www.asu.pl :: Zobacz temat - Sprawa kontrowersyjna
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprawa kontrowersyjna

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Wto Cze 10, 2008 21:37    Temat postu: Sprawa kontrowersyjna Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich.
Chciałbym poruszyć temat dosyć kontrowersyjny ponieważ większość z nas ceni sobie wygląd i rozwiązania techniczne naszych aut jak najbliższe fabryce.
Dziś wymieniłem katalizatory i bardzo dokładnie pooglądałem wydech. Zauważyłem, że jest tam bardzo dużo miejsca i wpadłem na pomysł wstawienia tłumika basowego. Pragnę zaznaczyć, że nie ma to na celu zwiększenia poziomu głośności żeby współzawodniczyć z wygolonymi posiadaczami bmw 316i. Nie mam też na celu zwiększenia mocy silnika. W domowych warunkach i tak jestem w stanie zwiększych moc swojego silnika do 230-250 KM. Pytanie tylko po co. Próby wykorzystania takiej mocy przy sprincie 0-100 km/h czy osiągania V-max i tak skończyłyby się awarią skrzyni. Chodzi mi tylko o zmodulowanie dźwięku żeby przypominał V8. W tym celu postanowiłem zadzwonić do znajomego, który od wielu lat pracuje w jednej z wielu niemieckich firm tuningowych (swoją drogą dosyć popularnej). Zapytałem go jaki tłumik należy wstawić żeby uzyskać dźwięk pobny do pięknego bulgotu amerykańskiej V8. Dowiedziałem się, że zastosowanie jedynie tłumika końcowego basowego, a pozostawienie reszty seryjnej spowoduje, że dźwięk powinien być bliski ideałowi. Nie spowoduje to znacznego podniesienia głośności (zawsze ceniłem auta ciche). Lepszy efekt da tylko rozdzielenie wydechu na dwa osobne układy ale koszt sporo wzrasta.
Pytanie do szanownego audytorium jaki jest wasz stosunek do tego typu zmian?
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Wto Cze 10, 2008 22:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

- wszystkie zmiany mile widziane !! Smile - jak mówią :"o gustach sie nie dyskutuje.." - ja sam mam innego "winiego" niż wszyscy, jednym się podoba drugim nie !! - a ja chcę byĆ inny niż seryjne auta - jak masz kase to zmieniaj co się da Wink - jestem ZA !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Cze 11, 2008 7:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak to mowili starozytni grecy-gusty nie podlegaja dyskosji-dlatego sie nie ustosunkuje:)
powiem tylko tyle,ze gdyby istnial tlumik wyciszajacy prace silnka do calkowitego zera ,to wlasnie taki bym zalozyl. auto mam ciche(jeszcze na oryginalnym wydechu,ale juz sie sypie) ,ale napewno jak bede robil nowy wydech to bedzie musial byc conajmniej tak cichy. moim zdaniem(z ktorym nikt nie musi sie zgadzac) nie istnieje potrzeba udawania V8 bo i tak mamy V6 a nie R4:) no a dla mnie najlepszy dzwiek silnika w aucie uzytkowym(a takimi jezdzimy) to brak dzwieku. Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Cze 11, 2008 12:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ilu Polaków, tyle zdań.
POpieram stanowisko esdarka.Do czasu zakupu "amerykancika" jeździłem dislami i styl pracy tych silników podobał mi się i dalej mi się podoba.
Ale od czasu zakupu amerykańskiej maszyny, cenię sobie ciszę, błogą ciszę.
Na dzisiaj z lubością przysłuchuję sie dislom jak i maszynom z których płynie przyjemna muzyka /silnika/ jak np.V8.Tez nie mam, na myśli pustych tłumików jak i takich samych użytkowników tychże np. BMW.
Fajnie jest posłuchać silników o jakich piszesz, ale w moim przypadku tylko u innych.
W moim autku cenię sobie ciszę. Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Cze 11, 2008 13:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

benchi
Już i tak się wyróżniasz z tłumu zwykłych aut mając amerykankę więc po tych kosztownych jak już stwierdziłeś modyfikacjach będziesz wyróżniał się tylko między i tak małą grupą posiadaczy amerykańców.
Do tego jeszcze ilu z tych posiadaczy będzie w stanie rozróżnić pracę V6 i V8, a nie wspomnę ilu wie lub zauważy, że konkretnie w twoim modelu powinno inaczej bulgotać.
Ale decyzja należy do ciebie.
Tak na marginesie ludzie to przeważnie wzrokowcy- czyli jak inaczej wygląda to fajne.
"Słuchowcy" to już inna beczka, bo to albo znawcy albo zapaleńcy
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Cze 11, 2008 14:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobrze pisze,-polac mu:)
dla mnie (ale to moje zdanie) jedyny dopuszczalny tuning tych aut to doposazenie ich w dodatkowe luksusy ktorych poskapila fabryka(u mnie np. zakup czarnych szyb bo na europe dawali biale) lub tez nie byly w powszechnym uzytkowaniu(np czujniki parkowania). wszelkie wieksze ingerencje w wyglad tych aut uwazam za powazne barbarzynstwo. te auta sa juz skonczone-to nie niemiecki polprodukt ,ktory trza sobie po zakupie w domu wykonczyc wlasnorecznie montujac inne swiatla,zderzaki itp,zeby dopiero jakos wygladalo Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Cze 11, 2008 14:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W tym przypadku chodzi jedynie o wymodulowanie dźwięku. Nie będzie żadnych wystających chromowanych końcówek o średnicy rury kanalizacyjnej. Tłumik końcowy w Windstarze jest mniej więcej przed tylną osią więc będzie głęboko schowany. Jedyny powód ingerencji to chęć rozkoszowania się pięknym dźwiękiem. W ciągu swojego niedługiego życia zakochałem się w dwóch rodzajach brzmienia silnika: włoskie V6 na wysokich obrotach i amerykańskie V8 na niskich. Przyznam szczerze, że wolę taką melodię bardziej od najlepszego systemu audio.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Cze 11, 2008 14:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jestes usprawiedliwiony...wiekiem:)
w moim wieku juz tylko cisza.......

Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Cze 11, 2008 15:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję dziadku... Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Nie chcę zostać źle zrozuminy. Nie jestem żadnym gówniarzem, który zaraz po maluchu od taty przesiadł się na większe auto. Miałem do tej pory 25 samochodów i uważam swoje doświadczenie za bogate. Wiem czego oczekuję od auta i takie też znalazłem.

Zawsze mogę kupić sobie Dodge RAM VAN B250 i tam będę miał piękne V8, a Windstara zostawię w spokoju. Rolling Eyes Cool
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Cze 11, 2008 15:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i to jest dobra odpowiedz Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
CRAZY-LER
*
*


Dołączył: Sep 29, 2007
Posty: 85
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Sro Cze 11, 2008 15:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja, jak Esdarek i ''On'' cenie sobie niespotykaną w wielu europejczykach (a paroma nienajgorszymi jeździłem ) cichą pracę silnika jazda moim autem sprawia mi niekłamaną radość jak, wspaniale słucha sie muzyki z nagłosnieniem infinity i jak dobrze rozmawia się z pasażerami nawet na ostatnich miejscach wiedza ci ktorzy mają ''szemrzące'' furki Made In USA. A poza tym skąd ten pomysł do udawania kogos lub czegoś innego Question Benchi -masz fajne auto nie czyń na nim gwałtu!! No ale jak już mówili moi przedmówcy i starozytni rzymianie ''De gustibus est non disputandum'' . Ostatnie więc słowo nalezy do Ciebie .Oooo widzę że zanim skończyłem pisac posta juz podjąłes dobrą decyzję - Gratulacje Very Happy !!! Very Happy
Pozdrowienia
_________________
CHRYSLER Town&Country 3,8 2002 + LPG "SE-KWĘKA"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Cze 11, 2008 17:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zawsze możesz wcisnąć 4,6 pod maske i też będzie pięknie Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Cze 11, 2008 18:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

racja,to byli rzymianie...coz,starosc nie radsc Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Cze 11, 2008 18:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam voytka 2.5 oczywiście benzynka na tłumikach oryginalnych i tz.gang z wydechów jest fantastyczny przy normalnej ekonomicznej jezdzie cichudko,ale po 4tys słychać pojemność,zakupiłm t&c v6 i prawde powiedziawszy nie odróżniłem innego odgłosu od voytka no npewno szybcej się zbiera,jesli chodzi o firmowe tłumiki mozę to jest przyjemne ale 100km potem głowa boli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Cze 11, 2008 18:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Benchi, rób jak uważasz. Już tutaj poruszyłem kiedyś podobny temat i były podobne reakcje.
Zaczął mi się sypać tylny tłumik i chciałem wstawić tłumik "sportowy", bo zmieniał on tylko brzmienie na niższe. Najbardziej w tym tłumiku odpowiada mi wygląd - cały czarny i chromowana końcówka o średnicy oryg. wydechu a nie od tira. W voyku jest wcięcie w zderzaku a rura perfidnie schodzi w dół i wygląda to nieciekawie. Tak jakoś nie zabrałem się do tego i został oryginał na drucie.
Niestety dzisiaj mam już cały wydech do wymiany.
Ze dwa miesiące temu wpadłem na pomysł wymiany całości w ulter sport, ale niestety nie posiadają gotowych rozwiązań i zaprosili mnie na wycenę do siebie - 500km ode mnie Sad Z założenia miało być - bardziej basowo na zewnątrz, ja akurat lubię bulgot 3,8V6, z zachowaniem ciszy wewnątrz.
Jak każdy wie walcze z wałem i doszedłem do wniosku że chyba jednak zostawie awd i kasa pójdzie na wał, a tylny wydech zakupie zwyczajny z Ostrowa za 170zł. Później zrobie coś jak ma Esdarek, czyli ucięcie tego zawijasa rury i dołożenie końcówki, żeby się ładnie w zderzak wkomponowało.

Jak coś zdziałasz opisz wrażenie, a jeszcze lepiej nagraj dźwięk przed i po Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Cze 11, 2008 19:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam zwykla koncowke rury ,taka jaka sie konczy oryginalny tlumik(zywkla zardzewiala rura scieta pod katem). w pontonie nie istnieje wyciacie na rure. jesli opisywalem ozdobna kocowke to dotyczylo to mojego poprzedniego amerykanca. tam zalozylem swykly kawalek kwasoodpornej rury o srednicy wydechu z kryza na koncu. kupione w sklepie czesciemi za kilkanascie zlotych.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Cze 12, 2008 5:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anthrax jestem za oczywiscie tylko 4,6 Northstar Smile
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group