewiej u mnie było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Cze 03, 2014 19:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On ja Voytka zawsze tankuje do pełna, ale żeby znów wyjeżdzić butle to musiałbym czekać 2 tygodnie, a teraz mam już przejechane 70km w trasie, to zrobie jeszcze z 30km, ale to nie dlatego żeby samo obliczyło się spalanie na 100km, tylko myślę że im więcej przejechanych km, to pomiar dokładniejszy, zwłaszcza w przypadku LPG, a tak na marginesie to 3 klasy mam skończone i wiem co przez co podzielić żeby wyszło spalanie na przejechany 1km a to mnożąc przez 100 uzyskamy wynik ile samochód spalił po przejechani 100km Wink
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Cze 03, 2014 20:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Noooo, to nie jesteś lepszy ode mnie, bo ja 5 skończyłem Wink
A poważnie, to zgadzam się z tobą, że im więcej przejedziesz, tym pomiar będzie dokładniejszy.

Wracając do mnie, to jak mój potwór spala tyyyyyyle Pb, to nie ma mocnych żeby spalił mniej LPG...

Na pocieszenie, nasze limuzyny Twisted Evil palą prawie tyle, co amerykański "one car" B. Obamy.
Dziś w WP podali, że jego bestia spala w mieście 35/100, więc jak widzisz, naszym już dużo nie brakuje do rekordu Twisted Evil takie mamy bryki Wink

tu o limuzynie B.Obamy

http://moto.wp.pl/gid,16653098,img,16653208,page,2,title,Besta-limuzyna-Baracka-Obamy,galeriazdjecie.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Cze 04, 2014 8:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Litrazowanie auta na LPG na podstawie dotankowywania baku mija sie z celem,to nie benzyna.Wraz ze wzrostem temp.otoczenia lpg sie rozszerza.Moze byc tak,ze zatankujesz wczesnie rano jak jest jeszcze zimno do pelna,zrobisz 100km i w upale mozesz nawet niedotankowac,bo ci zawor bedzie wybijac.
Moj durango w miescie 22l lpg,wiec nie ma zle,po za tym okazalo sie,ze wszystkie zaciski w instalce byly luzne a jedna nawet walnieta,wiec moze bedzie troche mniej.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Cze 07, 2014 8:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie chciałem zakładać nowego wątku, to się podepnę tutaj..
Szukam przyczyn podwyższonego spalania w moim Voyku.
Wczoraj udało mi się zmajstrować kabelek żeby podłączyć sterownik Vialle z PC, może widzicie jakieś niewłaściwe parametry podczas pracy na LPG? Niestety ale żadnej kalibracji nie mogę wykonać, gdyż wszystko co się tyczy kalibracji jest zablokowane, mogę jedynie podglądać parametry.

Mój kabelek Wink


https://www.youtube.com/watch?v=AM6C8MaqE_g

https://www.youtube.com/watch?v=dMFi42zR60M






_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Cze 12, 2014 19:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś dotarł do mnie nowy TPS i po jego wymianie w odczytach OBD mam inne wskazania otwarcia przepustnicy, wcześniej na wolnych obrotach wskazanie było 16.1% a przy 1800RPM 22%, teraz na wolnych 11.4% a na 1800RPM 15.3%, czyli znaczna różnica. Ciekaw jestem czy to będzie miało jakiś wpływ na spalanie?
Filmik z odczytów przed wymianą, filmik po wymianie TPSa (sorry za jakość)
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Cze 14, 2014 17:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek, a co to jest ten TPS i gdzie jest umiejscowiony ? Embarassed

Wczoraj dowiedziałem się, że mogę mieć padnięty termostat i stąd takie spalanie.
Mój wskaźnik temperatury właściwie pokazuje temperaturę układu chłodzenia, ale podobno to wcale nie znaczy, że termostat jest sprawny.

Wiem to od "gazownika" który też ujeżdża Voyagera 3,3 (jajko), ale zna też nasze modele i spotkał się z takim przypadkiem.
Jak wrócę do PL (około połowy lipca), to mam do niego podjechać, on podłączy komp i zrobimy rundkę "dookoła komina" i wtedy będzie wiedział, czy to termostat, czy też nie.

Będąc daleko od domu nie mam możliwości sprawdzenia termostatu, ale może ty się odważysz chociaż podjechać gdzieś, gdzie będą mieć możliwość sprawdzenia ustrojstwa.

Ps. Czy termostat w naszych modelach jest umiejscowiony w tym samym miejscu jak w naszych "jajkach"?, czy może gdzieś indziej ?

Sorki za takie być może dziwne pytania, ale ten model sprawuje się nad wyraz dobrze i na ten czas nie mieliśmy możliwości bliższego zapoznania się, nad czym nie boleję Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Cze 15, 2014 8:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

TPS to jest czujnik otwarcia przepustnicy.

Co do termostatu, to jeśli wskazania na desce są w stabilne tzn. silnik się rozgrzewa i wskazanie w miarę jednostajnie rośnie, zatrzymuje się w okolicy środkowej kreski i tak się utrzymuje bez różnicy czy się jedzie czy stoi, to termostat raczej OK. Innym sposobem sprawdzenia termostatu to odpalenie zimnego silnika i trzymać ręką za wąż biegnący od termostatu do chłodnicy, jeśli ten wąż nagrzewa się na równi z silnikiem, to termostat uwalony, jeśli jest chłodny lub tylko lekko ciepły a silnik już gorący to termostat OK. Ten wąż zrobi się gorący dopiero po osiągnięciu przez silnik około 90 stopni. Ogólnie układy chłodzenia w naszych silnikach pracują na bardzo wysokiej temperaturze, oscyluja pomiedzy 96-108 stopni, spójrz np. na ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=fWO_p6iDeEQ gdzie u mnie podczas jazdy temperatura osiągała 101stopni. Nie ma tego na tym filmie, ale podczas innych testów jakie robiłem w garażu na odpalonym silniku to wentylatory u mnie włączają się przy około 107stopniach a wyłączają przy 102 i wskaźnik temperatury na desce bardzo minimalnie oscyluje poniżej środkowej kreski. Bardzo ważną sprawą jest żeby układ chłodzenia był zalany dobrym płynem chłodzącym a nie czasem wodą, bo ją podczas stania w korku normalnie zagotujemy.

Lokalizacja termostatu w naszych silnikach


_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Cze 15, 2014 9:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za odpowiedź i nie wiem tylko dlaczego zapomniałem o "teście węża", przecież to takie oczywiste.
Co do wskazań na desce rozdzielczej, to czujnik reaguje dokładnie tak jak piszesz, a jego wahnięcia są bardzo minimalne, czyli wtedy kiedy załączą i wyłączą się wentylatory.
Dzięki za wyjaśnienie co to jest TPS i za schemacik.
Pozdrawiam, Piotrek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group