www.asu.pl :: Zobacz temat - Drążki kierownicze
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Drążki kierownicze

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Cze 03, 2008 7:31    Temat postu: Drążki kierownicze Odpowiedz z cytatem

Małe pytanie. Przy okazji robienia zawieszenia, wymienialem koncvowki drazkow, laczniki stabilizatora oraz swoznie wahacza, mechanik powiedzial mi, ze mam do wymiany drazki kierownicze. Ze sa na nich luzy, ze jak porozbieral to lekko sobie nimi ruszal a powinny byc sztywne i trzeba wymienic. Zapytalem sie, czym to grozi, odpowiedzial, ze moga sie rozpiac i strace panowanie nad autem. Troszke mnie wystraszyl, ale ja myslalem, ze drazki to sie wymienia jak sie pokrzywia albo cos w tym stylu. Drazek to drazek, jak sama nazwa wskazuje, jak moze byc na nim luz?? Nie rozumiem, podpowiedzcie czy aby nie chce mnie moj mechanior naciagnac. Dzieki
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Wto Cze 03, 2008 8:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Drążek a końcówka drążka to dwie inne części(chyba że są nierozdzielne) jeśli końcówka drążka lata lużno tj.niewielką siłą można przesuwać nadaje się do wymiany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Cze 03, 2008 8:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

drazek ,jak sama nazwa wskazuje sklada sie z drazka-czyli preta z gwintem na koncu. na ten gwint nakreca sie koncowke drazka(galke) i przeciwnakretke.(opisuje typowy uklad,najczesciej wystepujacy w naszych autach-bywaja tez inne!) w tym miejscu nastepuje tez regulacja zbieznosci. koncowka drazka w swojej budowie podobna jest do sworznia wahacza i ma na celu zapewnienie swobody ruchow drazkowi wzgledem zwrotnicy.
natomiast sam drazek tez ma przegub kulowy. na koncu preta wytoczona jest kula ,a na niej zaprasowany walec z gwintem ,ktory wkreca sie w koncowke listwy kierowniczej. jak juz wiemy koncowka od strony zwrotnicy pozwala na ruch drazka przy zwrotnicy ,a sam drazek ma przegub aby moc sie poruszac przy listwie przekladni kierowniczej. twoj mechanik mial racje. rozpiecie tego przegubu powoduje utrate sterowania nad jednym kolem-konsekwencji nikomu przedstawiac nie trzeba. dobra tradycja jest wymienic te rzeczy jednoczesnie gdyz usztywniajac jedno "ogniwo" jednoczesnie skazujemy na smierc to,ktore wykazuje jakis luz. nie,nie jestem taki madry z domu:) po prostu mam wieczne klopoty z zawieszeniem i niejako z koniecznosci musialem poznac jego budowe Confused
przyklad drazka:
http://photos02.allegro.pl/photos/oryginal/359/53/65/359536509
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Cze 03, 2008 22:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli tak na chlopski rozum, drazek ma na koncu jednym koncowke, i to jest dla mnie jasne, a z drugiej "jablko", ktore wchodzi w przekladnie, maglownice i na tym wlasnie "jablku" moze pojawic sie luz?? Dobrze rozumuje?? Czyli jednym slowem wymienic drazki...
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Cze 04, 2008 5:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tyz prowda:)
bywaja drazki ,ktore maja po 2 stronach takie galki jak u nas te zewnetrzne ,ale tym sie tu nie zajmujemy. nasze drazki maja od wewnatrz cos jakby staw biodrowy czyli "patyk z kulka na koncu wetkniety w tuleje i zaprasowany". najczestszym objawem zuzycia jest stukanie podczas szybkich,krotkich ruchow kierownica lewo/prawo na wlaczonym silniku.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group